به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل ، حمید لطف‌اللهیان در جمع نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد اردبیل تصریح کرد: بنده از ابتدا به ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی در شهر اردبیل تأکید داشتم.

شهردار اردبیل در جمع نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد: برنامه‌های فرهنگی اردبیل تک‌بعدی نیست

شهردار اردبیل گفت: برخلاف برخی اظهارنظرها برنامه‌های فرهنگی شهر اردبیل نه تنها یک‌بعدی نیست بلکه تعطیل نیز نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل ، حمید لطف‌اللهیان در جمع نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد اردبیل تصریح کرد: بنده از ابتدا به ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی در شهر اردبیل تأکید داشتم.

وی افزود: یک تعداد از برنامه‌های شهرداری در حال حاضر فرهنگی و بخشی عمرانی فرهنگی است و ما برنامه‌های فرهنگی را حتی به برنامه‌های صرف عمرانی مقدم ساختیم.

شهردار اردبیل متذکر شد: از جمله برنامه‌های فرهنگی آموزش و نشست‌های تخصصی است و شهرداری در حوزه عمرانی نیز اجرای پروژه‌های عمرانی متعددی را برای توسعه فرهنگ شهری در دستور کار دارد.

لطف‌اللهیان با تأکید به اینکه برخلاف برخی اظهارنظرها برنامه‌های فرهنگی را تعطیل نکردیم، اضافه کرد: به عنوان مثال دو فرهنگسرا درمناطق حاشیه شهر اردبیل احداث می‌شود که به نظر می‌رسد سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در بودجه سال جاری شهرداری اردبیل تکمیل این دو فرهنگسرا با هدف توسعه زیرساخت‌های فرهنگی پیش بینی شده است، ادامه داد: مبالغ قابل‌توجهی به بخش فرهنگ اختصاص دادیم.

شهردار اردبیل به تکمیل فرهنگسرای پارک بانوان نیز در سال جاری اشاره کرد و افزود: تمامی این پروژه‌ها با هدف توسعه فرهنگی اجتماعی شهر اردبیل اجرا می‌شود.

لطف‌اللهیان به ارتباط شهرداری اردبیل با سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و افزود: شهرداری با تنوع خدمات و به تبع تنوع مطالبات مواجه است.

وی افزود: در این میان سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند به عنوان واسط مردم و شهرداری عمل کرده و از هر دو طرف مطالبات را طرح و پیگیری کنند.

به گفته شهردار اردبیل تجربه همکاری شهرداری اردبیل با سازمان‌های مردم‌نهاد مفید و مؤثر بوده و شهرداری خود را مکلف می‌داند تمامی طرح‌هایی که از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد ارائه می‌شوند را بررسی کند.

وی با تأکید به اینکه یکی از نمونه‌های موفق همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد با شهرداری در طرح پاکبانان محرم مشاهده شد، ادامه داد: برخی طرح‌ها از جمله این ایده حتی در سطح ملی مطرح شده است.

صرف انتقاد شهر اردبیل را به جایی نمی‌رساند

شهردار اردبیل با تأکید به اینکه بسیاری از مشکلات و کمبودهای فعلی سطح شهر اردبیل به زیرساخت‌های فرهنگی و میزان مشارکت مردم بازمی‌گردد، ادامه داد: به عنوان مثال در بهسازی بافت فرسوده لازم است نهادهای مختلف و به ویژه مردم مشارکت کنند.

لطف‌اللهیان تأکید کرد: در مدیریت شهری هیچ پروژه‌ای که بی‌بهره از مشارکت مردمی باشد به فرجام نمی‌رسد و لازم است برای جلب این مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد دوسویه عمل کنند.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در واقع باید طرح مطالبات مردمی باشد و به موارد موردی از جمله یک پروژه خاص محدود نشود، اضافه کرد: صرف نگاه انتقادی دردی را درمان نمی‌کند.

شهردار اردبیل متذکر شد: در بیشتر مواقع اینطور تصور می‌شود که هر قدر در نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها هجمه و انتقاد بیشتر باشد بهتر است در حالی که الزاماً انتقادکننده پیروز نیست.

وی با بیان اینکه باید در کنار انتقاد اقدامات و محاسن عملکرد مجموعه‌ها نیز انعکاس یابد، اضافه کرد: از سویی انتظار می‌رود نگاه به مدیریت شهری نگاه علمی باشد و سازمان‌های مردم‌نهاد در تبیین این نگاه همسویی داشته باشند.

به گفته لطف‌اللهیان برای بیشتر پروژه‌های شهری مطالعات لازم صورت می‌گیرد و امروز بررسی‌ها نشان می‌دهد ما نیازمند پروژه‌های دانش‌بنیان هستیم تا شهر را به نقطه مطلوب توسعه برسانیم.

وی افزود: به همین منظور از سال گذشته مرکز مطالعات و پژوهش‌های شهری راه‌اندازی شده است و در صورتی که در پروژه‌های شهری مردم همکاری بیشتری داشته باشند می‌توانیم توسعه مطلوب و بهینه را رقم بزنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 608548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =