خطیب نماز جمعه تهران گفت: نباید گزینشی با صحبت‌های رهبری برخورد کنیم چراکه رهنمودهای ولایت، یک مجموعه است نه اینکه برخی از آن را بپذیریم و برخی از آن را نپذیریم.

به گزارش خبرآنلاین آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به تمدید 10 ساله تحریم‌های ایران از سوی مجلس سنای آمریکا، گفت: در رابطه با مسئله تمدید تحریم ها و نقض برجام مقام معظم رهبری فرمودند که قطعا این مسئله نقض برجام است و ما واکنش نشان خواهیم داد. اوباما مراقب باشد در دام صهیونیست‌ها نیفتد و آن مصوبه را امضا نکند؛ چراکه روسیاهی ابدی برایش به جا خواهد ماند.

وی افزود: وحدت خوبی که در کشور بر سر مسئله نقض برجام از طرف آمریکا و لزوم واکنش ایران در برابر آن شکل گرفته است، جدا ستودنی است و این به معنای وحدت حول محور ولایت است که به تعبیری باید گفت در اینجا نباید گزینشی با صحبت های آقا برخورد کنیم.

اهم اظهارات خطیب جمعه تهران را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

* رهبر معظم انقلاب حتی فرمودند در برخی از جاها از خطوط قرمز عبور شده است منتها آقایان می گویند مجبور بودیم. ما حول محور ولایت هستیم و رهنمودهای ولایت یک مجموعه است، اینکه برخی از این رهنمودها را بگیریم و برخی را نگیریم کار درستی نیست.

*دنیای استکبار قابل اعتماد نیست، خوی تجاوزگری که در کفار است با عهد جور نیست، کسی که خوی تجاوزگری دارد عهد و پیمانی نمی شناسد. تجربه نشان داده است که مستکبران اهل منطق، اخلاق و مذاکره نیستند، جواب زور، زور است، جواب کلوخ انداز سنگ است، باید در مقابل تجاوزگری این ها ایستادگی و مقابله کرد.


* به منتقدین در یکسال و نیم اخیر تندرو و افراطی گفتید و الان به این نتیجه رسیدید که اشتباه است. خب دیگر این اشتباه را نکنید. بجای «رحما بینهم»، «رحما علی الکفار» نباشید.  از طرفی باید تمام امید و نگاه ما به درون باشد، دیدیم که نگاه به خارج جواب نداد.

* سیاست خوش و بش و لبخند جواب نداد و تاکنون این سیاست مقاومت و ایستادگی بوده که جواب داده است.

*{ با اشاره به اینکه کم کم وارد فضای انتخابات سال ۹۶ می شویم}: انتخابات در کشور ما به جد یک جشن سیاسی است؛ چراکه سالیان طولانی مردم در این کشور هیچ کاره بودند، اما به برکت انقلاب مردم همه‌کاره شدند و ما باید قدردان این نعمت باشیم.به برکت انقلاب این موضوع برعکس شده است و این جشن سیاسی نعمت است و باید قدر آن را بدانیم و شکر این نعمت این است که بداخلاقی نداشته باشیم زیرا این نعمت را مکدر می‌کند.این معنا ندارد که در جامعه فقط یک نفر حق حرف زدن داشته باشد همه می‌توانند حرف بزنند البته در چارچوب نظام.

* لغو سخنرانی اگر مایه «شرمساری» است، برای همه سخنرانی‌ها باید باشد.افترا زدن آزادی بیان نیست، تا یک فضایی باز می‌شود عده‌ای شعار هنجارشکنانه می‌دهند که در برخی از مجالس دانشجویی متاسفانه اینگونه شده است. توهین نیز نمونه‌ای از بداخلاقی است. زمانی که می‌توانیم منطقی سخن بگوییم چرا باید توهین کنیم و همچنین نباید به بهانه حمایت از مظلوم به نظام ظلم کنیم و ارزشهای نظام را زیر سوال ببریم.

خطیب نماز این هفته تهران گفت: سیاسیون کشور باید بدانند که این انقلاب مفت به دست نیامده است. نباید برخی افراد نظام را فدای مصالح خودشان کنند که این ناجوانمردی است.

* رؤسای سه قوه باید معلم اخلاق باشند، دعواهای رسانه‌ای چه معنا دارد؟آنها باید دعواهای رسانه‌ای خود را در جلسات خصوصی فیصله بدهند و کسی که آغازگر دعواهاست مستحق توبیخ بیشتر است.

*نباید به بهانه انتخابات قوای نظام تضییع شوند. گویا اینکه کوپن این بار به تخریب قوه قضائیه رسیده است اما به این عزیزان می‌گویم این هجمه‌ها به خاطر این است که شما در مقابل فتنه و حقوقهای نجومی ایستادگی کردیده‌اید است که نباید از میدان بیرون بروید و ایستادگی کنید.

*حضرت علی ( ع ) در کافی جلد 8 فرمودند: اگر پایبندی به دین و ارزش ها نبود ما هم حقه بازی را بلد بودیم اما دین و تقوا داریم و دین را فدای سیاست نمی کنیم، بنابراین از سیاسیون نظام اسلامی انتظار می رود پاییند ارزش های دینی باشند.  دروغ بر دو قسم صریح و غیر صریح است، اگر دروغ بزرگ باشد و کوچک نشان داده شود و یا برعکس، این حرام است.  دروغ صریح این است که واقعیت خلاف واقع نشان داده شود و دیگری دروغ غیر صریح است که به نوعی بزرگنمایی است، چه بسا خبری واقعیت داشته باشد اما این خبر به اصطلاح یک کلاغ 40 کلاغ شود. 

*به عنوان مثال در گوشه ای از نظام اداری و یا در گوشه ای از قوه ای فسادی اتفاق افتاده است و آن را به کل قوه و نهاد نسبت می دهند این دروغ غیر صریح یعنی بزرگنمایی است که حرام است.  از طرف دیگر کوچک نمایی خبری هم دروغ و حرام است، مثلا حقوق های نجومی اتفاق افتاده ، دل متدینان را رنجانده، رهبر معظم انقلاب را متاثر کرده است و حالا بگوییم قانونی بوده است، بسیار خوب قانونی بود اما عدالت و انصاف کجا رفته است؟ روح نظام اسلامی مبارزه با بی عدالتی و تبعیض است مگر هر چیزی که روی کاغذ نوشته شده باشد در هر شرایطی قانون است؟

*مگر فردی که این حقوق های دهها میلیونی را دریافت کرده خبر ندارد که چند درصد مردم زیر خط فقر هستند؟ آیا این لقمه از گلوی او پایین می رود؟ بنابراین نباید واقعیت را کوچک جلوه داد.

*{ با اشاره به اینکه خطیب نماز جمعه باید از دروغی که جامعه مبتلابه آن است بگوید تا جلوی آن گرفته شود}: از این رو مبحث دروغ را در پنج بخش بیان می کنم که یک بخش همان دروغ صریح و غیر صریح بود که توضیح دادم.  سیاست مدار دینی حتی نسبت به دشمنانش هم دروغ نمی گوید چه قدرت داشته باشد و چه نداشته باشد، سیاست ورز دینی حاضر نمی شود برای زمین زدن رقیب دروغ بسازد. صداقت اعتماد آور است حال در منزل باشد مایه اعتماد در خانه می شود و اگر در اجتماع و نظام باشد مایه اعتماد مردم به نظام می شود، در مقابل دروغ کاخ اعتماد را فرو می ریزد، بنابراین سرمایه اعتماد باید در جامعه زنده بماند و کمترین دروغ در این عرصه بیشترین آسیب را در پی دارد.

*آنچنان که دروغ گفتن حرام است اتهام به دروغ هم حرام است، سه نوع حرف داریم یکی حرف راست، دوم یقین داری دروغ است و سوم اینکه به راست و دروغ بودن حرفی شک داری حال این فرد عادی باشد یا مسوول، بعضی ها فکر می کنند به فردی که مسوول شد هر چه می خواهند می توانند نسبت دهند در حالی که اینطور نیست بنابراین باید مراقب دروغ و اتهام دروغ هم باشیم.

*به یاری خداوند پیروزی در حلب نزدیک است و کمر دشمنان زخم‌خورده اسلام در حلب شکسته می‌شود. دنیای استکبار روی موصل و حلب شرط بسته است، در هر دو مکان رزمندگان غیور ارتش عراق و سوریه و بسیج مردمی و حشدالشعبی به پیش می‌روند و پیروزی تا آنجا را به آنها تبریک می‌گویم.

*مسئولان انگلیس در نشست اخیر شورای همکاری خلیج فارس اظهاراتی مطرح کرده‌اند که کهنه است  این حرفها از سوی مسئولان کشوری که سیاه‌ترین پرونده را در کشور ما دارند خروجی جز یک کلمه مرگ بر انگلیس ندارد. هر کجا پای استعمار، مبارزه با اسلام و تفرقه به میان آمده پای انگلیس نیز به وسط آمده و به فضل خداوند امروز آنها در ضعیف‌ترین وضع خود قرار دارند و این حرفها آنها را بی‌آبروتر می‌کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 610387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • k IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    38 1
    حاج آقا از املاک نجومی هم حرف بزنین لطفا
  • بهارا GB ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۹
    0 3
    املاک نجومی که داره بررسی میشه و کسی هم ازش دفاع نکرده