گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش را بیشتر بشناسید.

سروش امینی توماجی: حسن روحانی رئیس جمهور بار دیگر مسعود سلطانی فر را برای پست وزارت ورزش معرفی کرد. اولین وزیر پیشنهادی او برای اداره ورزش که نامش از کارگروه 10 نفره نخبگان ورزش دولت برآمد. مردی که از یک طرف رابطه ای صمیمی با ریاست جمهور و تشکیلات کابینه دارد و از سوی دیگر در ورزش مدیریت اجرایی داشته و خیلی خوب می داند در ورزش کشور چه اتفاقاتی درحال رخ دادن است.
مسعود سلطانی‌فر متولد سال 1338 در تهران است. او در سال 1365 در رشته علوم سیاسی از دانشگاه شهید بهشتی تهران فارغ التحصیل شد و یازده سال بعد مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز گرفت. سلطانی‌فر در سال‌های 74 و 75 قائم مقام سازمان تربیت بدنی در دوران ریاست مصطفی هاشمی‌طبا بود و همزمان معاونت اداری و مالی این سازمان را بر عهده داشت. او همچنین 12 سال استانداری در سه استان گیلان، زنجان و مرکزی و 8 سال معاون سیاسی در استانداری‌های فارس، همدان و هرمزگان را در کارنامه خود دارد. عضویت در شورای اطلاع رسانی دولت و شورای عالی امور اداری کشور هم از دیگر سوابق کاری او به شمار می رود. سلطانی‌فر از سال 1386 تا92 عضو هیئت علمی دانشگاه و مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است و پس از آن همراه با رئیس جمهور از مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص به ساختمان پاستور رفت و مدیریت دولتی بر عهده گرفت.
وزیر ورزش و جوانان پیشنهادی دولت برای جانشینی گودرزی ، در سال 92 به عنوان نماینده مردم استان تهران در شورای شهر انتخاب شد اما از این سمت برای حضور در ورزش ، کنار کشید و خیلی روی این کار تمرکز نکرد. او اما در دل دعواهای مجلس تندروی دهم و سیاست هایش در قبال دولت ، نتوانست رای اعتماد بگیرد. بعد از آن سلطانی فر راهی سازمان میراث و گردشگری شد و همچنان یکی از یاران نزدیک به حسن روحانی باقی ماند.
گودرزی بعد از او راهی وزارت ورزش شد اما با استعفای او ، بار دیگر دولت نشان داد برای مدیریت ورزش کشور به یک مدیر اجرایی احتیاج دارد که رئیس جمهور روی او حسابی ویژه باز می کند.
سلطانی فر بی شک در تیم روحانی ، یکی از ورزشی ترین هاست. او نفر دوم ورزش کشور در دهه 70 بوده است و دایرة المعارفی از اطلاعات ورزشی است . ویژگی خاصی که به نوعی او را از دیگر مسئولین ورزش کشور متمایز می کند.
او بقدری بر اطلاعات ورزشی اشراف دارد که یک بار به شوخی عادل فردوسی پور را به مناظره دعوت کرده بود و عادل مترصد زمانی است تا با دعوت از وزیر پیشنهادی ، با او دوئل اطلاعاتی کند.
درست همزمان با مطرح شدن نام این وزیر پیشنهادی ، گروهی از رسانه های منتقد دولت از عزم جزم وزیر پیشنهادی جدید برای شخم زدن وزارتخانه و تشکیلات ورزش نوشته اند ، درحالی که تجربه نشان داده او خیلی اهل زیر و رو کردن بی دلیل نیست. سلطانی‌فر در ارتباط با وزارت ورزش ، همیشه بر این باور است که فدراسیون‌ها باید مستقل باشند. همدلی وزیر و رئیس کمیته را شرط قرارگرفتن ورزش در مسیر صحیح می داند. او پیش از این، در گفت و گو با خبرآنلاین به صراحت اعلام کرد که اگر خودش به عنوان وزیر ورزش منصوب شود استقلال کامل فدراسیون ها را می پذیرد.


41256

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 593112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    8 0
    کارشناس علوم سیاسی وزیر ورزش
  • بی نام RU ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
    8 23
    درستش همینه/ وزیر قبلی لنگی بود هر چه باشه باید نظر تیم بزرگی مثل استقلال را پرسید