مهر نوشت: یک مقام مسئول با ارائه پیشنهاد خرید بنزین با استفاده از کارت‌های بانکی، گفت: با اعمال کم‌هزینه‌ترین تغییرات در سامانه هوشمند و پوز جایگاه‌ها، می‌توان در مدت زمان چند روز کارت‌های بنزین کرد.

ناصر رئیسی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۹۰ درصد مردم از کارت جایگاه‌داران سوخت به جای کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های بنزین استفاده می‌کنند، گفت: به عبارت دیگر در شرایط فعلی عملاً کارت‌های بنزین شخصی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و اکثر مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند به جای کارت شخصی از کارت جایگاه‌دار برای خرید بنزین استفاده کنند.

رئیس کانون کارفرمایان جایگاه‌های سوخت کشور با اعلام اینکه در حال حاضر یکی از برنامه‌های وزارت نفت، توقف عرضه کارتی و حذف سامانه هوشمند سوخت در بخش بنزین است، تصریح کرد: این در حالی است که با استفاده از ظرفیت‌های فنی و نرم‌افزاری سامانه هوشمند سوخت می‌توان به جای کارت بنزین، از کارت‌های بانکی برای خرید بنزین در جایگاه‌های سوخت استفاده کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هم‌اکنون این قابلیت در سطح سامانه هوشمند سوخت وجود دارد تا با اعمال تغییراتی و تغییر پوز در کارت‌های بانکی و همچنین پوز جایگاه‌های سوخت نسبت به اجرای این طرح اقدام کنند، اظهار داشت: سوخت‌گیری با کارت بانکی به جای کارت سوخت شخصی می‌تواند دستاوردهای متعدد اقتصادی برای دولت و مردم به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه افزایش امنیت، کاهش فساد، تسریع در زمان سوخت‌گیری خودروها و کاهش مبادله پول کاغذی و به ویژه اسکناس را می‌توان از مهمترین دستاوردهای عرضه بنزین با کارت‌های بانکی نام برد، یادآور شد: از سوی دیگر با توجه به اینکه مردم معمولاً کارت بانکی شخصی خود را در اختیار افراد دیگر قرار نمی‌دهند، عملاً با استفاده از سوخت‌گیری با کارت بانکی می‌توان اطلاعات متعدد، مستند و شفافی برای نحوه سوخت‌گیری و حتی اعمال طرح‌های مدیریت مصرف سوخت در سطح کشور استخراج کرد.

رئیسی‌فر با اعلام اینکه هم‌اکنون با توجه به افزایش نرخ بنزین معمولی و سوپر به لیتری یک هزار و یک هزار و ۲۰۰ تومان پرداخت پول بنزین معمولاً با مشکلاتی همچون پول خرد و یا تهیه اسکناس همراه می‌شود، تاکید کرد: به عبارتی دیگر با توجه به اینکه هم‌اکنون تجارت الکترونیکی با توسعه کارت‌های بانکی در تمامی فروشگاه‌ها و مراکز تجاری رایج شده است، مردم کمتر پول نقد با خود به همراه دارند.

رئیس کانون کارفرمایان جایگاه‌های سوخت کشور با تاکید بر اینکه استفاده از کارت بانکی برای خرید بنزین عملاً توسعه تجارت الکترونیکی را در سطح کشور به همراه دارد، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فنی سامانه هوشمند سوخت، امکان اجرای این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه امکانپذیر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با اجرای این طرح عملاً علاوه بر استمرار فعالیت سامانه هوشمند سوخت در سطح جایگاه‌ها، امکان سوخت‌گیری شفاف و عرضه تک‌نرخی بنزین هم فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس وزارت نفت می‌تواند با اجرای این طرح پیشنهادی، از حذف سامانه هوشمند هم خودداری کند؛ ضمن آنکه با اجرای آن هیچ اختلالی در عرضه بنزین در سطح کشور ایجاد نخواهد شد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    همش تقلید از سیستم اقتصادی و مدیریت آمریکا میکنید.