آی اسپورت نوشت: امشب هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا شروع می شود.

رئال برای شکست طلسم وستفالن مقابل دورتموند قرار می‌گیرد، سویا و لیون برای اولین بار با هم دیدار می‌کنند، موناکو برای حفظ روند بدون شکستش مقابل لورکوزن، از این تیم میزبانی می‌کند و یوونتوس بعد از 50 سال دوباره به جدال دینامو زاگرب می‌رود (همه‌ی بازی‌ها ساعت 22:15)


بوروسیا دورتموند - رئال مادرید

1-این هفتمین دیدار دو تیم در پنج فصل اخیر چمپیونز لیگ است (دو بار در دور گروهی، دو بار در یک چهارم و دو بار در نیمه نهایی).

2-رئال در 5 سفرش به وستفالن بدون، همه در چمپیونز لیگ پیروزی بوده است (2 مساوی، 3 باخت). تنها تیم‌هایی که رئال بیشتر از دورتموند در زمینشان بازی کرده، بدون اینکه موفق به پیروزی شود اینتر و میلان هستند (هر کدام 7 بازی).

3-رئال هر 3 بازی خارج از خانه‌یِ اخیرش در چمپیونز لیگ مقابل دورتموند را باخته است (بدترین روند رئال مقابل تیم‌های این تورنمنت).

4-دورتموند هر 4 بازی خانگی اخیرش در رقابت‌های اروپایی مقابل تیم‌های اسپانیایی را برده و در هر بازی حداقل 2 گل زده است.

5-رئال از ابتدای فصل پیش تنها یک بار در چمپیونز لیگ شکست خورد، در زمین ولفسبورگ، با نتیجه‌یِ 0-2.

6-رئال در 22 بازی اخیرش در دور گروهی چمپیونز لیگ بدون شکست بوده است (18 برد، 4 مساوی). آخرین شکست رئال در این دور مقابل دورتموند در اکتبر 2012 بود.

7-رئال در 31 بازی خانگی اخیرش در چمپیونز لیگ تنها یک بار شکست خورده (27 برد، یک مساوی). این شکست هم مقابل یک تیم آلمانی دیگر بود (شالکه، با نتیجه‌یِ 3-4).

8-کریستیانو رونالدو در 4 بازی اخیرش در چمپیونز لیگ 2 گل از روی ضربات ایستگاهی زده، دقیقا به مقداری که در 46 بازی قبلش زده بود.

سویا - لیون

1-سویا از 16 بازی خانگی اخیرش در رقابت‌های اروپایی 14 برد داشته، به همراه 9 کلین شیت.

2-لیون 2 بازی اخیرش در چمپیونز لیگ را برده. آخرین باری که لیون 3 بازی پیاپی در این تورنمنت را برد به اکتبر 2010 بر می‌گردد.

3-لیون در 15 بازی خارج از خانه‌یِ اخیرش در چمپیونز لیگ تنها 3 بار پیروز شده (3 مساوی، 9 باخت). لیون در 8تا از این بازی‌ها موفق به گل زدن نشده است.

4-لیون در 10 حضور اخیرش در چمپیونز لیگ 9 بار موفق به صعود به دور حذفی شده. تنها باری که لیون در دور گروهی حذف شد به فصل پیش بازمی‌گردد که حتی راهی به یوروپا لیگ هم پیدا نکرد.

موناکو - بایر لورکوزن

1-موناکو در 4 بازی اخیرش مقابل لورکوزن در چمپیونز لیگ بدون شکست بوده است (3 برد، یک مساوی).

2-موناکو در 7 بازی رسمی اخیرش مقابل تیم‌های آلمانی 6 بار پیروز شده (یک مساوی) و در این پیروزی‌ها حتی یک گل هم نخورده است.

3-لورکوزن در 6 بازی اخیرش در چمپیونز لیگ بدون پیروزی بوده است (4 مساوی، 2 باخت).

4-لورکوزن در 23 بازی خارج از خانه‌یِ اخیرشان در این تورنمنت تنها 2 بار به پیروزی رسیده‌اند.

دینامو زاگرب - یوونتوس

1-تنها جدال پیشین دو تیم به یک چهارم نهایی فیرز کاپ 1967-1966 بر می‌گردد که در با پیروزی 2-5 دینامو در مجموع دو بازی همراه شد.

2-بعد از پیروزی 0-3 در بازی برگشت فیرز کاپ مقابل یوونتوس، دینامو در 17 جدال با تیم‌های ایتالیایی تنها 2 بار پیروز بوده است (5 مساوی، 10 باخت).

3-یوونتوس در 7 بازی اخیرش در چمپیونز لیگ تنها یک برد داشته و در هیچکدام از 4 بازی اخیرش به پیروزی نرسیده است (بدترین روند یووه از نوامبر 2013 تا امروز که در 6 بازی پیاپی بدون برد بودند).

4-دینامو در 22 بازی اخیرش در چمپیونز لیگ 19 بار شکست خورده است، از جمله 6 بازی اخیر.

5-این هفدهمین فصل حضور یوونتوس در چمپیونز لیگ است، عددی که با رکورد میلان به عنوان بیشترین حضور در این تورنمنت برابری می‌کند.

6-پائولو دیبالا در 8 بازی چمپیونز لیگ با پیراهن یوونتوس تنها یک گل زده است.

 

 

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =