ایرنا به نقل از عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه سازان نوشت: خودروسازان بزرگ جهان در حال مذاکره، نهایی شدن قرارداد یا طی مراحل اجرایی برای شروع کار مشترک با خودرو سازان ایرانی‌ می باشند.

محمدرضا نجفی منش، افزود: خلأ وجود خودرویی که بتواند با قیمت مناسب جایگزین خودروهای تولیدی فعلی برای خانواده‌های متوسط شود، با تولید خودروی 'کویید' محصول شرکت رنو در ایران پر می‌شود.

عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه سازان ادامه داد: این خودرو در هندوستان توسط مهندسان شرکت رنو طراحی شده و قیمت آن در این کشور چهار هزار و 700 یورو برآورد شده است.

وی تصریح کرد:کویید در ایران به دلیل افزایش تجهیزات با قیمت پنج یا شش هزار یورو به دست مصرف‌کننده خواهد رسید و به نظر می‌رسد جایگزین مناسبی برای محصولاتی مثل پراید باشد که بیش از دیگر خودروها توسط قشر متوسط خریداری می‌شود. علاوه بر این شرکت سایپا پلتفرم‌ هایش را برای طراحی مدل‌های جدید و توسعه مدل‌های سابق مثل گروه تیبا به ‌روز می‌کند.

به گفته نجفی منش، در حال حاضر شرکت پژو ساخت خودرو با مشارکت طرف ایرانی در کشورمان را آغاز کرده است و اولین مجموعه از خودروهای جدید حاصل از این مشارکت تا شروع سال جدید شمسی به بازار عرضه می‌شود. همکاری با شرکت سیتروئن در مرحله کارهای اجرایی است و رنو هم تفاهم‌نامه‌هایی را با طرف ایرانی امضا کرده است که این تفاهم‌نامه‌ها باید با طی مراحل لازم به مرحله اجرا برسد.

وی یادآور شد: شرکت فولکس هم جز شرکت‌هایی است که با خودروسازان ایرانی مذاکره کرده و در مرحله نهایی کردن قرارداد است. خودروسازان کره‌ای، ژاپنی و چینی‌ها که در بازار ایران بوده اند و در ادامه هم حاضر هستند، مشغول مذاکره، نهایی کردن قرارداد یا طی مراحل اجرایی‌اند. از بین شرکت‌های خودروساز اروپایی اخباری در ارتباط با همکاری فیات با ایران منتشر شده بود. این شرکت خودروساز هنوز با خودروسازان ایرانی به جمع‌بندی نرسیده اما مذاکرات اولیه انجام‌شده است.

نجفی منش گفت: به‌ طورکلی مذاکره با شرکت‌های خودروساز خارجی مثبت ارزیابی می‌شود. برعکس دیگر زمینه ها ، در این زمینه ما هستیم که شرایط را تعیین می‌کنیم. شرط ایران برای مشارکت با خودروسازان خارجی، ساخت 40 درصد خودرو در ایران و صادرات 30 درصد از محصولات و مشارکت در ساخت است. این شرایط باعث شده است قطعه سازان خارجی هم به ایران بیایند و گام‌های مثبتی برای ارتقای همه‌جانبه صنعت خودروسازی ایران برداشته ‌شده است.

 

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 594869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =