کاربران خبرآنلاین با شرکت در یک نظرخواهی، به سوال «حذف کارت سوخت بهتر است یا تعیین نرخ اضطراری بنزین؟» پاسخ دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز پژوهش‌های مجلس به‌تازگی پیشنهاد کرده است که دولت می تواند به جای حذف کارت سوخت،نرخ اضطراری بنزین برای سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها را تعیین کند.

در حال حاضر برخی کارشناسان موافق حذف کارت سوخت هستند و می گویند در این کارت‌ها قابلیت نفوذ به نرم‌افزار و امکان جعل وجود دارد و به همین دلیل باید جمع‌آوری شوند.

در همین حال این اتفاق با واکنش های مختلفی در رسانه ها مواجه شد. در نظرخواهی که خبرآنلاین اين سوال مطرح شد كه آيا حذف کارت سوخت بهتر است یا تعیین نرخ اضطراری بنزین؟ كاربران خبرآنلاين چنين نظر دادند:

یکی از کاربران به خبرآنلاین به طور کامل این موضوع را بررسی کرد و نوشت: «تعیین نرخ اضطراری که تصمیم غلط تری است اما حذف کارت نیز می تواند به نوعی غلط باشد. باید دید هدف از کارتی کردن بنزین چه بود؟ مگر قرار نبود با این کار مصرف بنزین بهنیه سازی شود؟ حال با گران شدن آن و رسیدن به لیتری هزار تومان مصرف بهینه شد؟ اگر این منطق پذیرفتنی باشد نیازی به کارت نبود و همان موقع می گفتند آقا بنزین از لیتری 100 تومان می شود هزار تومان. به نظرم تصممیم منطقی و عاقلانه این است که در راستای کنترل تورم و رشد اقتصادی قیمت بنزین باید اصلاح شود چون تمامی افزایش قیمت ها همیشه ناشی از بنزین بوده است. به نظرم کاهش قیمت بنرین و کارتی ماندن ان بهترین تصمیم می تواند باشد. مثلا نرخ بنزین به 500 تومان کاهش و نظارت دقیق بر مصرف بنزین صورت گیرد. هر چند بعید است.»

در حالی که یکی دیگر از کاربران نوشته «هم کارت سوخت حذف بشه هم نرخ اظطراری نگذارند.»
«قیصر» نوشت:کارت سوخت فقط وقت مردم را می گیرد. از همان اولش هم انجامش درست نبود یک تصمیم غیر کارشناسی بود خدا کنه جمع کنند. ممنون.

علی اعتقاد دارد که کارت سوخت حذف بشود بهتر است.

کاربری که نام خود را درج نکرده بود نیز براین باورست که در اروپا و امریکا از مواد آلاینده ای یا خطرناک مانند بنزین, گازوییل یا سیگار مالیات های سنگین می گیرند و در نتیجه مردم مجبور هستند مدیریت کنند و به همین خاطر در آلمان که بنده سال ها زندگی کردم, نه ترافیکی هست و نه آلودگی , علی رغم اینکه چندبرابر ایران خودرو دارند. در حالی که ما به این چیزها یارانه می دهیم تا هم ترافیک داشته باشیم و هم آلودگی و هم سرطان و ... به نظر من, ما هم باید طی یک برنامه بلندمدت ده ساله به همین سمت برویم.

برخی از نظرات کاربران هم به شرح زیر است:

«ملت با کارت سوخت و بقیه کارت ها دچار استرس و افسردگی شدند. چون هر روز گم می کنند و مجبورند دوباره هزینه کنند تا بگیرند . مردم سرخورده و بیچاره و سردرگم شدند از دست مخصوصاً کارت سوخت که هیچ فایده ای نداشت جزء حیف و میل بیت المال و در آخر هم حذف می شود .»

« این ده هزارتومانی که گرفتن برای چی بود؟»

«حذف شود. اگر نرخ تعیین کنید بنزین گران می شود و صد جور دلال بازی در خواهند آورد.»

«کارت سوخت حذف نشود بهتر است.چون میتوان آمار مصرف بنزین را با استفاده از آن به دست آورد.شاید بتوان خدماتی دیگر را علاوه بر خرید سوخت به آن اضافه کرد:مثل ثبت سوابق تعمیراتی خودرو،پرداخت الکترونیکی عوارض و ...»

«به هر حال استفاده صحیح از کارت سوخت برای تمامی خودروها گامی به سوی شفافیتی است که گمشده این روزهای ما است.»

«هم کارت سوخت حذف بشه هم نرخ اظطراری نگذارند.»

«اینا مهم نیست ترافیک و چیکار کنیم؟»

«کارت حذف شود ولی قیمت همان 1000 تومان هم دراین شرایط زیاد است.»

22435

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 597990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =