رئیس هیئت مدیره بریتیش ایرویز گفت: « تهران یکی از مقاصد مهم در لیست شهرهای مقصد پروازهای ما است و ما نمی توانیم از تهران و مسافران ایرانی صرفنظر کنیم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حدود دو هفته بعد از اجرای توافق هسته ای ایران در سال گذشته میلادی، شرکت بریتیش ایرویز اعلام کردکه درصدد برقراری مجدد پروازهای خود به تهران است.

بریتیش ایرویز برای اولین بار در سال 1946 میلادی پروازهایش را به تهران آغاز کرد و این پروازها تا اکتبر سال 2012 میلادی و یک سال بعد از بسته شدن سفارت انگلیس در تهران، ادامه داشت.

پروازهای این شرکت هواپیمایی بین لندن و تهران از تاریخ اول سپتامبر (یازدهم شهریور) با شش پرواز در هفته از سر گرفته شد.به گفته منابع انگلیسی، از سرگیری پروازهای بریتیش ایرویز که پس از گذشت یک سال از بازگشایی سفارت خانه های ایران و انگلیس در لندن و تهران صورت می گیرد، می تواند به تقویت بیشتر روابط دو کشور کمک کند.

الکس کروز رئیس هیئت مدیره بریتیش ایرویز با بیان اینکه تهران یکی از مهم‌ترین مقاصد هوایی منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود اظهار کرد:« پس از حدود چهار سال ارزیابی‌های مجدد اقتصادی و اخبار خوش اقتصادی که از ایران به گوش می‌رسید، ما را به تهران بازگرداند.»

زیان از دست دادن بازار ایران

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین مبنی بر اینکه طی سال‌هایی که به ایران پرواز نداشتند، متحمل چه میزان زیان مالی شده اند گفت: «تصمیم چهارسال قبل این شرکت برای توقف پروازها به ایران یک تصمیم اقتصادی بود و ما در آن سال با توجه به بررسی شاخص های درآمد و هزینه تصمیم گرفتیم برخی از مقاصد پروازها را حذف کنیم که ایران یکی از آن‌ها بود. اما پس از ارزیابی‌های مجددی که از ابتدای سال جاری داشتیم، تصمیم بر آن شد که بار دیگر پرواز مستقیم به تهران را از سر بگیریم.»

رئیس هیات مدیره بریتیش ایرویز در پاسخ به این سوال که آیا نبود چهارساله آن‌ها در بازار هوایی ایران به ضرر این شرکت تمام شده نیز تأکید کرد:« قطعاً ما در این سال‌ها فرصت‌های بالقوه‌ای را از دست داده‌ایم، اما اگر چهار سال قبل تصمیم برای توقف پروازها گرفته شد به دلیل مسائل اقتصادی بود و امروز نیز شرایط خود را در بازار ایران از این منظر بررسی می‌کنیم.»

کروز درباره چگونگی تصمیم این شرکت برای بازگشت به آسمان ایران نیز گفت:« می‌توان گفت که در این تصمیم بسیاری از متغیرها بار دیگر بررسی شدند. ما شرایط اقتصادی کشور میزبان را در رشد شاخص تولید ناخالص داخلی ( GDP) بررسی می‌کنیم و ایران با توجه به اقداماتی که در طول سال‌های گذشته داشته افق نسبتاً روشنی پیش پای ما قرار داد.»

رئیس هیئت مدیره بریتیش ایرویز اضافه کرد:« قطعاً امضای توافقنامه هسته‌ای نیز برای ما مهم بود، اما برای بازگشت به ایران متغیرهای بسیاری بررسی شدند تا سرانجام تصمیم گرفتیم که سفرهای خود را از سر بگیریم.ایران از نظر شاخص رشد در صنعت هوانوردی موقعیت بسیار مطلوبی دارد که این در میان بسیاری از کشورهای منطقه وجود ندارد.»

کروز با اشاره به اهمیت پروازهای مستقیم این شرکت به تهران تأکید کرد:« با توجه به آن که ایران از نظر موقعیت جغرافیایی در شرایط بسیار مطلوبی به سر می‌برد و امکان بالقوه قابل توجهی در سفر به دیگر کشورهای منطقه به وجود می‌آورد، پرواز مستقیم به این کشور برای شرکت بریتیش ایرویز اهمیت بسیار زیادی دارد.»

افزایش تعداد پروازها

وی افزود:« در حال حاضر و پس از چهار سال توقف، این شرکت انگلیسی شش پرواز در هفته با هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ به تهران برنامه‌ریزی کرده که امکان آن وجود دارد که در آینده نزدیک و با اضافه کردن پروازهای روز یکشنبه تمام روزهای هفته میان تهران و لندن پرواز مستقیم برقرار شود.»

کروز ادامه داد:« در سال جاری بریتیش ایرویز ۲۰ مقصد جدید هوایی را به برنامه خود اضافه کرده که ایران یکی از آن‌هاست. ما در حال حاضر با ۳۰۰ هواپیما به حدود ۲۰۰ مقصد هوایی پرواز می‌کنیم و در طول سال حدود ۴۳ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنیم.»

کروز در پاسخ به سوالی درباره امکان سرمایه‌گذاری کلان در ایران نیز گفت: «در حال حاضر ما به دنبال آن هستیم که قدم‌های ابتدایی خود در بازار ایران را به شکلی محکم برداریم. از این رو فعلاً برنامه‌ سفرهای هفتگی به ایران پیگیری می‌شود و در صورتی که بازار توان خود را نشان داد و شرایط بهتر شد می‌توان به دیگر گزینه‌ها نیز فکر کرد.»

وی ادامه داد:« دولت ایران برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای رشد صنعت هوانوردی خود داشته است. در طول روزهایی که ما در فرودگاه امام خمینی حضور داشتیم دیدیم که ساخت ترمینال‌های جدید در دستور کار قرار گرفته که با تکمیل آن‌ها می‌توان انتظار داشت ظرفیت‌ها به شکل گسترده‌ای افزایش یابد. از این رو فکر کردن به دیگر گزینه‌ها نیز در آینده می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.»

او در پاسخ به سوالی دیگر درباره امکان برقراری پروازهای ارتباطی ـ کانکشن از ایران به دیگر مقاصد نیز اظهار کرد:« در طول سال‌های گذشته شرکت‌های هواپیمایی امارات، قطر و شرکت هواپیمایی ترکیه اقدامات بسیار گسترده‌ای در حوزه پروازهای ارتباطی در ایران داشته‌اند. این را باید در نظر گرفت که این شرکت‌ها با توجه به تعداد ناوگانی که در اختیار دارند باید نسبت به ارائه پروازهای گسترده اقدام کنند. ما نیز به این موضوع فکر می‌کنیم، اما در حال حاضر این موضوع در برنامه‌های کوتاه‌مدت قرار ندارد و شاید سال آینده بتوان به آن فکر کرد.»

ثبت اسم تهران در مجله های هوایی بریتیش ایرویز

کروز با اشاره به ظرفیت بسیار بالای پروازهای تجاری و توریستی به ایران تأکید کرد:« ما نام تهران را در مجله‌های هوایی خود ثبت کرده‌ایم تا به این ترتیب مجله‌ای که در مقابل چند میلیون نفر قرار می‌گیرد ایران را نیز به عنوان یک مقصد توریستی معرفی کند. امیدواریم که با این تبلیغات شرایط برای افزایش تعداد مسافرانی که به ایران سفر می‌کنند فراهم شود. البته ما در آغاز کار قرار داریم و تنها ۲۲ روز از آغاز دوباره پروازهای مستقیم به تهران می‌گذرد و ارزیابی‌های دقیق‌تر برای حضور در آینده صنعت هوانوردی ایران باید پس از بررسی تمام این شرایط اتخاذ شود.»

وی خاطرنشان کرد: «بریتیش ایرویز برنامه‌های خود را بر اساس اهداف خود در نظر می‌گیرد و ما در این حوزه کاری با برنامه‌های رقبا نداریم. استقبال ابتدایی از پروازهای مستقیم به تهران بسیار مناسب بوده و با توجه به اینکه معتقدیم ایران حرکت خوبی به سمت توسعه آغاز کرده علاقه داریم که در این مسیر سهمی داشته باشیم.»

رئیس هیئت مدیره بریتیش ایرویز در پاسخ به سوال دیگری در خصوص امتیازی که برای مسافران ایرانی در نظر گرفته اند تا دوباره از پروازهای این شرکت استفاده کنند گفت:«این سوال موضوعی است که من هر روز به آن فکر می کنم و پاسخ های مختلفی برای آن در نظر گرفته ام. ما در وهله اول تصمیم گرفتیم بهترین کیفت خدمات داخل پرواز مانند غذا، سرویس و خدمات مهمانداری و آسایش و راحتی و امنیت پرواز را برای مشتریان ایرانی در نظر بگیریم. در ادامه این خدمات نیز تیم بازاریابی ما با در نظر گرفتن خواسته های مشتریان و سلایق آنها در حال طراحی خدمات ویژه و بیشتری هستند تا پروازهای شرکت بریتیش ایرویز را از سایر رقبا در منطقه متمایز کند.»

 

22335

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 33
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    24 2
    جالبه که همیشه دیگران در قبال ما متضرر میشن
  • مهدی A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    44 0
    بهتره اول کیقیت پروازهاشون رو ارتقا بدن.من با این پرواز از لندن به تهران اومدم ولی در مقایسه با سایر ایرلاین های اروپایی مثل لوفت هانزا یا ایرفرانس سرویس دهی ضعیف تر بود و کابین اکونومی هم قدیمی بود.در کنارش این نکته رو اضافه کنید که تمام مهماندران مرد بودند و گیت پرواز ایران در دورترین نقطه فرودگاه هیثرو بود.با این وضعیت پرواز ینده دیگر با بریتیش ایرویز به ایران سفر نمی کنم.امیدوارم هر چه زودتر هواپیماهای هما برسن که همه از ایرلاین ملی کشورمون استفاده کنیم.
    • بی نام US ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      20 1
      از ماست که بر ماست
    • بی نام US ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      41 16
      در مورد مهماندار مرد باید بگم متاسفانه مسئولین ما با رفتارهای اشتباه باعث شدن در کل دنیا همه فکر کنن مردهای ایرانی عده ای چشم چران و بوالهوس هستن و نباید چشمشان به خانمها بیفته. واقعا متاسفم
  • علیرضا A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    10 0
    فکر کنم ۰حالا که بعد از ۴ سال برگشتند حتما باید شرایط ویژه ای رو برای ایران تعریف کرده باشند وگرنه که خودشون هم میدونند نمی تونند توی بازاری که اینهمه رقیب بهش چشم دوخته نمی شه با همان شرایط قبل کار کرد
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    10 0
    چرا تعارف دارید خوب بگید بخاطر تحریم ها سریع مشتری های ایرانی تون رو بیخیال شدید . شرایط اقتصادی چه دخلی به قطع کردن روابط داره؟؟؟؟؟
    • نوری A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
      1 0
      صحبت شما تا حدودی درسته ولی خب طبیعیه که وقتی سفارت خونه یه کشور مورد حمله قرار میگیره و تعطیل میشه، مردم اون کشور تمایلی به اومدن به ایران ندارن و مردم ایران هم نمی تونن ویزا بگیرن. بنابراین حجم مسافر خیلی کم میشه و برقراری پرواز توجیه اقتصادی نداره
  • آفرینش A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    9 0
    احتمالا بخاطر تحریم ها و زورگویی های دولت انگلیس قطع رابطه نکردید؟؟؟؟؟؟ فقط دیدید هزینه پروازبه ایران بیشتر از سودش است و یهو تصمیم گرفتید مسافرای لندن به تهران رو به شرکت های دیگه تحویل بدید؟؟؟؟
  • یاسمن A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    6 1
    امیدوارم شرایط ایران به گونه ای پیش بره که همه شرکت هایی که در دوران تحریم ما رو رها کردند به اشتباه خودشون پی ببرند
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    4 1
    تو تحریم ها ما رو ول کردی بعد ابراز امیدواری می کنی الان که همکاری خوبی خواهیم داشت؟
  • بی نام IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    4 1
    الان خوشحال شم یعنی؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    4 1
    این طور که مشاهده می شود واقعا اوضاع داره خوب میشه
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    10 0
    مرسی برجام
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    5 0
    یا خدا از آسمان داره نعمت می بارد
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    10 0
    برجام ببین میگن کاری نکرد تحویل بگیرید
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    10 0
    حالا هی بگین تحریم چیه
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    3 0
    آخوندی در این باره هنوز اظهار نظر نکرده؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    4 0
    اینا حالا که دیگه با اروپام کاری ندارن می خوان بیان
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    1 0
    میشه نه؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    6 0
    خسته نباشید برجام
  • بی نام A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    7 0
    همه شرکت ها به سمت ایران می آیند
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    2 5
    به شماها نمی شه اعتماد کرد من که حاضرم با امارات و لوفتهانزا و بقیه پروازها برم ولی با شما نه
  • محمد A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    6 0
    باید حتما سرویس خوبی برامون در نظر گرفته باشید من هز سال ۳ بار بخاطر کارم میرم لندن و برمیگردم این چندسال هم از کشورهای دیگه می رفتم که هم هزینه بالایی داشت هم زمان زیادی می گرفت امیدوارم باز هم به هر بهانه غیر موجهی زیر تعهدتون نزنید
  • موسوی A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    10 1
    اگه خودمون یه ایرلاین دست و حسابی در حد هما که زمانی جزء ۵ ایرلاین معتبر دنیا بود داشتیم نیازی به این انگلیسی های نون به نرخ روز خور نداشتیم
  • ایرانی A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    8 0
    مگه قرار نیست بویینگ و ایرباس بخریم چرا همونها رو نمی ندازیم توی مسیر تهران لندن که اینها بعد از تحریم از کشور ما سود نبرند؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    3 1
    چه بهانه ای واقعا ما به دلایل اقتصادی از تهران صرفنظر کردیم کیه که ندونه سیاست کثیف شما و تحریم ها کاری کرد که دیگه جرات نکردید طرف مابیایید و کلی هم ضرر کردید الان که ما روی خوش نشون دادیم دوباره دارید به سود فکر می کنید که برگشتید
  • بی نام A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    5 1
    با من باشه می گم راهتون ندن که یادتون بمونه دیگه توی بازی های سیاسی ما رو ول نکنید
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    4 0
    خودتون هم میدونید ایران جایی نیست که هیچ شرکت و بنگاه بین المللی بتونه ازش صرفنظر کنه برای همین دارید میایید تا دوباره بازار آسیا رو دست بگیرید. ایران در بهترین موقعیت از نظر جغرافیایی است و میتونه کانکشن خوبی برای شما باشه
  • یاور A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    3 1
    چرا هواپیماهای مدرن تر نیاوردید؟؟؟؟؟؟؟ هنوز هم به ما به چشم جهان سوم نگاه می کنید؟
  • ضد انگلیس A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    3 1
    حاضرم با همین فوکرهای درب و داغون پرواز کنم ولی با شما نه
  • مسافر لندن A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    5 0
    یعنی ما میتونیم مستقیم بریم لندن و لازم نیست بریم ترکیه؟؟؟؟ خبر خوبی بود چون از ترکیه می ترسم خصوصا از فرودگاه های مزخرف و در حال تهدیدش
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    4 0
    این است هنر روحانی و دولت یازدهم که حتی کسانی که برای ما قیافه گرفته بودند رو وادار کرده بیان و از ما خواهش کنند که دوباره بزاریم برگردند
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    4 1
    یادتون باشه می تونستیم باهاتون قطع رابطه کنیم و کلی ایرلاین بهتر هست که جاتون رو بگیره بهتون فرصت دوباره دادیم تا ببینیم چه می کنید برای ایرانی ها