شبکه الجزیره قطر روز گذشته تصاویری از زندان های مصر منتشر کرد که دو تن از اعضای مهم حماس را در شرایطی اسفناک نشان می دهد.

به گزارش خبرآنلاین، پس از گذشت یکسال از ربوده شدن چهار عضو جنبش حماس در شمال سینا، شبکه الجزیره قطر تصاویر دو تن از آنها را در یکی از زندان‌های مصر منتشر کرد.

در این باره خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه الجزیره قطر گزارش داد: تصاویر دو جوان فلسطینی از چهار نفری که سال گذشته پس از عبور از گذرگاه رفح و در حین حرکت به سمت فرودگاه قاهره در شمال سینا ربوده شده بودند، منتشر کرد.

الجزیره گزارش داد که این تصاویر را از برخی از منابع حماس بدست آورده است و گروهی از فلسطینیان ربوده شده از جمله «یاسر زنون» و «عبدالدایم ابو لبده» در یکی از مقرهای امنیتی در قاهره را در شرایطی بسیار بد نشان می دهد.

هنوز هیچ یک از منابع رسمی مصر به این تصاویر واکنشی نشان نداده اند.

از زمان ربوده شدن چهار فلسطینی به نام های یاسر فتحی زنون، حسین خمیس الزبده، عبدالله سعید ابوالجبین و عبدالدایم ابو لبده که همگی از اعضای گردان های القسام شاخه نظامی حماس هستند تا کنون هیچ مسئول مصری مسئولیت ربایش آنها را بر عهده نگرفته است.

 

حماس بار دیگر مصر را به ربودن ۴ فلسطینی متهم کرد


در این زمینه ایسنا در گزارشی تقصیلی به نقل از همین شبکه نوشته است:  تصاویر لو رفته گروهی از جوانان بازداشت شده در سالنی بزرگ در یکی از زندان‌های مصر را پخش کرد که "عبد الدایم ابو لبده" یکی از آنها بود که در تصویر مذکور کنار دیوار نشسته است و "یاسر زنون" یکی دیگر از این چهار جوان ربوده شده در کنار دیوار دیگر روی زمین دراز کشیده است. این دو نفر در شرایط بسیار سختی به همراه دیگر جوانان بازداشت شده در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در شهر قاهره، پایتخت مصر به نام "لاظوغلی" به سر می‌برند.


ابو عبیده، سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در جریان سخنرانی یکشنبه شب گذشته خود در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه اعلام کرد که فرماندهی گردان‌های قسام تاکید می‌کند که پرونده این چهار جوان ربوده شده باز است و این گردان‌ها تمام تلاش خود را برای باز گرداندن این جوانان به آغوش خانواده‌هایشان انجام می‌دهد.

این جوانان فلسطینی به نام‌های "یاسر وزنون"، "حسین زبده"، "عبد الله ابو الجبین" و "عبد الدایم ابو لبده" در تاریخ ۱۹ اوت سال گذشته و پس از عبور از گذرگاه رفح و ورود به خاک مصر، در منطقه سینا توسط افراد ناشناس ربوده شدند. این افراد قصد سفر به ترکیه برای تکمیل تحصیلات خود و یا طی مراحل درمانی را داشتند.

گردان‌های قسام در آن زمان اعلام کرد که این جوانان از اعضای این گردان‌ها هستند. جنبش حماس هم مراجع مصری را مسئول کامل سلامتی و جان این افراد ربوده شده اعلام کرد و خواستار آزادی هر چه سریعتر آنها شد.

در پی این افشاگری الجزیره صلاح بردویل، یکی از رهبران جنبش حماس بار دیگر مسئولان مصر را مسئول ربوده شدن این چهار فلسطینی دانست.

بردویل از خان یونس به الجزیره گفت:‌ خانواده‌های افراد ربوده شده منابع اطلاعات درباره فرزندانشان را به منظور حفظ جان آنها نگه‌ داشته‌اند. آنها مطمئن هستند که این تصاویر متعلق به فرزندانشان است و می‌دانند که فرزندانشان در کدام زندان تحت بازداشتند.

این رهبر حماس تصریح کرد که حماس قبلا تاکید کرده بود که چهار فلسطینی از گذرگاه رفح با یک اتوبوس امنیتی برده‌ شدند که روی آن عبارت "زندان سیار" نوشته شده بود و به این ترتیب امکان بیرون آوردن آنها از زندان بدون اجازه ارتش یا نیروهای امنیتی ممکن نیست در حالی که قرار بود آنها با این اتوبوس به فرودگاه قاهره بروند و سفرشان به خارج از کشور تضمین شده بود اما آنها همچنان در دست نیروهای امنیتی مصر هستند.

بردویل گفت: می‌خواهیم بدانیم اتهام این چهار فرد ربوده شده چیست؟ حتی اگر ثابت شود که این افراد بازداشت شده وابسته به گردان‌های قسام بوده‌اند باز هم ربودن آنها تنها به خاطر سفر به منظور مداوا یا تحصیل از طریق خاک سینا قابل توجیه نیست. واقعا اتهام آنها چیست؟

محمد أبو لبدة، سخنگوی خانواده‌های فلسطینی‌های ربوده شده نیز به الجزیره گفت: تصویر لو رفته دو تن از ربوده‌ شدگان نشان می‌دهد که آنها در زندانی مصر بازداشت هستند.

وی افزود: افراد ربوده شده تحت نظارت نیروهای امنیتی مصر هستند و بین دو ایست بازرسی ارتش مصر ربوده شده‌اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 570752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =