جمعه 31 شهریور 1396
دوشنبه 24 آبان 1395 - 19:53:21 چاپ

مردهای ایرانی برای ازدواج به اندازه کافی خوب نیستند!/ گزارش لس‌آنجلس‌تایمز از ازدواج نکردن زنان ایران

جامعه > خانواده - افزایش آمار طلاق در ایران منجر شده است رسانه های خارجی هم به این مسئله واکنش نشان بدهند، روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز در این رابطه به قلم دو خبرنگارش در ایران گزارشی از شرایط زنان مجرد در ایران و علت ازدواج نکردن آنها منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در گزارش لس‌آنجلس تایمز چهره تاریک و نه‌چندان مثبتی از روابط مردان و زنان ایرانی و نگاه مردان به زنان ترسیم شده است. این گزارش را در ادامه می‌خوانید؛

فهیمه آزادی وقتی نزدیک به 30 سال سن داشت و پس از قطع شدن چندین رابطه، به تنهایی به آپارتمانی در جنوب تهران نقل مکان کرد. او از جمله زنان ایران است که با شرایط فرهنگی کشور و خانواده خود می جنگند تا مجرد بمانند.

با این وجود به نظر می رسد او هنوز باید با احتیاط استقلال خود را متعادل کند؛ او در اوایل استقلالش فقط هنگامی که هیچ همسایه ای در راه پله حضور نداشت از آنجا عبور می کرد و به دوستانش توصیه می کرد که روی پنجه پای خود راه بروند تا اصلا جلب توجه نکنند.

البته با وجود این کارها هنوز هم مردهای این ساختمان در رابطه با زنی که طبقه بالا زندگی می کرد، کنجکاو بودند؛ "آیا او مجرد است؟" معنای واقعی این حرف او این بود: «آیا او برای رابطه جنسی در دسترس است؟»

فهیمه آزادی در این رابطه می‌گوید: من مراقب بودم، من به شکلی برخورد می‌کردم که مردها جرات نمی‌کردند در زندگی من فضولی کنند. این باعث شد من در آنجا به مدت 2 سال جوری زندگی کنم که کسی من را مورد آزار و اذیت قرار ندهد.

اکنون آزادی 35 سال سن دارد، به مکانی اصیل‌تر نقل مکان کرده اما همچنان مجرد است.

بیش از 3 میلیون نفر از زنان تحصیل کرده بالای 30 سال ایرانی ها مجرد هستند و تعداد آنها هم روبه افزایش است، چون طلاق عادی تر شده است، زنان به دانشگاه می روند و کار می کنند. این باعث شده است آنها از لحاظ مادی مستقل شوند و دیگر محتاج به مردانی که در فرهنگ ایران قرار بود نگهبان آنها باشند، نشوند.

این یک تغییر نسل عمیق در یک جامعه 80 میلیونی است که طبق فرهنگ و ساختار پیشینیانش،‌ هدف اصلی زنان در زندگی همسر و مادر شدن است. در ایران به شکل خستگی ناپذیری برای ازدواج تبلیغ می شود.

در واقع با ترویج آموزش عالی در ایران، زنان زیادی در بخش پیشرفت شغلی به نیازهای خود پاسخ داده اند؛ بر اساس آمارهای رسمی بیش از 60 درصد دانشجوهای دانشگاه های ایران را زنان تشکیل می دهند. هنگامی هم که یک زن مدرک دانشگاهی دارد، به سختی می تواند مردی را پیدا کند که یک زن آزاد را بپذیرد.

فهیمه آزادی در کافه نادری تهران، کافه ای که زمانی پاتوق هنرمندان ایران بود، در این رابطه گفت: به علت توسعه آموزش عالی، انتظارات زنان بیشتر شده است. شما نمی توانید با یک مرد معمولی ایرانی ازدواج کنید که شما را محدود می کند و می گوید "کار نکن، بیرون نرو." این روزها پیدا کردن یک مرد روشنفکر ایرانی واقعا سخت است، آنها عقبتر از ما هستند.

او توضیح داد که مدتی با مردی تقریبا ثروتمند که در ارمنستان تحصیل کرده بود زندگی می کرده اما بعد از مدتی از او جدا شده است، پس از آن مادر و پدرش از تصمیمش برای اینکه مجرد بماند حمایت کردند. خواهر بزرگتر فهیمه هم وکیلی است که یک فرزند 10 ساله دارد و از شوهر خود طلاق گرفته؛ شوهرش مخالف این بوده که این وکیل به سفرهای کاری برود.

آزادی همچنین گفت که در طول این سال ها با مردهای زیادی آشنا شده است، اما هیچ کدام از آن ها به قدر کافی مسولیت پذیر نبودند تا با آنها ازدواج کند یا بچه دار شوند: «مردهای پیرتر زنان جوان تر از من را ترجیح می دهند و جوان‌ترها هم فقط رابطه جنسی می خواهند چون فکر می کنند من قصد ازدواج ندارم و می توانم سهم پول خودم را در کافی شاپ ها بدهم!»

ده ها زنی که در ایران با آنها مصاحبه شد، با صراحت از رابطه جنسی صحبت می‌کردند و این به تنهایی نشان می‌داد که زنان چگونه در حال حمایت کردن از یکدیگر هستند، مخصوصا در قشر متوسط جامعه ایران که اینترنت دارد به آرامی مرزهای خطوط قرمز را تغییر می دهند.

به علت توسعه آموزش عالی، انتظارات زنان بیشتر شده است. شما نمی توانید با یک مرد معمولی ایرانی ازدواج کنید که شما را محدود می کند و می گوید " کار نکن، بیرون نرو. " این روز ها پیدا کردن یک مرد روشن فکر ایرانی واقعا سخت است، آنها عقب تر از ما هستند.

برای مثال گزارش شده که ازدواج سفید در ایران افزایش پیدا کرده است، همچنین در 9 ماه آخر سال 2015 تعداد کسانی که ازدواج کردند 3.4 درصد کاهش پیدا کرد و از سویی طلاق هم در ایران نسبت به سال قبل آن 4.2 درصد رشد پیدا کرد.

البته همچنان ازدواج کردن هنجاری قوی در ایران است. هرچند که زنان ازدواج کرده برای سفر به اجازه همسر خود نیاز دارند. چند سال پیش هم قرار بود در مجلس ایران قانونی تصویب شود تا زنان با هر سنی اگر خواستند به جایی سفر کنند باید اجازه پدر خود را داشته باشند اما گروه های حقوق زنان توانستند این پیشنهاد را شکست دهند و اجازه تصویب آن را ندادند. سارا مهتابی، یک مربی اسکی 33 ساله در این رابطه گفت: به کمک قدرت حمایتگری زنان، شرایط در حال تغییر است و جامعه دارد استقلال مالی زنان را می پذیرد.

او در 20 سالگی عاشق مردی شد اما بعد از مدتی از او جدا شد: «نحوه ای که او لباس می پوشید مانند اروپایی ها بود، اما از لحاظ فکری او یک فرد سنتی بود.»

به این دلیل که زندگی ایرانی در مرکز خانواده ها وجود دارد بسیاری از زنان مجرد ایرانی احساس تنهایی می کنند، سارا مهتابی هم از این افراد است و الان شک دارد که آیا باید معیارهای خود را تغییر بدهد یا نه: «از سویی من حس می کنم که پسرهای ایرانی ما توسط خانواده خود به اندازه کافی آموزش ندیده اند تا با یک زن آزاد زندگی کنند، پس بگذارید تنهایی لذت ببریم.»

ابیدر دادمان، یک زن 37 ساله ایرانی است که در بانک کار می کند و در حال تحصیل برای مدرک فوق لیسانس تجارت بین الملل است، اخیرا او با مردی آشنا شده که حقوقش ماهانه 300 دلار کمتر از حقوقش است و این موضوع این مرد را ناراحت می کرده. او به همراهی با این مرد ادامه نداد: «ما زنان تحصیل کرده ایرانی بین سنت و مدرنیته گیر کرده ایم. من می خواهم دختری مستقل باشم که یک مادر سنتی است و از سویی بخشی از یک جامعه مدرن است.»

افزایش طلاق نتیجه دیگری هم در ایران داشته است؛ بسیاری از زنان درباره ازدواج دوباره سختگیر شده اند. برای مثال هاجر حسنی یک زن 32 ساله ایرانی است که دو سال پس از ازدواجش فهمید همسرش به او خیانت می کند و از او طلاق گرفت. او درباره ازدواج دوباره می گوید: «من دارم سعی می کنم از شکستی که خورده ام درس بگیرم و همسرم را با دقت بیشتری انتخاب کنم.»

او باور دارد که حتی مردهای تحصیل کرده ایرانی هم همان نگاه سنتی را دارند: «من فکر می کنم خانواده ها باید پسرهای خود را به شکلی آموزش بدهند که بتوانند مسئولیت یک خانواده را بر عهده بگیرند نه اینکه فقط کاری کنند آن ها در دانشگاه درس بخوانند، داشتن یک مدرک دکترا فرزندان ما را به اندازه کافی بالغ نمی کند.»

با وجود تغییر بسیاری که در فرهنگ ایران اتفاق افتاده، اما هنوز در بسیاری از مناطق روستایی این کشور شرایط سنتی باقی مانده است. یک زن 33 ساله کرد ایرانی گفت که در شهر او چشم اندازهای ازدواج به راننده کامیون ها محدود می شود و یک فردی که در آنجا ازدواج می کند باید تبدیل به یک خانه دار شود و کار دیگری نکند.

این هنرپیشه که ترجیح داد اسم واقعی خود را نگوید تا خانواده اش خشمگین نشوند چندی است که با وجود نگرانی های خانواده خود برای تحصیلات به تهران آمده است، او درباره تفکراتش از ازدواج گفت: «همسر من باید من را همانگونه که هستم قبول کند و خودش را با شرایط من به عنوان یک بازیگر وفق بدهد، من می خواهم که یک خانواده داشته باشم اما حاضر نیستم برای آن هیچ بهایی بدهم.»

با وجود این شرایط این بازیگر هنوز امیدوار است و می گوید روزی کمیت زنان تحصیل کرده کیفیت مردان را تغییر می دهد.

منبع: لس آنجلس تایمز/ مترجم: نیو صدر

47237

207 دیدگاه
  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 20:11:14
    پاسخ
    463 71

    بشین تا تغییر بده

    • بی نام
      دوشنبه 24 آبان 1395 - 20:53:45
      648 57

      وقتی حرف مهریه میشه خود همین دخترا و خونوادشون به شدت سنتی میشن ولی وقت کار و ...مدرن میشن.

    • بی نام
      دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:21:09
      631 54

      زنان ایرانی به دنبال آزادی غربی و در عین حال مهریه شرقی و خونه و ماشین و سفر خارج و... هستند.

    • بی نام
      دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:11:37
      446 30

      من می خواهم که یک خانواده داشته باشم اما حاضر نیستم برای آن هیچ بهایی بدهم کسی که این جمله رو گفته هیچ درکی از ازدواج نداره پس بهتره ازدواج نکنه.

    • بی نام
      دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:48:59
      145 16

      من می خواهم که یک خانواده داشته باشم اما حاضر نیستم برای آن هیچ بهایی بدهم هر کی ندونه مگه تو دانشگاه های ایران چی یاد میدن که اینا فکر میکنن چیزی یاد گرفتن والا من خودم فوق لیسانس روانشاسی و لیسانس زبان دارم اما سطح شعور و فرهنگ و درآمد اصلا ربطی به تحصیلات نداره کافیه شما یک برنامه عقب افتاده مثل بیتالک نصب کنید تا ببینید علت کاهش ازدواج چیه خانم ها در شبکه های مجازی طور دیگه ای رفتار میکنن در فضای واقعی جانماز آب میکشن خدارو شکر خودمون تو جامعه هستیم و میدونیم چه خبره

    • احسان
      دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:59:14
      68 4

      این جمله سانسور شده؟

    • فرهاد
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:04:50
      183 37

      بالا رفتن آمار طلاق در ایران نتیجه پرتوقعی و پرافاده بودن زنها است... حاضر هستن زندگی مشترک شون از هم بپاشه ولی به خاطر حسادت و چشم و هم چشمی جلوی دوست ها و فامیلشون کم نیارن... قبل از ازدواج با هزار قلم آرایش و عمل زیبایی و انواع لباسها سعی میکنن در چشم بیان تا بلکه خواستگار پیدا کنن .... بعد از ازدواج طوری رفتار میکنن که انگار هفت پشت شون اشراف زاده و شاه زاده بودن

    • امیر تبریز اوغلی
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:10:24
      39 96

      زرشک

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 02:47:30
      91 6

      تغییر پیدا می کنه ولی لزوما هر تغییری خوب نیست. متأسفانه در ایران اخلاق مرده یا در حال احتضاره. برای همین اکثریت فقط به دنبال منافع شخصی خودشون هستند و حاضرن برای رسیدن به اون هر کاری بکنن. همین موضوع به مسئله ازدواج هم کشیده و یک پیوند کاملا عاطفی و اخلاقی به یک معامله تجاری تبدیل شده. از اونطرف واقعا افراد مجرد به شرط اینکه شاغل باشن چطور میخوان با این درآمدهای کم و از راه درست هزینه های یک زندگی مستقل حتی مجردی رو تأمین کنند؟ مشکل جامعه ایران سنت و مدرنیته نیست، مشکل فروپاشی اخلاقی در جامعه است که روز به روز هم بدتر میشه. مگر اینکه قوانین تبعیض آمیز تغییر کنه، مسئولان شایسته بر سر کار بیان و شایسته سالاری و رونق اقتصادی و ارزشهای اخلاقی به معنی واقعی کلمه بر جامعه حکمفرما بشه.

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 04:08:51
      89 16

      زنان ایرانی توقع دارند در بهترین شرایط مالی و با کمترین زحمتی رندگی کنند و فکر می کنند برابری زن و مرد یعنی تمام حقوق برابر رو داشته باشند ولی مرد تمام مشکلات را یه دوش بکشه، در صورتی که در جوامع غربی زن و مرد از 15 سالگی معمولاً مشغول به کار می شوند و هزینه های زندگی بینشون کاملاً تقسیم میشه و حتی بعد از فررند آوری هم معمولاً ازدواج صورت نمی پذیره. به علاوه هنوز در این جوامع نیز به دلایل زیادی حقوق مردان از زنان در مشاغل یکسان بالاتر است. در واقع معیارهای هر جامعه ای در نتاسی با همدیگر رشد یافته و تغییر یکی از معیارها سبب تغییر در مابقی آنها می شود. بنایراین وقتی اینطور افکار منقعت طلبانه از ازدواج در ذهن رنان ایرانی هست و آزادی روابط هم نا میسر به طرق دیگه پس زده می شوند.

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 08:40:59
      48 161

      کاش پسرای ایرانی یکبار به جای جبهه گرفتن در برابر این نقدی که دختران به اونها دارند، به اون فکر کنند و با تکیه به قدرت اجتماعی که سنت، به اونها هدیه داده در برابر نظر دیگری مقاومت نکنند. این تمرین دموکراسی هم هست

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 10:10:18
      73 22

      بی نام 7:40 فکر کنم شما فیلم زیاد دیدی

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 15:21:14
      21 12

      سوالی که اون خبرنگار باید از این خانم میپرسیده این بوده که مگر شما دخترها و پسرها رو مادرها با هم بزرگ نمیکنن؟ چطور ممکنه مردها بد بار بیان و شما خوب بار بیایید؟ بله؟ چنین چیزی محاله

    • بی نام
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 12:03:02
      7 3

      تغییر همین الان هم اتفاق افتاده و باز هم شاهد تغییرات بیشتری خواهیم بود . نسل نوه های شما هرگز مثل شما زندگی نخواهند کرد . و نسل پسران شما هم اصلا به وقاحت و خودخواهی شما نخواهند بود. چاره ای ندارند

    • بی نام
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 20:32:25
      11 1

      جای تاسف انجاست که مترجم مجبور شده مقاله را مثله مثله کند و حتی عبارات و کلمات را جور دیگر ترجمه کند. در سال 2016 زندگی می کنیم و وضع ما این است.

    • بی نام
      پنجشنبه 27 آبان 1395 - 15:01:02
      9 4

      من ی دختر 26ساله با مدرک کارشناسی هستم اگر چه قبول میکنم ک در جامعه ما مشکلات بیان شده توسط نویسنده اتفاق می افتد اما این نوشته تمام واقعیت موجود در کشور نیست من یک ساله ک ازدواج کردم و شاغلم و حقوقم هم از شوهرم بیشتر والبته از زندگیم راضیم و خداروشاکرم بخاطر همین با حرفهای نویسنده موافق نیستم این نوشته تنها نظر یک طیفی از جامعه ماست و اگه ادعایی داریم با بیس کارشناسانه صحبت کنیم

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 20:18:28
    پاسخ
    626 193

    نویسنده ایرانی این مقاله بدون شک از اون فمنیست ها بود. یجور نوشته انگار همه صف بستن با دخترا ازدواج کنن.این اونها هستن که پا نمیدن البته این مقاله رو میشه راحت به خورد مخاطب خارجی داد.ولی مخاطب داخلی اینو بخونه خندش میگیره...چون هر کی با یه دختر اشنا شده باشه. شدت اویزون بدون دخترا و میل به ازدواج رو میدونه

    • رهگذر
      دوشنبه 24 آبان 1395 - 20:35:18
      284 172

      بی نام عزیز دخترا آویزون نیستن اونا نمیخوان ولنگاری کنن میخوان رابطه شون رو با یه نفر تثبیت کنن و این اصلا بد نیست این شمایین که میخوایین متعهد نباشین و همزمان با چندین نفر باشین اینه که بده

    • بی نام
      دوشنبه 24 آبان 1395 - 20:49:53
      99 151

      خوب از همین کامنت میشه فهمید این مقاله درست میگه

    • بی نام
      دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:40:13
      81 202

      باشه ما هم میگیم همین که تو میگی درسته.... اما خودت هم خوب میدونی که هیچ دختری به امثال تو و همفکرانت جواب بله نمیدهد. حتی پسران دارای شغل و تحصیلات بالا به دفعات باید به خواستگاری بروند تا بلکن از یکی از موارد جواب مثبت بگیرند .

    • بی نام
      دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:27:47
      175 85

      شدت آویزون بودن.... ...مطمئنا " آویزون"شما یکی نمیشن با این طرز حرف زدن زیباتون

    • بی نام
      دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:48:49
      278 55

      مردان ایرانی مشکلی ندارند. این جیب شان است که به اندازه کافی برای پرنسس های همه چی تمام ایرانی خوب نیست. ضمنا فمنیسم با مردستیزی فرق داره. ما در ایران هیچ فمینست نداشتیم و فقط یه عده مردستیز داشتیم که دوست دارن زیر عنوان فمنیستم فعاایت کنند. بعد هم اون چند موردی که تو این گزارش عنوان شده طلاق گرفتن شاید طلاق داده شدن. دوستی دارم که مدتی با یک خانم ایرانی که در خارج زندکی و تحصیل می کند و قبل از او برای 7 سال با دو نفر دیگر توی رابطه بوده، آشنا شده بود و رابطه ای را شروع کرده بودند تا به ازدواج برسند اما این پرنسس یهویی همه چیز را به هم زد و سه ماه نشده با یک از هموطنان ترامپ که جای پدربزرگش بود، ازدواج کرد. به این میگن مهندسی رابطه توسط خانم ها. مثل کولی ها از یک زندگی به یک زندگی دیگر میرن.

    • بی نام
      دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:54:25
      67 49

      کامنت شما تایید کننده حرف اون خانم هاست که به خاطر دید نادرست و کلیشه ای و مردسالارانه بخش زیادی از مردان ایرانی تصمیم به مجرد بودن گرفتن کاش ما میتونستیم فکرمون رو از کلیشه ها و تصورات غلطی که فرهنگی که در اون رشد کردیم به خورد ما داده ازاد کنیم بد شانسی ها و اشتباهاتمون رو بپذیریم از اون ها درس بگیریم و اجازه ندیم درون ما یک عقده ایجاد کنه .

    • بی نام
      دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:01:31
      140 192

      من به عنوان یک مرد 35 ساله و پدر یک دختر، 90 درصد مقاله رو تأیید می کنم. مشکلات بیشتر از طرف مردها است. البته سطح توقعات نامعقول زنها هم بالا رفته، ولی شما اگر جای آنها باشید چه می کنید؟ وقتی قانون، آزادی آنها را با ازدواج محدود می کند، وقتی آنها را به عنوان مایملک و دارایی مردها به حساب می آورد، وقتی واقعاً مردان ما حاضر نیستند زنان را به عنوان شریک زندگی و نه فقط شریک جنسی بپذیرند، وقتی نگاه به ازدواج در هر دو طرف مرد و زن شکل یک معامله و قرارداد تجاری است، چرا باید اسایش و راحتی خانه پدری و یا زندگی مستقل را فدای زندگی خانوادگی کنند؟ دختر من 1 ساله است ولی حاضرم تا هر زمان که می خواهد خانه پدریش بماند و با هرکسی که دلش خواست ازدواج کند یا دوستی داشته باشد.

    • بی نام
      دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:47:05
      62 28

      شما پدر دختری که 90 درصد مقاله رو تأیید کردی. برو چند کامنت پایین تر رو بخوون تا ببینی مادر 2 پسر فراری از ازدواج چه جوری مقاله رو رد کرده. شما هم پدر پسر اگر بودی دیدگاهت فرق می کرد.

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:42:32
      29 5

      دختران خوب و پسران خوب کسانی که با وحدان دنبال زندگی اند اما دختران و پسران بدی که متاسفانه به صورت موازی با چند نفر توامان و البته مخفیانه و مکارانه دوستی دارند و با چرب زبانی سوزه ها را در آب نمک می گذارند تا عاقبت یکی را انتخاب کنند... پس بایسته است جامعه با شناسایی خوبان و معرفی بدان که خب در عمل شدنی نیست حداقل آسیب اجتماعی سواستفاده ها و اتلاف عمر را کاهش بدهند.هرکس خربزه می خوزد پای لرزش نیز باید بنشیند.سکوت سمت ضرر دیده باعث می شود سوی دیگر همجنان بتازد.

    • بی نام
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 12:04:23
      10 3

      این مقاله اصلا در مورد تغییرات فرهنگی در قشری از زنان ایران بوده . یعنی در جایی که موضوع زنان جوان ایرانی هستند هم باید از مردان گفته بشه؟ این خودمحوری و توهم مرد ایرانی از هر چیز دیگری منزجرکننده تره .

  • ناشناس
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 20:21:00
    پاسخ
    436 14

    هزینه زندگی در ایران 100برابر دهه80شده است هدفمندی یارانه ها زندگی مردم را با مشکل اساسی مواجهه کرده است.با این شرایط اقتصادی اصلا امکان زندگی نیست فقط تلاش برای زنده ماندن است

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 14:40:20
      12 2

      موقع تشکیل زندگی با مهریه، شیربها، طلا و... سنتی میشن، ولی بعدش میخوان مدرن بشن؟

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 14:52:41
      9 5

      بنظرم این مدرنیته اگر همه جا لحاظ بشه خیلی خوبه، ولی موقع ازدواج خانمها هزارتا بحث مهریه،شیربها، سرویس طلا و... که سنتی هست رو پیش میکشن و بعد ازدواج دوست دارن کار کنن و حجابشون هم به خودشون مربوط بشه و شوهرشون هم دخالتی نداشته باشه. بنظرم اگر تامین مخارج زندگی به جای مردان به زنان واگذار بشه، اکثر زنان دیگه حاضر به کار کردن نیستن، چون اصولا همه چیو واسه خودشون میخوان

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 20:43:00
    پاسخ
    118 36

    lبا این نطرات تا حدودی مخالفم .البته این حق بانوان است که آزادی داشته باشند به سر کار بروند ودرآمد داشته باشند اما این آرادی تا کجا تحمل شدنی است همان قدر که برای زنان سخت است که شوهرانشان دارای رابطه ای باز باشند برای مردان به دلیل روحیات شان سختراست این به ایرانی وغیر ایرانی بودن ارتباطی ندارد

    • بی نام
      شنبه 29 آبان 1395 - 12:03:10
      5 5

      اشتباهی مثبت دادم

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 20:43:50
    پاسخ
    113 10

    کاش به جز لس انجلس تایمز رسانه های داخلی هم به این جنبه از زندگی زنان میپرداختند

  • فاطمه
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 20:49:39
    پاسخ
    128 33

    منم زندگیه مجردی دارم با اون خانم اول شدیدا موافقم کاملا شرایطش رو لمس میکنم.الان مشکل ما این نیست که چرا ازدواج نکردیم مشکل اینجاست که چرا بدون ازدواج نمیتونیم زندگی کنیم.

  • الیاس
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 20:52:03
    پاسخ
    164 2

    آزادی خوبه ولی اگه به خیانت ختم نشه چرا بعضی ها نمیخوان بپذیرن خیانت عاطفی هم وجود داره , وقتی تو یه نفرو از شریک زندگیت بیشتر دوس داری یعنی خیانت عاطفی .. بعضیا خیانت رو فقط در رابطه ی جنسی میدونن

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 01:19:47
      85 17

      آخه اصلا آزادی یعنی چی؟ من به عنوان یک خانم شوهردوست که خارج از ایران زندگی می کنم هیچ وقت با رفقا به سفر نمی رم. چون من فقط سفر با همسرم رو دوست دارم. اما بعضی اوقات که دوست هایم رو به خونه دعوت می کنم چون همه خانم اند همسرم خونه نمی یاد و تو رستوران غذا می خوره که ما راحت باشیم. اما این مهمانی ها فقط چند بار در ساله. اگر هم آزادی یعنی تنها بیرون رفتن و خرید کردن که از خدایم است که همسرم با من بیاد که تنها نباشم و کلی از او تشکر می کنم. آزادی در روابط زن و شوهر یعنی چی؟ اگر خانم های ایرانی از این ناراحت اند که همسرشون همیشه با اونها بیرون می ره و حواسش بهشونه کفر نعمت می کنند. خیلی هم خوبه که اینقدر توجه کنند و وقت بگذارند. کلا نمی فهممشون.

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 10:53:58
      72 16

      خانم 00:19 آزادی از نگاه بعضی از دخترای سرزمین ما مثل بعضی از همین افرادی که تو مقاله صحبت کردن یعنی هرکاری خواستن انجام بدن هرجا خواستن برن همیشه همه چیزشون فراهم باشه با هرکسی خواستن معاشرت کننبه اسم دوست معمولی یا فامیل یا مثل داداشم میمونه یا... و در مقابل اصطلاحاتی که خیلی باب هست مثل اینکه کسی قضاوتشون نکنه یا خدایی ناکرده نباید فکر بد درموردشون بشه جوابشون باشه

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 15:32:02
      21 28

      خانم خارج نشين عزیز واقعا برداشت شما از این همه نوشته این بود که دخترای ایرانی از اینکه همسرشون اونها رو همراهی کنه و مدام با هاشون باشه ناراحتن؟؟؟؟؟

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 19:31:23
      20 26

      خانم بینام شوهر دوستی که در خارج زندگی میکنی واقعا مفهوم ازادی رو تو چنتا دیدار با رفقا خلاصه کردی

    • بی نام
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 00:17:17
      9 1

      برداشتم از متن این نبود. سوالم از اینهایی که دنبال آزادی بعد از ازدواج اند بود. شما هم که تو نوشته من دنبال مفهوم آزادی هستی بفرما از نظر شما مفهوم آزادی در رابطه زن و شوهری یعنی چه؟ به نظر من این حلقه ازدواج خودش یک خط قرمز برای زن و شوهر است. حالا اگر پایبند به هیچی نیستید پس بهترین کار اینه که ازدواج نکنید. چنانچه من اینجا می بینم که این طور افراد هیچ وقت ازدواج نمی کنند و همیشه در حال جستجو برای رابطه های کوتاه ولو یک شبه هستند. اما کسی که ازدواج می کنه باید مفهوم خونه و زندگی مشترک رو بدونه.

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 20:53:47
    پاسخ
    66 31

    «همسر من باید من را همانگونه که هستم قبول کند و خودش را با شرایط من به عنوان یک بازیگر وفق بدهد، من می خواهم که یک خانواده داشته باشم اما حاضر نیستم برای آن هیچ بهایی بدهم.»

  • آریا
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:05:59
    پاسخ
    262 37

    من یه مرد ایرانی هستم که بعد از اینکه از همسر ایرانیم جدا شدم با همسر روسی خودم ازدواج کردم که فرق را زمین تا آسمان متوجه شدم ، واقعا اکثر زن های ایرانی پر توقع و حسود و بی منطق هستند ، مرد ایرانی زیادی رو میشناسم که با دخترهایی از کشورهای دیگر ازدواج میکنند و قریب به نود درصد آنها خوشبخت هستند و مییگن خدا رو شکر زن از ایران نگرفتیم ، این یه واقعیته ، نصیحت من به خانم های ایرانی با چند سکه روح و جسم خودتونو نفروشید اول عاشق بشید بعد ازدواج کنید

    • یک زن
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 08:55:29
      65 77

      تمام این کامنتها نشون میده که جامعه ایران چقدر ضد زنه خب اونها نظراتشون رو گفتن شما چرا اینقدر به خودتون گرفتید؟ هیچ شکی نیست که جامعه ایران مردسالار هستش و اگر به گفته شما زنهای ایرانی بد هستن...باید توجه کنید که اونها دست پرورده ی همین جامعه ی بیمار هستن لطفا به این جنبه قضیه هم نگاه کنید صرفا احساساتی برخورد نکنید

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 09:57:06
      44 16

      خانم 7:55 دقیقه شما کامنت هارو میبینی اما صحبت های متن مقاله رو نمیبینی اون صحبتهای عجیب نشونه ضد مرد بودن و افکار دخترها نیست جامعه ایران مرد سالاره اگه این روزا خبری از مرد سالاری بود که الان این همه فشار از طرف زن روی مردها نبود

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 12:22:16
      31 49

      والا تا اونجایی که ما دیدیم و شنیدیم اغلب مردا و پسرایی که خارج از ایران هم هستن برای ازدواج میگن ترجیجشون دختره ایرانیه بعدشم قوانین ایران باعث میشه زن های مهریه رو به عنوان پشتوانه بدونن چون بعد از سالها زحمت زندگی بزرگ کردن بچه ها و ساختن با شرایط نامساعد اقتصادی حتی یه دانگ خونه هم ندارن در حالی که در زندگی مشترک هرچی که بدست میاد باید بین دو نفر قسمت بشه

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 22:07:18
      4 10

      دوست عزیز در اروپا و امریکا پیدا کردن دختر همون کشور برای ازدواج سخته چون معمولا با خارجی ها رابطه ای نمیخان داشته باشند بخصوص در امریکا دید به خاورمیانه ای ها مثبت نیست به همین دلیله که دختر برا ازدواج نمیکنن میرن سمت دخترای هم زبون خودشون

  • احسان
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:12:01
    پاسخ
    219 59

    اتفاقا زن های ایرانی بدرد زندگی نمی خورند

  • علی
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:12:01
    پاسخ
    207 28

    توقعات دختران ایرانی بالارفته...توقع دارند هرکاری میخواهند بکنند حتی به غلط اما همسرشون از گل نازکتر بشون نگه..تا با اعتراض مرد مواجه میشوند طلاق میگیرند..

    • یک زن
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 11:50:29
      12 30

      منظور شما از هرکاری چیه؟

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:15:53
    پاسخ
    217 42

    دو پسر جوان من به هیچ وجه راضی به ازدواج نمیشن چون دوستانشون رو که ازدواج کردن و طلاق گرفتن رو میبینن ..با وجود تمکن مالی از ازدواج ترس دارند چون دختران ما بعد از ازدواج حس مالکیت دارند و اجازه نفس کشیدن به همسرانشون نمیدن

    • بی نام
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 12:10:09
      15 41

      این جور پسرها دستپخت مادرانشون هستند که حس مالکیت روی شازده هاشون دارند . خیلی از دلایل خودخواهی و بی مسئولیتی مردان هم بخاطر تربیت غلط مادرانشون هست . چند نسل دیگه که بگذره خبری از این فرهنگ غلط که امثال شما بازتولیدش کردید نخواهد بود حاج خانوم

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:21:29
    پاسخ
    70 99

    به نظر من تا حد زیادی تحلیلش درسته همین مساله باعث شده من تا به حال نتونم ازدواج کنم با اینکه موقعیت های خیلی زیادی داشتم اما نمی تونم انتخاب کنم پسر ها و مردها توی ایران فکر میکنن فقط باید پول داشته باشن و اصلا به تعمق و مطالعه اهمیت نمیدن و قابل اعتماد هم نیستن به دختر ها هم فقط نگاه جنسی دارن .

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:29:27
    پاسخ
    160 12

    مطالب و برداشت هاش حقیقتا خنده داره و تعجب اینه که عده ای از برادران و خواهران ما دنبال رسانه های اینها هستند.مرد حسابی الان که خیلی از مردها دنبال زن شاغل هستند و خیلی از زن ها هم دربه در دنبال اینکه یکی بیاد سراغشون بعلاوه یه جوری میگه انگار دخترای جامعه همه به کمال رسیده اند و پسرها باید خودشونو اصلاح کنند در حالی که به واقع دختر و پسر هر دو افرادی ناپخته هستند که بخشی عمده ای از رشد اونها بعد از ازدواج و با سپری کردن زندگی زناشویی به دست می آید

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:33:25
    پاسخ
    90 27

    هـيچ ربطي به جامعه ايران نداشت ، بيشتر اين جامعه آماري زنان شكست خورده و بيوه از سن ازدواج گذشته و بسيار بد بين بود

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:36:09
    پاسخ
    88 22

    مقاله خنده داری بود.

  • رضا صدر
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:42:42
    پاسخ
    43 49

    مقالۀ خوبی بود.در بعضی نحلیل ها واقعا خارجی ها از خود ما بهترند.جدی ترین معضل زنان و دختران ما تعریف هویت جدید برای خود بین فضای سنتی و مدرن است.در فضای سنتی هویت زن به عنوان همسری و مادری و دختر دیگری بودن تعریف می شد.اما زنان به دنبال تعریف هویت خود بدون اتصال به مردان و به صورت مستقل هستند.اما این هویت چه هویتی است مسئله ای است که در پاسخ به اپآن تا به حال موفق عمل نشده.این پاسخ باید با سنت، مذهب و نهاد های سنتی نوعی سازگاری داشته باشد و گرنه به عنوان هنجارشکنی و تجاوز از حریم خود شناسایی می شود.تعریف هویت جدید تلفیقی، یکی از مهمترین پروؤه هایی است که اندیشمندان امروز ایران باید به آن بپردازند وگر نه انتظار بحران های پیچیده و متعددی را باید کشید.

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 02:57:37
      19 8

      دوست عزیز اولا که هویت زن به عنوان یک انسان کاملا محترمه و اتفاقا استقلالش کاملا لازم ولی مگه دخترای ما جزو انسان های مدرن محسوب میشن ؟ کار کردن جنس زن که توی دنیای امروز جزو بدیهیاته و بقول دوستمون همه دنبال زن شاغل می گردن میگن پسرا مسئولیت پذیر نیستن در خیلی موارد درست ولی دخترا اوضاشون در این زمینه دست کمی از پسرا نداره از همه مدرنشون چشمش به مهریه شه دخترایی که مصاحبه کردن فیلسوفو جامعه شناسو روانشناس که نبودن اینا دلایلی که احساس می کنن باعث بی میلی به ازدواجه یا اجبار به مجرد موندنو گفتن دلیل بر قطعی و درست بودن اون نیست مجرد موندن آمار بالای دخترا دهه شصت کاملا دلیل آماری داره و البته عده ای شون هم بخاطر میل شخصی که کاملا قابل احترامه

    • رویا
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 18:21:45
      22 17

      ببخشید آقای بی نام، مگه مردهای ایرانی مدرن هستند که از زن ها انتظار داری مدرن باشن؟ وضعیت اخلاقی و فکری اکثریت ما ایرانی ها شبیه همین آلودگی هواست...مبهم و آلوده...زن و مرد و دختر و پسر ... پس الکی نیایید اینجا منبر نوشتاری برید...

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:46:06
    پاسخ
    144 69

    مطمئنا این خانما میخواستن خیلی واسه گزارشگر کلاس بذارن وگر نه دخترای ایرانی عاشق ازدواج کردنن.توی ایران فقط کافیه یکم خوشتیپ باشی و یه ماشین داشته باشیالبته منظورم از ماشین فقط مازراتی و پورشه نیست خیلی وقتا یه 206 ساذه هم جواب میده اونوقت بشین و تماشا کن که دخترا چجوری از سر و کولت بالا میرن.

  • حسین
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:49:38
    پاسخ
    97 2

    کلا با این وضع فرهنگی و اقتصادی که داریم ازدواج خیلی خیلی خیلی سخت شده نتیجش هم همیشه این امار طلاق

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:57:03
    پاسخ
    70 5

    سه میلیون دختر بالای 30 مجرد؟

  • نیما
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 21:59:29
    پاسخ
    142 39

    حالا نه که مردها ایرانی خیلی اشتیلق به ازدواج با زنان ایرانی دارند اتفاقا این مردها هستند که دیگه به راحتی دم به تله نمیدن و عاقل تر شدن ....

  • کوروش
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:00:01
    پاسخ
    57 14

    کاملا حرفاش درسته و این به خاطر ناتوانی دولت مردان ایران در اداره نمودن کشور میباشد

  • محمد
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:00:03
    پاسخ
    100 16

    چقدر ادعا داره این بازیگر، مرد باید من رو اینطوری قبول کنه و خودش رو با من وفق بده خانم بشین این مرد به دنیا میاد و دنبال شما میگرده واسه ازدواج

  • مصیب
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:07:03
    پاسخ
    73 37

    مقاله مذخرفي بود.

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:08:14
      60 63

      شما اول یاد بگیر مزخرف رو با کدوم ز می‌نویسن، بعد درمورد کیفیت مقاله نظر بده.

    • ناشناس
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:13:54
      33 42

      شما برو اول یکم سطح سوادتو زیاد کن بعد بیا نظر بده. مذخرف؟؟؟؟؟؟حداقل املای فحشایی که میخوای بدی رو یاد بگیر. بعد میگن چرا دخترای تحصیل کرده زیر بار ازدواج نمیرن

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:14:54
    پاسخ
    114 19

    خیلی جالبه که من از یک خانم تحصیلکرده و بسیار متشخص درخواست ازدواج کردم و یکی از شرایط من هم این بود که باید مستقل باشی چون من از ادم وابسته خوشم نمیاد، ناراحت شد و بعدها از طریق کمی تحقیق فهمیدم که خانم ها حداقل در ایران و شاید دهه شصتی ها با همه ادعاهای فمنیستی که دارن بازم شوهری رو دوست دارن که که بهش تکیه کنن نه اینکه باهاش زندگی کنن، و چون من میگفتم باید هردومون باوجود اینکه باهم زندگی میکنیم یک محدوده ای از استقلال هم داشته باشیم هیچوقت حرف منو متوجه نشد و اخر سر هم کارمون به نتیجه نرسید. کلا دنیای فکری خانم ها خیلی پپیچیده است نمیشه ازشون سردراورد.

    • احمد
      پنجشنبه 27 آبان 1395 - 11:48:41
      9 9

      چرا عزیزم می تونی سردربیاری هروقت به چیز عجیبی در خانم ها برخوردی و برات قابل هضم نبود به این صفت غالب همه خانم ها فکر کن خودخواهی آن وقت همه رفتارهاشون برات معنا پیدا می کنه. خانم ها برای تنها کسی که خودخواه نیستند فرزندشون ه همین.

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:22:39
    پاسخ
    151 14

    این متن خیلی یکطرفه است، چون الان خود من که مرد هم هستم به هیچوجه حاضر نیستم با دخترانی که امروز میبینمشون ازدواج کنم، نه بخاطر درخواست استقلالشون، چون استقلال داشتن لازمه هر فردیه چه زن و چه مرد، بلکه بخاطر افکار عجیب و ادعاهای پوچی که دارن که متاسفانه هیچکدوم از این افکار هیچ پشتوانه ی فکریدرستی نداره، و در کل بشدت از نظر فکری غیر قابل اعتماد هستن و در جاهای مهم بشدت بی منطق فکر میکنن و تصمیم میگیرن. من که کاملا به برابری حقوق زن و مرد معتقدم اعتراف میکنم نمیتونم با همچین افرادی زندگی کنم برای همین کلا از فکر ازدواج اومدم بیرون.

  • مهدی
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:26:51
    پاسخ
    158 11

    «همسر من باید من را همانگونه که هستم قبول کند و خودش را با شرایط من به عنوان یک بازیگر وفق بدهد، من می خواهم که یک خانواده داشته باشم اما حاضر نیستم برای آن هیچ بهایی بدهم.» یعنی منظقش منو کشته مگه میشه آدم یه چیزی رو بخواد ولی حاضر نباشه هیچ بهایی رو براش بپردازه؟

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 09:48:23
      62 20

      دختر ایرانی کمی موقعیت اجتماعی یا شغلی که پیدا میکنه قدرت هضم شرایط خودش رو نداره و نتیجه اش میشه همین که میبینی

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 21:55:45
      6 0

      چه ترجمه افتضاحی بود.....گذشته از سانسور زیادش....هر کی تونست اصل مطلب رو به انگلیسی بخونه....عالیه....خانمه میگه نه به هر بهایی.....نه که هیچ بهایی

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:30:28
    پاسخ
    117 16

    بسیاری از خانم های ایرانی دچار سردگرمی هستن و تکلیفشون با خودشون مشخص نیست. یا دخترهایی هستن که برای غلبه بر محدودیت ها از اون ور بوم افتادن. کلا تعادل نداریم.

    • سهیل
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 13:02:41
      19 4

      دقیقا درسته.از یه چیزایی میگن که خودشونم نمیدونن چجوریو چرا؟ روی هم رفته کنار اومد دونفر باهم خیلی سخت نیست به شرطی که دو طرف شعور کوتاه اومدنو کنترل غرورشونو داشته باشن

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:32:18
    پاسخ
    122 9

    دختر ایرانی وقتی خواستگار داره با انواع ایرادات عجیب و غریب رد میکنه. بعد میبینی یهویی با یکی ازدواج کرد که کلی با معیارهاش فاصله داره.

  • شهرام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:34:53
    پاسخ
    81 20

    هرچقدر هم زندگی مجردی برای آدم لذت بخش باشه بازهم این که یکی کنارت باشه که مطمئن باشی اولویت اول زندگیش هستی و اولویت اول زندگیت باشه با هیچ چیز قابل قیاس نیست.

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:36:02
    پاسخ
    222 13

    پنج بار رفتم خواستگاری اولین سوال دخترخانم ها این بود درامدت چقدره خونه داری؟ ماشین داری؟ اگر نداری واسه چی می خوای ازدواج کنی. کارمندم و حقوق حدودا دو تا سه میلیونی دارم ولی برای خانم ها این پول واسه زندگی کافی نیست. کسی نپرسید شخصیتت کسی نگفت اخلاقت کسی نگفت رفتارت فقط پولت بجای این عنوان بفرمایید مردان ایرانی به اندازه ی کافی توان برآوردن توقعات مادی خانم های ایرانی را ندارند. دخترای ایرانی یک مرد می خوان که از لحاظ مالی سنتی و کلاسیک و پردرامد و همه فن حریف باشه ولی از لحاظ اخلاقی کاملا باز و آزاد و آسون گیر باشه. اونوقت ادعا می کنن که باید بین زن و مرد برابری کامل باشه ولی وقتی بحث مهریه میشه کاملا حق خودشون میدونن که مهریه چند صد سکه بهشون تعلق بگیره. واقعا تحمل اینهمه تناقض سخته

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 10:08:16
      53 37

      برادر حتما خواستگاری دخترایی رفتی که خرج لوازم آرایششون توی یه ماه از حقوق تو بالاتره اگر شما هم اندازه دهنت لقمه برداری دچار مشکل نمی شی. معیارهای الان مردها برای ازدواج: دختر تحصیلات عالیه، شاغل، خانواده پولدار داشته باشه، ترجیحا تک فرزند که بعدا کلی بهش ارث برسه، زیبایی در حد عالی، تیپ مد روز، از نظر سنی کللللی کوچیکتر از خودشون باشه .... تقریبا همه پسرهای دورو بر من همینطوره عقایدشون

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 10:35:20
      34 10

      آقا یا خانوم 09:08 دقیقه یه گریزی هم به معیارهای دخترای اطرافت بزنی بد نیست

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 12:33:52
      39 16

      آقای محترم باور کنید من تا به حال از هیچ کدوم از خواستگارام نپرسیدم چقد درآمد داری نه تنها من بلکه خانواده م هم نپرسیدن اما وقتی یه آقایی میاد خواستگاری میگه خونه تون چند متره ؟ واسه خودتونه ؟ تو شهرستان زمین دارین؟ من هر وعده غذای گرم میخوام . سرکار نباید بری باید تا 9 شب منتظر باشی من که اومدم به اتفاق بریم هر جا خوب من ناچارا تنهایی رو باید انتخاب کنم همه ی دخترا هم مادی نیستن باور کنید

    • یک زن
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 08:07:03
      6 1

      نقش خودتون رو هم ببینید. سراغ چه جور دخترهایی رفتین؟ از رو چی انتخاب کردین؟ قیافه و ظاهر یا طرز فکر و منش و اخلاق؟

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:37:27
    پاسخ
    119 14

    مشکل این دختران مجرد اینه که میخوان در جامعه ایرانی اروپایی زندگی کنن بدون در نظر گرفتن جوانب قضیه

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 14:11:51
      8 5

      من بر اساس تجربه خودم که خارج از ایران بودیم، چند نکته در مورد تفاوت ایران با خارج بگم. 1. ازدواج در خارج مسیولیتی دوطرفه است ولی در ایران مجموعا یکطرفه است و مسیولیتهای مالی به عهده مرد هست. 2. ازدواج در خارج برای هر دو طرف تعهدات مالی داره. ولی در ایران مرد باید مهریه بده. 3. کار کردن در منزل و خارج از منزل بصورت توام بعهده هر دو طرف هست . ولی تو ایران مرد باید کار کنه. زن تو خونه کار که نه سفارش غذا بده از بیرون. هفته ای هم یه نفر بیاد خونه رو نظافت کنه. 4. زنان خارجی برای جلب توجه مردان بدنبال زیبایی های واقعی هستند. مثلا ورزش و زیبایی اندام. الان در ژیم ها و کلوباای ورزشی زن و مرد به یک نسبت هستند ولی توی ایران اندام و سلامتی خانمها خیلی ضعییف اند و دنبال آرایش و زیبایی مصنوعی

  • احسان
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:44:14
    پاسخ
    123 16

    مشکل برخی از دختران سرزمین من این است که میخوان غربی بشن و غربی زندگی کنن. اما فقط ظاهر و آزادی پوشش اونارو میبینن و دنبال می کنن. اون زناهایی که زندگی معمولی دارن و پا به پای مردها کار می کنن رو نمیبینن. البته تقصیری هم ندارن. اصولاً هالیوود چهره غرب و اونجور که میخواد نشون میده نه اونجور که هست.

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 15:47:09
      10 3

      من اروپا بودم باور کنین دخترا اینطوری نیستن. فقط با کسی ارتباط برقرار میکنن و یا ازدواج میکنن که بهش علاقه داشته باشن. اصلا با ماشین و خونه قضاوت نمیکنن. همشون کار میکنن و وقتشون پره اصلا نمیرسن که بخوان آرایش کنن. نه مثل دخترای ایرانی که صبح تا شب بیکارن و لوس و از خود راضین. این اروپایی که شما میگی یه اروپای خیالیه

  • ali
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 22:59:25
    پاسخ
    111 20

    مردها باید خودشونو تغییر بدن تا با شرایط شما سازگار بشن ؟ کی اینو گفته ؟ چرا شما نباید خودتونو تغییر بدید ؟ از دماغ فیل افتادید عایا ؟

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:01:27
    پاسخ
    51 6

    مقاله راست گفته من خودم به شخصه زیاد دیدم اینجور مسایل رو ولی یکی از مسایل مهم رو نگفته اونم پول و مشکلات زیادی که جونا دارن مثلا من الان داره تحصیلم تموم میشه و بعدش باید دو سال از بهترین سال های عمرو برم سربازی و بعد بیام برم دنبال کار اگه پیدا بشه نمیشه که بدون درامد ازدواج کرد و خودت و دختر مردم رو بدبخت کنی هزینه های ازدواج خیلی بالائه و هزینه های زندگی هم روز بیشتر میشه در صورتی که درآمد ها با این سرعت افزایش پیدا نمیکنه پس تا شرایط بهتر نشه نمیشه ازدواج کرد و هروز آمار ازدواج کاهش پیدا میکنه

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:02:43
    پاسخ
    56 5

    به خیلی از خانم ها و آقایونی که 10سال پیش و قبل تر ازدواج کردن به خصوص خانم ها که نگاه میکنم ، تصور این که این افراد اگر امروز در سن ازدواج بودن و میخواستن ازدواج کنن ، با توجه به معیارهایی که امروز به غلط بر جامعه ایران حاکم شده ، ازدواج کردنشون خیلی ناممکن به نظر میاد. شاید اون وقت ها چون خانواده ها خیلی نقششون پر رنگ تر بوده این افراد تونستن ازدواج کنن.

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:04:32
    پاسخ
    127 15

    تامین هزینه های زندگی در ایران برعهده مرد خانواده هستش و اگر این تامین هزینه بر عهده خانم ها بیوفته، فکر کنم دیگه خانم ها علاقه ای به کار کردن نداشته باشن. چون زنها فقط واسه این کار میکنن که بتونن فقط واسه خودشون خرج کنن

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 09:12:24
      49 6

      عالی گفتی

    • یک زن
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 08:13:46
      9 3

      شما کجا هستین ایران؟ دوستان من از روز اول اردواجشون پا به پای همسراشون و چه بسا بیشتر از اونها کار کردن. دوستی دارم که حتی شام عروسیشم خودش داده. اونوقت آقای محترم همسرشون به شیکی تمام بهش خیانت کرد.

  • ابی
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:09:09
    پاسخ
    115 21

    مردان انگیزه ازدواج ندارندبخاطر مساله اقتصادی وسنتی. دختران فقط دنبال آرامش و خوشگذرانی و چشم هم چشمی و مرد پول دار هستند وطلاق وبدبخت کردن پسر مردم

  • ابی
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:13:16
    پاسخ
    58 5

    دوست عزیز درکشور مالزی طرف با ۱۰ میلیون ازدواج میکنند و با ۳۰۰ هزارتومان به پول ما طلاق میگره ولی ما چی؟

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:14:03
    پاسخ
    105 16

    بنده سال ها در المان زندگی کردم با وجودیکه زنان آلمانی صدها بار از زنان ایرانی آزادتر هستند ولی هنوز خانوادهاشون براشون ارزش بیشتری دارند و مصالح خانواده را بر تمایلات شخصی خودشون ترجیح میدن، و بیشتر بین افراد و خانواده های پایین جامعه این مسئله بیشتر هست و ربطی هم به تحصیلات نداره مثل اون خانم وکیل که بخاطر مسافرت کاری زندگیشو متلاشی کرده . دختر باید خانواده داشته باشه

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:14:53
    پاسخ
    85 10

    روزنامه نگار و دو تا گزارشگرش بزرگترین مانع رو جلوی چشماشون بوده از شدت بزرگی ندیدن. این حضرات ندیدن که بزرگترین معضل در ایران بیکاری و یا شاغل بودن با درآمد بسیار ناچیزه که باهاش حداقل یک زندگی رو هم نمیشه اداره کرد.90 درصذ اونایی که مجردن و میگن نمیخوان ازدواج کنن ته دلشون از خدا میخوان که متاهل بشن اما چون امکانش نیست میگن مجردی بهتره .اکثریت دوست دارن تشکیل خانواده بدن اما ازدواج بدون امکانات یعنی قوز بالا قوز

  • محمدرضا
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:17:22
    پاسخ
    96 10

    ازدواج کنیم حله.دست از سرمون ورمیدارید؟ به ولله ورنمیدارید.

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:24:00
    پاسخ
    34 9

    درباره بعضی از موارد بالا مثل آزادی در رفت و آمد و ... رنها حق دارند اما بعضی از مسائل مثل سفرهای کاری رفتن خب اون موقع شوهر تنها میشه البته میگن مردها از نظر عاطفی مشکل دارند نه این طور نیست مردها احساساتی تر از زنها هستند مسافرت رفتن زن باعث میشه که مرد احساس تنهایی کنه یا کلی کار دیگه که زن ها انجام میدن باعث میشه مردها احساس تنهایی کنند، اما مسئله دیگه پول که خب مردها درامد مکفی ندارند وقتی حقوق ماهی 900 باشه اجاره خونه ما500 آب و برق و ......... نتیجه میشه که زندگی نمیشه کرد، یادمان باشد ما قرار است زندگی کنیم نه زنده بمانیم، البته شرایط زندگی حال حاضر به سمت تلاش برای زنده ماندن می رود

  • عليرضا
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:24:31
    پاسخ
    30 6

    نه درست نيست اين مقاله دختران و زنان ايراني دمبال مردي ميگردن كه شرايط بهتر از شرايط فعلي خودشون تو خانواده هاشون داشته باشه.ولي به اين نگاه نميكنن كه خانواده خود بالاي ٢٠ سال با تلاش و هدف يه زندگي خوب بودن تا به اون شرايط رسيدن مشكل ايرانيا اينه كه همه چيو يكدفعه ميخوان و اين امكان پذير نيست. و اينو دقيقا مردا فهميدن و ميدونن دخترا و خانم ها دمبال مردي ميگردن كه شرايط مالي خوب داشته باشه .و معمولا فقط مال بدست ميارن ولي ٩٠٪‏ يه شرايط خوب مردو نميتونن داشته باشن البته بعضي ها كاش به جاي الگو برداري از تيپ و لباس خارجي ها اخلاق و نوع و روش نگاه به زندگيو ازشون الگو بر ميداشتن. در كل ٨٥٪‏ مشكل اقتصاد كشور ميدونم و بقيش نوع ديد خانم ها به اقاييون هستش موفق باشيد

    • بی نام
      جمعه 5 آذر 1395 - 20:12:28
      0 0

      چرا شراط بهتر از خودت بخوان قاعدتا درک طرف مقابل از شرایط خود را میخان.

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:28:32
    پاسخ
    71 82

    من که با هر دختری آشنا شدم آخرش من تموم کردم و اون ول نمیکرد. دکتر داروساز 36 ساله.

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 13:59:10
      79 3

      داداش بخاطر کار و پولت بوده نه اخلاق نازت

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:35:13
    پاسخ
    144 11

    شوهر من که بهترینه. کاملا راضی ام که از‌ جوونی زندگی‌ مون رو شروع کردیم و به نظرم وقتی آدم پیر بشه شروع زندگی اینقدر مفرح نیست. باید بگم که در دوره دانشجویی ازدواج‌ کردیم و هیچی نداشتیم. الان خدا رو شکر از هم سن و سال هامون که مجرد موندن که پول جمع کنند جلوتریم. هیچ وقت نمی تونم اونایی که واسه عروسی آن چنانی ازدواج رو به تاخیر می اندازند درک کنم. عروسی اصلا برام مهم نبود چون خودمون دو تا بیشتر از مهمونهای عروسی برام مهم هستیم. استقلال هم بیشتر از خونه ی پدری دارم. هیچ وقت هم اعتقاد ندارم مرد ایرانی بد است. چون اولا که بدون چشمداشت زندگی شو با زن اش تقسیم می کنه و درک اش هم خیلی بیشتر از نمونه خارجی اش است.

    • سجاد
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 09:52:26
      93 2

      به شما و همسرتون تبریک میگم . این زندگی شیرین تر از عسل گوارای وجودتون ، خدا رو شکر که هنوز هم از این مدل ازدواج ها و جوون ها توی جامعمون هست...

  • فرشید
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:41:53
    پاسخ
    171 22

    من ساکن ایران نیستم و به تازگی ازدواج کردم. سوال من از این خانوم هایی که خودشون رو به اصطلاح روشن فکر تر از مردات ایرانی میدونن اینه که اولا چند درصد شماهایی که فکر میکنین به استقلال مالی رسیدین صرفا بر اساس شایستگی های کاری و علمی و تجربی به این موفقیت رسیدین و نه بر اساس معیارهای همین آقایون؟ دوم اینکه شماهایی که انقدر آزاد اندیش هستین چرا وقتی پای ازدواج درمیون باشه مهریه هاتون شرقی میشه؟ مراسم آنچنانی میخواین؟ اصلا به جرات مدعی میشم ۹۰ درصد دخترهای ایرانی ازدواج و زندگی مشترک روفقط به خاطر مراسم عروسی و مسائل مربوط به اون میخوان و هیج تصوری از واقعیت و مسئولیت های بعدش ندارن. سطح فکری افرادی که از قول اونها این مصاحبه انجام شده کاملا گویای اوج تحجر و عقب موندگی فکری اونها هست...

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 04:10:10
      42 7

      کاملا صحیح است.

    • بی نام
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 11:44:55
      10 18

      شما آقایون احساساتی، غیبگو هم هستید؟ آیا هیچ کدوم از زنهای این گزارش چنین درخواستی داشتند؟ خب کمی احساسات مردانه تان را کنترل کنید و در مورد اصل موضوع نظر بدهید البته اگر می توانید

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:42:05
    پاسخ
    35 162

    متاسفانه خیلی از مردان ایرانی مسئولیت پذیر نیستند و دنبال کسی هستند که خرجشون رو بده و هرچی گفتن اطاعت کنه.

    • ali
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:01:26
      42 8

      مردان ؟ شما تو ایران زندگی میکنی ؟ مقاله در مورد ایران بودا :

  • بی نام
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:46:04
    پاسخ
    107 27

    ما بیایم خودمونو با شما تطبیق بدیم. شما مگه کی هستین؟

  • فرشید
    دوشنبه 24 آبان 1395 - 23:47:11
    پاسخ
    35 15

    سطح فکری خانوم هایی که این مصاحبه از قول اونها نوشته شده کاملا گویای اوج تحجر فکری در قسر بطرگی از جامعه زنان ایرانی هست که فکر میکنن صرف اینکه ظاهر خودشون رو اروپایی کنن یا اصلا به هر نحوی سعی کنن شبیه اونها باشن این یعنی اینکه خیلی فهمیده و روشن فکر شدن تفکر غربی یعنی اینکه یاد بگیرین هرکسی رو بر اساس افکار و شخصیتش بخواین و دوست داشته باشین نه به خاطر هیچ چیز دیگه ای اما واقعیت در ایران کاملا برعکس این موضوع هست. ازدواج میکنین اول به خاطر چشم و هم چشمی بعد واسه خاطر مراسم عروسی و بعدش لوازم خونه و ماشین و سفر خارجی و ... مطمئن باشین این مردها که ازشون حرف میزنین زیر دست مادرانی با طرز فکری شماها بزرگ شدن.

  • محمد
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:01:14
    پاسخ
    33 12

    مقاله حرف مفت زده همه این خانوما که از پسر ها و نحوه تربیت پسرای ایرانی ایراد میگیرن مگه خودشون برادر ندارن ؟؟؟؟ خواسته دو طرف معقول باشه همه چی حله خود این خانوما که میگن مردا دنبال رابطه جسی هستن مگه خود خانوما دنبال تمام کمبود های مالی خونه پدر شون رو پسره جبران کنه

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:06:53
    پاسخ
    69 12

    دوستان عزیز من یک مرد36 ساله هستم یک بار ازدواج کردم و 8ماه بعد از هم جدا شدیم.مشکل ما هم تقریبا همین مسائل بود.خانم دوست داشتند که مرتب براشون هزینه کنم لباس آنچنانی.رستورانهای آنچنایی.کافی شاپها و پارتیها اما دریغ از حتی یک مرتبه که من دست پخت این خانم رو چشیده باشم.یا حتی یکبار لباس من رو اتو کرده باشه تا در مورد شام و نهار باشون صحبت میکردم میگفت بیرون بخور من حوصلشو ندارم وقتی هم اعتراض میکردی میگفت من روشنفکرم و تو عقب مانده خخخخخ. متاسفانه دخترای امروزی همسر و شریک زندگی نمیخوان عقط و فقط یک ابزار میخوان واسه رسیدن به اهداف سخیف و بی ارزش خودشون من هم کلا بیخیال ازدواج شدم چون این نوع نگرس به زندگی در بین دخترای جامعه اپیدمیک شده

    • بی نام
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 08:51:49
      12 5

      درکت میکنم داداش منم هم سن و سال خودت هستم ، از 20 سالگی کار کردم و جون کندم که ماحصلش شده یه خونه نقلی و ماشین معمولی و ماهی 3 میلیون قسط . زنم کمترین درکی از این سختی ها نداره و خودش رو ملزم هم نمیدونه که داشته باشه و فقط خواسته هاش هر روز بیشتر میشه ، اونوقت سر اینکه یکبار گفتم چرا همش خونه نامرتب و کثیفه چنان آبروریزی و دعوایی راه انداخت که به غلط کردن افتادم.

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:07:53
    پاسخ
    20 25

    نکاح و سنت واقعا نکاح و مدرن قابل تطبیقه معلومه که زمانی که پیغمبر وحی نکاح رو به عنوان سنت تعریف کرد و حلال برشمرد وظایف دوطرفه رو قرار داد و تفهیم کرد این از آیات و روایات بر میاد اون موقع تکلیف مرد کسب روزی و فعالیت خارج از منزل بود و وظیفه زن خانه داری وقتی که زن بیش از حد وارد بازار کار میشه و مرد اقتدارش رو از دست میده چرا چون زن احساس بینیازی مادی رو به دلیل پشتوانه مالی داره پس مرد باید نقشش رو عوض کنه این در شرایطی که همین علم مدرن مدیریت و کنترل وضعی خانواده رو به عهده مرد قرار داده چرا چون از خواص فطریشه که مدیریت کنه و احساسش کنترل بشه و زن به عنوان مکملش باید متضاد باشه و منعطف و رئوف باشه تا خلا ها رو تکمیل کنه وقتی زن نقش مرد رو بگیره دیگه معلومه وظایفشو انجام نمیده این مشکله

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 15:55:14
      28 54

      شما بری موصل پیش داعش اونجا ازدواج ایده الی که دوست داری میبینی

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:17:03
    پاسخ
    25 44

    تو رو خدا ببین رسانه هاشون چه تصویر وارونه ای از ایران ارائه میدن. بالعکس مردای ایرانی عموما عاشق پیشه ترین، مسئولیت پذیرترین و روشنفکرترین مردای دنیا هستن.درسته استثنا هم همه جا پیدا میشه. منتها تجربه ی مشترکشون اینو میگه که هر کسی لیاقتشون رو نداره. به نظرم مردهای جوون سعی کنن یه زندگی مستقل و مجردی تشکیل بدن و از همه لذت ها هم بهره مند بشن. تا جوون هستین جوونی کنید و حالشو ببرید. وقت برای ازدواج زیاده برامون

  • sajad
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:17:31
    پاسخ
    63 0

    سلام به نظرم کلا بد تربیت شدیم هممون جوری به ازدواج نیگا میکنیم اینگاری میریم میدون جنگ . با عرض پوزش فراوان فک کنم به خاطر تربیت در محیط خشن ایران گرگ بار اومدیم.

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:31:13
    پاسخ
    37 3

    دغدغه مردم شده چی... کاش بجای مثلا تحصیلات دانشگاهی مهارت و ادب زندگی و هدف از زندگی رو می فهمیدیم... کاش بجای مدرک گرایی اهل مطالعه بودیم.

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:32:00
    پاسخ
    9 25

    در تکمیل صحبت تطبیق ازدواج با سنت و عدم تطبیق ازدواج با عصر مدرن باید بگم که ما راه رو اشتباه رفتیم چرا چون اگه منصفانه قضاوت کنیم به دلیل بد فرهنگی مدیریت زندگی خانواده ها به یک سمت مردسالارانه مطلق توام با سوء استفاده مرد ها از اقتدار مالیشون پیش رفت و موجب ظلم ابزاری از قشر زن توی زندگی خانوادگی شد تا به اینجا که خانوم های به اصلاح روشن فکر ما با نگرش به زندگی مدرن اروپایی رو به عنوان مدینه فاضله رویایی فرض کنن چرا چون به تصور غلط خانوم ها در فرهنگ غربی ازاد ترن ولی واقعادر اروپا ازدواح و مسولیت پذیری برا مرد ها اصلا وجود نداره و مردها هستند که بیشترین استفاده رو می برند و زن ها فقط ابزارند فقط اسلامه که به زن واقعا ارزش انسانی داده هیچ آیینی نیست که به اندازه اسلام به زن ارزش داده باشه

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 13:39:53
      4 0

      بخش اول حرف شما صحیح ولی بخش دوم کاملا اشتباهه و اون عدم شناخت صحیح شما از فرهنگ اروپا و آمریکاست و اون هم قطعا به دلیل تبلیغات غلط و ناصحیح صدا و سیماست.....اتفاقا زندگی خانوادگی به شدت در اروپا بخصوص بخش شرقی اون و کشورهای داراری اصالت مهمه و بنیان قوی داره که اگر نبود اینهمه پیشرفت حاصل نمیشد...خود آمریکا هم همینطوره...هر خانواده متوسط دو و نیم فرزند دارن و اهمیت خانواده و در سطح بالایی قرار داره..

  • کوروش
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:43:39
    پاسخ
    41 0

    اوضاع خیلی بدتر از این حرفاست کاش مشکل فقط ازدواج نکردن بود با این روند زندگی داره زندگیهای ۱۰و۱۵ساله ازهم پاشیده میشه وامار طلاق قدیمی تر ها بیشتر از جدیداست وهمش هم مال اینه که ازدواج سنتی دیگه جواب نمیده وباید فکر جدی کرد

  • حامد
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:44:39
    پاسخ
    43 27

    رسیدگی به تربیت بچه و کارهای خونه خودش کلی وقت می خواد که یه نفر باید تمام وقتش یا لاقل یه نفر باید بیشتر وقتش روصرف این قضیه کنه و چه بسا خانوما بخاطر مسائل عاطفی بهتر از مردا میتونن توی تربیت بچه موثر باشن. همونجوری که توی شبکه های ماهواره ای میبینید و عملاً دارن تبلیغ میکنن از نگاه غرب زن برابر با یک کالای جنسیه. بنظرم اسلام بهتر از غربیا میتونه شخصیت و وقار خانوما رو حفظ کنه.

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:44:56
    پاسخ
    89 14

    این مقاله فقط درست کردن جنجال بین مرد وزن ایرانیست.خندم گرفت از بعضی ازدوستان که باتوجه به این مقاله پوچالی جبهه گیری کردن اخه خواهر وبرادر من حیف نیست بابت مزخرف چندتا خارجی که خودشون اصلا هویت وعاطفه ندارن بهم میپرید؟؟ما مردم ایرانیم چه زن چه مرد دارای اخلاق وادب هستیم وهمو کاملا درک میکنیم.اونیم که میگه طلاق زیادشده بدونه درطلاق ها همیشه زن ها یا مردها مقصر نیستن پس تنها لطفا قضاوت نکنید وتحت تاثیر رسانه های غربی وبعضی از غرب زده ها قرارنگیرید

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 15:20:07
      3 7

      ببین دوست عزیز مساله اینه که یکی از خانمهای هموطن به گزارشگر خارجی که رسیده داستان رو برعکس جلوه داده و مردها رو زیر سوال برده ایا این اخلاق اخلاق درستی است؟ ضمنا اگر اون خبرنگار خارجی عقل داشته باشه از خودش میپرسه مگه میشه همه مردای یک جامعه بد باشن و اگر بد هستند چه مادرهایی داشتند که اینها رو تربیت کرذده و از اینجا نتیجه میگیره که مشکل از زنها بوده که بچه درست تربیت نکردن و این خانم خودش دچار مشکله و داره دروغ میگه در کدام کشور مرد مجبوره چنین تعهداتی بابت ازدواج بدهد و زیر بار چنین هزینه هایی برود؟ یک کشور برای بنده مثال بزنید ما نسبت به درامدمون واقعا هزینه های ازدواجمون و تعهداتمون وجشتناکه مهریه 1980 سکه 1900 برابره دستمزد یک ماه طرف هست خرج عروسی و خرج های دیگه و...هم همینطور

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 00:50:38
    پاسخ
    13 0

    من فکر می کنم که دخترا و همچنین تعدادی از پسرا ازدواج رو نقطه ابتدا و پایان می دونن که با این اتفاق باید تا آخر عمر دیگه خیلی خوب یا خیلی بد با کسی زندگی کند. ولی این طور نیست اول باید به اندازهی کافی ملاک های اصلی رو در نظر گرفت و تصمیم گرفت و بعد از اون باید پای تصمیم وایساد. هیچ رابطه ایی از ابتدا کامل نیست باید ساختش . اونکه تصمیم میگیره که تنها زندگی کنه شاید اصلاً مهارت و یا علاقه ای به ساختن یه زندگی مشترک نداشته باشه.

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 01:01:03
    پاسخ
    3 6

    هدف ازدواج بچه و خانواده هست و با وضعیت اقتصادی نشدنی. در شرایط خوب اقتصادی هم مردان و هم زنان با طرفی که دوست دارن همه جوره می یازن حتا با فرهنگ هایی ناسازگار. ایرانی ها خانواده دوست هستن و مشکل فقط اقتصاده

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 01:03:49
    پاسخ
    16 74

    مردان ایرانی را باید قتل عام کرد

    • عرفان
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 11:09:31
      66 16

      اون وقت چه کسی خرج امثال تو را بده؟ پشت فرمون ماشین چه کسی بنشینید و در خیابان پز و افاده بدین... کی خرج عمل دماغ و جاهای دیگه تون را را بده آبجی؟...

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 16:09:02
      31 0

      خخخ

  • امین
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 01:15:24
    پاسخ
    29 4

    خیلی تحلیل سطحی و یک جانبه ای بود . خانواده یک تعریف مشخص داره . اگر توقعات سنتی بد و کهنه و به درد نخور هستند پس چطور هنوز توقع زنها از مرد به عنوان نان آور همچنان باقیست؟ چرا مهریه هنوز یکی از موارد مورد بحث موقع ازدواج است ؟ این استاندارد دوگانه خانمهاست که مشکل آفرین شده. درصد زیادی از مردهای ایرانی تنبل و هوسران هستند و برای مرد خانواده بودن ساخته نشده اند این کاملا واقعیت داره . اما اگر کسی به خانواده به مفهوم واقعی اش فکر میکرد نباید انگ حماقت و عقب افتادگی زد

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 01:24:30
    پاسخ
    108 8

    " با وجود این شرایط این بازیگر هنوز امیدوار است و می گوید روزی کمیت زنان تحصیل کرده کیفیت مردان را تغییر می دهد."واقعا خنده داره. یه طور وانمود میکنند که انگار مردای ایران همه عقب افتاده فکری وبیسوادن. شما به حرفای این چند نفر توجه کنید."مرد های معمولی","مردها از ما عقب ترند","مردها باید خودشونو با ما وفق دهند" . جالب این جاست که اینقدر برای خودشون این حرفا رو تکرار میکنند که خودشون هم باورشون شده زنان متمدن و همه چی تمومن و مردها غارنشین. سوال این جاست که چرا باید مردها خودشونو با شما وفق بدن؟

  • جف
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 01:25:15
    پاسخ
    56 9

    وقتی بحث مهریه میشه بحث خرید عروسی از جمله طلا میشه به شدت سنتی میشن. وقتی بحث خونه ماشین میشه خانوم های ایرانی به شدت ایرانی سنتی میشن. موارد دیگه غربی میشن.

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 01:27:36
    پاسخ
    38 14

    خانم های محترم که تا یه خارجی میبینید داستان رو وارونه جلوه میدید بله ما مردها بسیار بد هستیم بیخیال ما بشید. اون خارجی بیچاره نمیدونسته که داستان چیه و از نااگاهی طرف کمال سوء استفاده رو کردن و بهش نگفتن که بابا ما اصلا خواستگار نداریم چون اینقدر رسم و رسومات ایجاد کردیم ازدواج رو مشکل و تبدیل به یک پروژه سنگین مالی کردیم روشون نمیشه بگن عدد مهریه ما الان با عدد سال مبلادی حساب میشه. این هم اخلاق خانمهای ما است که میخان به یک خارجی گزارش بدن اینطور گزارش میدن که بله مردها بد هستند ما خودمون موندیم و... اگر حق با شما بود این همه دختر ازدواج نکرده که در بدر دنبال فالگیره که براش شوهر پیدا کنند نبود مساله کاملا برعکسه وقتی یک خارجی میبینید کلاس بی مورد نذارید چون واقعیت رو نمیشه مخفی کرد.

  • بابک
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 01:35:52
    پاسخ
    87 5

    من که نشستم دارم نارنگی میخورم به من چکار دارید آخه

    • motafa
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 09:13:52
      13 5

      کسی باهات کار نداره نارنگی تو بخور

  • امین
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 01:41:35
    پاسخ
    58 16

    خونبهای یک انسان 200 میلیونه اما تاوان زندگی با دختر ایرانی 1370 میلیونه یعنی اندازه دیه 7 تا انسان

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 11:05:26
      32 11

      خب شما انقدر مهر نکن والا مهریه من 14 تا سکه است که خودمم خواستم

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 01:48:01
    پاسخ
    62 6

    چقدر هولناکه کامنتایی که داده شدن...معضل هست ولی این همه تنفر دو طرفه از هم دیگه واسه چیه؟

  • مریم
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 01:55:43
    پاسخ
    47 14

    هر بار که با آقایون خواستگار صحبت کردم در ابتدای صحبت و معرفی خودشون بعد نام و نام خانوادگی از تحصیلات و شغل و درآمدشون گفتن.اغلب آقایون مقدار درآمدشونو ملاکی برای توانایی خودشون میدونن. این خود آقایون هستن که ملاکشون برای شخصیتشون مادیات هست و همین نگاه رو به خانمها منتقل کردن. در جامعه ما که هیچ آموزشی برای نحوه رفتار درست به هیچ کس داده نمیشه افراد با تجربیات خوب و بد خودشون رشد میکنن، آسیب میبینن و آسیب میرسونن. ما ایرانیها چه زن و چه مرد بلد نیستیم به هم احترام بذاریم و فارق از نگاه جنسیتی با هم مهربان باشیم. تحقیر سم محلکیه که همه داریم به هم تزریق میکنیم.

    • بی نام
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 07:21:03
      8 2

      دوست عزیز نمیدونم شما واقعا خودتونو زدین به اون راه یا معیار های الانو نمی بینین؟ کسی که پول نداشته باشه جوابش میشه "دخترمون قصد ازدواج نداره" حالا شما فرشته رب العالمین باش. کسی از مهمترین چیزهات که اخلاق و رفتارته نمی پرسه. یا باید خوشگل باشی یا پول داشته باشی. یعنی عملا یا باید قیافت راتو باز کنه یا با پولت عملا دخترو بخری این چیزیه که قبولش واسه هر کسی سخته. شما پول نداشته باش برای ازدواح اقدام کن بهت نمیدن ولی پول دار شدی برو سراغ همون دختر یا هر دختر دیگه ای اگه بهت ندادن هرچی میخوای بهم بگو. آدم ممکنه با این آدم ازدواج کنه ولی تا آخر عمرش به این فکر می کنه که این آدم منو بخاطر پولم خواسته

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 02:11:27
    پاسخ
    30 92

    مرد هاى زشت و پر مدعا با قد هاى كوتاه و دماغ بزرگ

    • هادی
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 09:54:19
      82 26

      هه هه هه... اونوقت امثال شما برای همین مردای زشت دارید هزار جور آرایش و عمل زیبایی انجام میدین تا بلکه بپسندنتون و بیان خواستگاری

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 10:36:47
      74 23

      قشنگ معلومه حسرتشو میخوریا... ایشالا سوار بر قاطر سفید بیاد بختت باز شه... هههههههه...

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 14:42:48
      12 3

      وقتی شما خانمها مدام دارید دماغتون رو کوچکتر می کنید با عمل کردن خب معلومه که بینی نرمال ما در نظر شما بزرگ میاد. اگر ملاکت برا زندگی قد و دماع هست بیخیال ازدواج باش به نظر من چون ادم زندگی نخواهی بوذ

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 03:12:26
    پاسخ
    34 0

    فرهنگ ازدواج آگاهانه هنوز در کشور جا نیفتاده و آموزشی برای ارتباط با جنس مخالف برای دهه شصتی های و پنجاهی ها نداشتیم و از طرفی جلوی تجربه کردن در ارتباط با جنس مخالف حتی به طور عادی را هم قانوناً گرفتیم. و جوان امروز امنیت روانی برای دوره پسا ازدواج را هم حس نمی کند. پس محیط مناسبی فراهم نشده و جوان امروز آماده نیست. مگر خانواده و فرهنگ خاص خانواده این بار را به تنهایی بدوش بکشد که جوانش ازدواج کند. ازدواج کردن و قبول مسئولیت در این شرایط سخت است.

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 04:38:51
    پاسخ
    37 8

    اطلاعات غلط رو هموطن خودمون که یک خانم متشخص هم بوده بهشون داده به عبارتی دروغ گفته که کلاس بذاره ولی اینقدر بی مسدولیت بوده که نمیفهمیده نصف جمعیت یک کشور رو زیر سوال میبره و بعد خودش هم زیر سوال میره چون هر ادمی فکر میکنه خب این مردها رو مگه مادرهاشون تربیت نکردن؟؟؟ مساله ترجیح منافع فردی بر جمعی هم مطرح میشه این خانم برای اینکه مجبور نشه بگه من در 20 سالگی خواستگار داشتم همه رو رد کردم الان دیگه خواستگار ندارم یا کسی با این هزینه ها ازدواج نمیکنه ناچار شده این دئروغ رو بگه که هم کلاس بذاره هم مانع سوالات بعدی خبرنگار بشه سوال بعدی این بود خب چرا خواستگارها رو رد کردی و ایشون اون موقع باز ناچار بود دروغ یگه اینه که ما خانمهایی در جامعه داریم که کاملا بی مسئولیت هستند.

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 07:17:50
    پاسخ
    32 5

    یک نمونه خدمت دوستان، خانم بسیار محترمی که من از ایشان درخواست ازدواج کرده بودم تمام حقوق مندرج در قانون طلاق و حضانت و ... حدودا 8 یا 9 مورد را به صورت وکالت بلاعزل در محضر درخواست نمودند که من با توجه به دیدگاهم کاملا موافق بودم. همزمان مهریه ای حدود 1 میلیارد تومان که 600 ملیون میبایست نقدا و یا به صورت ملک از طرف بنده یا خانواده ام همزمان با عقد تقدیم میگردید. در آن سوی ماجرا مردان بسیاری هم هستند که صرفا با انگیزه های منفعت طلبانه جنسی یا مالی به ازدواج نگاه میکنند. شاید مشکل اساسی عدم درک از چرایی ازدواج است. در جامعه ما به نظر من بیشتر به صورت یک رابطای تعریف میشود که فی الذات دارای تنش است و همه مراقبند که سرشان کلاه نرود. باید بپذیریم که دوست داشتن و ازدواج نیاز به شعور دارد

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 08:35:57
    پاسخ
    25 6

    همسر من باید من را همانگونه که هستم قبول کند و خودش را با شرایط من به عنوان یک بازیگر وفق بدهد، من می خواهم که یک خانواده داشته باشم اما حاضر نیستم برای آن هیچ بهایی بدهم فقط من من کردیعنی بازیگر یا تحصیل کرده هم هست...جای تاسف داره

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 08:37:30
    پاسخ
    33 3

    شبکه های اجتماعی سبک زندگی رو تغییر دادن، و خانواده ها هم در آموزش کم میذارن. الان هیچ کسی درک درستی از ازدواج نداده در کل هیچ کدوم از دخترا و پسرا طاقت تحمل همدیگرو ندارن و فکر میکنن فقط حرف خودشون باید حرف اول و آخر باشه

  • مریم
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 08:50:13
    پاسخ
    28 75

    به نظر من مردهای ایرانی بی مسئولیت و بی بند و بار هستند و علت خیلی از طلاق ها هم همینه.

    • هادی
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 09:53:18
      63 33

      اگه مردای ایرانی اینطوری هستن چرا شما دخترا ول کن شون نیستین و سعی میکنین با هزار جور آىایش و عشوه و عمل زیبایی پای خواستگار را به خونه تون باز کنین؟؟

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 10:06:45
      39 18

      حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن هم بلد نیستی

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 22:08:29
      7 2

      بی بندباری یک مساله دو طرفه هست اگر مردی دنبال بی بندباری است یقینا یک دختری هم اونطرف هست که بی بندباری ایشون رو تکمیل میکنه این حرفها ارزشی نداره بخدا استدلالتون اصلا ذره ای ارزش نداره

  • ناشناس
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 08:59:23
    پاسخ
    41 13

    برای اینکه بخواهید مشکل ازدواج برطرف بشه به نظر من باید مسئولین کاری کنند که مردان ایرانی با زنهای روس ازدواج کنن . بسیار زندگی خوبی خواهند داشت اون موقع مهنی عشق در زندگی رو متوجه می شن

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 09:20:39
    پاسخ
    46 12

    حیف از نظر که بخوای در مورد این مقاله بنویسی من خودم 32 سال سن دارم و شرایط ازدواج هم دارم اما توی این عمری که از خدا گرفتم چیزها و کارهایی از این تیپ دخترها که تعدادشون هم کم نیست دیدم که تحت هیچ شرایطی حاضر به تحمل همچین دخترایی نیستم.

  • سیما
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 09:33:09
    پاسخ
    46 3

    به نظرم مشکل ما این است که خیلی زود قضاوت می کنیم و سریع هم حکم صادر می کنیم. من به شخصه دختری بودم که تمام شرایط لازم برای ازدواج را داشتم و در خانه پدرم از تمام امکانات برخوردار بودم. در دوره دانشگاه با هم کلاسی ام که ادعای عشق جانسوز داشت ازدواج کردم. حتی از حداقل های ازدواج هم گذشتم به این دلیل که فکر می کردم جوان است و تلاش می کند و با صبر همه چیز درست میشود. اما بعد از یک سال تمام صحبت های قبل ازدواج تغییر کرد تبدیل شدم به زندانی در قفس. به شدت بی اعتماد شده بود.تصمیم به جدایی گرفتم. جدا شدم باز هم با حداقل ها. مهم ترین مساله اعتماد است که باید قبول کنیم به شدت کم رنگ شده است. اعتماد کردن در شرایطی که افراد به نتیجه کار خود فکر نمی کنند و خود را جای طرف مقابل نمی گذارند بسیار سخت است.

  • پريسا
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 10:02:17
    پاسخ
    44 7

    با اينكه خودم جز اون 30 درصد جامعه هستم كه زندگي بدون مرد رو ترجيح دادم و با اينكه با مقاله نوشته شده كاملن موافق هستم اما وقتي نظرات آقايون رو خوندم ديدم تنها ما خانوم ها حق باهامون نيست و خيلي از صحبتهاي اقايون هم كاملن درست متاسفانه يه اكثريت در جامعه ما مخصوصا تو شهرهاي بزرگ ايران وجود داره كه به زن و مرد اجازه فكر كردن نميده اجازه رشو و ترقي نميده اونها همون زنهايي هستن كه از رابطه فقط پول و لباس و سفر و ... مي خواهند و همون مردهايي كه به دنبال رابطه جنسي آنچناني دو نفر و سه نفره يا به قول خودشون فانتزي هاشون كه متاسفانه اين گروه از زنان و مردان ما همه مجرد نيستن شايد نيمي از اونها متاهل باشن نتيجه :نه مقاله دروغ ميگه نه كامنتهاي آقايون واقعيت اين نيست واقعيت رو اون اكثريت جامعه ميگه

    • minaa
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 11:26:37
      12 68

      خدمت شما که عرض کنم مردهای ایرانی همه جا صداشون بلند و کر کننده ست. شما نمی خواد معدود جاهایی هم که زنها متکلم اند نگران مردان باشی

  • دانوش
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 10:21:54
    پاسخ
    58 14

    من یک زن ایرانی ساکن سوئد هستم. در این کشور تساوی حقوق زن و مرد به معنای واقعی است. بطور مثال من کار میکنم و همسرم هم کار میکند. ما یک حساب مشترک داریم که شروع هر ماه به تناسب هزینه های زندگیمون مبالغ مساوی در اون حساب میریزیم. شما تصور کنید نفری یک میلیون تومان هر کدوم. این دو میلیون هزینه های مشترک ما که شامل کرایه خونه، آب و برق و اینترنت خونه و غذا و..مارو میده. هزینه های شخصی هر کسی پای خودشه. بطور مثال هزینه لباس و موبایل شخصی و.... و هیچکدوم در چگونه خرج کردن بقیه پول طرف مقابل هیچ دخالتی نداریم و حقوق اجتماعی یکسانی داریم مزاحم علایق شخصی همدیگر نمیشیم و هیچکدوم صددرصد زندگیش طرف مقابل نیست. بخشی از زندگی مربوط به بچه‌ها بخشی مربوط به کار بخشی مربوط به اقوام و دوستان و بخشی مربوط ببه

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 10:43:28
      50 3

      دنگی دنگیش کردید دیگه

    • سیاوش
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 11:58:12
      34 10

      سلام، ایا یه همچین زندگی خانوادگی‌ای لذت بخش هم هست؟

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 15:43:33
      30 8

      بيشتر به نظر ميرسه شما يك قرار داد زندگي مشترك داريد كه به آن پايبنديد نه يك خانواده

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 15:48:34
      15 36

      بله آقای سیاوش هست. البته آقایون ایرانی لذت رو در سطه جویی و داشتن حقوق یک طرفه میدونن

    • بی نام
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 03:27:49
      7 3

      شما دیگه از اون ور بوم افتاده اید. وگرنه کسی که ازدواج می کنه دیگه در این حد این تقسیم کردن ها رو نداره. این کارها رو دوست ها انجام می دهند.

  • بی
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 10:32:58
    پاسخ
    52 7

    اگه دختر و پسر واقعا عاشق هم باشن حاضرن به خاطر هم از خیلی چیزا گذشت کنن . من و همسرم با عشق ازدواج کردیم مراسم ازدواجمون خیلی ساده بود .اوایل زندگی هیچ چیز نداشتیم ولی با توکل به خدا الان زندگی خیلی خوبی داریم هم از لحاظ مادی وهم زناشویی . اگه قلبتون رو پاک کنید و به هم عشق داشته باشید و به طرف مقابلتون خیانت نکنید به همه چیز میرسید بهتون قول میدم .

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 10:58:39
    پاسخ
    16 17

    واقعيات جامعه ايراني رو گفته

  • مرجان
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 11:08:50
    پاسخ
    44 7

    باز هم یه مطلب دیگه و فرصت مناسب برای اینکه مردها به زنها حمله کنند و زنها به مردها، به هم توهین کنند، طرفین همدیگه رو به بی مسئولیتی و پرتوقعی و تفکرات بسته و ... متهم کنند و باز هم دریغ از یک قدم تلاش برای تغییر :خود".

  • ستاره
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 11:38:12
    پاسخ
    18 6

    من و یک پسر می دونستیم که همو دوست داریم. حتی به هم گفتیم. اما اون پسر حاضر نبود یه ذره هم برای بودنمون پیش هم تلاش کنه. یکی از استدلال هاش که بعدا فهمیدم، این بود که تا وقتی نخواد بچه ای داشته باشه، ازدواج نمی کنه. نظرش این بود که ازدواج خودخواهی زن و مرده واسه برآورده کردن نیازهاشون. با اون جایگاه اجتماعی مناسب، این طرز فکر رو داشتن عجیب نیست؟ یکی از نتایجی که گرفتم این بود که اظهار علاقه مندیش فقط برای ناراحت نشدن من بوده.. غافل از اینکه..

  • سلام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 12:36:41
    پاسخ
    70 14

    از 10 دختر ایرانی 1 نفرشون زن زندگی هست. که اونم باید خیلی خوش شانس باشی که گیرت بیاد ...

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 15:46:56
      37 20

      وقتی تو خیابون دختر زن زندگیت میگردی و معیارت قد و بالا و قیافه است همینا از سرت زیادن

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 12:45:54
    پاسخ
    27 11

    با سلام " مشکلات مان را به گردن دین و مذهب انداختیم اوضاع بدتر شد بعد سنت ها و فرهنگ مان را مقصر اعلام کردیم وضع بدتر شد سپس فطرت انسانی و نیازهای طبیعی را زیر سؤال بردیم باز وضع مان بدتر شد حالا مانده ایم چه چیزی را زیر سؤال ببریم ........... ممکن است اشکال از خود من باشد؟ ...... نه ؟ ......

  • بهراد 1368
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 14:11:23
    پاسخ
    10 0

    ازدواج و خانواده کارشون تمام شده دیگه، چرا قبول نمی کنید؟ چقدر خیانت ببینیم؟ چقدر کاسبی از مهریه؟ چقدر طلاق زوج هایی که واسه هم می مردن و عشقشون زبانزد بود؟ مرد یه جور می تونه به زندگی گند بزنه، زن هم همین طور.همیشه هم یکیشون یا هر دوتاشون این کار می کنند.امروز نه، شاید فردا. من خودم فرزند طلاقم. بچه برای چی میارید؟ که دو روز دیگه از دستش خسته بشید؟ که مانع رابطه جنسیتون بشه؟ که بخواید زودتر بفرستیدش مدرسه تا از شرش راحت بشید؟ که شاهد دعوای هر روزتون باشه؟ شاهد لج و لج بازی و جنگ قدرتتون؟ نسل ما کارش تمومه.باید بشینیم به فکر کنکور برای بیمارستان قبرستان در دوران پیری باشیم ، چون همین ها گیرمون نمیاد.

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 14:19:30
    پاسخ
    1 1

    مقایسه ها زیاد شده همین شبکه های اجتماعی تصویر شوهر یا زن مطلوب رو دارن چی نشون میدن؟؟؟ من به معیار هایی که 15 سال پیش می گفتن خوبه رسیدم ولی ظاهرا الان دیگه مهم نیست من پسر 29 ساله فوق لیسانس کارمند با 34 تومن حقوق و یه ماشین 20 تومن و 100 تومن پس انداز فکر میکردم اوضاع مناسبی دارم ولی الان می بینم اون فرد مطلوب نیستم

  • علیرضا
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 14:19:33
    پاسخ
    6 0

    راست گفته خب بنده خدا ، ما مردهای ایرانی واقعن به درد زندگی زناشویی نمیخوریم ، چون نه خوشگلیم ، نه پول داریم ، نه کار درست حسابی ، نه روحیه زندگی کردن ، فقط نفس میکشیم که نگن مردیم... موندم چرا لس‌آنجلس‌تایمز تیتر نزده مردان ایرانی حاضر به ازدواج نیستن ...؟؟؟ واقعا تا حالا فکر کردید چرا ؟؟؟ یا علی...

  • بینام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 14:53:00
    پاسخ
    4 0

    نون شده یکی هزار تومن.نون خور اضضضضضضضضااااااافی میخواین چکار.مثه اون دوستمون بشینیم تخمهو میوه بخوریم.سختیش همین چند ساله.بعدش دیگه راحتیم

  • مجرد
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 15:09:35
    پاسخ
    7 0

    انقدر گشنگی و بدبختی کشیدیم که عاشقی یادمون رفته عزیز... ازدواج پیشکش

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 15:59:17
    پاسخ
    5 3

    مردای ما سراغ درس نمی رن چون اول وآخر ایران رو بیکاری گرفته،تو این وسط یه عده از اونها حال کاردن رو هم ندارن و بعضی خانواده ها انگار دخترشون مایه ننگشونه اگه ازدواج نکنه و برای همین یه سری وخترشون رو به هرکی می دن که هیچ تناسبی باهاش نداره من از چند گروه مختلف دختر می شناسم که چه ازدواج های بدی کردن،دکتر متخصص با یه دیپلمه که ۹سال ازش کوچیکتره،آموزگار با مرد بیکار،خیلی مردا جیب زن رو می خوان،حالا کسی که در آمد داره چرا به این ازدواج ها تن بده، مرد معتاد زن می گیره ،زن رو مجبور به کلفتی می کنه ،خونه پدر بهتره یا ای آزدواج های اسف بار،البته هم تو دخترا و هم تو پسرا آدم های متفاوتی هم هست،نه همه دخترا گل بی خارن و نه همه پسرا بد،مردایی هم هستن که میشه رو اسمشون قسم خورد

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 16:35:05
    پاسخ
    5 0

    خب. خداروشکر. نه دخترها دوست دارند ازدواج کنن و نه پسرها دوست دارن زن بگیرن. اونقدر در این وضعیت بمانید تا کلا خسته شوید. به ما چه؟ یک ذره به افکار طرف مقابل احترام نمی گذارید و بهم حمله می کنید و توقع دارید که بتوانید زیر یک سقف زندگی کنید؟ اصلا پسرها با هم زندگی کنن و دخترها هم با هم. خوبه؟ عاقل شوید. هر دو جنس از لحاظ فکری بچه مانده اید و فقط فیزیک تون بزرگ شده.

    • بی نام
      جمعه 28 آبان 1395 - 23:13:51
      0 2

      ببخشید بابا/مامان بزرگ

  • نا شناس
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 16:38:21
    پاسخ
    1 1

    باور کنید دخترها خودشون هم نمی دانند از یک طرف تمام مسیولیت اداره مالی را از مرد متوقع هستند از طرف دیگر ثمام ازادی ها وامتیازات دنیای غرب را خواستارند درباره مهریه ومراسم هم که همه می دانند. خاله ام این را کفته عمه ام این را خواسته. فلانی اینو داره وغیره. ما نفهمیدیم سنتی هستند یا قدیمی من با نظرات فرهاد کاملا. موافق هستم وپسرم. در حال حاضر قید ازدواج زده باور کنید از این دخترها بسیار ضربه خوردیم در صورتی که خیلی صاد قانه با. پذیرش مسیولیت به دنبال تشکیل خانواده بوده. تا فیلم بازی کردن وعدم صداقت. وجود دارد بهتر است ازدواج صورت نگیرد

  • محسن
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 18:28:38
    پاسخ
    2 4

    اولا اونا کین که میان تو کشور ما آمار میگیرن،دوما اینکه تو غرب زنا و مردا وظایفشون دیکته شده و خالی از عاطفه هست ولی تو ایران اکثر مردها کار میکنن مهریه میدن مسکن تهییه میکنن و زنها فقط استفاده ،و ارج و جایگاه زنها تو ایران از غرب بالاتره

  • مقیمی
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 19:37:31
    پاسخ
    62 21

    دخترهای ایرانی بهترینند فقط تا موقع ای که عقد نشده باشند.

    • بی نام
      سه شنبه 25 آبان 1395 - 22:13:21
      8 1

      منظورتون اینه که وقتی عقد کنیم باهاشون حقیقت خودشون رو نشون میدن؟

    • بی نام
      چهارشنبه 26 آبان 1395 - 15:28:25
      6 0

      این کامنت ابهام داره

  • بی نام
    سه شنبه 25 آبان 1395 - 20:48:55
    پاسخ
    4 0

    من با همسرم مشکل دارم. سر اینکه پدر و مخصوصا مادرت رو باید از صحنه زندگیت محو کنی. به رفت و آمد حداقلی و کم هم راضی نیستن. مستقل شدن کامل رو میخوان. تحقیق کردم این مشکل فراگیر شده. مهربونی مرده تو ایران.

  • رهام
    چهارشنبه 26 آبان 1395 - 00:50:18
    پاسخ
    6 0

    فقدان آموزش صحیح توسط کارشناسان تحصیلکرده از دوران کودکی در مراکز آموزشی و خانواده و نداشتن درک درست از تغییر مفاهیم آزادی و حقوق فردی در زمان قبل و بعد از ازدواج دلایل مهمی است که جامعه ما را تبدیل به آشفته بازار کرده و مسولین چشمها و گوشها را بسته اند.

  • بی نام
    چهارشنبه 26 آبان 1395 - 07:36:32
    پاسخ
    3 0

    شما یه سر به گروه های تلگرامی بزنین وااااای فاجعه ست بدترین حرفا زده میشه بدترین فحشا داده میشه چه پسر چه دختر اصلا هم واسشون مهم نیست محیط عمومیه کافیه تو چت خصوصی به یه دختر سلام کنی اگه دوست نداشته باشه حرف بزنه به هیچ وجه با احترام باهات صحبت نمی کنه البته نه اینکه بخواد صحبت کنه محترمانه حرف بزنه اینایی که گفتم واسه رنج سنی 1525 ساله. یه بچه چه پسر چه دختر 3 تا سیم کارت داره و میتونه همزمان چند پیام رسان داشته باشه و فعالیت هاشو از خانوادش مخفی کنه. حتی عکس هایی که رو پروفایلشون میذارن خیلی زشت و زننده ست چه عکس چه نوشته هاش. خب این آدما قراره آینده مملکتو بسازن. مسئول آموزش به اینا کیا هستن؟

  • بی نام
    چهارشنبه 26 آبان 1395 - 09:05:52
    پاسخ
    6 0

    چه چیز برای ازدواج مناسب نیست: زن یا مرد یا وضع اقتصادی؟

  • زن متاهل 37 سال
    چهارشنبه 26 آبان 1395 - 10:54:48
    پاسخ
    9 2

    من خودم یک زن متاهل هستم ولی حرف هیچ کدوم از این خانم هارو قبول ندارم . منم بیرون کار میکنم و دو فرزند دارم . زندگی مشترک گرو کشی نیست . من وقتی میرسم خونه کارهای مربوط به خودم و بچه هارو انجام میدم . همسرم وقتی میبینه من بدون هیچ نق زدنی و از روی علاقه ای که به همسرم و بچه هام دارم دارم کتر میکنم اونم بلند میشه و کمکم میکنه . ولی الان من دختر های جوان میبنم که تو زندگی مثل بقالی رفتار میکنن . این کارا مربوط به همسرم و این کارا مربوط به من . حقوق من باید دست زده نشه ولی شوهرم خرج زندگی بده. خوب مگه پسرها عقلشون کم که تو بیرون کار کنی بعد تو کارهای خونه کمک بکنن ولی موقع خرج کردن دیگه کلاهمون بره تو هم

    • بی نام
      جمعه 28 آبان 1395 - 22:34:44
      7 2

      من یکی از مشکلاتم همین بود.خانومم میگفت من هرچی دارم مال خودم.تو هرچی داری مال من.غذا درست کردن با من ولی ظرف شستن و جارو کردن و خرج تمام زندگی با تو.حتی میگفت اگه بچه دارشدیم استحمام بچه و تعویض پوشک بچه با تو.من هم گفتم تشریف ببر منزل پدر گرامی و طلاااااق.خودمو راحت کردم.والسلاااااااام.

  • minaa
    چهارشنبه 26 آبان 1395 - 11:14:58
    پاسخ
    5 9

    نمی دانم چرا مردها در برابر واقعیت مقاومت می کنند؟ بپذیرید که با زمان پیش نمی آیید. البته همه اش هم تقصیر خودتان نیست . در خانواده خودخواه بی مسئولیت پر توقع و ضد زن بار می آیید. والدین جدید بخصوص مادرها باید بر تربیت نسل جدید پسرها دقت کنند.

  • بی نام
    چهارشنبه 26 آبان 1395 - 11:36:30
    پاسخ
    11 12

    اصل این مطلب در مورد تغییر در طرز فکر تدریجی زنان بود . بعد یه عده آمدند در مورد مهریه و میزان طلاق حرف زدند شماها همون بخش سنتی هستید که هنوز درگیر خاله زنک بازی هستید .

    • بی نام
      پنجشنبه 27 آبان 1395 - 14:54:20
      0 1

      تصحیح : تغییر تدریجی در طرز فکر زنان

  • بی نام
    چهارشنبه 26 آبان 1395 - 14:29:23
    پاسخ
    7 1

    امریکاییها که از ترس تقسیم ثروت خودشون چند دهه مثل دوست با هم زندگی میکنند و ازدواج رسمی نمیکنند , جالبِ

  • آرین
    چهارشنبه 26 آبان 1395 - 16:53:11
    پاسخ
    4 0

    به نظر من ما تو برهه ای از زمان هستیم که به شدت تفکرات سنتی خانواده ها با سبک شهری امروزی تلاقی پیدا کرده. من خودم مجردم ولی دوتا برادر دارم که ازدواج کردن به وضوح تو زندگیشون میشه دید که چون همسراشون دارن کار میکنن دیگه حاضر به انجام کارهایی که مادر های ما انجام می دادند نیستند اما از طرفی همین خانم ها در هنگام ازدواج به سبک کاملا سنتی و با مهریه ی امروزی معتقد بودند ولی بعد ازدواج ... از طرفی حق هم دارن ولی باید اینو هم گغت که زنان امروزی به راحتی جدا می شوند چون مستقل هستند خیلی زیاد اطرافم دارم میبینم که خانوادها بر اثر مشکلاتی از هم می پاشه که شاید پدرها و مادران ما به این اتفاقا حتی به چشم مشکل هم نگاه نمی کردند.

  • امیر
    پنجشنبه 27 آبان 1395 - 00:42:38
    پاسخ
    26 8

    از دختران تحصیل کرده بترسید . خیلی داغونن .

  • علی
    پنجشنبه 27 آبان 1395 - 00:52:00
    پاسخ
    14 0

    بیشتر از خود مقاله کامنتهاش جالب بود. مقاله سطحی و گذرا بود. اما تعدد کامنتها نشون میداد که مساله ازدواج چقدر جدیه برای همه. حتی برای خانمها و آقایون مجردی که با ادعای تمایل برای مجرد بودن و بی توجه به خواست قلبیشون به همدیگر میتازند. به ذهن من این مطلب خطور کرد که جوونای ایرانی محو و شیفته زندگی آزاد، داستانی و سینمایی هستند و یکسری به جامعه اطراف خودشون نمیزنند. این همه پرخاش دلایلش کاملا مشخصه. اول برطرف نشدن خواسته ها و نیازها و رویاپردازی در هر دو جنس دوم انکار واقعیت ها و دلخوش کردن به توهمات سوم سالها دو پارگی بین دو جنس و نفهمیدن و نشناختن همدیگر عللش هم مشخصه. در نهایت من این نتیجه رو میگیرم. جوانان مشتاق ازدواج و داشتن شریک زندگی ولی اسیر تمایلات .

  • علي
    پنجشنبه 27 آبان 1395 - 11:32:49
    پاسخ
    12 3

    سلام من ٢٧سالم هست رزيدنت ارتوپدي هستم خانه و ماشين خوبي هم دارم از ٢٢سالگي دوست داشتم ازدواج كنم همون ٢٢سالگي يكي از همكلاسي هام رو هم دوست داشتم كلي بهش گفتم دوسش دارم ميگفت واسه ما زوده من اصلا به اين چيزا فكر هم نميكنم منم فكر كردم راست ميگه ولي دروغ ميگفت همون روزا كه اين حرف ها رو ميزد با پسرخاله ميلياردرش ازدواج كرد از اون زمان عزم كردم ديگه به دختر ها اعتماد نكنم راضي هم هستم با اينكه تا حالا خيلي دخترا بهم پيشنهاد درستي و ازدواج دادن تنها موندن رو ترجيح دادم ولي ميدونيد از كي يكدفعه اين پيشنهادات زياد شد؟؟ از اون زماني تخصص قبول شدم و ماشين گروني زير پام افتاد خيلي مسخرس كه فقط تو رو به خاطر پول و موقعيت اجتماعي بخوان خيلي دردناكه...

    • بی نام
      شنبه 29 آبان 1395 - 12:30:20
      4 3

      شما که از این مینالی که بخاطر اموال و موقعیتت طرفدار داری و درد میکشی یادت باشه خودتم تو انتخابت چشم به ظواهره و کمتر دنبال تفکر و روحیات و اخلاقیات طرف مقابلت هستی تو هم ملاکت اینه که دختری انتخاب کنی که چشم مردم دربیاد حرفی توش نباشه قیافه هیکل تحصیلات پولش خانوادش......

  • بی نام
    پنجشنبه 27 آبان 1395 - 18:29:20
    پاسخ
    9 10

    بالا بودن آمار طلاق به دليل آگاه شدن زنهاست 👍🏼

  • بی نام
    پنجشنبه 27 آبان 1395 - 23:45:59
    پاسخ
    8 0

    به نظر من 80درصد مسال اقتصادی هست الان زن و مرد دوتایی باید 10 سال باهم کار کنن تا یه خونه اونم تو پایین شهر یا حومه شهر بخرن یعنی بهترین سالهای زندگیشون حروم شه برای خونه نه مسافرتی نه رستورانی نه هیجانی تو زندگی ازدواج یعنی رسیدن به آرامش با این وضعیت با ازدواج بدتر آرامشتو بر هم میزنی

  • بی نام
    جمعه 28 آبان 1395 - 00:48:01
    پاسخ
    13 4

    یک دختر مجرد هستم بعنوان مهندس دو جا کار می کنم . خواستگاری داشت که به نظر آدم خوب و موقری می آمد و علیرغم اینکه درآمد خوبی نداشت فکر می کردم می تونه مرد زندگی باشه . بعد ار چند بار بیرون رفتن و دیدن نحوه ی خرج کردنش باز قضاوتی نکردم تا اینکه یکروز بهم گفت می خوام ماشین پرایدم رو عوض کنم البته بعد از ازدواج با تو و سهمی که تو میذاری دندون گردی و بی مسئولیتی می تونه هم بین مردان باشه و هم زنان. نسخه کلی نمی شه پیچید ولی چیزی که برام مسجل شده اینکه برخی مردان ایرانی حتی وقتی در موقعیت پایینتری هم از همسرشان هستند دست از سلطه جویی برنمی دارند و بجای پیشرفت دادن خودشان، سعی در تحقیر و پایین آوردن موقعییت همسرشان دارند این یعنی متلاشی شدن زندگی

  • رضا
    جمعه 28 آبان 1395 - 12:36:55
    پاسخ
    18 8

    جالبه اکثر دخترانی که مورد مصاحبه قرار گرفتند یک وجه مشترک دارند ، اینکه دوست دارند مردی باشه که هرچی اینا خواستن بکنن و مرد هیچ حقی جز تامین معاش نداشته باشه ، مشکل بزرگ دختران تحصیلکرده تفکر و برداشت غلط از ازدواجه . جالبه خیلی از همین دختران که مجرد و دور از خانواده زندگی میکنن آماده ترین اشخاص برای ارتباطات ناسالم هستن . خب شما که میخوای خودت تنها باشی پس چرا دوس پسر داری ؟ تفکرات احمقانه فمنیستی دختران ما رو بدبخت کرده

  • بی نام
    شنبه 29 آبان 1395 - 12:41:15
    پاسخ
    9 6

    من الان 40 سالمه و ازدواج نکردم البته تا 30 سالگی اصلن دنبال ازدواج نبودم فقط دنبال این بودم که خودمو رشد بدم درس بخونم خوب کار کنم و ..... الان به عنوان یک مهندس یه شرکت تجاری دارم ملک دفتر تو جردن رو خریدم ماشین مدل بالا همه اینا رو خودم بدست آوردم یه دختر به تنهایی تمام اروپا و آمریکا رو گشتم سالی سه چهارتا سفر خارجی دارم تو خونه پدری کنار آغوش پر محبت پدر و مادرم هستم خدا به من خیلی لطف داشته و از زیبایی ظاهر اندام و خانواده خوب هیچی برام کم نزاشته همین الان کسی باور نمیکنه که بیشتر از 30 سال داشته باشم و وقتی سنمو میفهمن و میفهمن مجردم شوکه میشن همه اینا رو گفتم که بگم اصلن اینجوری نیست که زنها به هرقیمت حاضر به ازدواج و یا دنبال کسی برای براورده کردن آرزوهاشون و آویزون شدن باشن

  • امین
    شنبه 29 آبان 1395 - 16:12:14
    پاسخ
    4 3

    الان میفهمم حرفهای افرادی که فکر میکردم تندرو هستن در مورد کار کردن خانومها درس خوندنشون حجاب و ... کاملا به نفع خانواده و جامعه بوده :

  • اشرف
    شنبه 13 آذر 1395 - 00:26:08
    پاسخ
    5 2

    به نظرم مردای ایرانی بی تقصیر نیستن اما زن ها هم خیلی پرو شدن و میخوان حرف حرف خودشون باشه و مردها فقط بله چشم کنن.

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x