اعتماد نوشت: محسن کوهکن گفت:در مورد گزینه های مقابل روحانی، بنده یک یا دو گزینه را مد نظر دارم که حرف برای گفتن دارند و افرادی هم در تلاش هستند که آنها را راضی کنند تا در انتخابات حاضر شوند.

بخشی از گفت و گوی این چهره اصولگرا و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری را در ادامه بخوانید؛

جريان اصولگرايي براي انتخابات ٩٦ چه راهبردي دارد؟
اولين ويژگي و راهبرد اصولگرايان براي انتخابات ٩٦ اين خواهد بود كه با يك روند همگرايانه با درجه بسيار بالايي به سمت اين بروند كه به نامزد واحد و مطلوب خود برسند.

گزينه‌اي كه جريان اصولگرايي معرفي مي‌كند بايد فردي امتحان پس داده باشد يا بايد فرد جديدي باشد؟
اين گزينه مي‌تواند از بين گروه‌هاي متنوعي باشد اما من فكر مي‌كنم كه هستند افرادي كه به علت اينكه سال‌ها در مراجع تصميم‌سازي بودند و ارتباط با تصميم‌گيري‌ها تقنيني و اجرايي داشتند مي‌توانند گزينه خوبي باشند. ولو اينكه فرد جديد و تازه‌اي باشد مي‌تواند مناسب باشد. فقط بايد سوابق و نوع رفتارش نشان دهد كه محاسن چند رييس‌جمهور پيشين از جمله آقايان هاشمي، خاتمي، احمدي‌نژاد و روحاني را داشته باشد اما نقاط ضعف اين چهار فرد را نداشته باشد.

اخيرا مسائلي از افزايش تحركات احمدي‌نژاد شنيده مي‌شود. ارزيابي شما از اين تحركات و اخبار چيست؟
من فكر مي‌كنم برخي اصلاح‌طلبان دارند تبليغات گسترده‌اي براي آقاي احمدي‌نژاد انجام مي‌دهند. وقتي كه نايب رييس مجلس ششم جمله‌اي به اين مضمون مي‌گويد كه ما همه زندگي‌مان را مي‌فروشيم كه آقاي احمدي‌نژاد راي نياورد يا يك عضو مجمع روحانيون مبارز مي‌گويد آقاي احمدي‌نژاد يك مهره سوخته سياسي است، بيشترين تبليغ و رويش راي براي او در شهرستان‌ها و نقاط ضعيف خواهد بود. اگر واقعا احمدي‌نژاد را قبول ندارند بايد مراقب صحبت‌ها و مصاحبه‌هاي‌شان باشند. آقاي احمدي‌نژاد فرد زيركي است و الان هم دقيقا استراتژي و تاكتيك‌هاي گذشته را انتخاب كرده است كه در بدنه اجتماعي و اقشار ضعيف جواب مي‌دهد. كساني كه مدعي هستند احمدي‌نژاد نبايد رييس‌جمهور شود بايد بيشتر مراقب صحبت‌ها و مصاحبه‌هاي خودشان باشند.

اصولگرايان چه موضعي در قبال حضور احمدي‌نژاد در انتخابات ٩٦ خواهند گرفت؟
خود او و برخي از نزديكان او اعلام كردند كه ما اصولگرا نيستيم و كاري هم با اصولگرايان نداريم. كسي كه خودش را اصولگرا نمي‌داند، طبيعي است كه انتظاري هم از اصولگرايان براي حمايت ندارد. وقتي او انتظاري از اصولگرايان نداشته باشد، اصولگرايان حساسيت مثبت يا منفي در قبال او نخواهند داشت.

برخي چهره‌هاي جامعه روحانيت اعلام كردند كه احتمال دارد در انتخابات ٩٦ از آقاي روحاني حمايت كنند. شما اين احتمال را چقدر مي‌دانيد؟
حمايت يا عدم حمايت از آقاي روحاني كاملا بستگي به گفتار و رفتار او در اين يك سال باقي‌مانده دارد.او بايد بتواند بخشي از دغدغه‌هاي مردم را حل كند. اگر دولت آقاي روحاني بتواند در اين مدت باقي مانده در بحث ركود اقتصادي و خارج شدن از آن قدم‌هايي بردارد و آثار آن در زندگي مردم مشهود باشد از او حمايت خواهيم كرد. به هر حال جريان اصولگرايي به دنبال كسي است كه بتواند به مردم خدمت كند و گره‌ها و مشكلات را حل كند. ما اين آرزو را نداريم اما اگر خدايي ناكرده دولت موفق نشود در بحث‌هاي اقتصادي و به خصوص اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي و رسيدگي به دغدغه‌هاي اقتصادي مردم خوب عمل كند احتمال اينكه اصولگرايان به حمايت از آقاي روحاني روي آورند به سمت صفر ميل خواهد كرد.

در انتخابات ٩٦ جدي‌ترين گزينه‌هايي كه جريان اصولگرايي مي‌تواند در مقابل آقاي روحاني معرفي كندچه كساني هستند؟ 

بنده يك يا دو گزينه را مد نظر دارم كه حرف براي گفتن دارند و افرادي هم در تلاش هستند كه آنها را راضي كنند تا در انتخابات حاضر شوند. هنوز جريان اصولگرايي فرآيندي را تعريف نكرده است كه به يكي از اين افراد برسد. برداشت من چنين است. احتمالا يكي از اين دو گزينه مطرح جريان اصولگرايي ظرفيت لازم را دارد كه در زمان خود تبديل به پديده شود.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 558235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباسعلی حسینی A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    13 2
    بسمه الله . رجز خونی نکنیند اصواگرایان شکست خورده. دیدیم که ژنرالهای شما از سربازان امید شکست سختی خوردند. مگه بازهم از اونها گنده ترشو دارین؟؟؟؟ واقعا روتونو بنازم.
  • بهراد A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    14 2
    حرف از ظرفیت شد نمیدونم چرا من یاد آقای جلیلی افتادم یهویی
  • بی نام A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    12 2
    دست اصولگرایان درد نکنه همونه پدیده هزاره سوم واسه هفت پشت مردم ایران کافیه
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    7 2
    پدیده؟از اون پدیده ها؟
  • مهدی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    13 3
    هیچ یک از چهره های اصول گرا توان رقابت با آقای روحانی را ندارد، هیچکس. آقای کوهکن و دوستانشان بهتر است به فکر برنامه ریزی برای انتخابات 1400 باشند. مثل روز روشن است که اصول گرایان انتخابات 96 را می بازند.
  • علی RO ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    2 8
    مرتضی طلایی و پرویز فتاح
  • جواد A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    2 1
    همون دو تا پدیده که در زمان تصدی اصولگراها بر سر مردم کوبیده شد برای هفت پشتمون بسه . اولی پدیده هزاره سوم جناب احمدی نژاد و دومی پدیده شاندیز .
  • یک اصلاح طلب A1 ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    دوستان اصلاح طلب خیلی مغرور نشیم. یادتون باشه سال 84 همین غرور باعث شد که اصلاح طلبان چند کاندید داشته باشند و رای بشکنه و احمدی نژاد رای بیاره. احمدی نژاد نزدیک 10 میلیون رای محرومین جامعه را داره. کسانی که خیلی دید سیاسی ندارند و دلشون به همین 45 تومن یارانه خوشه و اگه احمدی نژاد در مناظره بگه 100 تومن یارانه میدم حتما حتما دوباره بهش رای میدن. اگه اصولگرایان دوباره از احمدی حمایت کنند که احتمالش کمه اما برای رسیدن به قدرت ممکنه این کارو بکنن حدود 10 میلیون رای اصولگرایان را هم میاره و روحانی را شکست میده. البته احمدی نژاد رای منفی داره و طبقه متوسط و حتی ثروتمند جامعه هم مخالفشن و اگه بیاد احتمالا مشارکت در انتخابات بالا میره و روحانی هم تا 20 تا رای میاره.