مذاكرات غيرمستقيم ايران و آمریکا

۰ نفر
۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۴
آموزش و پرورش لرستان عذر خواهی کرد

پایگاه اطلاع رسانی منار نوشت، تاریخ رسانه‎ای لرستان که تا به حال عذرخواهی هیچ مدیری را به چشم ندیده بود و این یعنی هیچکدام از مدیران استان لرستان حاضر نبودند مسئولیت کارهایشان را بر عهده بگیرند، امروز شاهد اولین عذرخواهی مدیران از مردم بود

سنگ تمام آموزش و پرورش لرستان برای کار فرهنگی؛ مدیریتی که مدرسه "فلک الدین" را طویله کرد/درآمد 50 هزار تومانی از اجاره مدرسه به یک دامدار، خبری بود که روز گذشته در دنیای خبری لرستان منتشر شد و مردم را در بهت فرو برد.

ماجرای اجاره دادن یک مدرسه از سوی آموزش و پرورش به خانوا‎ده‎ای که از روی فقر آنرا به محل نگهداری از گوسفندان تبدیل کرده‎اند.

تنها خواندن تیتر مطلب کافی بود تا تمام محرومیت‎های محله‎هایی مانند فلک‎الدین بر سر هر خواننده‎ای آوار شود. محله‎هایی که لبخند کودکان‎شان با وعده‎های بی سرانجام مسئولین به صورت ننشسته، خشک می‎شود. وعده‎هایی که لابه‎لای کاغذبازی‎ها و روابط بین اداری گم شده و تنها خبری از آنها در آرشیو رسانه‎ها دفن می‎شود.

در اینجا نقش مطالبه‎گر و پیگیر رسانه‎ها خود را نشان می‏‎دهد تا تمام وعده‎ها را در پرونده‎های باز خود نگه دارند و تا رسیدن به نتیجه مطلوب، دست از پیگیری برندارند.

در دنیای امروز کمتر کسی وجود دارد که تحت تاثیر اخبار و حواشی آن قرار نگیرد. به‎خصوص با پیشرفت روزافزون رسانه‎های مجازی و همینطور حضور چند ده میلیونی ایرانیان در شبکه‎های اجتماعی، دولبه تاثیرگذاری مثبت و منفی رسانه‎ها مدام در حال رقابت هستند و در این میان تنها رسانه‎هایی به نتیجه می‎رسند که بدون حب و بغض، صرفا جهت حل مشکلات مردم پا به عرصه خبر بگذارند.

انتقادی که به دور از تسویه حساب‌های جناحی و شخصی مطرح شود، نهایتا مسیر خود را باز کرده و حتی اگر به نتیجه مطلوب منجر نشود، سوالی را در اذهان مردم ایجاد کرده و اعتبار رسانه خود را نیز تثبیت می‎کند.

تعدد رسانه‎های مکتوب و مجازی استان لرستان قاعدتا باید موجب پویایی مطالبات به حق مردم باشد تا مردم استان هر کدام به تعداد رسانه‎های موجود، زبانی برای حل مشکلات خود داشته باشند. در میان رسانه‎های متعدد لرستان نیز می‎توان کم و بیش این جنس مطالبه‎گری‎ها را مشاهده کرد.

رسیدن به نتیجه مطلوب به دوبازوی "رسانه مطالبه‎گر" و "مسئول متعهد" نیازمند است. در مقابل پیگیری به حق رسانه‎ها، این مسئولین هستند که باید پای رسالت‎شان بایستند و رسانه‎های مطالبه‎گر را به چشم مشاورینی دلسوز ببینند و در حل مشکلات مردم در حیطه مسئولیت‎شان از هیچ کاری فرونگذارند.

اما متاسفانه اغلب دیده می‎شود، مدیران به جای تقویت رسانه‎ها و تعامل با ایشان، از هر انتقادی به سرعت به خشم آمده و شکایت‎نامه‎ای را تنظیم می‎کنند تا در این میان تنها این حق مردم باشد که به فراموشی سپرده می‎شود.

تاریخ رسانه‎ای لرستان تا به امروز عذرخواهی هیچ مدیری را به چشم ندیده بود و این یعنی هیچکدام از مدیران استان لرستان حاضر نبودند مسئولیت کارهایشان را بر عهده بگیرند و از ظن خود تنها فردی هستند که در عدم توسعه لرستان نقشی ندارند.

و اما امروز اتفاق جدیدی در تاریخ رسانه‎ای لرستان اتفاق افتاد. در پی انتشار گزارش "مدیریتی که مدرسه فلک الدین را طویله کرد"؛ آموزش و پرورش لرستان عذرخواهی کرد

یکی از مدیران فعال روابط عمومی در جوابیه به مطلب درج شده مذکور در یکی از نشریات فضای مجازی لرستان، از مردم عذرخواهی کرد.

اتفاق نادری که بارقه‎ای از امید در دل مردم و همینطور رسانه‎های متعهد ایجاد کرد تا زمزمه‎هایی در فضای مجازی در تقدیر از عذرخواهی این مدیر روابط عمومی همه‎گیر شود.

مدیری که بر خلاف بسیاری از همکارانش ترجیح داد نه تنها پرونده‎ای حاوی شکایت را به پرونده‎های فراوان دیگر شکایت از رسانه‎ها اضافه نکند، بلکه با شجاعت از مردم عذرخواهی کند.

مردم و رسانه‎ها امیدوارند این چنین برخوردهایی برای دیگر مدیران سرمشق قرار گیرد. زیرا اگرچه مشکلات استان لرستان یک شبه حل نخواهند شد اما مسئولیت‎پذیری متولیان امر موجب می‎شود تا مردم در کنار مسئولین برای توسعه استان گام‎های محکمتری را بردارند.

46

 

کد خبر 560710

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار