ایران و کوبا یادداشت تفاهم امضا کردند | وزیر خارجه کوبا به ظریف تبریک گفت

دکتر ظریف در اولین ایستگاه سفر یک هفته ای خود صبح دوشنبه وارد هاوانا پایتخت کوبا شد.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان امروز دوشنبه در اولین نشست تجاری مشترک ایران و کوبا با حضور وزیر تجارت خارجی کوبا و تجار ایرانی و کوبایی، حضور یافت.

 

در حاشیه نشست اقتصادی مشترک ایران و کوبا و با حضور مقامات دو کشور، یک یادداشت تفاهم همکاری بازرگانی میان اتاق های بازرگانی دو کشور به امضاء رسید.

پیش از ظهر امروز به وقت محلی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر تجارت خارجی کوبا در هتل محل اقامت دکتر محمد جواد ظریف دیدار و در خصوص تقویت همکاری های تجاری میان دو کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار طرفین در خصوص زمینه های همکاری بویژه در حوزه انرژی، نانو و بیوتکنولوژی ، بهداشت و درمان و نیز همکاری های بانکی مذاکره به عمل آوردند. در این دیدار وزیر تجارت خارجی کوبا با بیان اینکه کوبا در حال بازسازی اقتصاد خود است تمایل کشورش را بر متنوع سازی روابط با سایر کشورهای جهان بویژه جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک دوست و شریک همیشگی ابراز داشت. وی از آمادگی کوبا برای گسترش همکاریها و مناسبات ایران با کشورهای آمریکای لاتین خبر داد.


گفتنی است وزیر امور خارجه کوبا امروز یکشنبه با دکتر محمدجواد ظریف دیدار کرد. وی گفت: موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف مایه مباهات و افتخار ما است.

 برونو رودریگز پاریا در دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود که در ساختمان وزارت امور خارجه کوبا برگزار شد، افزود: دفاع ایران از حق مسلم هسته ای خویش همواره مورد حمایت کوبا قرار داشته و ما از پیروزی ملت ایران در این عرصه خوشحالیم.
وی افزود: سیاست ایران برای رسیدن به توافقات بسیار مهم بود و ما همچنان با هرگونه تحریم های ظالمانه در همه زمینه ها بویژه مالی علیه شما مقابله خواهیم کرد.

وزیر خارجه کوبا تصریح کرد: کوبا مصمم است با تحریم ها و اقدامات تحمیلی چندجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران مقابله کند و تاکید دارد که کشورهای غربی باید در چارچوب توافق گروه 5 به علاوه 1 به حرف خود پایبند باشند.

وی با قدردانی از همدردی و همبستگی دولت و ملت ایران با کوبا، روابط سیاسی دو کشور در عرصه دوجانبه و بین المللی را بسیار عالی توصیف کرد و گفت که این همکاری ها باید در زمینه اقتصادی نیز گسترش یابد.

رودریگز گفت که توانمندی دو طرف ما را ملزم می کند روابط خود را در همه عرصه ها گسترش دهیم و اراده کامل و عزم قطعی کوبا بر توسعه روابط با ایران است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر راه حل های سیاسی و مسالمت آمیزی برای پایان دادن به مناقشات منطقه خاورمیانه یافت شود.

رودریگز همچنین ریاست موثر و کارآمد ایران بر جنبش غیر متعهد را تبریک گفت و اظهار داشت: ایران و کوبا به همکاری و هماهنگی خود برای برگزاری اجلاسی موفق در ونزوئلا در ماه سپتامبر و تحویل ریاست اجلاس به این کشور همکاری می کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =