کمیته نظارت شورای شهر تهران، در راستای بررسی مشکلات محلات شهر پایتخت به بررسی مشکلات و خواسته‌های محله باغ فردوس در محدوده شهرداری منطقه یک پرداخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکلات شمال شهر تهران هم دست کمی از مشکلات سایر مناطق پایتخت ندارد. محله باغ فردوس واقع در قلب منطقه یک شهرداری تهران، هم دارای مشکلات زیادی است که در جلسه این هفته کمیته نظارت شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه که با حضور شورایاران، برخی ساکنان محله و شهرداری ناحیه در حضور کمیته نظارت شورای شهر تهران برگزار شد، مسایل و معضلات شهری این محله مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدای این نشست، یکی از خواسته های شورایاری، هیئت امنا و اهالی محله احداث مجموعه فرهنگی ورزشی در سطح محله عنوان شد. اهالی عنوان کردند جوانان محله برای گذران اوقات فراغت خود، فضای عمومی کمی در اختیار دارند که جا دارد به این مهم رسیدگی شود.
همچنین در این جلسه اهالی محله خواستار ساماندهی مسیل مقصود بیک شدند. واقعیت این است در نقاطی از مسیل مقصود بیک معتادان و کارتن خوابها تجمع و اسکان کرده اند که این مسئله موجب بروز ناهنجاری های اجتماعی در محله شده. لذا این نشست تصمیم گرفت باید هر چه زودتر تمهیدات لازم درخصوص ساماندهی این مسیل به منظور افزایش سطح امنیت اجتماعی در محله انجام شود.
در ادامه جلسه مشکل وجود تیرهای برق جامانده در سطح معابر محله به عنوان یکی از معضلات محله عنوان شد. به دلیل ساخت و سازهای صورت گرفته و عقب نشینی های ایجاد شده، وجود تیرهای چراغ برق مزاحم در معابر، مانع اجرایی شدن طرح اصلاحی معابر و تعریض خیابان شده است که این امر مشکلات ترافیکی در سطح محله ایجاد کرده است.
دیگر خواسته شورایاری و هیئت امنای محله مساعدت به منظور احداث حسینیه در محله عنوان شد. هدف از احداث حسینیه استمرار سنت عزاداری و معرفی اسلام ناب و فرهنگ تشیع و سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه فرهنگ غنی عاشورا و آشنایی نسل جوان با فرهنگ قرآن و عترت است. همچنین مساجد و حسینیه ها از جمله مکان های مذهبی است که در میان ساکنان محله باعث تقویت همکاری و همدلی و ایجاد روحیه تعامل می شود. با توجه به تقبل نیک اندیشان محلی جهت احداث ساختمان حسینیه، شورایاری و هیئت امنا خواستار مساعدت شهرداری جهت واگذاری زمین مناسب این امر شدند.
همچنین اعضای شورایاری این محله خواستار نظارت مستمر مدیریت شهری به منظور جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز ساختمان های مسکونی در این محله بودند. رفع مشکلات دیگری از جمله ساماندهی تابلو های برق بوستان قلمستان، تهیه شناسنامه برای تمامی باغ های موجود در سطح محله از دیگر خواسته های شورایاری، هیئت امنا و اهالی محله بود.

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =