سایت روزنامه اعتماد نوشت: یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما معتقدیم اگر ظرفیت‌های اصلی و واقعی و نه بادکنکی اصولگرایان به میدان بیایند می‌توان به وحدت رسید.

منصور حقیقت پور نماینده مجلس نهم و فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اتخاذ ساز و کار جدید در جریان اصولگرایی برای رسیدن به وحدت گفت: به نظر می رسد که انگیزه های لازم برای رسیدن به وحدت وجود دارد اما باید ساز و کار تعریف شود.

وی تاکید کرد: سازو کاری که در حال حاضر وجود دارد جواب نمی دهد. بسیاری از جریانات اصولگرایان تمایل دارند فکر نابی که به ذهنشان می رسد را در قالب حکومت پیاده و اجرایی کنند؛ البته تفکرشان نیز در سطح جامعه و در میان اقشار و طبقه های مختلف اجتماعی مقبولیت دارد. اصولگرایان انگیزه لازم برای رسیدن به وحدت را دارند و  در رقابت هم اینها تلاش می کنند که جای اصلاح طلبان را پر کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا، با بیان اینکه ساز و کار موجود در جریان اصولگرایی مشکل دارد، تصریح کرد: اگر دنبال انسجام اصولگرایی هستیم باید متناسب با وزن شخصیت های اصولگرا به آنها میدان بدهیم و اینگونه نباشد که یک عده خودشان را در میدانی قرار بدهند و اعلام کنند که اگر دیگران با آنها تفاهم و اتحاد نکنند وحدت شکنی است.

حقیقت پور افزود: ظرفیت های مردمی و هم طبقات دینی در جامعه ما می تواند بستری برای وفاق و وحدت در جریان اصولگرایی باشد مشروط بر اینکه کار را به کاردان بسپاریم و اجازه بدهیم کاردان کار را جلو ببرد.

وی به کاردانان در جریان اصولگرایی اشاره کرد و یادآور شد: شکر خدا کاردان در جامعه اصولگرایی زیاد هستند. برای مثال آقایان قالیباف، رضایی، لاریجانی و ولایتی که هر کدامشان تجربه بزرگی دارند و اینها ظرفیت هستند. اگر تمامی این ظرفیت ها را روی هم بریزیم چیزی حاصل می شود که مطلوب است اما برخی در وسط قرار می گیرند که یک اداره کل و یا یک شهر کوچک را هم تاکنون اداره نکرده اند.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اگر آن ظرفیت های اصلی و واقعی و نه بادکنکی از اصولگرایی در میدان بیایند می توان به وحدت رسید. اگر به این افراد فضا و میدان داده شود حتما می توانند تاثیر گذار باشند و به خوبی مدیریت کنند تا نقش سازنده ای در انتخابات و تحولات داشته باشند.

حقیقت پور ادامه داد:حتی اگر با حضور این افراد در انتخابات اصولگرایان رای هم نیاوردند می توانند به عنوان یک اپوزیسیون قوی ایفای نقش کنند. در غیر اینصورت ما همه چیز را رها می کنیم و یک هفته مانده به انتخابات دور هم جمع می شویم و می خواهیم یک کار سیاسی کنیم و این امکان پذیر نیست.  سازو کار ها برای وحدت اگر همان ساز و کارهای قبلی و افراد هم همان افراد قبلی باشند نتیجه هم همان نتیجه قبلی می شود اما اگر سازو کارها جدید باشد و آدم ها جدید باشند و ایده ها جدید باشند می توان وحدت را عملیاتی کرد.

وی با اشاره به مباحث مطرح مانند لیدری جامعتین برای رسیدن به وحدت، اظهارداشت: جامعتین یک ظرفیت است و به نظر بنده یک شورا می تواند  برای وحدت کار ساز باشد. شاید یک لیدر واحدی را نتوان برای این قضیه گذاشت اما ترکیب جامعتین با افرادی همچون رضایی، قالیباف لاریجانی و ولایتی می توانند شورای راهبردی خوبی برای اصولگرایان ایجاد کنند و بهتر است این اقدام صورت گیرد و سالانه یک دبیر کل برای اصولگرایان انتخاب شود که آن دبیر کل بتوانند کار های اجرایی مربوط به اصولگرایی و ساز و کار آن را هماهنگ و اجرایی کند.

این فعال اصولگرا با اشاره به وحدت شکنی پایداری ها در انتخابات 92، گفت: اینکه ما سازو کار جدید می خواهیم به این معنا است که هر اتفاقی که در گذشته افتاده است دارای مشکل بوده و ما ساز و کار جدیدی را دنبال می کنیم و باید ببینیم پایداری ها جزو جامعه اصولگرا هستند یا خیر. اگر هستند باید تبعیت کنند و اگر نیستند تکلیفشان را مشخص کنند.

حقیقت پور تصریح کرد: جامعتین را دو ضلع می بینیم نه سه ضلع و افرادی که نام بردم هم باید به عنوان افراد موثر و نخبه جامعه اصولگرایی به آن(جامعتین) اضافه شوند. باید جریان اصولگرایی ذیل جامعتین و افراد تاثیر گذار به یک کاندیدا برسند و اگر این اتفاق نیفتد اشتباه است. کسانیکه قبلا این اشتباه را انجام داده اند باید حضورشان در اصولگرایی مشروط شود به اینکه ساز و کاری که در اصولگرایی تصمیم گیری می کنند را بپذیرند.

وی افزود: پایداری ها نمی توانند به صورت مستقل کاندیدا معرفی کنند و اگر پیشنهادی دارند باید به مرکزیت اصولگرایی مطرح کنند و باید در مرکزیت اصولگرایی نسبت به افراد تصمیم گیری شود و اگر مرکزیت اصولگرا به آن کاندیدا رسید موافق و مخالف باید صحبت کنند و این قاعده بازی است.

حقیقت پور گفت: به نظر می رسد اصولگرایان بدون طرح و نظر نباشند اگر که شفاف هم نباشند اما حتما دغدغه دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای سال 96 را داشته باشند و کاندیدای مستقل خواهند داشت و تلاش به سمت وحدت باید باشد .

29217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 582673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =