«خبرجنوب» نوشت: در طول 6 ماه گذشته 79 طرح به ارزش 2 هزار و 837 میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان فارس به بهره برداری رسید.

استاندار فارس در نشست خبري خود به مناسبت هفته دولت با اعلام اين مطلب گفت: مسئولين در 2 مقطع از سال نسبت به ارايه گزارش عملكرد خود اقدام كنند كه يكي دهه فجر و ديگر در هفته دولت است كه در اين زمان ها پروژه هاي قابل بهره برداري گزارش داده مي شود.سيد محمد علي افشاني افزود: دولت تدبير و اميد در شرايطي دشوار كشور را به دست گرفت، شرايطي كه از نظر ارتباطات بين المللي در انزوا بوديم اما امروز روابط گسترده اي با دنيا داريم و در آن زمان در برخي شاخص ها وضعيتي خاص داشتيم اما موضوعي كه علي رغم تمامي تلاش ها فعاليت دولت را تحت الشعاع قرار مي دهد بحث اشتغال و جويندگان كار است. وي اضافه كرد: زماني كه اين دولت كار خود را آغاز كرد نرخ تورم 44 درصد بود كه اين رقم امروز يك رقمي شده و به كمتر از 10 درصد رسيده است كه نشان از برنامه ريزي منسجم دولت است البته اين به معناي آن نيست كه قيمت ها افزايش نمي يابد بلكه سرعت افزايش قيمت ها كاهش مي يابد و به عنوان مثال در زماني كه نرخ تورم 44 درصد بود اگر كالايي 100 تومان بود به يك باره به 144 تومان افزايش مي يافت در حالي كه امروز در تورم كمتر از 10 درصد نرخ همان كالا به 110 تومان افزايش مي يابد. وي ادامه داد: امروز يكي از افتخارات ما اين است كه نوسان نرخ ارز در طول 3 سال گذشته كمتر از 5 درصد بوده اين در حالي است كه در دولت قبل با يك نوسان قيمت ارز 3 برابر شد و موضوع ديگر مثبت شدن تراز تجاري كشور پس از گذشت 63 سال و از زمان دولت دكتر مصدق بود كه براي اولين بار صادرات ما 4 ميليارد دلار بيش از واردات شد.
وي در خصوص سهم صنايع و واحدهاي توليدي فارس از اعتبارات بانك هاي استان گفت: تا كنون از مجموع 962 طرح كل كشور كه براي دريافت تسهيلات به بانك ها معرفي و اعتبار دريافت كردند 81 طرح مربوط به فارس است كه در رتبه اول قرار دارد و پس از ما استان سمنان با 63 طرح قرار دارد و به لحاظ ریالي نيز استان فارس با 106 ميليارد تومان دريافتي رتبه اول را دارد. وي در خصوص ضرر كشاورزان در كشت گندم و اختصاص آب نهايي براي اين كشت گفت: متاسفانه كشاورزان به تصميمات امور آب توجه نمي كنند و بعد كه با مشكل مواجه مي شوند اين مباحث مطرح مي شود در خصوص آب كشاورزي هر زميني يك حق آب دارد كه اگر درست استفاده نشود با مشكل مواجه مي شوند. افشاني گفت: البته اين ضعف قانون است كه مشخص نكرده كه اگر به كشاورزي گفتند كشت نكن و عمل نكرد و ضرر ديد چه بايد كرد اما در اين رابطه اولويت ما در بحث آب ابتدا تامين آب شرب و بعد آب كشاورزي است و تا آب شرب تامين نشود هيچ آبي براي كشاورزي داده نمي شود. وي در خصوص بحث مافياي آب گفت: مافياي آب معنا ندارد چون سهميه آب هر بخش مشخص شد و آن هايي كه گوش نمي كنند و به حق آب خود قانع نيستند ضرر مي كنند. وي در پاسخ به سوالي كه دولت براي بخش فرهنگي استان چه كرده؟ گفت: از 7 هزار ميليارد تومان بودجه فرهنگي كشور تنها يك هزار ميليارد تومان سهم دولت است كه ما به اندازه سهم يك هفتمي خود از اين بودجه پاسخگو هستيم، فرهنگ متوليان زيادي دارد كه آن ها نيز بايد پاسخگو باشند البته همه مشكلات فرهنگي را هم نمي شود با پول حل كرد. استاندار فارس با اشاره به وجود 40 هزار پروژه نا تمام در كشور كه 3 هزار پروژه از اين تعداد سهم فارس است گفت: اولويت ما در اين زمينه اتمام پروژه هاي نيمه تمامي است كه با بودجه كمتر و در مدت زمان كمتري به بهره برداري مي رسند.
وي با اشاره به رفع مشكل دانشگاه شيراز و علوم پزشكي در خصوص محل احداث بيمارستان نمازي در طول اين مدت گفت: يكي از حوزه هايي كه مي تواند مشكل اشتغال را حل كند صنعت ساختمان است كه اگر رونق بگيرد 300 حرفه را فعال مي كند و حوزه ديگر حوزه حمل و نقل است. وي افزود: اين در حالي است كه در كشورهاي پيشرفته بخش اعظم اشتغال در حوزه خدمات است و صنايع سهم كمي در اشتغالزايي دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =