جزئیاتی درباره مشکل مسکن رانندگان شرکت واحد تهران/ پیشنهادهایی برای حل مشکلات این قشر

پیشنهادهای رئیس هیات‌مدیره تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران برای حل مشکل مسکن کارکنان این واحد منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از اینکه کارکنان معترض شرکت اتوبوسرانی واحد، چند بار در مقابل شهرداری و شورای شهر تجمع کردند و برخی از گزارشهای آنها در سرویس مشکلات مردم منتشر شد (اینجا) و (اینجا) اکنون رئیس هیات مدیره تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی در گفتگو با پانا پیشنهادایی را برای حل این مشکل ارائه کرده است.

بخشهای اصلی سخنان احمد کشاورزیان رئیس هیئت مدیره تعاونی مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی را می خوانید:
-در سال 87 مدیرعامل وقت شرکت واحد اتوبوسرانی به دستور شهردار تهران موظف شد؛ طی مدت پنج سال تمامی کارکنان رسمی شرکت واحد که فاقد مسکن هستند را صاحب مسکن نماید. بر همین اساس قطعه زمینی که در مقابل ساختمان مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی وجود داشت جهت ساخت و ساز واحد های مسکونی برای450 نفر پرسنل فاقد مسکن در نظر گرفته شد. در آن زمان شهردار وقت تهران ( جناب آقای احمدی‌نژاد) و رئیس وقت شورای اسلامی شهر تهران (جناب آقای دکتر چمران) کلنگ این پروژه را جهت خانه دار شدن کارکنان فاقد مسکن شرکت واحد اتوبوسرانی به زمین زدند. لکن به دلایلی این طرح متوقف و زمین مورد نظر به مبلغ 75 میلیارد تومان فروخته شد و مقرر گردیدمبلغ مذکور در اختیار شرکت واحد قرار گیرد تا از محل اعتبار آن تعداد بیشتری از پرسنل فاقد مسکن صاحبخانه شوند.
-در اجرای این امر تعاونی مسکن شرکت واحد به منظورشناسائی واجدین شرایط و ثبت نام اعضاء شکل گرفت.
-متعاقب آن مبلغ حاصل از فروش زمین مذکور در اختیار تعاونی مسکن شرکت واحد قرار گرفت و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و راهبردهای پیش‌بینی شده، به جای 450 نفر پرسنل، 4752 نفر پرسنل فاقد مسکن به عبارتی بیش از 10 برابر طرح پیشین در این برنامه ریزی از مزایای مسکن بهره مند شده اند.
-شرکت واحد هیچ دخالتی در تعاونی مسکن نداشته و صرفاً شورای مسکن به منظور ابلاغ دستورالعمل های مربوطه جهت اطلاع رسانی به کارکنان و نیز نظارت بر چگونگی اجرای طرح تشکیل شد.
-به منظور صحت اظهارات واجدین شرایط، استعلامات لازم از وزارت مسکن و شهرسازی و نیز سازمان ثبت اسناد رسمی اخذ گردید و به کارکنانی که شرایط لازم را احراز نمودند ثبت نام قطعی صورت پذیرفت.
-"پرداخت نقدی"یکی از روش های خانه دار شدن کارکنان بوده که بر اساس آن به کارکنانی که خود پس‌اندازی برای خانه‌دار شدن داشتند، در ازای ارایه مبایعه نامه خرید مسکن و متناسب با سابقه خدمتی شان برات تا سقف 30 میلیون تومان صادر گردید.
-خرید پروژه‌های آماده و نیمه آماده یکی دیگر از روشهاست. در این روش3 پروژه‌ «سهیل» ، «سپیدار یک» و «شقایق» خریداری شد. در پروژه «سهیل» که در منطقه 19 قرار داشت، 1026 واحد پیش‌بینی شده بود که تاکنون 849 نفر این واحدها را دریافت کرده‌اند. دلیل تأخیر این پروژه، مدت قراردادی بود که پیمانکار با شرکت واحد بسته بود و 22 ماه را برای تکمیل آن مشخص کرده بود؛ در حالی که این مدت زمان برای یک پروژه بیش از هزار واحد کافی نبوده اما پیمانکار مربوطه به تعهدات خویش در انجام کار پایبند نبوده و علیرغم اینکه این تعاونی امکان اقامه دعوی در مراجع قضائی داشته لکن به منظور تسریع در روند کار و جلوگیری از ضرر و زیان بابت تاخیر در تحویل واحد ها ، سعی در تعامل با پیمانکار داشته تا هر چه زودتر واحدها تعیین تکلیف شوند.
-در پروژه سپیدار(واقع در فردیس کرج) 170 واحد تکمیل و به اعضاء تحویل داده شد. پروژه شقایق (واقع در ورامین) نیز تکمیل و تحویل گردید. در پروژه سهیل (واقع در منطقه 19 تهران) 177 واحد باقی مانده است که به دلیل برخی مشکلات و نیز تعویض پیمانکار روند کار به کندی صورت گرفت اما حداکثر تا دو ماه دیگر این 177 واحد آماده تحویل می‌شود.
-در این پروژه گازوئیل توسط پیمانکار تهیه شده و تاکنون 400 تا 500 میلیون تومان بابت تأمین گازوئیل توسط پیمانکار پرداخت شده بود. همچنین برق کارگاهی نیز که هزینه آن توسط پیمانکار پرداخت می‌شود تا تکمیل پروژه تأمین شده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد. در دو مجتمع هنوز آسانسور نصب نشده که پیمانکار در حال انجام این کار است.
-کارکنان شرکت واحد برای خرید یک خانه 130 متری در پروژه «شقایق» 500 هزار تومان پرداخت کرده و باقی را به صورت وام یا کمک بلاعوض پرداخت کرده‌اند. در پروژه «سهیل» برای تملک یک خانه 90 متری در تهران مبلغی بین یک میلیون و 200 تا دومیلیون پرداخت کرده ومابقی به صورت وام وکمک بلاعوض بوده است.
-در پروژه سپیدار 300 واحد مسکونی تعریف شده بود و قرارداد آن در تاریخ 30/09/92 منعقد گردید. پروژه تاکنون 48 درصد پیشرفت داشته اما پیمانکار به بهانه افزایشتورم نه فقط به تعهدات خود عمل ننموده بلکه در مراجع قضایی نیز اقامه دعوی نمود و خواستار پرداخت ضرر و زیان، فسخ قرارداد و فسخ سند شد که در مرحله بدوی منجر به صدور رای به نفع تعاونی گردید لکن تا اتمام مراحل رسیدگی پرونده و صدور رای قطعی باید منتظر ماند.
-در پروژه سپیدار 2 و 3 ، مبلغی بالغ بر 63 میلیون تومان برای هر واحد هزینه گردیده که 30 میلیون تومان به صورت بلاعوض، 30 میلیون تومان وام و فقط سه میلیون تومان توسط کارکنان پرداخت شده است.
-به کارکنانی که در این تعاونی عضو بودندمبلغ سه میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و مبلغ سه میلیون تومان بلاعوض تعلق گرفت. برای کارکنانی که در پروژه مسکن مهر پرند ثبت‌نام نموده اند نیزمبلغ سه میلیون تومان بلاعوض و سه میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت گردید که در ابتدای امر400 نفر از کارکنان را در برگرفت که با همکاری شرکت واحد، این تعداد به 750 نفر رسید.
-در مجموع 1911 نفر به صورت انفرادی، 1026 نفر در پروژه سهیل، 164 نفر در پروژه شقایق، 170 نفر در پروژه سپیدار1 و 265 نفر درسپیدار 2 و 3 برای خانه‌دار شدن ثبت‌نام و به اکثریت اعضا واحدهایشان تحویل داده شد.
-کارکنانی که به هر دلیلی در زمان اجرای طرح عضو تعاونی نشده بودند و واجد شرایط نیز بوده اند، شناسایی و طی یک لیست به مبادی ذیربط برای تعیین تکلیف ارسال شده است تا کسانی که در این مدت امکان استفاده از تسهیلات مسکن را نداشته‌اند، در صورت احراز شرایط برای آنها تعیین تکلیف شود.
-تمامی کارکنان رسمی و واجد شرایط که در تعاونی عضو شده اند، از این امتیاز برخوردار شده بودند، حتی برخی از کارکنان که حین ثبت نام پروژه ها از شرکت واحد جدا شده و بعد از اتمام مهلت ثبت نام حکم بازگشت به کار آنها از مراجع قضایی صادر شده، نیز از این امتیاز برخوردار شده‌اند. وی افزود:هر چند بر اساس ضوابط و دستورالعمل مربوطه، حداکثر دو سال برای ثبت‌نام کارکنان در نظر گرفته شده بود و افرادی که در این بازه زمانی ثبت‌نام نکرده بودند را شامل نمی شد، لکن با توجه به احکام صادره از سوی مراجع قضایی و به جهت مساعدت با ایشان، تمامی این کارکنان امکان ثبت‌نام برایشان فراهم شد.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =