تابناک نوشت: سلیمی‌نمین گفت: ایده‌آل احمدی‌نژاد ترویج و تقویت این ذهنیت است که بدون او، اصول‌گرایان فاقد پایگاه اجتماعی هستند که البته این یک دروغ بزرگ است.

عباس سلیمی نمین در مورد منعِ انتخاباتی احمدی نژاد از حضور در انتخابات، و اینکه او به چه کسی رای خواهد داد گفت:قطعا آقای احمدی نژاد طرفدارانی دارد که منتظر بودند تا رای سوم را هم به او بدهند و سه باره رییس جمهورش کنند. اینکه رای های احمدی نژاد به کدام سمت برود، بستگی به نوع کارهایی دارد که در ماه های منتهی به انتخابات از خود نشان خواهد داد و اینکه او چه هدف هایی را برای خود در نظر خواهد گرفت. البته با توجه به اینکه در سال 92 "رحیم مشایی" به "روحانی" رأی داد، می توان این تصور را داشت که در انتخابات بعدی هم چه رویکردی از خود نشان خواهند داد.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

*آقای احمدی نژاد همه هم و غمش را به کار خواهد گرفت تا اصولگرایان در انتخابات شکست بخورند و به همین دلیل برای اینکه آنها با هم به مشکل بر بخورند، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

*ایده آل احمدی نژاد ترویج و تقویت این ذهنیت است که بدون او، اصولگرایان فاقد پایگاه اجتماعی هستند که البته این یک دروغ بزرگ است. با این حال او اصرار دارد که ثابت کند فقط خودش می تواند با چهره هایی چون روحانی و هاشمی رقابت کند و در چنین شرایطی، چاره را در تضعیف اصولگرایان می بیند، همان کاری که در سال 92 انجام داد و به طور آشکارا اعلام کرده بود، هر کاری را انجام خواهد تا محمد باقر قالیباف رییس جمهور نشود.

* تصمیم گیران اصولگرایی باید این را بدانند که احمدی نژاد عزمش را جزم کرده تا نگذارد در انتخابات برنده شوند. البته برخی ها هم سعی دارند تا این تلقی را در بین عموم ایجاد کنند که فقط احمدی نژاد است که می تواند به عنوان یک اصولگرا روحانی را شکست بدهد و دقیقا به همین دلیل تاکید دارم که تلاشش را برای شکست کاندیدای اصولگراها، حالا هر کسی که می خواهد باشد، به کار خواهد گرفت و در نتیجه کاندیدای اصلاح طلبان چه روحانی و چه چهره ای غیر از روحانی از این فضا بهترین استفاده ممکن را می تواند ببرد. حتی می توان این را گفت که احمدی نژاد به روحانی رای خواهد داد.

*تخریب در فضای کنونی به ابزار پیچیده ای نیاز ندارد و لازم نیست که داخل سیستم باشند و یا موقعیت ویژه ای داشته باشند. احمدی نژادی ها یکی از کارهایی که در آن تبحر دارند، تخریب و تخطئه است و اطمینان داشته باشید که با سایت­های مختلفی که در این چند سال راه انداخته اند، می توانند اقدامات تخریبی خود را ادامه بدهند. با نگاهی به آنچه آنها در این چند سال در رفتار خود نشان داده اند، همه را به این نتیجه رسانده اند که از اتهام زنی و خراب کردن وجهه با هر راهی هیچ ابایی ندارند.

*او با وجود منع و اعلام اینکه در انتخابات 96 حضور نخواهد داشت، طبیعتا سفرها و برنامه های دیگر خود را با شدت و حدت قبلی ادامه خواهد داد.

*اینکه اصولگرایان بعد از رحلت افرادی نظیر آیت الله مهدوی کنی و آقای عسگر اولادی به نوعی با بحران خلاء بزرگتر مواجه اند، واقعیتی است که در چند انتخابات گذشته هم تاثیرش را گذاشته است.

*درباره اینکه اصولگرایان را فاقد چهره ای رای آور بدانیم، تحلیل بسیار غلطی است. آنها کاندیداهایی دارند که کارنامه هایی درخشان و قابل دفاع دارند و می توانند ادعا کنند که از قابلیت ریاست جمهوری برخوردار هستند. البته باید گفت که رقابت با دولتِ مستقر دشواری های خودش را دارد و به همین دلیل باید کار تشکیلاتی را در دستور کار خود قرار بدهند تا بتوانند در شرایطی مطلوب به فکر رقابت با حسن روحانی باشند. البته آنها باید مراقب خراب کاری های احمدی نژاد هم باشند، چون بی شک او حتی نسبت به سال 92 مصمم تر است تا چهره ای غیر از اصولگراها برنده انتخابات شود و به همین دلیل بیکار نخواهد نشست.

*به عقیده من پایداری چی ها را نباید مستقل از احمدی نژاد ببینیم. این آقایان به نوعی به طور غیر مستقیم با احمدی نژدی ها همراه شدند و حتی در بحث نهی خصوصی رهبری، سعی داشتند تا جانب احمدی نژاد را بگیرند که به همین دلیل موقعیت سیاسی‌شان تضعیف شده و در مجلس هم حضوری حداقلی دارند. جبهه پایداری فقط در میان نیروهای مبتدی و غیر کارشناس سیاسی جایگاه و پایگاه دارد و محال است که نخبگان و درد آشنایان به افراطیون توجهی نشان بدهند.

*اصولگرایان برای توفیق انتخاباتی، لازم دارند که اختلاف هایشان را کم کنند و هر کاری که لازم است را در راستای اتحاد انتخاباتی انجام بدهند. همچنین با توجه به تدبیر رهبری در منع احمدی نژاد برای حضور در انتخابات، حتما تنش های انتخاباتی خیلی خیلی کمتر خواهد شد، پس هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان بر خود واجب بدانند که از نگاهِ جزیی پرهیز کنند و در شرایطی که کشور شرایط ویژه ای را در سطح منطقه و جهان دارد، کاری نکنند که موقعیت نظام اسلامی تضعیف شود. مخصوصا حالا که رهبری هزنیه کلانی را در ارتباط با محدود کردن جریانی که حدس می زدند، تنش زا هستند، پرداخت کردند، همه باید تنش زایی را اصلی اصولی در رقابت های انتخاباتی قلمداد کنند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 586264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی ع RO ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    0 4
    شما مثلا تحلیلگر و تاریخ نگاری آخه رای روحانی سال 92 چه ربطی به احمدی نژاد داشت. طرفدارای محمود به جلیلی رای دادن حاج آقا