فارغ‌التحصیلان رشته حقوق برای بار دوم در چند هفته اخیر در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند تا اعتراض خود را به کاستن از تعداد ورودی های سالانه کارآموزی در کانون وکلا اعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاستن از تعداد ورودی های سالانه کارآموزی در کانون وکلا، باعث شد تا اعتراضات فارغ التحصیلان رشته حقوق، رنگ و شکل میدانی به خود بگیرد.

پیش از این، فارغ التحصیلان رشته حقوق در گوشه و کنار اعتراضات گسسته ای انجام می دادند ولی برای دومین بار در یکماه اخیر، این فارغ التحصیلان به صورت متمرکز در مقابل مجلس شورای اسلامی جمع شدند تا نسبت به  این تصمیم اعتراض کنند.

گزارش قبلی از تجمع فارغ التحصیلان حقوق در مقابل مجلس را اینجا بخوانید.

نکته اینجاست که اعتراضات فارغ التحصیلان به عملکرد کانون وکلا در شرایطی عنوان می شود که در کشورهای همسایه مشابه ایران مانند پاکستان و ترکیه، حضور در کسوت وکالت دادگستری، نیاز به چندین سال ماندن پشت در بسته آزمون و سهمیه کانون وکلا ندارد. از طرف دیگر، در شرایطی این اعتراضات به تجمعات مقابل نهادهای قانونی تبدیل می شود که قوه قضاییه لایحه جامع وکالت را در دست تدوین دارد و به زودی تقدیم مجلس می کند. انتشار پیش نویس لایحه تهیه قوه قضاییه درباره قانون جامع وکالت دادگستری نشان می دهد این قوه موضوع برگزاری آزمون وکالت و سهمیه های اندک سالانه را در اختیار و صلاحیت کانون وکلای دادگستری نمی داند و آن را در اختیار نهاد جدیدی به نام شورای ملی وکالت قرار داده است. 

46231

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =