علی صوفی از فعالان اصلاح طلب در روزنامه آرمان نوشت:دلیلی ندارد اصلاح‌طلبان که آقای روحانی را در قدرت قرار داده‌اند از وی عبورکنند و فرد دیگری را در سال ۹۶ جایگزین رئیس‌جمهور فعلی‌نمایند. مصلحت حفظ منافع ملی درگروی ادامه فعالیت دولت روحانی است. زیرا اصلاح‌طلبان جز به منافع ملی نمی‌اندیشند.

تاكتيك‌هاي خاصي درنظر اصلاح‌طلبان براي حمايت از آقاي روحاني وجود دارد و با توجه به اينكه جناح رقيب اصلاحات از قواعد بازي همواره خارج مي‌شود و نهاد‌هاي نظارتي حتي در گذشته آيت ا... هاشمي را هم رد صلاحيت كرده‌اند، بايد اين احتمال را هم درنظر داشت. برخي از اصلاح‌طلبان حتي براين اعتقاد هستند كه با درنظر گرفتن اين احتمال اگر اصلاح‌طلبان كانديداي ديگري به موازات آقاي روحاني روانه وزارت كشور براي ثبت نام در انتخابات رياست‌جمهوري كنند كه در شرایط خاص و ردصلاحیت روحانی از وي استفاده شود، در اين صورت حتي اگر آن كانديدا به مراتب ازآقاي روحاني اعتدالي‌تر باشد، آنگاه وجود اين شخص درميان ثبت نام كنندگان انتخابات۹۶ موجب خواهد شد كه آقاي روحاني رد صلاحیت شود و اصلاح‌طلبان پشت سركانديداي خود قرار بگيرند.

اين فرض از سوي برخي از اصلاح‌طلبان به ضررآقاي روحاني است ولي نظر ديگر اين است كه اگرآقاي روحاني رد صلاحيت شوند كه رد صلاحيت درچنين سطحي محتمل است، آنگاه درچنين شرايطي چه بايد كرد؟

در اين حالت دست اصلاح‌طلبان از صحنه رقابت سياسي كوتاه خواهد شد. اگر برخی با رد صلاحيت روحاني مي‌توانند به نوعي مجددا سیاست تکصدایی را احيا كنند ممكن است هزينه آن را هم بپردازند. چنين پارادوكسي وجود دارد و اصلاح‌طلبان با آن مواجه هستند.

302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =