نماینده مردم تهران در مجلس گفت: محدوده نظارت شورای نگهبان تا زمانی است که مردم رای نداده اند اما وقتی رای داده باشند، معنی ندارد که شورای نگهبان خود را در برابر رای مردم قرار دهند.

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان در جریان بررسی طرح استفساریه ماده 73 و تبصره 3 ماده 52 قانون انتخابات مجلس با آخرین اصلاحات در جلسه علنی امروز مجلس، به عنوان موافق طرح سخن گفت. او اظهار کرد: برخی اخطاردهندگان طوری صحبت می کنند که گویا طراحان مخالف نظارت شورای نگهبان هستند. هیچکس مخالف نیست. خود ما با نظارت این شورا در مجلس هستیم. بحث ما این است که محدوده نظارت مشخص باشد. وقتی مردم رای دادند کلیه مدارک جدید را حتی شورای نگهبان باید به مجلس بفرستند.

نماینده مردم تهران ادامه داد: لذا ما بر اساس اصول 98 و 99 قانون اساسی با نظارت شورای نگهبان مخالفتی نداریم. فقط می گوییم که اقای شورای نگهبان شما تا زمانی که مردم رای نداده اند شما می توانی نظارت کنی.
وی گفت: وقتی انتخاباتی برگزار می شود و در آن انتخابات هیچ مواردی از تخطی دیده نمی شود، نظارت شورای نگهبان تمام می شود. اگر کل انتخابات رد شود ممکن است اما در مورد یک فرد نمی شود.
کواکبیان سپس خطاب به نماینده مردم لنجان که پیش از او اخطار داده بود،‌ اظهار کرد: آقای کوهکن ماده 19 انتخابات به موارد تخلف صراحت دارد. می گویید موردی که در اصفهان پیش آمده شامل آن نمی شود، ما هم شاید به یک مورد خاص اشاره نکنیم. اما محدوده نظارت شورای نگهبان تا زمانی است که مردم رای نداده اند اما وقتی رای داده باشند، معنی ندارد که شورای نگهبان خود را در برابر رای مردم قرار دهند.
وی تاکید کرد:‌ البته من به نحوه رای گیری اعتبارنامه ها نیز اعتراض دارم. باید تک تک نماینده ها می آمدند خود را معرفی می کردند و سپس رای گیری می شد، می توانیم در قانون این مورد را هم عوض کنیم.
17213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 568447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =