برخی شهروندان اعتراض می کنند چرا در و پیکر خانه شان توسط برچسب های غیرقابل امحاء شرکتهای تبلیغاتی تخریب می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پیش از این بارها درباره مشکلات برچسب های تبلیغاتی روی در و دیوار خانه ها، گزارشهایی در سرویس مشکلات مردم منتشر شده. (اینجا)، (اینجا) و (اینجا)
با این حال، باز هم شهروندان شکایت می کنند که چرا برخی شرکتها، در و دیوار منزل آنها را کثیف کرده اند. یکی از شهروندان مخاطب سرویس مشکلات مردم در این باره کامنت گذاشته: سلام در منطقه بلوار فردوس یک شرکت تخلیه فاضلاب با زدن برچسب به در خانه ها باعث آزار اهالی شده است همینکه صبح می شود دهها برچسب به در فقط یک خانه چسبانده می شود آنهم از نوع کنده نشدنی با اهالی محل که صحبت کردم یکی از اهالی گفت : به کلانتری محل شکایت کرده است و ده هزار تومان پول دادرسی را هم داده است ولی بعد از مدتی کلانتری تلفن زده و گفته است که این موضوع از رسیدگی خارج اعلام شده است تلفن زدم کسی برداشت که بسیار بی ادب بود و گفت دلم می خواهد و برچسب می چسبانم آدرس هم ندارد فقط شماره تلفن های زیاد برچسب های زیاد آیا مملکت قانون ندارد؟ یا قانون شکنان آزادی کامل دارند؟؟؟؟ چه خوب بود اجرای قانون از هر دوطرف یعنی مجری و مطیع اجرا می شد.
واقعیت قانونی: جریمه 100 تومانی جوابگوی متخلفان نیست
این یک واقعیت قانونی است که طبق قانون فعلی شهرداریها، چسباندن برچسب روی اموال عمومی و خصوصی تنها 1000 ریال جریمه دارد و ناگفته پیداست این جریمه جوابگوی تخلف قانون شکنان نیست.
با این وجود، مصطفی ترک همدانی، وکیل دادگستری معتقد است: برای گرفتن ورود خسارت به اموال خصوصی مردم از طریق چسباندن آگهی های تبلیغاتی، باید به دادگاه مراجعه کرد و با تعیین خسارت، درخواست جبران آن از سوی مرجع قضایی را داشت.
نکته مهم اینجاست هزینه ثبت دادخواست در این دعواها، 10 هزار تومان نیست و طبق آیین نامه جدید تعیین تعرفه های خدمات قضایی دست کم 75 هزار تومان می شود. به بیان دیگر برای اینکه جریمه 100 تومانی از مختلف اخذ شود، باید پیگیری های حقوقی از طریق دادگاه یا شورای حل اختلاف به اضافه هزینه های دادرسی را تقبل کرد. البته در صورت شکایت به سامانه های 137 و 1888 شهرداری تهران، این نهاد موظف به پیگیری قطع خطوط تلفن اعلام شده در برچسب هاست. ولی این هم مشخص و معلوم است که مسدودشدن خط تلفن 50 هزار تومانی هم باعث جلوگیری از این تخلفات نیست.
به بیان دیگر، این مشکل چاره قانونی موثری ندارد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 562085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    13 1
    بسیار نا امید کننده است که راه حل نداره.
  • امین DE ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    5 0
    بهترین راه مقابله درخواست همکاری مخابرات و اپراتورها است که تلفن اینها رو قطع کنند
  • صدر A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    1 1
    از مسئولین خواهش میکنم با قطع تلفن ها رسیدگی کنند حداقل با این کار کمی از تعداد برچسب ها کم خواهد شد.