نماینده مردم تهران در مجلس گفت: احمدی‌نژاد علاوه بر اینکه در نظام اداری هرج و مرج ایجاد کرد، بیت‌المال شامل بیش از 700 میلیارد دلار درآمد نفتی را بر باد داد.

به گزارش خبرآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس محمود صادقی در تذکری به رئیس دیوان محاسبات اظهار کرد: روز گذشته رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه خود اعلام کردند که به شخصی که با ایشان درباره کاندیداتوری ریاست جمهوری مشورت کرده بود، فرمودند که صلاح نمی دانم حضور پیدا کنید به این دلیل که حضور شما باعث دودستگی و تشتت و ایجاد فضای دوقطبی می شود. آن شخص در دوره ریاست جمهوری هشت ساله خود نیز با ایجاد دو دستگی و فضای دوقطبی در کشور، کارش را به پیش برد

وی ادامه داد: آن شخص، علاوه بر اینکه در نظام اداری هرج و مرج ایجاد کرد، بیت المال شامل بیش از 700 میلیارد دلار درآمد نفتی را بر باد داد. مطابق اعلام دادستان محترم دیوان محاسبات در جلسه ای که هیات رئیسه فراکسیون شفاف سازی در دیوان داشت،‌ دولت گذشته 48 هزار میلیارد تومان محکومیت قطعی مالی دارد که 12 هزار میلیارد تومان آن مربوط به شخص رئیس دولت سابق که تاکنون اجرا نشده است.

وی گفت: ما از رئیس مجلس و رئیس دیوان محاسبات درخواست می کنیم که احکام صادره را اجرا کنند.

صادقی تذکر دومش را خطاب به وزرای دادگستری و اطلاعات مطرح کرد و گفت: در روزها و ماه های اخیر تعدادی از اصحاب رسانه را به اتهامات مبهمی مانند پروژه نفوذ بازداشت می کنند و بدون اینکه به فرد یا وکیل او پاسخگو باشند، برخلاف ضوابط قانونی با آنها رفتار می کنند.

صادقی اظهار کرد: فردی را که اسناد افشاشده سازمان بازرسی را در سایت معمارنیوز قرارداده، با قرار وثیقه 200 میلیون تومانی بازداشت می کنند، قراری که برای او قابل اجرا نبود، و این درحالی است که برای فردی که به ارتش جمهوری اسلامی توهین کرده قرار سبک 50 میلیون تومانی صادر می کنند. چرا در دستگاه قضایی تبعیض وجود دارد؟

وی تاکید کرد: از وزیر دادگستری درخواست می کنیم پیگیری کنند و به افکار عمومی پاسخگو باشند.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =