فیلم سینمایی «آیرون من 2» در اولین هفته اکران در آمریکا و دومین هفته نمایش در بازار بین‌المللی در رده نخست فروش قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید ابرقهرمان قصه‌های مصور انتشارات مارول که از نیمه‌شب پنجشنبه در 4380 سینما در آمریکای شمالی روی پرده رفته، در سه روز اول اکران 6/133 میلیون دلار فروخت.

«آیرون من 2» که دنباله‌ای بر فیلم سال 2008 «آیرون من» است، توانست در فهرست بهترین افتتاحیه‌های تاریخ سینما در بازار آمریکا در رده پنجم قرار بگیرد.

«آیرون من 2» را جان فاورو کارگردانی کرده و رابرت داونی جونیر در آن بار دیگر به نقش تونی استارک، ابرقهرمان میلیاردر ظاهر شده است. این بار صنعتگر نابغه باید از طریق شخصیت دیگر خود که "آیرون من" است با وقایع مرگبار روبرو شود.

فیلم جدید مرد آهنی که با هزینه‌ای بین 170 تا 180 میلیون دلار ساخته شده، از 28 آوریل در سطح بین‌المللی اکران شد تا از فرصت باقی‌مانده تا آغاز رقابت‌های جام جهانی فوتبال در آفریقایی جنوبی از 11 ژوئن، نهایت استفاده را ببرد.

«آیرون من 2» این هفته در 10774 سینما در 61 کشور 2/57 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را پس از 12 روز در سطح بین‌المللی به 194 میلیون دلار رساند. فیلم جدید «آیرون من» برای رسیدن به مجموع فروش فیلم اول در بازار خارج از آمریکا تنها 71 میلیون دلار کم دارد.

به این ترتیب فروش جهانی «آیرون من 2» با احتساب بازار آمریکا و کانادا 6/327 میلیون دلار شده است.  

گوئینت پالترو در فیلم جدید «آیرون من» نقش خود در فیلم اول را تکرار کرده و میکی رورک ضدقهرمان جدید فیلم است. دان چیدل، اسکارلت جوهانسن، سام راک‌ول، ساموئل ال. جکسن و پل بتانی دیگر بازیگران فیلم هستند.

فیلم ترسناک «کابوس در الم استریت» به کارگردانی ساموئل بایر که هفته پیش صدرنشین جدول فروش هفتگی آمریکای شمالی بود، این هفته 72 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 1/9 میلیون دلار در رده دوم قرار گرفت و مجموع فروش این فیلم پس از 10 روز 5/48 میلیون دلار شده است.

انیمیشن سه‌بعدی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» تولید مشترک دریم‌ورکس انیمیشن و پارامونت با 7/6 میلیون دلار و کمدی رومانتیک «شب قرار» با نقش‌آفرینی استیو کارل و تینا فی با 3/5 میلیون دلار به ترتیب رده‌های سوم و چهارم جدول را از آن خود کردند.

کمدی رومانتیک «طرح کمکی» با بازی جنیفر لوپز در سومین هفته نمایش 3/4 میلیون دلار به دست آورد و فیلم پنجم شد و کمدی خانوادگی «انتقام پشمالو» با بازی برندان فریزر هم با چهار میلیون دلار در رده ششم قرار گرفت.

فیلم حماسی «برخورد تایتان‌ها» با بازی سام وورثینگتن، لیام نیسن و رالف فاینس، کمدی سیاه «مرگ در مراسم تدفین» ساخته نیل لابوت، اکشن «بازنده‌ها» با بازی آیدریس البا و زو سالدانا و مستند فرانسوی «بچه‌ها» ساخته تامس بالمز دیگر فیلم‌های پرفروش این هفته بودند.

رویترز / 9 مه

خبر «فروش روز جمعه / «آیرون من 2» توفانی آغاز کرد» را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 60766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =