برگزاری ورزش‌های ساحلی و فراساحلی در استان گیلان

معاون گردشگری گیلان از توسعه فعالیت های مرتبط با سواحل و برگزاری ورزش‌های ساحلی و فراساحلی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ حمیدرضا آذرپور با بیان اینکه در تعطیلات عید فطر حجم سنگینی از گردشگران، گیلان را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند، اظهار داشت: حضور گردشگران در استان به صورت پراکنده ولی چشمگیر ادامه دارد.

وی با اشاره اینکه بسیاری از کشورها در صدد ایجاد سواحل مصنوعی و فراهم نمودن گردشگری دریایی هستند، تصریح کرد: برخورداری گیلان از سواحل امتیازی منحصربفرد است که می تواند گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب نماید.

آذرپور بیان داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در سالهای اخیر بعنوان عضو ستاد ساماندهی سواحل اقدامات موثری در زمینه ساماندهی دریا انجام داده که این فعالیت ها با مشارکت سایر دستگاه‌ها نظیر نیروی انتظامی، تبلیغات اسلامی و ورزش و جوانان بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از حضور 83 واحد گردشگری مشرف به دریا در استان خبر داد و افزود: مسئولان این واحدها ملزم به استفاده از ناجیان غریق و نگهبانان هستند.

آذرپور با بیان اینکه همکاری‌های خوبی میان واحدهای پذیرایی، هتل‌ها و دفاتر خدماتی ایجاد شده اظهار داشت: در کنار سواحل، ورزش‌های ساحلی و فراساحلی برگزار خواهیم کرد تا علاوه بر افزایش کیفیت استفاده از سواحل، مدت ماندگاری گردشگر را در گیلان افزایش دهیم.

وی برگزاری برنامه‌های آیینی و جنگ‌های شادی را از دیگر اقدامات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان عنوان کرد و گفت: در حاشیه سواحل استان هنرمندان صنایع دستی حضور دارند و ذوق، هنر و سلیقه خود را در قالب کالاهای صنایع دستی بدون واسطه در اختیار گردشگران قرار می دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خاطرنشان کرد: در سواحل استان همچنین غرفه‌های خاص مربوط به سوغات مناطق مختلف استان نظیر محصولات کشاورزی، چای، زیتون و برنج برپا شده و برای میزبانی از گردشگران دایر خواهد بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =