هواپیماهای برزیلی و ایتالیایی در صف فروش به ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت:درحال مذاکرات اولیه با امبرائر بزریل هستیم که هواپیماهایی شبیه ای‌تی‌آر تولید می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،چند روز بعد از اعلام خبر موافقت اوفک با قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ عضو ارشد مذاکره کننده تیم هوایی ایران از آغاز مذاکرات رسمی با ام آرجی و هم چنین امبرائر بزریل، خبر داد و گفت درحال مذاکرات اولیه با امبرائر بزریل هستیم که هواپیماهایی شبیه ای‌تی‌آر ایتالیا تولید می‌کند.

اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل  در خصوص نتایج نهایی مذاکرات با ATR ایتالیا، گفت: ای تی آر و ایرباس شرایط یکسانی دارند.

وی دراین باره توضیح داد: از آنجا که پنجاه درصد ATR متعلق به ایرباس است و پنجاه درصد آن متعلق به ایتالیایی‌هاست، بنابراین هر تفاهمی با ایرباس به عمل آید همان تفاهم با ای‌تی‌آر نیز قابل اجراست. البته مذاکره با ای‌تی‌آر ساده‌تر است چرا که تنها یک انتخاب موتور دارد و سازندگان قطعات و تجهیزات آن محدودتر هستند ولی شرایط مالی آن درست مثل ایرباس است.  

فخریه کاشان هم چنین از ورود تازه به مذاکره رسمی با ام آرجی خبر داد و گفت: مذاکرات با ام‌آرجی آغاز شده است. 

پرواز آزمایشی امبرائر در ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل از مذاکرات جدید با امبرائر بزریل نیز خبر داد و گفت: درحال مذاکرات اولیه با امبرائر بزریل هستیم که هواپیماهایی شبیه ای‌تی‌آر تولید می‌کند.

وی با اعلام خبر حضور تیم امبرائر در تهران طی هفته گذشته تصریح کرد: هواپیمای امبرائر هفته گذشته دو پرواز آزمایشی بر فراز دریای خزر و هم چنین بر فراز دماوند داشته است.

فخریه کاشان با بیان اینکه تیم امبرائر سه روز در تهران بودند و با همه خطوط هوایی ایران مذاکره داشتند، گفت: این تیم یک روز آموزش را به پرواز و نکات فنی و یک روز را هم به بحث‌هایی که مربوط به فاینانس و شرایط مالی ایران می‌شود اختصاص دادند.

به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل، قرار بر این است که امبرائر پیشنهاد نهایی خود را به ایران ارایه دهد.

وی در این خصوص گفت: پیشتهاد امبرائر به ایران جزو پیشنهادهایی است که حتما رسیدگی می‌کنیم چرا که علاقه مند به داشتن هواپیماهای کوچک هستیم و مهم تر اینکه نمی‌خواهیم همه تخم‌مرغ هایمان را در یک سبد بگذاریم و قصد داریم منابع تامینی نیازهایمان را توزیع کنیم.

به گفته فخریه کاشان در صورت نهایی شدن این دو قرارداد هواپیمایی آسمان طرف قرارداد با امبرائر و ام‌آرجی خواهد بود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 63
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عليرضا A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    86 2
    همه بايد التماس كنن به ما هواپيما بفروشند أما متاسفانه دنيا عكس شده
    • مینا دهرودی A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      85 2
      قدرت که داشته باشی به کسی التماس نمی کنی . ما هم اگر قدرت داشته باشیم چه در قامت فروشنده و چه در قامت خریدار می تونیم حرف خودمون رو به کرسی بنشونیم . در غیر این صورت در قامت فروشنده نفت هم دستمون پایینه در قامت خریدار هم همین طور . موضوع اصلی قدرته
    • morteza IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      9 3
      بحث سر اینه که یه عده نمیخوان ما رشد کنیم چه تو داخل ایرانکاسبان تحریم چه خارجعربها. ما اگه 200سیصد تا از مدرنترین هواپیماهارو وارد ایران بکنیمفقط شرکت ایران ایر و اسمان حالا طی چند سال مارو تبدیل به اولا یه غول هواپیمایی جهان و هم باعث توسعه کشور و درامد میشه که نیاز به زیر ساخت هایی داره امروز خبر دیدم که میخوان فرودگاه امام رو مدرنتر و بزرگتر کنن و چند تا از فرودگاه های دیگه رو.همه خبرایی و برنامه هایی که دولت میده انصافا عالی و حساب شده و نیاز روز ماست تو هر زمینه ای ولی یکم زمان میخواد امیدوارم مردم هم درک کنن و این فرصت و بدن به دولت .وقتی به کارهایی که قراره بشه فکر میکنم خداوکیلی لبخند به لبم میاد... که یه اگه داره...
    • امیر تبریز اوغلی IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
      1 26
      دیروز رفتمماشین بخرم فروشنده گفت به شرطی میفروشم که که به کسی نفروشی گفتم یعنی چی؟؟؟ تو قیافه من چی نوشته مگه؟؟؟؟ گفت نارااحت نشو ایران هواپیما خریده به شرطی که کسایی که امریکا دوس نداره سوارش نشن... بهمین راحتی
  • مینا دهرودی A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    43 7
    به نظر می رسه با تصمیم بویینگ و ایرباس برای فروش هواچیما به ایران، بقیه هم در صدد فروش بربیان . باید توجه کنیم ما تبدیل نشیم به انگیزه توسعه صنایع هوایی دیگر کشورها
    • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
      3 1
      دوست عزیز،برزیلیه رو نمی دونم ولی ایتالیاییه هیچ مشکلی برای فروش به ایران نداشت .به نظر می رسه گشایش بانکی باز شده باشد.هواپیمای ایتالیایی مشمول تحریمخای آمریکا نیست و از قطعات آمریکایی در آن به کار نرفته.
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
      2 7
      خب بشیم. مشکلش چیه. اینکه هم نیاز ما برآورده بشه و هم یه کشور دیگه سود ببره مشکلی داره؟ اصولا سود دو طرفه مبنای هر مبادله و معامله ایه
  • كريم A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    50 2
    آخ جون هواپيماي نو ،
  • مریم . ع A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    22 0
    مطلب فدق العاده بود . کمتر کسانی به این قضیه نهن از این دیدگاه نگاه میکنن
  • هواپيما نديده A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    42 1
    كاشكي قيمت ها جوري بشه ما هم بتونيم هواپيما سوار بشيم
    • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
      3 0
      هدف از افزایش تعداد هواپیماها قابل استفاده شدن برای همه هستش. هواپیماهای کوچک بلیط ارزانتری هم دارند.
  • مینا دهرودی A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    31 1
    یعنی واقعا به عمر ما قد میده ببینیم اینجا انواع هواچیماهای جدید دارن خودنمایی می کنن؟
  • ایمان زمانی A1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    29 0
    امیدوارم برای خرید هواپیماهاط نو اقدتم بشه تا مردم احساس امتیت بیشتری کن . و اینقدر شاهد اتفاقات ناگوار هوایی نباشبم
  • آناهیتا ربیعی A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    20 0
    آفربن به این ریز بینی . مطلب عالی بود . اما متاسفاته کسی اهمیت نمیده . کاش مسئولین این مطالبو بخونن
  • مینا دهرودی A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    16 1
    با توجه به مجوزی که آمریکا صادر کرده است اوفکت قابل پیش بینی بود که شرکت های هوایپمایی وارد رقابتی جدی برای فروش هواپیما به ایران بشوند . ایران باید ز این موقعیت برای تعمیق تولید داخلی خودش هم استفاده بکند .
  • بی نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    17 1
    امبرائر به مراتب از ای تی ار بهتره. این رو میشه با خرید ایرلاینهای معتبر از امبرائر فهمید. ای تی ار به درد نمی خوره
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    22 0
    کشورهای همسایه ایران تونستند فضای اسمان منطقه رو از آن خودشون کنن و درآمدهای میلیاردی به دست بیارن. بهتره همزمان با خرید هواپیما ما هم در صدد برنامه ریزی در این مورد باشیم
  • ایرانی A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    10 0
    باید قیمت بلیت هواپیما طوری تعیین بشه که این وسیله حمل و نقل بره تو سبد خرید مردم، والا توسعه ای در کار نیست
  • شاکری A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    21 1
    مساله خرید هواپیما مساله بسیار مهمی است . اگر دولت یازدهم بتونه این سد رو بشکنه در حقیقت تونسته مناسبات ایران و جهان را تغییر بده . ببینیم باز دلواپسا چی میگن؟
    • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      4 42
      ما دلواپسان موافق حرام کردن پول بیت المال برای خرید هواپیما به منظور استفاده قشر مرفه بی درد نیستیم
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    1 15
    خداحافظ بویینگ
  • بی نام US ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    5 60
    ما هیچ نیازی به هواپیما نداریم و حیف پول بیت المال که صرف این بشه. بهتره با این پول اشتغال برای جوانان ایجاد بشه
    • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      30 1
      همون ورود هواپیما ها و افزایش پرواز ها مستقیم و غیر مستقیم کلی شغل ایجاد می کنه
    • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      42 2
      چرا اون موقع در دولت قبل که به جای دارو پورشه وارد کشور می شد به فکر اشتغال جوانان نبودی؟
    • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
      28 2
      پول هواپیماها را قراره در 25 سال بدیم که بخش کوچکی از بودجه سالیانه خواهد بود
  • محمد A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    18 1
    به نظر می رسه نتایج برجام داره تازه خودش رو نشون میده. دلم برای بعضی ها می سوزه
  • یک دوست A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    11 1
    بهتره به جای اینکه این قدر قبه فکر هواپیما خریدن باشید به فکر نوسازی فرودگاه ها باشین که تنها سه تاشون اقتصادیه . این یعنی هدر رفت منابع
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
      1 0
      هر دو مسئله باید به صورت موازی پیش بره وگرنه هواپیما و فرودگاه بدون هم به درد نمی خورن طبیعتا
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    14 0
    فرانسه کجایی، دقیقا کجایی
  • مراد A1 ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    8 1
    انشالله برسيم به جايي كه بتونيم بگيم هر ايراني يك بويينگ
  • فندق A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    7 0
    ايرباس يا بويينگ مسأله اين است
  • توانا A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    4 7
    مگه چند تا هواپيماساز در دنيا هست ؟ اين ها كه سازنده نيستند
  • بی نام A1 ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    1 23
    بعضی فکر می کنند این افتخاره کسی به ما هواپیما بفروشه. انها ضد بشری شون را با نفروختن هواپیما ثابد کردن
  • تارا A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    10 0
    کی دنبال فرانسه می گشت؟ پیدا شد، سر جاشه
  • کاوه اهنگر A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    11 1
    صنعت هوایی ایران تنها با ورود هواپیماهای مدرن، مدرن نخواهد شد چرا که این ما در سال های تحریم از بدیهی ترین تغییرات نیز دور مانده ایم
  • شریفی A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    13 0
    زمانی که کسی نمی دونست هواپیما و اداره خطوط هوایی چیه ما مدرن تورین یارلاین را داشتیم . باید به جایگاه پیشینمون برگردیم . راهی جز این نیست
  • علی پور A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    2 0
    بهتره هواپیماهای زمین گیر نیز حالا با چراغ سبز آنها دوباره تعمیر بشه
  • افشار A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    1 14
    تا حالا اون ها به ما محل نمی گذاشتند ، حالا هم ما باید با توجه به دوستان و دشمنان زمان تحریم تصمیم بگیریم که از چه کسی چه کالایی را بخریم . انشاالله منافع ملی فراموش نشود
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    7 5
    با این اوصاف باید گفت فقط آخوندی . همین و بس
  • مشتری A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    7 0
    گول نخوریم . باید راه تحریم دوباره را بست والا که همین آش و همین کاسه دبواره فراهم میسه
  • شاه ویسی A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    2 8
    اگر فرانسوی ها و آمریکایی ها بخواهند دوباره ایران را معطل نگه دارند، باید حتما ایران خریدی را از دیگر کشورها انجام بده
    • بیژن IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
      7 0
      شما واقعا فکر میکنی این خرده سازنده ها بطور مستقل و بدون کمک آمریکا و اروپا قادر به تولید هواپیما هستند؟ اگه اینطوره چرا در دوران تحریم که با برزیل روابط نزدیک داشتیم نتونستیم ازشون هواپیما بخریم؟
  • دربست A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    6 1
    آیا این ایرباس و بویینگ کلا یک جا چند؟ بخریمشون و خلاص .
  • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    8 0
    هواي ايران مساعد مي شود مفهوم خبر اينه
  • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    12 0
    از اون بالا ایرباس می آییید
  • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    3 0
    تحریم ها واقعا کمک کرد بله
  • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    5 0
    دستتون درد نکنه
  • آزاده A1 ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 2
    من معتقدم كه خريد ايرباس و بويينگ هنوز كار سختي است
  • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    4 2
    خد قوت جوان خارجی
  • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    2 2
    به به از برزیل ببین به کجا رسیدیم محمود
  • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    5 0
    فقط زاپن
  • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    5 1
    خیلی خیلی برجام مرسی همه دلواپس ها با هم دست و جیغ و هورااااااااااااااا
  • محمد A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    9 1
    احتمالا باز هم دلواپس ها الان دارندد دنبال یه راهی برای اشکال تراشی می گردند؟؟؟؟؟
  • خانه دار A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    11 1
    خداروشکر داریم به جایگاه قبل برمیگردیم دیگه از غارنشین و منزوی بودن خسته شده بودیم باز هم داریم به جمع مردم دنیا برمیگردیم
  • بهفر A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    7 0
    راهي جز استاندارد سازي صنعت هوايي نيست
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    8 0
    يك كلام بگين ميشه اميدوار بود؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    10 0
    مساله خرید هواپیما مساله بسیار مهمی است
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    5 0
    گزارشي بنويسيد حجم خريد ما و از كشورهاي ديگه جز فرانسه و آمريكا چقدره؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    3 34
    هواپیما برای ما نون و اب نمیشه ها
    • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
      8 1
      پورشه چه طور؟
  • مهدی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    0 1
    چرا باید تو بحث هواپیما هم باید بازم هواپیمای پرایدی سوار شیم همیشه باید تو همه موارد اون چیزی انتخاب بشه که هزینه کم ولی سود زیاد خسته شدیم بابا ملت ما باید آ 350 ایرباس سوار شن
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    2 0
    آب و نون نشه مسائل نامربوطو به هم ربط نده لطفا آب که زیر سر هندوانه کارها ،برنجکاریهای لنجان و...هست کشاورزی عهد بوقمون که اگه قراره به دولت ایراد بگیریم اینه به سرمایه گذاری و فاینانس برای آبیاری نوین توجه شه لطفا . به وزارت راه هم باید گفت قطارهای سریع السیر را بین شهرهایی مثل تهران و اصفهان و قم یا اصفهان شیراز قرار بدید همه توان پول هواپیما سوار شدنو ندارن. راه آهن نهاوند کرمانشاه چی شد خطه غربو دریابید چند ساله معطل این راه آهنیم؟ در مورد تولیدم تا همه به بخش واقعا خصوصی محول نشه و قاچاقچیا ناچار شن تولید کنند نه قاچاق ول معطلیم. اقتصاد دولتی همینه.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    1 7
    متاسفانه در کشور ما یا افراط میشه یا تفریط.نه به این که 40 سال اصلا هواپیمای نو نخریدیم نه به حالا که پشت سر هم فرتو فرت داریم هواپیما میخریم