نماینده مردم تهران گفت: تامین منزلت معلمان و معیشت آنها، تمرکز زدایی در آموزش و پرورش، تامین بودجه های مناسب برای آموزش و پرورش، مشارکت دادن فرهنگیان در مدیریت مدارس، به رسمیت شناختن تشکل‌های معلمان و.. مهم ترین برنامه های دانش آشتیانی است که دلیل رای من به او در جلسه امروز است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی كه به راي اعتماد سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داشت، وزراي موافق و مخالف درباره فخرالدين احمدي آشتياني سخن گفتند.
در ادامه اما ابولفضل سروش نماینده تهران در این جلسه در موافقت با دانش آشتیانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهم ترین دلیل من برای رای دادن به دانش آشتیانی این است برنامه های او به سند تحول آموزش و پرورش نزدیک است، گفت: آقای دانش آشتیانی قایل به برنامه گروهی است و تجربه مدرسه داری دارد و با توجه به مشکلات فعلی آموزش و پرورش به نظر می رسد او با برنامه هایش می تواند آموزش و پرورش را به ایده آل های برنامه تحول در آموزش و پرورش نزدیک کند.


سروش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هدف اصلی از تربیت انسان، خروجی انسان‌هایی مومن و متعد پیش بینی شده است، اعلام کرد: متاسفانه آنچه که در خروجی امروز آموزش و پرورش وجود دارد با آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیش بینی شده است، متفاوت است و نکته مهم این است که اگر این وزارتخانه با این وضعیت پیش برود، تربیت انسان ها با این اهداف ها نشدنی است. 


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برنامه های ارائه شده از سوی دانش آشتیانی اشاره کرد و گفت: در برنامه های ایشان به برنامه های غیرآموزشی در آموزش و پرورش اشاره شده است که اتفاق خوبی است، آموزش و پرورش ما متاسفانه امروز آموزش محور شده است و برنامه محور شدن آن باعث می‌شود نوآوری خوبی به آموزش و پرورش تزریق شود. 


او در ادامه یکی از چالش های مهم آموزش و پرورش در مقطع کنونی را تمرکز گرایی خواند و اضافه کرد: تمرکز گرایی هم اکنون آموزش و پرورش را دچار روزمرگی کرده است و دانش آشتیانی در برنامه هایش بحث تمرکز زدایی را مطرح کرده است. چرا که امروز عملا مدارس تصمیم گیر نیستند و اگر به تصمیم گیری در مسایل خود نزدیک شوند، می توانند خلاقیت بیشتری را تجربه کنند.
وی افزود: نکته دیگر این است حجم نیرو در آموزش و پرورش زیاد است و در برنامه هایی او اعلام کرده است به این نکته توجه شده است.
سروش اضافه کرد: تامین منزلت معلمان و معیشت آنها، تمرکز زدایی در آموزش و پرورش، تامین بودجه های مناسب برای آموزش و پرورش، مشارکت دادن فرهنگیان در مدیریت مدارس، به رسمیت شناختن تشکل‌های معلمان و.. مهم ترین برنامه های دانش آشتیانی است که دلیل رای من به او در جلسه امروز است.

 

او در پایان گفت: دانش آشتیانی مدیر استراتژیک و تحول خواه است ، به آشتیانی رای می دهم چراکه در برنامه اش شایستگی و صلاحیت حرفه ای معلمان را مبنای نظام پرداخت می داند و آموزش و پرورش را مصرف کننده نمی داند و وی مدیر استراتژیک و تحول خواه است.

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =