روزنامه توریسم نوشت: مهمانان این روزهای تبریز آمده‌اند تا افتخار نخستین دیگری را نصیب تبریز کنند.

تبریز آرام و مهربان میهمان دارد . جهانشهر زیبایی كه به همت مردمان سخت كوش و توانایش امن و آرام است نه گدا دارد و نه معتاد و شهری است كه از دیرباز كه همه اولین های خوب در آن رقم خورده است .از نخستین مدرسه امروزی و نخستین مدرسه کودکان استثنایی ویژه دانش‌آموزان ناشنوا گرفته تا نخستین چاپخانه و نخستین تراموا و نخستین شهرداری و نخستین آتش‌نشانی و نخستین کتابخانه به سبک جدید و ده‌ها نخستین دیگر.

از دیروز صبح گروه گروه هیات های بلند پایه گردشگری 34 كشورهای آسیایی وارد تبریز شده اند تا در " نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت‌وگوهای کشورهای آسیایی" به تبادل نظر بپردازند.

از این اجلاس به عنوان یکی از پیش‌زمینه‌های رویداد تبریز 2018 نام برده می‌شود و فرصتی طلایی است برای مسئولان این کلانشهر تا با برنامه‌ریزی درست قدم بزرگی را برای شناساندن تبریز و جذب گردشگر انجام دهند.

آبدار مدیر كل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که اجلاس فوق برای اولین بار در حوزه کشورهای آسیایی و به میزبانی تبریز برگزار می‌شود، می گوید : از این اجلاس می‌توان به عنوان اولین قدم‌ها برای بین‌المللی کردن و شناساندن رویداد تبریز 2018 نام برد.

در این میان شهردار تبریز نیز با اشاره به تلاش برای جذب گردشگر در سطح بین‌المللی، اذعان دارد كه برگزاری این اجلاس می‌تواند تبریز را در سطحی وسیع‌ معرفی كرده و رسانه ای كند.

صادق نجفی در ادامه می گوید: ورود گردشگر بیشتر یکی از دغدغه‌های صنعت گردشگری ایران است بخصوص در تبریز که میزبانی پایتخت‌های گردشگری کشورهای اسلامی را خواهیم داشت، باید سعی کنیم با استفاده از ظرفیت این نوع از همایش‌ها، به هدف اصلی خود برسیم.

به گفته نجفی مطرح کردن بیشتر نام تبریز به عنوان یک کهن شهر تاریخی با ظرفیت‌های جذاب گردشگری و کمک به رشد زیرساخت‌ها با استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی از اهداف شهرداری تبریز در حاشیه این همایش است.

گفته ها و شنیده های روز اول اجلاس تبریز

نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا به مدت 2 روز در هتل کایای تبریز در حال برگزاری است.

این اجلاس كه هدف آن بررسی راهکارهای توسعه صنعت گردشگری در کشورهای آسیایی است از صبح دیروز در شهر تبریز پایتخت گردشگری كشورهای اسلامی در سال 2018 آغاز به كار كرد .

طبق این گزارش تا لحظه مخابره این خبر حدود هیأت های خارجی از كشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا از جمله بنگلادش ،تایلند، چین، اندونزی ، ژاپن، سریلانکا، ، تاجیکستان، کامبوج، بوتان، پاکستان، ویتنام، فیلیپین، سنگاپور و ترکیه وارد تبریز شده اند.

برگزاری نشست کارشناسان ارشد اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفت و گوی همکاری های آسیا با حضور معاون گردشگری کشوراز برنامه های دیروز اجلاس بود.

تشکیل کارگروه کارشناسان کشورهای عضو به منظور تنظیم طرح عمل گردشگری ACD

در این نشست که 46 تن از مقامات عالی رتبه و مسوولان گردشگری کشورهای بنگلادش، بوتان، کامبوج، چین، اندونزی، قرقیزستان، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، تاجیکستان، تایلند، ترکیه، ویتنام، دبیرخانه ACD، یونسکو و اکو حضورداشتند هیات ایرانی پیشنهاد تشکیل کارگروه کارشناسان کشورهای عضو به منظور تنظیم طرح عمل گردشگری ACD برای ارایه به دومین اجلاس وزرای گردشگری را مطرح و برای میزبانی نشست کارگروه کارشناسی اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی ایران برای راه اندازی شبكه هم افزایی و اطلاعات گردشگری

بر اساس این گزارش هیات ایرانی به ریاست معاون گردشگری همچنین پیشنهاد تشکیل شبکه هم افزایی تجربیات و اطلاعات (Knowledge Networking) مجمع گفتگوی همکاری آسیا در زمینه گردشگری را مطرح وبرای راه اندازی این شبکه اعلام آمادگی کرد.

کارشناسان ارشد نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیایی(ACD) نیز ، اهداف برگزاری نشست آتی شامل راهکارهای توسعه گردشگری پایدار در منطقه آسیا، حفاظت از محیط زیست، اشتغالزایی، فقرزدایی، توانمند سازی جوامع محلی ونیز تسهیل تردد گردشگران در کشورهای عضو و همچنین چگونگی بهره‌مندی از این فرصت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

چراغ سبز ایران به هتل سازان خارجی

همچنین جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری "اجلاس فرصت های سرمایه گذاری در زمینه هتل سازی در تاریخ 12-11 مهر ماه سالجاری در ایران" از کشورهای عضو به منظورحضور فعالانه و جلب مشارکت سرمایه گذاران این کشورها دعوت به عمل آورد.

كامبوج و بنگلادش نامزد برگزاری اجلاس بعدی

همچنین کشورهای کامبوج و بنگلادش برای میزبانی دومین اجلاس وزرای گردشگری اعلام آمادگی کردند و مقرر شد نتیجه تصمیم گیریها در این خصوص به منظور بررسی و تصویب نهایی در نشست وزرا در روز سه شنبه 9شهریور به ریاست مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با حضور وزرای کشورهای عضو اعلام شود.

گفتنی است "نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیایی(ACD)" امروز سه شنبه 9 شهریور در هتل کایا لاله پارک تبریز افتتاح می شود.

در نخستین روز این نشست، مقامات ارشد، ایده های خود را در حوزه گردشگری به اشتراک گذاشته و اسناد و مدارک مربوطه را آماده خواهند کرد؛ در روز دوم نیز وزیران و مقامات کشورهای آسیایی به بحث و نتیجه گیری خواهند پرداخت.
۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 573337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =