فیلم سینمایی «درباره الی...» به کارگردانی اصغر فرهادی از نگاه کاربران خبرگزاری خبرآنلاین به عنوان بهترین فیلم این سینماگر انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در یک نظرخواهی از مخاطبان درخواست شد بهترین فیلم این کارگردان برنده جایزه اسکار را از دیدگاه خود انتخاب کنند.(اینجا)

پس از بررسی نتایج نظرخواهی مشخص شد فیلم «درباره الی» با اختلاف زیادی از نظر مخاطبان خبرآنلاین بهترین فیلم کارنامه فرهادی است. از مجموع نظرهای ثبت شده 52 نظر متعلق به «درباره الی» بود.

فرهادی برای کارگردانی «درباره الی» خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره فیلم برلین را از آن خود کرد. این فیلم با بازی شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، مانی حقیقی، مریلا زارعی و پیمان معادی روایت‌گر زندگی چند خانواده است که برای گذراندن تعطیلات به شمال کشور سفر می‌روند.

تازه‌ترین فیلم فرهادی در این نظرسنجی در رده دوم ایستاد. «فروشنده» که جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را برای اصغر فرهادی و شهاب حسینی به ارمغان آورد از مخاطبان خبرآنلاین 17 رای گرفت. دیگر بازیگران «فروشنده» ترانه علیدوستی، بابک کریمی و فرید سجادی‌حسینی هستند.

در این بین موفق‌ترین فیلم این کارگردان در عرصه بین‌المللی در این نظرخواهی 14 رای کسب کرد و در جایگاه سوم ایستاد. «جدایی نادر از سیمین» با بازی پیمان معادی، لیلا حاتمی، شهاب حسینی و ساره بیات علاوه بر دریافت خرس طلایی جشنواره برلین، جوایز گلدن‌گلوب و اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را نیز از آن خود کرد.

«چهارشنبه‌سوری» و «شهر زیبا» دو اثر قدیمی‌تر اصغر فرهادی در این نظرخواهی به صورت مشترک با کسب 9 رای در مکان چهارم ایستادند.

اصغر فرهادی با «چهارشنبه‌سوری» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی بیست‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد و هدیه تهرانی نیز برای نقش‌آفرینی در آن بهترین بازیگر زن جشنواره شد. حمید فرخ‌نژاد و ترانه علیدوستی دیگر بازیگران «چهارشنبه سوری» هستند.

در این نظرخواهی فیلم «گذشته» با 4 رای در جایگاه بعدی ایستاد. این فیلم با بازی علی مصفا، بره‌نیس بژو و طاهر رحیم در سال 2013 در جشنواره کن اکران شد. بره‌نیس بژو برای بازی در «گذشته» جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن را دریافت کرد.

«رقص در غبار» نخستین فیلم بلند اصغر فرهادی در این نظرخواهی با 3 رای در انتهای فهرست قرار گرفت.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 578622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    4 75
    بله فیلم زیبایی بود حیف که اون یک نفر با پیشینه فضاحت بار در آن بازی کرده بود
    • بی نام NZ ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
      27 1
      حاجی اوون پیشینه فرد مزبور برای پس از ساخت فیلم هستا
    • الهام US ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
      4 11
      فرهاد درست میگه. اون یه نفر آبروی ایران و ایرانی را همه جا برده...
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    41 0
    درباره الی خداییش خیلی خوب بود
  • راوی A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    21 3
    بهتر بود به جای نظرخواهی نظر سنجی می گذاشتید این جوری خیلی دقیق نتیجه به دست نمی آید
  • مسعود US ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    14 0
    قابل پیش بینی بود، درباره الی یکی از خوش ساخت ترین آثار سینمای ایران هست
  • بیتا A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
    12 0
    واقعن خیل فیلمه خوبیه هر وقت میبینم انگار بار اولمه و هر دفعه یه چن ساعتی محو بازیه بازیگراشم