عصرایران نوشت:زائرانی که به مشهد می روند، بیش از هر چیز به عشق امام رضا علیه السلام به این سفر می روند و در کنار زیارت آن امام عزیز، از مراکز تفریحی نیز به عنوان تمتعات حلال بهره مند می شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، اخیراً سخنانی را بیان کرده است. آنچه باعث شد این سخنان را نقد کنیم، قانون گریزی آشکاری است که اگر بدان پرداخته نشود، بیم آن می رود، اراده های شخصی جای قانون را بگیرد. {ابتدا جملات ایشان به شکل برجسته آمده و سپس نقد عصرایران}

* "مشهد شهر زیارتی است نه شهر توریستی و گردشگری که مراکز تفریحی و عیاشی درست کنند."

باید به ایشان متذکر شد که توریسم زیارتی، یکی از انواع گردشگری است و زیازت منافاتی با گردشگری ندارد.
ضمن این که تفریح را با عیاشی همسان دانستن، چیزی جز یک فاجعه فکری نیست.

* "نباید برای لغو یک کنسرت در مشهد لازم باشد با مسئولان و مردم چانه بزنیم."

حق با ایشان است؛ نباید برای تحقق یک امر قانونی چانه زنی کرد. اگر قانون اجازه داده است در قلمرو جمهوری اسلامی ایران، با لحاظ شرایطی کنسرت برگزار شود، باید برگزار بشود و جای چانه زنی نیست.

وانگهی، مگر آقای علم الهدی حق قانون گذاری دارد که قانون منع برگزاری کنسرت در شهر مشهد را عملاً تصویب و اجرا می کند؟ چه کسی به ایشان چنین حقی داده است؟

* "تو کنسرت می‌خواهی، مشهدی نباش، برو یک شهر دیگر زندگی کن."

مگر می شود کسی که در مشهد به دنیا آمده، مشهدی نباشد. مگر تغییر تابعیت شهری هم داریم؟ اساساً مگر امام جمعه یک شهر می تواند به شهروندان بگوید از این شهر بروید بیرون؟ آیا ایشان حق تبعید مردم را دارد؟ واقعاً این چه ادبیاتی است که برخی از مسوولان با مردم دارند؟

* "هر روز یک کمپین راه بیندازی و یک دار و دسته؟ این کمپین‌ها و دار و دسته‌ها، اردوکشی بر ضد امام رضا است، این مقابله با حرم امام هشتم است.کمپین هایی هم که برای این اقدامات راه اندازی می شود مقابله با امام هشتم است... هر روز کمپین جدیدی برای کنسرت راه می‌اندازند، این‌ها اردوکشی در مقابل امام رضا(ع) است."

این که از جمعیتی از شیعیان و دوستداران امام رضا علیه السلام را به خاطر این که خواهان برخورداری از حق قانونی و شرعی خود هستند و می خواهند طبق قوانین، مقررات و ضوابط نظام جمهوری اسلامی ایران، متهم به ضدیت با امام هشتم علیه السلام کنند، واقعاً به چه معناست؟!

کجای شرع و قانون و انصاف و وجدان به آدمی اجازه می دهد انبوهی از مردم عاشق امام رضا علیه السلام را به خاطر این که مانند آقای علم الهدی فکر نمی کنند، نعوذ بالله ضد امام رضا علیه السلام بنامیم.

آقای علم الهدی! این مردم با طرز فکر شما مخالف اند نه با مولای خود ثامن الائمه علیه السلام.

* "چرا هر فکری که به ذهن یک مدیر یا دولت می رسد برای جذب توریست، آن هم توریست فاسق و فاجر و خوشگذران، می خواهد آن را در شهر امام رضا پیاده کند؟"

آقای علم الهدی بداند زائرانی که به مشهد می روند، بیش از هر چیز به عشق امام رضا علیه السلام به این سفر می روند و در کنار زیارت آن امام عزیز، از مراکز تفریحی نیز به عنوان تمتعات حلال بهره مند می شوند.

آنچه جناب علم الهدی گفته است، قطعاً بی احترامی به زوار امام رضا علیه السلام است. توریست "فاسق و فاجر" که به شهر مشهد نمی رود. چگونه می توان زایر امام رضا را «فاسق و فاجر» لقب داد. اطلاق این صفات چه بسا درباره توریست های خارجی هم مصداق نداشته باشد چه رسد به داخلی ها.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 567288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    260 5
    احسنت، 2 کلام حرف حساب زدید.
  • ایرانی IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    76 1
    2 کلام حرف حساب ولی چه فایده .چون گوش شنوایی نیس.گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی ماست آنچه البته بجایی نرسد فریاد است.
  • دلسوز انقلاب A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    77 7
    یا امام زمان به داد مردم ایران برس خیلی به مردم توهین میشود
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    92 2
    متاسفانه اين سخنرانان افراطي هم چهره اسلام هم شيعه هم مقام معظم رهبري را خدشه دار ميكنند و اسيب ميزنند بايد در مسوليت انان تجديد نظر شود.اين روش حرف زدن و برخورد در دراز مدت نظام را زير سوال ميبرد. چه كسي گفته تقوي و خدا شناسي اين روحاني بيشتر از ديگراني است كه برا زيارت ميروند .غرور چيز بدي است.البته ايشان هميشه و در مورد همه چيز همينگونه منفي هستند
  • مهدی A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    92 0
    کاملا متین و منطقی بود این نقد. جناب آقای علم الهدی امام رضا ع برای همه ی ما مشهدی ما حرمت دارد، اما مردم مشهد به تفریح و کنسرت موسیقی هم نیاز دارند، شما ناراحتی برو جای دیگری زندگی کن.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    7 136
    عزیز من فسق را فقها تعریف کرده اند، بنابراین زائر امام رضا هم می تواند فاسق باشد، مگر شاه که به زیارت امام هشتم آمد و فاسق نبود، مگر فرح که کمترین گناهش بدحجابی و دهنکجی به این دستور اهل بیت بود، فاسق نبود، مرتکب گناه کبیره فاسق است و به نظر برخی هم هر کس اصرار بر گناه صغیره داشته باشد. زنانی که با آن حجاب از روی بی حیایی در کنسرت می نوازنند فاسقند، و این جمع وقتی دور هم جمع می شوند و فرهنگ لاابالی گری نسبت به فرهنگ اهل بیت را ترویج می کنند فاسقند، جدای از اینکه موسیقی و نوع خواندن مناسب رقصیدن و مطربی نباشد که اگر باشد فسق است. بالاتر از همه اینکه خدا و اهل بیت معیارشان قانون جمهوری اسلامی نیست، معیارشان خودشان هستند و فرمایشات متخصصین دین، خدا نمی گوید هر جه قانون مردم بود، قانون من هیچ.
  • رضا / مشهد EU ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    64 2
    نباید ایران در امور داخلی خراسان دخالت کنه این حسن همجواری نیست ، به زودی تو سازمان ملل در موردش صحبت میکنیم
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    395 2
    این آقا منتخب مردم نیست اما خودش را همه کاره استان می دونه.
  • بی نام RO ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    211 1
    این آقا مگه صاحب مملکته
    • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
      30 4
      کل ایران که نه ولی خراسان آره
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    286 3
    اگر من بودم به ایشان می گفتم بشین سر جات بینیم بابا
  • بی نام A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    87 1
    یا امام رضا. مشهدیم. ما را نجات دهید
  • محمد A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    67 0
    نمیدونم ایا از نظر قانونی میشه با ایشون برخورد کرد، وقتی به مردم تحکم میکنه و تهمت فاسق و عیاش و ضد امام میزنه، یا به شهروندان میگه باید برن، مگه ما انقلاب نکرده بودیم که همه برابر باشن، پس ایشون به چه حقی اینارو میگه، اصن یه سوال دگه ایشون زمان انقلاب کجا بودن؟
  • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    45 0
    ایشان قبل از سال 88 اصلا مطرح نبود همان که پایداری از او حمایت میکند نشان میدهد چقدر این گفتمان طرفدار دارد
  • حمید A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    363 1
    احتمالا اقای علم الهدی نمیدونه توریست های عراقی چه فساد هایی رو که در مشهد انجام نمیدن. فساد توریست های عراقی در مشهد چنان رایج شده که حتی گاردین هم دربارش گزارش نوشت. راست میگی جلوی عراقی ها رو بگیر.
  • امین A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    54 3
    ایسان زمان احمدی نژاد این حرفها رانمیزدند .الان به خاطرتضعیف دولت روحانی همیشه این سخنان رو میگند..رای بعدی ما هم روحانی است جناب علم الهدی
  • احمد A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    134 0
    من دقیقا نمیدونم اونایی ک بعد از سخنان این اقا الله اکبر گفتند واسه چی و چرا الله اکبر گفتند یعنی حرف ایشون رو تایید میکنند ،
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    341 2
    خود امام رضا هم خجالت کشید باصحبتهای این اقا با این حرفها مردمو از دین دور میکنید
  • بی نام RO ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    15 0
    باسلام ..جناب علم الهدی شما فک کنم جایه خدا نشسته اید ....
  • بی نام RO ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
    31 0
    بخاطر حضور این افراد در شهرهای مذهبی که آمار جرم و جنایت اینقدر زیاده تو این شهرها..شما با الان با سران بحرین چه فرقی می کنی که داری به مردم مشهد میگی از مشهد برن و از آنها سلب تابعیت میکنی...........