نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بر لزوم تبعیت از ولایت فقیه درمبارزه با جریان استکبار تاکید کرد و یکی از نشانه های موفقیت نظام اسلامی را بر هم زدن نقشه های دشمنان در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی ظهر امروز در پایان راهپیمایی عظیم مردم قم در یوم الله قدس پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای بزرگ قم گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به مساله صبر و استقامت در راه خدا اشاره کرده و اینکه پیروزی پس از صبر در راه خدا حتمی است.
وی افزود: خداوند متعال در آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» به چند وجه از صفات اصلی مومنان در جامعه اسلامی و محیط جهان اسلام اشاره می کند.
سخنران مراسم روز قدس قم اظهارکرد: «اصبروا» بیشتر ناظر به صبر فردی است که همه مومنان بایددر مقابل بلایا و مصیبت ها و مشکلات داشته باشند تا شرایط را برای حضول نتایج مهیا سازند؛ قطعا این صبر باعث شد که ملت ایران بتوانند بر دشمنان خود غلبه کرده و انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند و در همه عرصه ها بر دشمنان خود غلبه کنند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: واژه صابروا نیز نیز ناظر به صبراجتماعی و جمعی است که می تواند یک ملت را در رسیدن به خواسته های دینی و به حق خود یاری کند.
وی گفت: اگر امروز ملت بحرین دلخوش به مبارزات خود است، به برکت دفاع این ملت واین نظام اسلامی از آرمان به حق آنها است و امروزه اقتدار نظام اسلامی به خاطر دست هایی از بحرین و لبنان و سوریه و عراق و.. است که با هم گره خورده است و جریان مقاومت را شکل داده است.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بیان کرد: آنچه موجب پیروزی امت اسلامی بر دشمنان شده است و رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید فرمود، مساله وحدت ملی و انسجام امت اسلامی است؛ نظام اسلامی با آرمان های اسلامی به پیش می رود و رهبر انقلاب اسلامی نیز در مذاکرات می فرمودند که مذاکرات نباید باعث عقب نشینی از اصول انقلاب اسلامی باشد.
وی گفت: خوشبختانه نظامی که با امام راحل آغاز شد امروز با حضور و رهبری حکیمانه ناخدای خدامحور انقلاب اسلامی به حرکت خود ادامه می دهد؛ در حقیقت صابروا به معنی ایستادگی در مقابل جبهه دشمنان علیه اسلام است؛ ما باید به حرکت قدرتمند خود ادامه دهیم و هیچگاه نیز نباید در مقابل دشمنان احساس ضعف نماییم.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضع قرآن کریم آن است که مسلمانان باید با مقاومت خود دشمنان را از پای دربیاورند و حاکمیت اسلام ناب را محقق کنند؛ اگر این وحدت ایجاد شد، شکست دشمنان ما قطعی است؛ عقب نشینی در مقابل دشمنان و احساس ضعف در مقابل آنها بی نهایت است و نهایتی برای آن نیست و به همین دلیل نباید به هیچ عنوان اجازه داد که دشمنان ما را به عقب برانند.
وی گفت:هیچ کدام از سیاستمداران عالم فکر نمی کردند که روزی این ملت حکومت 2500 ساله شاه را با محوریت اسلام ناب و فقه اهل بیت(ع) شکست دهد؛ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در کوتاه ترین مدت ممکن از متن میراث 1000 ساله فقه اهل بیت(ع) در حوزه علمیه قم نوشته شد و ارکان آن را ترسیم کرد؛ این ملت با تکیه بر این میراث عظیم به مقاومت خود مدر مقابله دشمنان ادامه می دهد.
سخنران مراسم روز قدس قم اظهارکرد: امروز اندیشمندان سیاسی جهان بیان می کنند که ایران نقشه طراحی شده آمریکا برای منطقه را کاملا بر هم زده است و اجازه نمی دهد که این نقشه پابرجا بماند؛ امروزه نقشه سوریه وعراق و لبنان آنگونه که آنها طراحی کرده بودند نیست و با اذعان دوست و دشمن امروزه انقلاب اسلامی یپروز این تقابل جدی جبهه حق و مقاومت درمقابل جبهه استکبار است.
وی گفت: سخن رهبری آن است که با تکیه بر آرمان اسلام اصیل و مرجعیت و فقه اصیل اهل بیت(ع) این جبهه مقاوم شکل گرفته است و همه باید در راستای تقویت این جبهه فعالیت کنیم؛ در حقیقت پیروز این نبرد جبهه تفکر متعالی اسلام اصیل و انقلابی و متعهد است؛ اگر این تفکر اصیل آسیب ببیند در حقیقت جریان انقلاب اسلامی و جریان مقاومت آسیب جدی خواهد دید.
سخنران مراسم روز قدس قم با اشاره به مفهوم رابطوا تصریح کرد: رابطوا در برخی از تفاسیر به چند معنی تفسیر شده است؛ اولین معنی "رابطوا" ارتباط بین مردم و امام جامعه است؛ اگر این ارتباط وجود نداشته باشد هیچ پیروزی و توفیقی شکل نخواهد گرفت؛ اگر به دنبال مردم سالاری حقیقی هستیم باید این ارتباط به خوبی در جامعه شکل بگیرد؛ نظام اسلامی با اقتدار فضا را برای مردم سالاری فراهم کرده است؛ مردم سالاری دینی برآمده از اصل ولایت و ولایت فقیه است.
این فعال سیاسی کشور اظهارکرد: شکل دوم این ارتباط، ارتباط بین افراد جامعه اسلامی است؛ در حقیقت این ارتباط تنها با وحدت ایجاد خواهد شد؛ امروزه بالاترین سطح وحدت اجتماعی در کشور و با رهبری حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایجاد شده است؛ این وحدت و انسجام برگرفته از تعالیمی است که از فقه اهل بیت(ع) و تلاش فقها و بزرگان حوزه به دست آمده است.
سخنران مراسم روز قدس قم گفت: شاخصه سوم رابطوا، قدرتمندی در فضای نظامی و تجهیزات و ساماندهی و نظم در دفاع از جامعه اسلامی است که خوشبختانه امروزه قدرت دفاعی کشور به حدی رسیده که مسوول اطلاعات ارتش آمریکا در کنگره این کشور بیان کرده است که قدرت نظامی ایران، قدرت و توان و تاثیرگذاری نظام آمریکا را به مهار کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به حقوق های نجومی برخی مدیران بیان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری اوج زهد و قناعت را در زندگی خود اجرا کردند و برای همه ما یک الگوی ناب هستند، ولی برخی از مدیران با حقوق های نجومی که بر خلاف آرمان های انقلاب اسلامی است؛ این جریان را بدنام کرده اند؛ آنها با این کار خود حیثیت نظام را در معرض خطر قراردادند؛ البته این مدیران تعداد بسیار کمی هستند و نباید گمان کرد که این تعداد زیاد هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =