۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

معاون منطقه ای رنو در آفریقا، خاور میانه و هند می گوید:قیمت رنو کویید در ایران حدود ٣٠ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پيمان كارگر در يک نشست خبري با بيان اينكه فصل جديدی از حضور رنو در ايران شروع شده، تصريح كرد: هدف اصلی ما اين است كه رنو شريك استراتژيك صنعت خودرو در ايران باشد.

معاون منطقه ای رنو در آفريقا، خاور ميانه و هند در ادامه با اشاره به اينكه قدم هايي كه برمي داريم در اين راستا خواهد بود، تصريح كرد: در اين راستا يكي از اهداف، حفظ و گسترش فعاليت هاي امروز است و بدون شك فعاليت ها روی پلت فرم ال ٩٠ نه تنها حفظ می شود، بلكه گسترش می يابد.

وي با اشاره به اينكه تقاضا در بازار برای ساندرو و استپ وي بالا است، افزود: همچنين قدم های جديدی برداشته مي شود كه مي توان به امضای قرارداد با سازمان گسترش اشاره كرد كه در اين جوينت ونچر چندين مساله اهميت دارد. اول راه اندازي مركز R&p است به طوری كه رنو می خواهد قطعه سازان ايرانی را به دنيا متصل كند كه در اين راستا هدف نه فقط برای توليد خودروي رنو در ايران بلكه برای توليد رنو-نيسان در دنيا است.

كارگر در ادامه به ايجاد كارخانه ای اختصاصی برای خودرو رنو اشاره و اضافه كرد: در اين راستا يك پلت فرم جديد با دو مدل جديد توليد خواهد شد كه نسل جديد داستر و نسل جديد سيمبل را در بر می گيرد.

معاون منطقه ای رنو در آفريقا، خاور ميانه و هند با اشاره به اينكه يك بخش عمده در جوينت ونچر تاسيس كل شبكه فروش و خدمات پس از فروش است، افزود: در اين شبكه كل استاندارهای بين المللی و سطح بالای رنو ارائه می شود.

كارگر تاكيد كرد: اين جوينت ونچر عملا كل سياست وزارت صنعت را دنبال و اجرايی می كند، زيرا شريك ما سازمان گسترش است، اين سياست پياده خواهد شد و بايد توجه كرد كه رنو از  قبل اين سياست را  پياده كرده بود.

وي با اشاره به اينكه توليد موتورهای جديد در ايران نيز دنبال می شود، اظهار كرد: اين موتورها، بر روی خودروهای رنو سوار می شود.

كارگر تصريح كرد: البته تاسيس اين جوينت ونچر به معنای آن نيست كه همكاری رنو با ايران خودرو و سايپا تمام می شود.

معاون منطقه ای رنو در آفريقا، خاور ميانه و هند درباره حضور نيسان در ايران گفت: نيسان هنوز روی برنامه اش در ايران كار می كند، اما هنوز برنامه نهايي نشده و در حال مطالعه است و تصميم با وزارت صنعت است كه برنامه چگونه خواهد بود.

كارگر در پاسخ به سوالی درباره اينكه گفته می شود كه  ايدرو به دنبال امتياز بيشتر از رنو است، گفت: اگر می خواهند امتياز بيشتر از رنو بگيرند که چه بهتر. مساله  ما رقابت مثبت است. رقابت دو راه حل دارد يكی اينكه همديگر را بزنند كه رقابت منفی می شود ، ديگري هم اينكه همه بدوند و هر كس كه قدرت بيشتری داشته باشد در اين رقابت پيروز شود كه اين رقابت مثبت است و انرژی، فشار و سرمايه گذاری نياز دارد .

كارگر در پاسخ به سوالی درباره اينكه قيمت خودروها در كشور ما شناور نيست و شوراي رقابت قطعا بر قيمت محصولات رنو نظارت می كند، آيا رنو اين موضوع را قبول می كند، خاطرنشان كرد: رنو حضوری جهانی دارد اما بايد توجه كرد وقتی وارد يك كشور می شويد بايد به سياست آن كشور احترام بگذارید، بنابراين ما در سياست قيمت گذاری دخالت نمی كنيم، ما تنها كاری كه می توانيم بكنيم اين است كه چگونه می توان هزينه توليد خودرو را كاهش داد. هنر رنو اين است كه به بهترين نحو قيمت را كاهش دهد.

كارگر با تاكيد بر اينكه ايران در بحث خدمات پس از فروش خيلی عقب است، افزود: رنو نتوانست هر كاری را كه مي خواست در ايران پياده كند در دوران تحريم انجام دهد اما رنو در دوران تحريم در ايران ماند و به دنبال رفع محدوديت های گذشته است.

کارگر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همکاری همزمان رنو با ایدرو و دو خودروساز بزرگ ایران شائبه انحصاری بودن را ایجاد کرده است، گفت: وقتی گفتیم رنو می خواهد شریک استراتژیک صنعت خودروی ایران باشد یعنی رنو به دنبال توسعه کیفیت و رقابت است.

او افزود: رنو نتوانست در زمان تحریم همه کارهایی که می خواست را در ایران انجام دهد. اما برای ادامه همکاری با دو خودروساز ایران دچار محدودیت هایی بودیم که به همین خاطر جوینت ونچر تازه شکل گرفت.

کارگر در پاسخ به پرسشی دیگر درباره میزان مشارکت قطعه سازان ایرانی در تولیدات رنو، توضیح داد: سیاست رنو نیسان در دنیا ساخت داخل ۶۰ تا ۸۰ درصد است اما در ایران برای خودروی ال۹۰ اکنون ۶۰ درصد بوده و برای ساندرو ۴۰ درصد است. برای خودروهای جدید هم ۶۰ قطعه ساز ایرانی درگیر هستند که برخی از آنها برای فعالیت های جهانی رنو نیسان انتخاب خواهند شد.

معاون منطقه اي رنو در آفريقا، خاور ميانه و هند همچنين گفت: قيمت رنو كوييد در ايران حدود ٣٠ ميليون تومان خواهد بود. می تواند رقيب خودرويی مانند پرايد باشد؛ ترجيح ما اين است كه با همكاری ايران خودرو كوئيد را توليد كنيم . حذف پرايد دست ما نيست، دست سايپا است.وي در پاسخ به برخي انتقادات موجود مبنی بر اينكه  رنو خودروسازان داخلي را دور زد،گفت: رنو خودروسازان را دور نزد، با پارس خودرو اكنون برنامه توليد داريم، با ايران خودرو در حال مذاكره براي توليد رنو كوئيد هستیم. در مورد سایپا هم این گونه بود. 


3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 591014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    212 6
    لطفا بفرماييد قيمت اين خودرو در كشورهاي ديگر چقدر است؟
    • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      44 3
      به نظر من خیلی خیلی مهمتر از قیمت این ماشین کیفیت ساخت، طریقه فروش و خدمات پس از فروش باید مد نظر قرار بگیره. و از همه اینها مهمتر باید فرمول قیمت گذاری به نحو دقیق عنوان بشه و مستند اعلام بشه قیمت بین المللی این خودرو چقدره و بر این مبنا در ایران به چه قیمت فروخته خواهد شد یعنی اگر ارزونتر عرضه میشه چرا؟ و اگر گرونتره چرا؟ تا هر فردی که میخواد این ماشین رو بخره آگاهی کامل از نوسانات قیمت داشته باشه نه اینکه بازار مکاره ای درست بشه و یک قوتی حلبی با نازلترین کیفیتت تحویل بشه و از فروش تا خدمات پس از فروش به خریدار توهین بشه و دست آخر خریدار بمونه و حوضش.
    • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      96 2
      خود مسئول رنو همین چند روز پیش گفت که ایران ما رو مجبور کرده قیمت رو بالا ببریم
    • reza A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      65 2
      تو سایت پدال هست بین 4700 دلار تا 5500 دلار با دلار 4 هزار تومان هم حساب کنیم نهایت باید 22 میلیون باشه این عبارتو گوگل سرچ کنید رنو کوئید مقرون‌ به‌ صرفه ترین خودرو جهان
    • محسن A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      39 2
      این ماشین برای بازار هند تولید شده و قیمت پایه اش تو هند دو میلیون 600 هزار روپی هست که میشه نزدیک 13 میلیون به پول ایران.
    • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      1 13
      هر لخ 1643 دلار است و هر دلار 3500 شما خودت قیمت این ماشین رو سرچ کنید میبینید که بین 3 تا 3.7 لخ هست یعنی 47006000 دلار با کارگر فوق ارزان قیمت هندی مسلما قیمت 30 میلیون قیمت منطقی است.
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    183 4
    حدود 30 میلیون یعنی 45 میلیون
    • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      50 1
      دلت خوشه ها اگه مثل ال90 که میگفتن 12 رسید 45 شد اینم از الان میگم حدود 60 قیمت گذاری میشه عمرا کمتر نشه
    • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      27 2
      اولا که اصلا اینو برای ایرانخودرو میخواستن که یه ماشین درمقابل پراید سایپا داشته باشه.حالا کیفیتش هرچی که باشه مطمئنا از پراید عقب مونده که سرتره قیمتشم که شرکت رنو گفت بیچاره بی تقصیر از داخل ایران تحت فشاره که گرون بفروشه و الا قیمت این ماشین با فول امکانات از پراید ارزونتره.
    • بی نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      35 0
      دو مدل میزنن.. یکی بدون برف پاک کن سی میلیون تومن یکی هم با برف پاک کن 45 میلیون بلاخره باید ال 90 و پژو هم فروش بره
  • بی نام A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    127 3
    این خودرو در هند به قیمت 5 هزار دلار به فروش می رود. قیمت تمام شده برای هر دستگاه 3هزار دلار است و کمپانی هندی از هر دستگاه 2هزار دلار سود می برد چرا در ایران باید خودرویی که قیمت تممام شده ان 10میلیون تومان است را به قیمت 30 میلیون بفروشند؟
    • بی نام US ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      155 7
      برو خدات رو شکر کن که 30 میلیون بفروشن. مطمئن باش زیر 50 میلیون نمیدن که امثال من و شما مجبور شیم پراید و سمند سوار شیم
    • وحید A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      40 9
      کویید هند بدون ایربگ و تهویه و ای بی اس عرضه میشه کویید در برزیل با این ایتمها حدود 24 میلیون عرضه میشه و البته در تمام مدلها یک موتور .8 لیتری با نیرویی حدود 60 اسب بخار و کمتر از همین پراید عمل میکنه امیدوارم مدلی که به ایران میاد موتور قدرتمندتری رو سوارش کنن
    • پیام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      2 2
      کویید تو هند از 13300 که مدل معمولیش هست شروع میشه و فول امکاناتش 18400 هست. موتور ماشین 800 هست .و برای داخل شهر ماشین خوبی هست. میتونین قیمتشو از تو سایت رنو هند ببینید.
  • بی نام US ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    136 1
    صد سال سیاه ماشین خارجی ارزونتر از ایرانی نمیدن
  • آرمان A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    97 0
    عمراً
  • حامی A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    106 1
    چطور یه خودروی ۵ هزار دلاری رو ۳۰ میلیون میفروشن؟
  • نیما A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    68 3
    کلا قیمتش 7000 دلاره بعد اینجا با اجناس بنجل ایرانی 30 میلیون؟
    • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      7 137
      یعنی چی بنجل ایرانی مثلا آهن های اونا آهن تره ؟
    • بی نام A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      7 0
      منظور از بنجل اینه اونا کیفیتش رو فدای کمیت نمی کنند و هی از کیفیت و قطعات نمیزنن. حداقل هر چی پول بدی میدونی جنس با کیفیت میخری نه تکنولوژی ساخت قرون وسطا رو برای مردم کشور خودمون نگه داشتن . جنس با کیفیت صادر باید بشه اما مردم خودمون باید ..... تکنلوژی ساخت اونا جلوتر از ماست باید قبول کرد.
  • ایمان IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    112 1
    قطعا دروغ میگن، خاطرم هست که ال 90 رو هم میگفتن زیر 10 میلیون به دست مصرف کننده می رسه.
  • مجید IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    45 0
    مطمئنا این خودرو حدود 30 میلیون میشه. ولی بهتره که رنو خودش اینو تولید کنه همکاری ایران خودرو فایده ای به لحاظ فنی نداره هرچند می تونه به شدت پراید سایپا رو تحت تاثیر قرار بده با حضور ایران خودرو.
  • mmd A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    50 2
    به نظر خودرویی با کیفیت نمیاد.سه سیلندر بدون ترمز ضد قفل و کیسه هوا.لاستیک ها 155.فقط قیافه اش خوبه.
    • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      28 1
      آخه بدبختی قیافه هم نداره.
  • mmd A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    18 1
    به نظر خودرویی با کیفیت نمیاد.سه سیلندر بدون ترمز ضد قفل و کیسه هوا.لاستیک ها 155.فقط قیافه اش خوبه.
  • حامد A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    31 4
    رنو همونیه که تا تحریم ها جدی شد رفت که رفت...نه گریه نه دعوا فقط رفت که رفت
    • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      17 2
      دقیق ترش اینه حامد جان که رنو وقتی تحریم ها جدی شد نه درگير بوديم نه اذيت شديم نه صحبت نه دعوا فقط رفت كه رفت...
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    15 11
    از پراید ناایمن تر
  • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    40 0
    به همون دلیل که تالیسمان توی امارات 60000درهم که از قرار هر درهم 850 تومن میشه رو هم 51 میلیون ، توی ایران تا 200 تومن فی می خوره به همون دلییییل که محکوم به کشته شدن با آشغالهایی مثل پرایدیم به همون دلیییل که 200 درصد پول زور برای یه ماشین وارداتی باید بدیم محکومیم می فهمین یا نه ؟ چند روز پیش نوشته بود که این دوتا آشغال فروش رنو رو تحت فشار گذاشتن که باید قیمت خودروهات رو ببری بالا والا... اینم نتیجش
    • مسعود IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
      11 0
      احسنت دمت گرم
  • بی نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    16 0
    چه سروصدایی بخاطر یک مدل اتوموبیل .اون هم نه زیادمرغوب.ما را چه میشود؟
  • بی نام RO ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    12 0
    سازمان حمایت خودش عامل اصلی گرانی هست چرا رنو باید از این سازمان حامی گرانفروشی نگران باشه. همین ال نود مگه قرار نبود پنج تا شش ملیون باشه. چرا الان نزدیک پنجاه ملیونه؟؟ سازمان حمایت از گرانفروشان.
  • مریم A1 ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    15 0
    نه ایمن هست نه قیافه داره قاتل جدید داره میاد
  • بی نام A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
    9 0
    نیرزد کویید جان من 30 میلیون قناعت نکوتر به پراید خویش