رژیم صهیونیستی مدعی شد: محمود عباس مامور کا.گ.ب بوده است

هم زمان با انتشار اخباری مبنی بر مذاکره مستقیم محمود عباس و نتانیاهو تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادعایی فاش کرده است که محمود عباس در گذشته مامور نیروهای امنیتی شوروی کا.گ.ب بوده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسلون، سند اثبات کننده این خبر از آرشیو واسیلی میتروخین کارمند اسبق کا گ ب که اوایل سالهای 1990 از شوروی مهاجرت کرد گرفته شده است.

براساس این گزارش این افشاگری در آستانه مذاکرات اسرائیل - فلسطین در مسکو آشکار شد.

در این سند نوشته که محمود عباس متولد 1935 نماینده جنبش فتح و سازمان آزادیبخش فلسطین در دمشق و مامور کا گ ب با فامیلی مستعار کروتوف بوده است.

این سند را محققان دانشگاه اسرائیل طی بررسی آرشیو واسیلی میتروخین پیدا کرده اند. میتروخین در بخش آرشیو کا.گ.ب کار می کرد و تا مدت زیادی اسناد را کپی می کرد و پس از فروپاشی شوروی تصمیم گرفت آنها را به نیروهای امنیتی غربی بدهد .

گفته شده است که میتروخین در آغاز این اسناد را به آمریکایی ها ( آنها به اصلیت اسناد تردید داشتند) پیشنهاد کرد و سپس به انگلیسی ها داد. در اوایل سالهای 90 میتروخین به انگلستان مهاجرت کرد و اسناد را به آنجا برد. اکنون این اسناد در مرکز آرشیو کمبریج نگهداری میشوند. اما اطرافیون محمود عباس ارتباط وی را با کا گ ب نفی می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =