ایرنا نوشت: روسیه اعلام کرد: اگر نظامیان روسی برای سرکوب داعش و دیگر گروههای تروریستی با سوریه همکاری نمی کردند، اکنون کشورهای اتحادیه اروپا شاهد حمله و جنگ افروزی داعش بودند و بر خود می لرزیدند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اعلام این موضوع، گفت: اگر حمایت های نظامی روسیه از سوریه و ضربه های وارده به داعش نبود، اکنون حمله های وحشیانه تروریست ها اروپا را فراگرفته بود و غرب باید ترس و وحشت را تجربه می کرد.

وی در نشست خبری خود که عصر پنجشنبه برگزار شد، افزود: دولت آلمان ادعا کرده که از حمله های نظامیان سوری به شهر حلب شوکه شده است و باز هم روسیه را به دلیل همکاری ضدتروریستی با سوریه مورد انتقاد قرار داده است.
مقام روسی اظهار کرد: ش. زایبرت سخنگوی دولت آلمان گفته است که بدون حمایت های گسترده روسیه، سوریه نمی توانست جنگ علیه مردم این کشور به راه بیاندازد.
زاخارووا خطاب به مقام آلمانی گفت: واقعا بدون حمله های گسترده نظامی روسیه، جامعه پیشرفته و مترقی به ویژه آلمان از ترس برخورد می لرزید و از عمال وحشیانه داعش که سوریه را اشغال کرده و به اروپا می رسید، وحشت زده می شد ولی اکنون به جای سپاسگزاری از مسکو انتقاد می کنید.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پایان تاکید کرد: دیگر در آن شرایط عملیات تروریستی فردی در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی مطرح نبود، بلکه تندروها جنگی تمام عیار را در اتحادیه اروپا به راه می انداختند.
گروه کشورهای اردوگاه غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از حدود شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت بشار اسد و حمایت های گسترده، سبب تشکیل و سازماندهی دهها گروه تروریستی بین المللی از جمله داعش و جبهه النصره و آغاز جنگ شهرها در سوریه شدند که دامنه آن نیز عراق را شامل شد، جان دهها هزار غیرنظامی به ویژه زنان و کودکان را گرفت و به ویرانی بسیاری از شهرهای این دو کشور منجر شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 605606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =