پاسخ یک عضو شورای شهر به مشکلات کسبه خیابان 17 شهریور: مغازه ها را اجاره بدهید

مسئول رسیدگی به اصلاح پیاده راه 17 شهریور به کسبه این معبر پیشنهاد کرد اگر نمی توانند کسب و کار پررونقی داشته باشند، مغازه خود را اجاره بدهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین پس از آنکه گزارشهای متعددی از مشکلات مردم و کسبه خیابان 17 شهریور واقع در حد فاصل میادین امام حسین و شهدا در شرق تهران در سرویس مشکلات مردم منتشر شد، یک عضو شورا درباره اعلام این مشکلات موضعگیری کرد.
پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران که مسئولیت رسیدگی به اصلاح پروژه پیاده راه 17 شهریور را بر عهده دارد در خصوص مسائل و مشکلات پیاده راه 17 شهریور کفت: دو مشکل اساسی در این زمینه وجود دارد؛ یکی نارضایتی شهروندان که در محیط های مسکونی زندگی می کنند و از حضور تعداد محدودی معتاد و مشکلات اخلاقی موجود در محل رنج می برند و معضل دوم کسبه ای که از وضعیت اقتصادی و رونق کسب و کارشان گلایه جدی دارند. پس از بررسی کمیسیون، این گلایه ها توسط مردم و کسبه، بحق و بجا تشخیص داد شد.
سروری درخصوص سیر رسیدگی گفت: درخصوص بهبود وضع پروژه پیاده راه 17 شهریور در هفته های گذشته اقداماتی صورت گرفت. در ابتدا یک نظرخواهی جامع و کامل توسط یک گروه کارشناسی انجام شد. این گروه مأموریت پیدا کرد تا نظرات مردم و کسبه را در خصوص پیاده راه جمع آوری کرده و بعد از جمع آوری اطلاعات، تحلیل و راه کارهایی در کمیسیون مطرح گردید و در گام بعدی طی جلسات متعدد جمع بندی پیشنهادها با حضور نمایندگان شهرداری مطرح شد.
او ادامه داد: درطی جلساتی که به همراه برخی اعضای شورا با معاونین و شهردار تهران گذاشتیم ، امکان اجرای پیشنهادهای اصلاحی مطرح و مقرر شد: اولاً نسبت به آسیب های اجتماعی و مشکلات ناشی از آن همچون اعتیاد و فحشا با همکاری نیروی انتظامی یک مرکز انتظامی با نیروی انسانی مجرب و مقتدر در آن محدوده دایر شود.
سروری با اشاره به اینکه پلیس راهور موافق بازگشایی مجدد و امکان تردد کامل وسایل نقلیه نیست گفت: این یگان اعلام می دارد که گره ترافیکی شدیدی در این محور با عنایت به تغییرات و کالبد جدید این محور ایجاد می شود لذا باید تمهیدات دیگری همچون توسعه حمل و نقل عمومی بیش از وضع موجود در دستور کار قرار گیرد و با همکاری راهور در صورت امکان دسترسی های بیشتر مهیا شود. لذا مقرر شد ظرف 3 روز مکان های پیش بینی شده در مجموعه خاوران را به صنف فروشندگان اتومبیل واگذار و تحویل نماید.
رئیس کمسیون نظارت شورای شهر در پایان سخنانش درباره رفع مشکلات مردم در این خیابان گفت: کمک همه جانبه از طریق تبلیغات، مشاوره و مجوز برگزاری جشنواره های صنفی برای رونق بیشتر دیگر صنوف با همکاری خودشان در پیاده راه 17 شهریور صورت پذیرد. ضمناً مغازه دارانی که به هر دلیل امکان فعالیت ندارند با هماهنگی افراد علاقه مند، در قالب اجاره و شراکت، فعالیت و درآمدزایی آنها میسر شود.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 557308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    5 6
    پیاده راه شدن بازار یعنی احترام به مشتری، یعنی بدون بوق ماشین و صدای موتور با آرامش خرید بکن و زیر آفتاب ویتامین دی هم دریافت کن، یک بستنی هم در محیط امن با بچه ها بزن.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    7 0
    لطفا یکی از همین مغازه ها را به این دوست عزیز اجاره دهید و سایر راههای درآمدی ایشان در در طول مدت اجاره قطع کنید ببینیم چه می کنند
  • بی نام A1 ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    8 2
    تنها راه حل مشکل، باز شدن پیاده راه است؛ خیابان 17 شهریور را به حالت اول برگردانید
  • محبی A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
    14 2
    آقای سروری چرا باید اینجا پیاده راه باقی بماند؟ چه جاذبه گردشگری، تاریخی دارد؟ چه انگیزه ای برای مردم وجود دارد که در آن پیاده روی کنند؟ چرا این شهردار و اعضاء شورای طرفدار آن نمی تونند بفهمند که کار از ابتدا اشتباه بوده