پیش‌بینی‌ها از نیمه دوم سال، ادامه سکون در بازار خودرو است و به نظر می‌رسد اگر پیش‌بینی‌ای هم در رابطه با خروج از رکود وجود داشته باشد، به اواخر سال و یا سال آینده برگردد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فصل دوم سال ۹۵ روزهای پایانی خود را سپری می کند؛ زمانی که اگرچه ثبات و البته رکود در این بازار حاکم بود، اما رشد قیمت‌ها از ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان نیز اتفاق افتاد.

عامل اصلی این سطح افزایش قیمت در بازار خودرو، مجوز رسمی برخی خودروسازان برای بالا بردن قیمت‌ها بود؛ به طوری که برخی محصولات از جمله تیبا، وانت پراید و برلیانس H220 و H230 (صندوق‌دار و هاچ‌بک) تا حد یک میلیون تومان افزایش پیدا کرد و نیز قیمت لیفان820 حدود 8 میلیون تومان، جک J5 دنده‌ای 2 میلیون تومان و اتوماتیک 200 هزار تومان گران شد.

در چنین شرایطی، بازار خودرو با شوکی مواجه شد که به باور فعالان بازار، می‌توانست رکود در صنعت خودرو را تعمیق بخشد. نایب رییس اتحادیه صنف اتومبیل‌داران و فروشندگان خودرو در این خصوص عنوان کرد: «بازار خودرو همچنان در رکود کامل به سر می‌برد و فصل تابستان همواره جزو فصل‌هایی بود که معاملات خودرو رونق می‌گرفت، اما متاسفانه امسال بازار هیچ تکانی نخورده است و یک مقدار خرید و فروش جزئی روی خودروهای دست دوم وجود داشت.»

اما با این وجود، تقریبا دو هفته دیگر تابستان به پایان می‌رسد و وارد فصل پاییز می‌شویم. پیش‌بینی‌ها از نیمه دوم سال، ادامه سکون در بازار خودرو است و به نظر می‌رسد اگر پیش‌بینی‌ای هم در رابطه با خروج از رکود وجود داشته باشد، به اواخر سال و یا سال آینده برگردد. فعالان بازار و کارشناسان صنعت خودرو روی این موضوع تقریبا با یکدیگر اشتراک‌نظر دارند که البته آن را در ابتدا منوط به حل مشکل اقتصاد کشور می‌دانند و عامل موثر دیگر در این زمینه کاهش قیمت خودروهای داخلی عنوان شده است.

در این فضا، گزارش‌های میدانی از بازار خودرو حاکی از آن است که پراید 132SE با قیمت 20 میلیون و 900 هزار تومان و تیبا با قیمت 27 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود. همچنین سمند SEدوایربگ 28 میلیون تومان، پژو405 SLX 32 میلیون و 900 هزار تومان، پژو206 تیپ5 حدود 37 میلیون و 800 هزار تومان و پژوپارس سال دوگانه‌سوز 38 میلیون و 800 هزار تومان است.

در همین حال، تندر90 (E2) 39 میلیون و 200 هزار تومان و دنا دوایربگ 44 میلیون و 300 هزار تومان قیمت دارد.

22535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 575685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    46 0
    خدا لعنتشون کنه منه جوون که شغل ندارم با کلی بدبختی دارم کار میکنم چطور 20 میلیون بدم پراید فکستنی بخرم ؟ کاش مردم کلا نمیخریدن . واقعا متاسفم برای مردم خودمون .
    • بی نام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      26 0
      به سمت قبرستان میرود... خبرآنلاین خواهش میکنم چاپ کن
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    16 0
    گرانی
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    16 0
    اجراى صحيح ودرست گارانتى مانندكارخانجات معروف خارجى ونه گول زدن مردم
    • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      5 0
      منم قبول دارم
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    21 7
    من پیکان می‌خرم، اما چینی نمی‌گیرم. کسانی هم که چینی می‌خرند، فقط برای خودنماییه، چون با اون پول شاسی‌بلند چینی تحت هیچ عنوانی نمی‌تواند یک خودروی ژاپنی مثل تویوتا یا نیسان بخرند.
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    21 0
    من اگر پول هم داشتم، با توجه به این ترافیک و تصادفات و سرقت‌ها و نمایندگی‌های عجیب غریب و آه و ناله مردم از دیدن یک ماشین آن‌چنانی و... یک ماشین معمولی با ایمنی و امکانات مناسب می‌خریدم و بقیه پول را هم صرف امور بهتر می‌کردم
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    18 2
    دولت باید به طور کامل دستش را از اقتصاد برداره و همه چیز خصوصی سازی واقعی بش
    • بی نام IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      10 0
      متاسفانه فقط در این خصوص شعار می دیم و هیچ اتفاقی نیفتاده
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    14 1
    چندین سال پیش تحقیقات یک گروه ژاپنی در ایران این نکته را به اثبات رساند که تولید خودرو در ایران به صرفه نیست و دولتمردان ومسئولین بهتر است پس از سه دهه حمایت بی چون و چرا و هزینه های چند میلیارد دلاری در طول این سالیان از صنعت خودروسازی کشور که بیشتر بلای جان ملت در این سالهای گذشته بود به فکر حمایت از صنایع دانش بنیانی باشند که آینده کشور را میسازند و بازدهی بمراتب بیشتر و ارز آوری و سبب خودکفایی کشور هستند منظور این نیست که صنعت خودرو به طور کامل منحل شود اما حمایت های دولتی باید به صورت صد در صد قطع و حتی از واردات برخی خودروهای با کیفیت و پاک یارانه پرداخت شود و تولید داخلی کاملا به بخش خصوص واگذار شود آن زمان است که حتما تولیداتی بسیار با کیفیت و برتر خواهیم داشت و ملتدولت سود میبرند
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    20 0
    پنجاه سال تجربه نشون می ده که ما ایرانی ها این کاره نیستیم. بهتره این شرکت ها به اهلش که شرکت های معتبر بین المللی هستند حتی مفت واگذار بشن تا هم به اشتغال اسیبی نخوره هم جان و مال ملت بیش از این حیف نشه.
  • محمدی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 9
    گرون می شه؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    17 0
    با این خودروهای بی کیفیت بهتره هیچ کس نخره
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    16 0
    به خدا اگر حتی 10 درصد تولید ایران خودرو سایپا از خودشون بود می خریدم ولی افسوس که تمام قطعات ماشین ایرانی تولید شده از جنس آشغال چینی است
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    11 0
    به خدا اگر حتی 10 درصد تولید ایران خودرو سایپا از خودشون بود می خریدم ولی افسوس که تمام قطعات ماشین ایرانی تولید شده از جنس آشغال چینی است
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    8 0
    یلی جالبه خودرو ساز با ماشین بی کیفیت جیب مردم عادی رو که زورشون نمیرسه ماشین خوب سوار بشن و خالی میکنه دولت هم جیب پولدارا رو با تعرفه سنگین واردات خودرو خالی میکنه... اونوقت ما میخوایم از چه کسی مشکلو حل کنه..
  • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    15 0
    خسته شدیم از بس که آهن پاره وزباله های این شرکت های ..... رو پول دادیم ۷۵ میلیون اسیرند که ۴۰ هزار بیکار نشوند . سالی ۲۵ هزار در جاده ها کشته دهیم تا این شرکت ها ی ..... اشتغال کاذب درست کنند .
  • شهبازی IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    11 0
    قبلا اگر کسی از اینها خودروی نو میخرید به او تبریک میگفتند و تشویقش میکردند ولی حالا اگر کسی خودروصفر بخرد جوری به او نگاه میکنند انگار کار ساده لوحانه ای انجام داده
    • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      0 4
      به نظرت نگاه شون درسته یا غلط؟
  • محسن IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    16 0
    ا توجه به کاهش شدید جمعیت که شکر خدا عالیست . دیگر دوران طلایی فروش ماشین تمام شد آخه بندگان خدا افراد مسن و افراد زیر 18 سال با ماشین کاری ندارند . من خورو نیاز دارم ولی تا قیمتها نضف نشود نمی خرم والسلام
  • شاهین IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    8 0
    اگر راست میگن این ابو قراضه ها رو صادر کنند ببینیم ملت دیگری حاضر است گاری سوار شود ، مگر به کشورهای .... دوست وبرادر .... رایگان بدهند وگرنه برای سایر ملت ها مفتش گران است
  • رضا IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    8 0
    کیفیت خودروهای صفر بقدری افتضاح شده که خریدن خودروی صفر در درجه اول خیانت به خود است تاخیانت به ملت همش هم می نالیم و خبری از نتیجه نیست
  • بهزاد IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    12 0
    من سال نود در شغلم ورشکست شدم و هر چه داشتم اععم از ماشین زیر پام رو فروختم ولی الان خدارو شکر وضعیت مالیم رو به بهبود رفته و توانایی خرید خودرو صفر کیلومتر رو هم دارم ولی به خاطر اینکه با این موج هم سو بشم فعلا خودرو نمیخرم چهار سال نداشتم یک سال دیگه تحمل میکنم و از همه مردم هم تمنا میکنم که یه مدت دندون رو جیگر بزارن تا حق این خونخوار هارو کف دستشون بزاریم.
  • مرجان IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    11 0
    مردم ما چه گناهی کرده اند که باید بین داخلی بد وچینی بدتر یکی را انتخاب کنند ۵۰ سال اسارت کافی نیست ؟ ۱۰۰ سال دیگر هم مرزها بسته باشد اینها اینکاره نیستند کره ای ها بعد از ایران شروع کردند
  • برادر حسین IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    8 0
    ه خدا ظلمی که دولت وخودروسازهای داخلی به ملت ایران روا می دارند درهیچ کجای دنیا سابقه ندارد.حق مردم مااین نیست که قیمت خودروها اینقدر نجومی باشد
  • سادات IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    9 0
    نه تعرفه گمرکی واردات خودروهای خارجی را پایین می آورید ونه قیمت خودرو های داخلی کاهش می دهید ونه کیفیتشون بالا میره.فقط دلمون خوشه که داریم از خودروساز داخلی ازجیب مردم حمایت میکنیم.
  • بی نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    8 0
    خداوکیلی چه خودرویی را توانسته ایم خودمان بسازیم وهرسال مدل جدیدی با طرحی جدید از آن روانه بازار کرده ایم؟۴۰سال پیکان بود وحالاهم باید ۴۰ سال پژو ۴۰۵ مونتاژ کنیم
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    10 0
    پیشنهاد من این است که نمایندگی های سایپا تبدیل به باغ مجالس بشه بهتره
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    9 1
    تقصیر دولت است که بازار خودرو را بی رقیب برای ایران خودرو و سایپا گذاشته است. واردات خودرو آزاد و قیمت خودرو های وارداتی در گمرک دو برابر نشود، همه چیز حل خواهد شد.
    • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
      5 1
      دولت نبوده...به نهاد دیگه هست
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    8 0
    به نظر من بازار خودرو همینی که هست، نه مشتری ای وجود داره و نه خریداری
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    7 0
    پول نداریم، حالا چطوری خونه بخریم؟
  • میثم A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    7 0
    با توجه به شرایط و کیفیت اصلا لزومی نداره ما کلا تولید کنیم. حالا شعار بدیم محصولات ما باید قدرت رقابت جهانی داشته باشن.
  • بدون نام ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    5 1
    هر كاري بكنن باز هم عده زيادي هستن كه ماشين صفر ميخرن. خيليا ميگن ماشين صفر بهتر از كاركردس.هيچي هم حاليشون نيس. با وجود كلي خرابي بازم ميرن سراغ ماشين صفر. فايده اي نداره.حتي اوني كه دكتر هس تا اوني كه بي سواد