نقاشی‌هایی که آهنگ می‌زنند/ پژمان تدین به دنبال ثبت جهانی این شیوه تازه هنری است

پژمان تدین، که برای نخستین بار در جهان، نقاشی‌های آهنگین را پدید آورده است، عصر پنجشنبه 25 شهریور، نمایشگاه آثارش را در نگارخانه شهر آوا موزه موسیقی ایران افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه نقاشی‌های موسیقایی پژمان تدین با همکاری اداره کل فرهنگی امور فرهنگی ایرانیان خارج از کشور، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا برپا شده است.

نمایشگاه «نقاشی‌های آهنگین» پژمان تدین، تلفیقی از نقاشی و موسیقی است که ریشه در آموخته‌های هنری کودکی او و تجربه‌های نوآورانه سال‌های اخیرش دارد. 

این موسیقی‌دان و نقاش متولد اصفهان با حضور در کافه خبر درباره آثارش گفت: «کار من تنها اضافه کردن ساز و موسیقی به تابلوی نقاشی نیست. نقاشی‌های من در سبک سمبولیسم و مینیمالیسم روی چوب رسم می‌شوند. اما با گذاشتن تعدادی سیم که روی تابلو‌ها به ارتعاش می‌آیند، موسیقی و آهنگ را به فلسفه نقاشی اضافه کردم.»

او درباره تاثیر معماری در آثارش گفت: «مهم‌ترین الهام من از  معماری ایرانی، تاثیر رنگ بوده است؛ به خصوص رنگ فیروزه‌ای که صد در صد ایرانی است و کنار رنگ هایی دیگر مانند اخرایی و سفید قرار می‌گیرد.»

این موسیقی‌دان در ادامه افزود: «من از 10سال قبل ایده این کار را در ذهنم پروراندم ولی از سه سال پیش آن را به مرحله عمل درآوردم. از یک گالری معروف رم پیشنهادی برای ثبت این آثار داشتم ولی من دوست دارم که این شیوه را در ایران ثبت کنم و بعد به جهان معرفی شود.»

پژمان تدین، نقاش و موسیقی‌دان اصفهانی، متولد 1356 است. او نقاشی را در کودکی نزد پدر بزرگش، مرتضی شریفی از پیروان سبک کمال‌المک آغاز كرد و در ادامه از محضر استادانی چون مرتضی نصر و اكبر میخك، بهره‌مند شد. در موسیقی نیز نزد استادانی از جمله زنده‌یاد محمدرضا لطفی آموزش دیده است.

مشروح کافه خبر این هنرمند به زودی منتشر می‌شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 579783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =