۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

ایسنا نوشت: افزایش وحدت جمهوری خواهان در حمایت از نامزد ریاست جمهوری این حزب کمک کرده است تا در تازه‌ترین نظرسنجی ملی او تنها یک درصد از رقیب دموکرات خود عقب بماند.

به نوشته ایندیپندنت، براساس تازه‌ترین نظرسنجی واشنگتن پست/ ای بی سی، اعلامیه روز جمعه اف بی آی مبنی بر اینکه ایمیل‌های دیگری از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها را مورد بررسی قرار خواهد داد تاثیر اندکی بر نظر رای دهندگان احتمالی داشته است.

براین اساس از میان هر 10 نفر 6 تن از رای دهندگان احتمالی گفته‌اند که این خبر تاثیری بر رای آنها نداشته است، در حالی که بیش از سه تن در میان 10 نفر گفته‌اند تمایل کمتری به حمایت از هیلاری کلینتون دارند و تنها دو درصد گفته‌اند که در نتیجه این اخبار بیشتر تمایل پیدا کرده‌اند تا از او حمایت کنند.

با این حال این مساله بیشتر از آنکه تاثیری بر رای دهندگانی که هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند داشته باشد، بر ترجیح رای دهندگان مخالف کلینتون تاثیرگذار بوده است.

حدود دو سوم کسانی که گفته‌اند این مساله تمایل آنها به حمایت از کلینتون را کم کرده جمهوری خواه یا مستقل‌های نزدیک به جمهوری خواه بوده‌اند. در حالی که 17 درصد دموکرات‌ها و 9 درصد مستقل‌ها نظری مشابه داشته‌اند.

در پاسخ به مساله تصمیم پل راین، رئیس مجلس آمریکا مبنی بر عدم حمایت از ترامپ جمهوری خواه در هفته‌های نهایی پیش از انتخابات، دو سوم رای دهندگان جمهوری خواه یعنی حدود 66 درصد رای دهندگان این اقدام را رد کرده‌اند و تنها 21 درصد از این تصمیم حمایت کرده‌اند.

با این حال نتایج جالب نظرسنجی واشنگتن پست /ای بی سی به همین جا ختم نمی‌شود. براساس این نظرسنجی که از سه شنبه تا جمعه گذشته انجام شده 46 درصد رای دهندگان از کلینتون و 45 درصد دیگر از ترامپ حمایت کرده‌اند. نفر سوم این لیست با 4 درصد رای "گری جانسون" حزب "لیبرترین" و نفر چهارم هم با دو درصد "جیل استین" از حزب سبز است.

افزایش وحدت جمهوری خواهان در این میان تاثیر بسیاری بر حمایت از ترامپ داشته است؛ حمایتی که در سراسر سال شاهد اوج و افول بود. براساس آمارهای هفته گذشته حمایت از ترامپ از 83 درصد به 87 درصد در میان جمهوری خواهان رسیده است و تقریبا با حمایت 88 درصدی دموکرات‌ها از کلینتون برابری می‌کند.

در این میان مستقل‌ها نیز به سرعت در حال گرایش پیدا کردن به ترامپ هستند. مستقل‌ها در حالی که هفته پیش تا 8 درصد کلینتون را حمایت می‌کردند این هفته در تغییری عجیب 19 درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند.

با تمام این تفاسیر اما کلینتون هنوز به صورت گسترده نامزد شایسته‌تری برای ریاست جمهوری شناخته می‌شود.

در این نظرسنجی رای دهندگان همچنین در پاسخ به این سوال که کدام یک از نامزدها مشکلات مردم را بهتر درک می‌کند، 46 درصد به کلینتون و 43 درصد به ترامپ رای داده‌اند.

کلینتون همچنین از نظر رای دهندگان 8 درصد شخصیت اخلاقی قوی‌تری دارد در حالی که 13 درصد پاسخ‌ها نشان داده است هیچ یک از دو نامزد دارای این ویژگی نیستند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 595859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =