ایسنا نوشت: رییس جمهور افغانستان می‌گوید پاکستان تمام کشورهای اسلامی را به گروگان گرفته و باید به این گروگان‌گیری پایان داده شود.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان امروز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت که تمام همسایگان باید به حاکمیت ملی افغانستان احترام بگذارند.

رییس جمهور غنی به خبرنگاران گفت: هرکسی در مسایل امنیتی ما مداخله کند و گروه‌های شورشی را در بغل خود گیرد، این ملت مقابلش خواهد ایستاد.

او گفت که مناسبات کابل و اسلام‌آباد بر همین اساس شکل می‌گیرد و باید به تروریست‌ها پایگاه و جایگاه ندهد.

به نقل از خامه پرس، غنی با تاکید بر اظهاراتش در نشست سران ناتو در ورشو یادآور شد که با سند می‌توان ثابت کرد که از خاک کشور دیگر عملیات علیه افغانستان طراحی می‌شود.

او در مورد واکنش پاکستان به اظهاراتش در ورشو بیان داشت: تروریسم پدر و مادر و دین و مذهب و ملک و ملت نمی‌شناسد و در شهر مدینه عربستان نیز حمله تروریستی توسط یک پاکستانی صورت گرفت.

رییس جمهور افغانستان باور دارد که پاکستان تمام جهان اسلام را به گروگان گرفته‌ است: "جهان اسلام را امروز یک اقلیت برابر یک ناخن (پاکستان) گروگان گرفته... باید این گروگان‌گیری را ختم کنیم."

رییس جمهور افغانستان اخیرا اظهارات مشابهی را در نشست دو روزه سران ناتو در ورشو بیان داشت و این مورد به واکنش پاکستان انجامید.

وزارت خارجه پاکستان پس از این اظهارات اعلام داشت که این اظهارات رییس جمهور غنی خصمانه‌ است و اسلام‌آباد را ناراضی کرده‌ است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =