ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد، روسیه با استناد از تکنیک "حملات دوگانه" در بمباران‌های اخیر سوریه در واقع امدادگران را به دام انداخت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس گفت: دولت لندن اسناد و مدارکی دارد دال بر اینکه جت‌های روسیه این بمباران‌های دوگانه را که بدون شک یک جنایت جنگی هستند، انجام داده‌اند.

در حملات دوگانه جنگنده‌ها یک هدف را بمباران کرده، از دید خارج می‌شوند و چند دقیقه بعد هنگامی که به غیرنظمیان، امدادگران و به طور کلی مردم از پناهگاه‌ها خارج می‌شوند، همان نقطه را مجددا هدف می‌گیرند.

وی همچنین از دیوید کامرون، نخست وزیر سابق انگلیس و باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به خاطر ناکامی‌هایشان در رسیدگی به جنگ داخلی سوریه به شدت انتقاد کرد.

جانسون گفت: چیزی که حقیقتا یک جنایت جنگی محسوب می‌شود روش بمبارانی است که روس‌ها پیش گرفته‌اند. آن‌ها یک بمب را می‌اندازند و منتظر می‌مانند تا امدادگران وارد عمل شوند و غیرناظمیان زخمی‌ها را از زیر آوار خارج کنند و پنج دقیقه بعد بمب دوم را می‌اندازند.

وی افزود: ما اسناد و مدارک موثقی داریم که نشان می‌دهد روس‌ها چنین کاری انجام می‌دهند. ما در تلاشیم تا اسناد و مدارک بیشتری برای این حملات جمع آوری کنیم چرا که به نظر من این بمباران‌ها بدون شک یک جنایت جنگی هستند.

جانسون ادامه داد: تصمیم غرب مبنی بر عدم مداخله در سوریه در سال 2013 میلادی اشتباهی بود که فضا را برای روس‌ها باز گذاشت. از نظر من ناکامی‌ در پیش بینی وضعیت یک خطای واقعی است.

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد: لندن و واشنگتن طیف وسیعی از گزینه‌ها برای تحت فشار گذاشتن روسیه را بررسی می‌کنند. یکی از این گزینه‌ها تحریم‌ بازی‌های جام جهانی 2018 میلادی به میزبانی روسیه از سوی مقامات انگلیس است. قوی‌ترین سلاحی که در دست داریم این است که روس‌ها را شرمسار و رسوا کنیم.

وی گفت: ما در حال بررسی طیفی از گزینه‌ها هستیم. تنها حرف زدن درباره این مسائل فایده‌ای ندارد. شما باید دست به کار شوید. رفتار غرب با روسیه سفت و سخت‌تر شده و فکر می‌کنم مردم در حال حاضر باور دارند که روسیه در حال تبدیل شدن به یک کشور مطرود است. اگر آن‌ها به این روش ادامه دهند، هرگونه همدردی و تحسین در جهان را به طور کلی از دست می‌دهند و فکر می‌کنم این مساله برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

جانسون در پایان افزود: اگر استراتژی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سرافرازی و شکوه روسیه است، با روشی که پیش گرفته است شاهد تبدیل شدن آن به خاکستر خواهد بود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =