محمدجواد ظریف نماز جمعه را به اتفاق رجب طیب اردغان رئیس جمهور و بینالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه در یک صف به نماز جمعه ایستادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دكتر محمد جواد ظريف، وزير امورخارجه كه به همراه هيات ايراني و به اتفاق چاوش اوغلو وزير امورخارجه تركيه به مسجد ملت در محوطه كاخ رياست جمهوري تركيه رفته بودند، نماز جمعه را به اتفاق رجب طيب اردغان رئيس جمهور و بينالي ييلدريم نخست وزير تركيه در يك صف به نماز جمعه ايستادند.

گفتنی است در پايان نماز، رئيس جمهور تركيه به پشت بلندگو رفت و اظهار داشت: امروز جناب دكتر محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران مهمان ماست. مردم نمازگزار با گفتن الله اكبر از وزيرامور خارجه كشورمان استقبال كردند.

گفتنی است ظریف همچنین در دیدارش با اردوغان در نهاد ریاست جمهوری ترکیه دربارۀ کودتا در این کشور گفتگو کرده بود. 

ظریف که پیش از ظهر امروز در راس هیاتی وارد آنکارا شده بود، بعد از دیدار با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ٬به اتفاق وی به نهاد ریاست جمهوری رفت.

ظریف در این دیدار درباره مهم ترین مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی با رئیس جمهوری ترکیه گفت و گو و تبادل نظر کرد.
این اولین دیدار یک مقام عالی رتبه ایران از ترکیه پس از کودتای نافرجام 15 جولای است.

دیدار وزیر خارجه کشورمان با رئیس جمهوری ترکیه که با ضیافت نهار همراه بود، بیش از سه ساعت به طول انجامید.

ظریف در مصاحبه مطبوعاتی مشترک خود با وزیر خارجه ترکیه گفت: ما معتقدیم دوران زورگویی کودتا سپری شده است و در منطقه ما جایی ندارد ؛ نمی توان رای ٬ اراده و خواست مردم را با اقدامات یک گروه نظامی سرکوب کرد٬ به همین دلیل همه مقام های ایران از جمله مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، رئیس مجلس و من و سایر مقام ها، کودتا را محکوم کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: اگر اختلاف نظری میان کشورهای منطقه باشد، می توانیم آن را از طریق گفت و گو برطرف کنیم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 566581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابک A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    9 105
    تعصب و خرافه دو عامل بدبختی خاورمیانه است. اینها پاشنه آشیل ملتهای این منطقه هستند که غربیها و یهودیها از آنها سو استفاده کرده و این بدبختها را به جان هم انداخته و استثمار میکنند. آنها برای ایجاد نژادپرستی، تنفر قومی و مذهبی و خرافه گرایی، در میان مردمان خاورمیانه برنامه ریزی کرده و سرمایه گذاری میکنند. خاورمیانه روزی به سعادت و خوشبختی میرسد که تعصب به نژاد و ملیت و مذهب و خرافه را کنار بگذارد. باید تمامی مذاهب، ادیان، ملتها، نژادها و عقاید محترم شمرده شود و تمامی انسانها با هر نژاد و عقیده و مذهبی که دارند ار حقوق مساوی برخوردار شوند.