ناداوری بهداد سلیمی را از المپیک حذف کرد /مرسی پسر که رکورد دنیای‌مان را حفظ کردی

مسابقه قویترین مرد جهان سبب شد همه ایرانی ها خودشان را به استادیوم ریو سنترو برسانند.

مرتضی رضایی- خبرگزاری خبرآنلاین؛ درحالی که بسیاری از مردم قائمشهر جلوی خانه پدری بهداد سلیمی صف کشیده بودند و یکصدا قهرمان شهرشان را تشویق می کردند، در سالن ریو سنترو هم همه ایرانی های درون دهکده خود را برای تشویق قهرمان المپیک مان رسانده بودند. محمد بنا بعد از ناکامی تراژیک تیمش ،تعدادی از بچه هایش را با خود به سالن برده بود.

 

او به همراه ایرانی های حاضر در ورزشگاه کشتی ، همه با هم برای حمایت از بهداد به ریو سنترو رفتند. جو قائمشهر هم البته کم از ورزشگاه محل مسابقه نداشت . از ساعت ها قبل این مسابقه مردم جمع شده بودند. برای مدال برنز قاسم رضایی جشن گرفتند و نام بنا را فریاد کردند تا از او حمایت کنند و البته فریادهای تشویق شان برای بهداد تمامی نداشت.

 

در ریو اما مسابقه رسما داشت آغاز می شد. همه ورزشکاران روی تخته آمدند. برای وزن آخر وزنه برداری حسابی شلوغ شده بود چون یک شرکت کننده برزیلی هم در جمع رقابت کنندگان بود. ایرانی ها هم تعدادشان خیلی بیشتر از قبل بود. دونده ها ، کشتی گیران ، مسئولان ورزش کشور ، همه و همه برای بهداد حاضر بودند. بهدادی که بعد از طی کردن دوران نقاهت ، با وزنه 206 قصد داشت شروع کند. سنگین ترین وزنه ای که ورزشکاران خواسته بودند. 

بهداد بعد از مراسم معارفه به سالن گرم رفت و دکتر نوروزی که همه جا در این ماه ها در کنارش بوده ، سعی کرد پای آسیب دیده اش را نرم کند تا بهداد مشکلی نداشته باشد. بعد از این رقابت شروع شد تا این 10 رقیب ، برای جدال با پولاد سردو تقابل با بهداد آماده شوند.

با جدی شدن حرکات یکضرب، گور وزنه بردار ارمنی خیلی ساده وزنه 200 کیلوگرم را بالای سر برد. بعد از او تالاخادزه توانست 205 کیلوگرم را بزند. بلافاصله بعد از او بهداد وزنه 206 کیلوگرم را بالای سر برد. گور میناسیان در حرکت دوم 207 کیلوگرم را بالای سر برد. تورمانیدزه گرجستانی هم برای وزنه 207 کیلوگرم در حرکت پایانی یکضرب روی صحنه آمد. او هم این وزنه را بالای سر برد. 

تالاخادزه برای حرکت دوم خود وزنه 210 کیلوگرم را خواست و راحت بالای سر برد. بعد او  میناسیان برای وزنه 210 روی صحنه آمد. او هم این وزنه را سخت اما توانست مهار کند. بهداد برای وزنه 211 باید روی صحنه می آمد. دلاور قائمشهری برغم مصدومیتی که داشت ، برای طلا به ریو رفته بود. او به زیبایی 211 را بالای سر برد. بعد ایستاد و از حماعت خواست طوری تشویقش کنند که او بشنود.

تاخالادزه برای حرکت سوم دنیا خواهان وزنه 215 شده بود که رکورد دنیا و المپیک شد. جوان گرجستانی کار بزرگی در پیش داشت.  او به زیبایی رکورد جهان و المپیک را شکست. بعد از تاخالادزه نوبت بهداد ما بود. او باید رکورد خودش و حسین را از تاخالادزه پس می گرفت. دلاور ایرانی مثل شیر رکورد جهان و المپیک را زد. ایرانی ها شوری در سالن ایجاد کردند و همه مربیانش دور او ریختند و غرق در بوسه اش کردند.

 

 

رقابت دو ضرب با دو شرکت کننده کمتر آغاز شد. ورزشکار ترکمن حذف شده بود و شرکت کننده مصری همم انصراف داد. دیگر رقبا اما در دوضرب فراتر از انتظار بودند. اینکه تقریبا 7 نفر از شرکت کنندگان در این رقابت از مرز 235 کیلوگرم فراتر رفتند و خیلی از آنها از مرز 240 کیلوگرم هم گذشتند. بهداد برای حرکت اولش وزنه 245 خواسته بود. اعضای کادرفنی ایران برای حرکت یکضرب به شدت استرس داشتند. قهرمان ما به دلیل آسیب دیدگی ماه های قبلش ، در حرکت قیچی ممکن بود دوباره آسیب ببیند. 

ورزشکار برزیلی با بالای سر بردن وزنه 240 کیلوگرمی شوری در سالن ایجاد کرد. گور میناسیان ارمنی اولین وزنه برداری بود که توانست وزنه 241 را بالای سر برد. تورمانیدزه گرجستانی برای حرکت سومش وزنه 241 را خواسته بود. وزنه ای که خیلی سخت اما توانست مهارش کند. مربیان گرجستان از این ورزشکارشان راضی بودند. 

برای حمایت از بهداد کیانوش رستمی و سهراب مرادی هم به سالن آمده بودند. گور میناسیان که یکبار وزنه 241 را زده بود ، بعد از اینکه هیات ژوری وزنه اش را برگرداند ، روی صحنه آمد و همان وزنه را زد. بعد از او تاخالادزه روی صحنه آمد و توانست وزنه 242 کیلوگرم را بالای سر ببرد. 

بلاژیک آلمانی هم با انداختن وزنه 242 ، کارش را تمام کرد. چیزی نمانده بود این وزنه روی او بیفتد. مارت سیم از کشور استونی هم 243 را بالای سر برد. بعد از او جیلی اورسا از چک ، 243 کیلوگرم را بالا کشید.اما نتوانست وزنه را مهار کند.

روبین الکسانیان ارمنی با وزنه 245 کیلوگرم روی صحنه آمد. او به سادگی این وزنه را زد و تازه نوبت بهداد ایران شد. او برای همین وزنه روی صحنه آمد. ایرانی ها یکصدا فریادش می کردند. بهداد دستانش را گچی کرد. ذکری گفت ، سالن غرق در سکوت شد. دستانش را دور وزنه گره کرد ، بالای سر برد. خیلی سخت ، درد زیادی را تحمل می کرد. وزنه را نگه داشت اما داوران این وزنه او را با دو چراغ قرمز ، قبول نکردند. درد در زمان بالای سر بردن وزنه کاملا مشخص بود. بعد از بهداد ، وزنه بردار برزیلی نتوانست وزنه 245 را مهار کند. او در حرکت دوم و در شرایطی که حسابی درد می کشید ، وزنه 245 کیلوگرم را بالای سر برد. او با این وزنه مدالش را قطعی کرد اما این بار هیات ژوری بود که رای به ابطال وزنه بهداد داد. . سلیمی برای بار سوم روی صحنه رفت و این بار وزنه را انداخت و با آن زانوی خسته از مدال باز ماند. 

غیورمرد ایران را خسته کردند و نتوانست در رقابت بماند و با این شرایط او را غیرمنصفانه از رقابت حذف کردند. بهداد بعد از این داشت گریه می کرد و اعتراض داشت. تیم داوری اما یکباره کاری کرد که همه چیز به هم بریزد. تیم ایرانی اعتراض کرد اما دیگر هیچ فرصت و مجالی برای اعتراض باقی نمی گذاشت . بهداد خیلی ساده از رقابت برای مدال حذف شد و اشک سهمش از ریو بود. او اما برای ایرانیان یک قهرمان بود که از سلامتی اش گذشت برای رسیدن به مدال. خسته نباشی پسر.

در ادامه رقابت این وزن ، تاخالادزه گرجستانی مدال طلا گرفت. او 258 کیلوگرم را در دوضرب ، در شرایطی که دستش زیر وزنه می لرزید، بالای سر برد اما این بار داوران از او پذیرفتند تا با وزنه 217 یکضربش به مجموع 473 برسد و رکورد 472 کیلوگرم مجموع حسین رضازاده را در سیدنی بشکند و رکورددار جدید مجموع المپیک باشد.

4141

 

41251

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير A1 ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    65 4
    من براي مسوليين ورزش كشور متاسفم كه قدرت ندارن و حق ملت و ورزشكار خوبش رو جلو چشم همه مي خورن و اينا زور ندارن حرف بزنن وزير ورزش
  • بی نام RO ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    41 3
    آقا من هنوز تو شكم اصلا باورم نميشه اصلا چي شد؟؟؟؟
  • بی نام DE ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    15 49
    ركورد مجموع رفت گرجستانتعصب رو بزاريد كنار كار داورها درست بود تو هر دو حركت دست ها هماهنك نبودن و از قديم بهداد دو ضرب زن نبود و از صبح تمام كارشناسها نگران دوضرب به خاطر مصدوميتش بودن
    • بی نام IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      36 3
      گزارشگر خارجی میگفت حرکت بهداد درست بود تعصب هم در کار نبیست
    • بی نام A1 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
      2 1
      عزیزم شوت نزن ، اولا همه قبول دارند که حرکتش درست بود و خطا نبود اگر هم بوده قابل اغماض بودن و در نهددر حد خذف ضمنا ، نه اینکه دنیا داره رو عدالت مطلق میچرخه حالا فقط مونده حرکت بهداد ناعدالتی باشه ،در همه ی بازی ها خواه ناخواه نظرات سیاسی تاثیر گذار هست
  • اميد A1 ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    35 4
    بهداد براي ما قهرمانه،فقط اين مهمه
  • بی نام IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    41 8
    یک عده تجزیه طلب در داخل هم داریم که خیلی گرا میدن به خارجی ها و احتمال اینکه این افراد گرا داده باشن هم هست چون رئیس فدراسیون جهانی درست لحظه ای که بهداد داشت میومد رفته بود بالا سر داورا باهاشون حرف میزد و من معتقدم خائنانی که بین ما هستند این برنامه رو ریختن کلا این قضیه کاملا واضح بود که برنامه ریزی شده است.
  • حمید DE ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    30 5
    بهداد سلیمی درود بر شزف وغیرت تو که خودت را ایثار کردی اهدا و نصب یکی از نشان های عالی ملی بر سینه بهداد سلیمی در مراسم اهدای نشان ملی کشوری زیبنده اوست. مسئولین محترم از انجام ان دریغ نکنید
  • مرتضی DE ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
    14 35
    این توهم توطیه کی میخواد درست شه اخخ چه دلیلی داره مخوان بزارن ایران مدال بگیره یکی مثل فلپس این همه مدال میگیره مگه کسی چیزی میگه ؟ این که همه چیو دارن میندازن رو گردن داور برای فرار مسیولین از پاسخگویی هست سلیمی مصدومو با اصرار بردن المپیک که چی بشه این همه وزنه بردار فوق سنگین قوی بود