زوج و فرد، سرمای هوای، پایان محرم و صفر از جمله دلایل افزایش ترافیک شبانه تهران عنوان شده، اما هنوز کسی پاسخ روشن و قاطعی در این باره نداده است.

ترافیک عصرگاهی و شبانگاهی تهران، بسیار اذیت کننده شده است. شب اول حتی تا دقایقی پس از نیمه شب هم ترافیک سنگینی در خیابان‌های تهران حاکم بود. اما این ترافیک شدید شبانگاهی در دو هفته گذشته،‌ادامه داشته است. 

به گفته سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ، یکی از عوامل افزایش ترافیک شبانگاهی پایان ماه محرم و صفر است: در ماه‌های محرم و صفر به خاطر اعتقادات مذهبی و باور داشت‌های دینی مراسم‌های جشن برگزار نمی‌شود و خرید صورت نمی‌گیرد. هفته گذشته با پایان ماه صفر عده‌ زیادی که قصد خرید یا برگزاری مراسم داشتند تردد خود را در شهر شروع کردند بنابراین میزان ترددها در شهر بالا رفت. علاوه بر آن سرمای هوا، کمبود حمل و نقل عمومی و برگزاری نمایشگاه نیز در افزایش میزان ترافیک تاثیر گذاشت. در تابستان دو بار ترافیکی وجود دارد که یکی تعطیلی ادارات و شرکت‌ها بین ساعات 2 تا 4 بعد از ظهر است و دیگری ترافیک شبانگاهی است، چون در تابستان طول روز بلند است و با دو بار ترافیکی بعد از ظهر و شبانگاهی با هم تداخل نمی‌کنند وضعیت ترافیک کشور بهتر است اما در پاییز به خاطر کوتاهی طول روز و تداخلی که بین بار ترافیکی بعد از ظهر و شبانگاهی اتفاق می‌افتد حجم ترافیک بالا می‌رود که کاهش دما و بارش نیز در این مسئله تاثیرگذار است.»

او همچنین پیش از این گفته که افزایش ساعت زوج و فرد در سنگین تر شدن ترافیک تاثیر داشته است: «تعيين ساعت ١٩ به عنوان زمان اتمام ممنوعيت طرح زوج و فرد نيز باعث شده تا سفرهاي درون‌شهري به بعد از ساعت ٧ شب موكول شود كه اين موضوع به خودي خود مي‌تواند ترافيك شبانگاهي را افزايش دهد.»

نکته اینجاست که ترافیک شدید تهران فقط برای روزهای کاری هفته نیست، حتی در روزهای تعطیل هم باید دقایق طولانی را در ترافیک عصرگاهی و شبانه تهران گذراند. 

تاکنون افزایش ساعت زوج و فرد، سرما، پایان ماه‌های محرم و صفر، افزایش دوردور شبانه، تک سرنشین‌ها و مواردی از این دست به عنوان دلایل افزایش ترافیک شبانه تهران ذکر شده اند.

با این حال هنوز کسی پاسخ روشنی به دلایل ترافیک شبانه دو هفته گذشته تهران نداده است. حتی شهرداری هم اعلام کرده کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تازه تشکیل شده است. پس قاعدتا باید مدتی را برای به نتیجه رسیدن بررسی های این کمیته منتظر بود. 

به نظر شما دلیل این ترافیک سنگین شبانه در دو هفته گذشته تهران چیست؟ نظرات خود و مشاهداتتان از دلایل ترافیک این شبها را در بخش نظرات همین خبر برای ما ارسال کنید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 199
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.ط A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    1 راحت طلبی مردم 2 عدم وجود وسیله نقلیه عمومی در سطح کلان شهر تهران 3 وجود نمایشگاه، مگامال، و... در داخل شهر 4 عدم توانایی نیروی راهنمایی رانندگی در کنترل و مهار ترافیک 5 ساخت و ساز بی رویه و فروش تراکم و افزایش جمعیت مهاجر به تهران
    • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      247 7
      مگا مال را خوب امدی،شهرداری بند کرده به نمایشگاه که بعضی از روز های سال ان هم تا ساعت 4 یا 5 بیشتر نیست ولی به جایش مجوز ساخت این همه مال داده
    • بی نام IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      109 5
      کاملا با شما موافقم
    • رضا A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      190 3
      و همچنین تمرکز بخش اعظم مکان های تجاری و تفریحی در نیمه شمالی شهر.
    • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      علتش این همه داستانسرایی نیست. یک کلمه است. مدیریت
    • بوئين زهرا IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      241 8
      وقتي سيف گراني دلار رو گردن اربعين و تقاضاي بالا ميندازه ، به طبع اون ، پليس ترافيك اخير رو گردن ماه ربيع الاول انداخت و به همين سادگي
    • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      45 2
      بسیار عالی
    • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      121 3
      به همه اینها اضافه کنید مشکلی به نام جای پارک،اگر دقت کنید می بینید که بسیاری از مواقع در ترافیک سنگین گیر کردید ولی وقتی جلوتر میرید برمیخورید به یک یا چند ماشین که جلوی تعدادی مغازه که کنار هم هستند و یا جلوی ورودی پاساژ پارک کردند و بعد از اون ترافیک روان میشه این پدیده یعنی هنگام طراحی شهری و یا دادن مجوز ساخت مسکونی یا تجاری،نوک دماغ را دیدنشاید حتی اون رو هم ندیدن در ضمن سوال اینه که الان که به قول معروف خودروی تک سرنشین توی شهر زیاده،اتوبوس های بی آر تی و مترو مملو از مسافره،اگر قرار باشه که سرنشینان این خودروها هم به مسافران وسایل نقلیه عمومی اضافه بشن،آیا واقعا این ناوگان ظرفیت پذیرش اونها رو داره؟
    • فرهاد A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      119 2
      به شهرداری پیشنهاد میکنم سراسر اتوبان همت از شرق تا غرب را تبدیل ش کنن به فضای سبز.. نباشه بهتره
    • وو DE ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      83 78
      یکی از مهمترین علتهای ترافیک شلوغ شدن جلوی مطب پزشکایی هس که دماغ عمل میکنن.اگه به ماشینای تو اون محدوده ی ترافیک دقت کنید میبینید اکثر دماغا شبیه برونکا تو کارتون چوبینه.همون عقاب بدجنس
    • فرهاد A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      درب دو تا کارخونه مشهور اتوموبیل سازی ایران را تخته کنن خود بخود ترافیک حل میشه.
    • بی نام DE ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      38 56
      پولدارهایی باماشین جدید و غم نان و اب ندار
    • حمید RO ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      32 2
      خطوط ناقص مترو ام هست اصل ترافیک غرب به شرق و شرق به غربه «اتوبان حکیم، همت، رسالت، صدر و نیایش» بعد یدونه خط مترو ام در این نواحی نداریم
    • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      13 0
      متاسفانه تمام پیشنهادی که توی مملکت داده میشه تحت عناوین باز دارنده هستند استفاده نکنید ،مصرف نکنید ، نسازید ، نخورید ، نپوشید ....ولی متاسفانه هیچ وقت نشد در مقابل روش جایگزین پیشنهاد بشه از قدیم گفتن اول چاه رو بکن بعد منارو به دزد .میگن از ماشین شخصی استفاده نکنید ،خوب در مقابل از چی استفاده بشه از کدام اتوبوس و مترو ؟ همین الان مترو و اتوبوس کفاف مسافرهای فعلی رو نمیده حالا فرض کنید سرنشین ماشین های شخصی هم به این مسافرین اضافه بشه ببینید چه شود اگرامکانات حمل و نقل عمومی آنقدر زیاد و سهل الوصول باشدکه بتوان به راحتی سوار و پیاده شد و به تمام نقاط شهر دسترسی پیدا کرد مردم که دیوانه نیستند که باز از ماشین شخصی استفاده کنند اول امکانات حمل و نقل عمومی رو بهبود بدید انتخاب با مردم
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      2 14
      فقط راحت طلبی ... خداییش بعضیا خوشی زده زیر دلشون
    • مهزیار A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      11 7
      مورد آخر از همه موارد صحیح تره علت اصلی ترافیک ، جمعیت بیش از حد تهرانه . این همه شهرستانی در تهران چکار میکنن ؟ آخه چرا اکثر کارمندان ادارات تهران شهرستانی هستن . مگه تهران طلا ریختن ؟ من که کلا سالی دو یا سه بار واسه انجام کاری گذرم به تهران میفته توی بی آر تی میبینم که از هر ده نفر به زور یک نفر تهرانی پیدا می کنی . مورد دیدم آقایی که توی شهرش مغازه دار بوده و خانمش کارمند اداره ، اونوقت زن و شوهر پاشدن اومدن تهران دارن ویزیتوری می کنن خب که چی مثلا ؟؟؟ حتما به خاطر اینکه به قول مهران مدیری چشم عمه سهیلا اینا در بیاد که ما هم داریم تهران زندگی می کنیم ؟ فوتبالیست شهرستانی قراردادش با یه تیم تهرانی تموم میشه بر نمی گرده شهرش . سرباز خدمتش تموم نمیشه بر نمی گرده . علت فقط جمعیته همین
    • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      4 0
      چند هزار تا یدک کش و به همین تعداد راننده و به همین تعداد پلیس در مسیرهای اصلی رفت و آمد کنند و هر چه دوبله پارک است سریعا و بدون گذشت به پارکینگ انتقال دهند. تقریبا بین 30 تا 50 درصد به فضا اتومبیل رو افزوده خواهد شد و بار ترافیک به میزان زیادی کاهش خواهد یافت. حقوق پرسنل این طرح هم از طریق اخذ جرایم و سایر دریافت های مقرر بطور کامل تامین خواهد شد.
    • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      6 0
      اضافه بکنید حریص شدن مردمی رو که از صبح تا شب حق بیرون آوردن خودرو ندارند
    • بی نام A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
      10 5
      امیر تبریز اوغلی مگه تو تهرانی هستی که نظر میدی؟
    • امیر تبریز اوغلی IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
      8 3
      اقای مهزیار کشته مرده نظرت هستم..... تهرانی بودن و تهران زندگی کردن کلاس گذاشتن و افتخار داره؟؟؟؟؟؟؟ خداییش چی فکر کردی این حرفو زدی..... بر حسب ضرورت سالی 2 بار میام تهران حوالی ولیعصر و حافظ.... خدا شاهده یعنی 1 ماه مونده به سفر نگرانم که بازم باید برم اونجا.... البته شهری با مردمان قابل احترام
    • بی نام EU ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
      0 0
      در یک همدستی نا آگاهانه و تخریب گر سلامتی و و زندگی . مردم و دولت هر دو مقصرند.دلایلشم همه دوستان دارن میگن.هر کدوم یک قسمتیشو
  • علی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    134 9
    علل مختلفه.غیر از علل کلیشه ای تک سرنشین بودن و استفاده از وسیله نقلیه شخصی برای هر کاری؛ یکی از اصلی ترین علل وجود بزرگراه هاست که بر عکس تصور باعث ترافیک شدید تر میشه.شهرهای نوین هرگز بزرگراه در مرکز شهر ندارند.دوم افتضاحات مهندسی است که تحت عنوان اصلاح مهندسی انجام میشه.مثل بستن تمامی تقاطع های شهری که خیابان ها را هم مثل بزرگراه میکنه و فردی که مثلا میخواد از جنوب یک خیابان به شمالش بره باید بره دور بزنه و مسافت بیشتری رو طی کنه.فاصله زیاد محل سکونت با محل کار؛ عدم گسترش حمل و نقل عمومی؛ گرانی تاکسی و خصوصا اتوبوس و عدم دسترسی به آنها؛ سردی هوا؛ گرانی تفریحات عادی؛افزایش پاساژها و مراکز خرید؛اصل وجود طرح زوج وفرد و از همه مهتر حذف سرویس ادارات و شرکتهاست که باعث میشه پرسنل شخصا سرکار برن
    • بهروز A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      62 4
      گفتا زکه نالیم که از ماست که بر ماست...
    • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      22 87
      تنها راه حل محدود کردن ورود ماشین شخصی به خیابان هست از درب منزل و در همه ساعات حتی جمعه ها.
    • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      40 8
      بی نام 16:25:02 این راه حلت خیلی تنده بهتر بود بگی محدودیت برای وسایل تک سرنشین در ساعات کاری هفته مثل خیلی از کشور های اروپایی این طرح در پاریس و لندن و بعضی از شهر های اسیای دور اجرا میشه ولی طرح شما مثل کره شمالیه
    • سعید A1 ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      35 2
      روز پنجشنبه اومدم تهران ، بعد ماشینم و خواستم بزارم پارکینک با وسایل عمومی یا تاکسی برم ، 4 نفر هم بودیم ، اولا که از هر کس پرسیدم پارکینگ عمومی کجاست ، میگفت نیست ، نداره . بعدم چند تا اتوبوس و دیدم تا سقفش ادم بود ، اومدم از اتوبان امام علی تا رسیدم خ پیروزی ، ماشین و پارک کردم با تاکسی برم ، از تقاطع اتوبان اماعلی،پیروزی تا ظهیر الاسلام داخل بازار برای 4 نفر رفت و برگشت میشد 48 هزار تومان .. به همین دلیل با ماشین رفتم و 20 هزار تومان جریمه پرداخت کردم ، 28 هزار تومن هم به نفع خودم شد .
    • بی نام DE ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      10 15
      آفرین...ساخت افقی شهر تهران عاقبتش همین میشه...اگر شهر در عمود ساخته میشد خدمات رسانی بهتر خیابانها بزرگتر .مسافرتهای درون شهری کمتر .اتلاف انرژی کمتر فضای سبز بیشتر و......از شهردار یه سوال دارم این همه پرفسورها و طراحان شهری دنیا عقلشون نمیرسه که به جای پل روگذر دور برگردان بسازند..،؟
  • رضا A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    101 3
    ميدونم معنايي نداره ولي تصميمات غلط مديران
    • عربلو IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      76 2
      حداقل فايده تعمدي و مفيدش براي سيستم اينه كه مردم رو به اندازه كافي سرگرم ميكنن تا غافل باشن از مسائل اصلي و مشكلاتي كه در اينجا وجود داره
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    71 62
    مثل خیلی از کشور ها برای خودرو های تک سرنشین عوارض تعیین کنید چون بالای 70 درصد این ترافیک مربوط به تک سرنشین هاست
    • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      نکنه می خوای من ماشین شیک و گرم و نرمم را ول کنم بیام با وسیله نقلیه عمومی برم که همه استفاده می کنند این طوری کلاسم خیلی پایین میاد من کلی پول واسه ماشینم دادم به جای این کار ها مسیر ویژه برای کسانی درست کنید پول بیشتر برای ماشینشان را دادند مثلا این بی ار تی را جمع کنید و بذارید ما از ان مسیر استفاده کنیم اخه چرا کسی که 500 تومن میده زودتر از من برسه این انساف نیست
    • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      62 12
      بی نام 15:20:29 می خوای کل خیابان را برات قرق کنند تا تو راحت با ماشین شیکت رد بشی محض اطلاعت بگم که خیابان ها و بزرگراه های شهر با پول همه مردم درست شده و اختصاصی نیست و کسانی باید بیشترین استفاده را ببرند که بیشتر هستند مثل مسافران یک اتوبوس
    • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      52 17
      این که مسئولین فراموش کردن که مترو رو به موقع و درست طراحی و احداث و بهره برداری کنن رو نباید من تک سرنشین بدم. مترو خط 8 و 9 رو که یه نخبه به بهونه منوریل تعطیل کرد و خبری ازش نیست. ماشین رو به چند برابر قیمت میخرم بیمه و عوارض هم میدم. بعد بذارم توو پارکینگ و بیام بغل خیابون منتظر مسافرکش شخصی بمونم؟
    • بی نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      12 12
      بی نام 16:38:50 من هم ماشین دارم مثل شما و عوارض هم می دهم و هم کارم خیلی مهمه من نمی گم کار شما مهم نیست ولی با اتوبوس و مسافر کش شخصی تردد می کنم
    • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      28 4
      تو شهرهایی مثل توکیو،پاریس،لندن،مادرید و نیویورک بیشتر مردم با وسایل نقلیه عمومی تردد می کنند و کسی وسیله شخصی نمیاره ان ها هم ماشین دارند و عوارض می دهند تازه ماشین های شیک تری دارند ولی خودخواه و راحت طلب نیستند
    • بی نام IT ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      8 0
      در این حدد؟ حاجی یعنی اینفدر که ماشینت با کلاسه ،کاش یه درصدشو شعور داشتی
    • ali A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
      1 3
      یعنی چی عوارض تعیین کنند طرف پول داده ماشین خریده حالا سوارش نشه فک کنم شما پلیس راهنمایی و رانندگی هستید به فکر جیب خودتی
    • بی نام RO ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
      0 1
      بی نام 02:01:07 مگر من با تو شوخی دارم مگر من هم سطح تو هستممن پول بیشتر دادم و حق بیشتری نسبت به بقیه دارم به خصوص از اون کسی که داره با 500 تومن زودتر از من می رسه به جای این که برای اون افراد تثحیلات ایجاد کنند باید برای من تثحیلات ایجاد کنند که زودتر برسم
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    104 3
    چند شب پیش یک مسبر چند دقیقه ای را نزدیک به یک ساعت طی کردم دلیلش هم خالی کردن مصالح ساختمانی و پارک بونکر های سیمان بود ان هم در ساعت 7/5 که ترددشان ممنوعه شهرداری میگه که دستفروشان سد معبر می کنند چرا با این سد معبر عظیم برخورد نمی کنه
    • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      6 193
      چیه حسودیت میشه و دستت به گوش نمی رسه می گی پیف پیف می بندم جریمه اش را می دم نمی تونی قشر موفق و شریف صاختمان ساز را ببینی و ببینی کسی از تو بالاتره
    • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      67 2
      14:57:01 حالت خوبه؟
    • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      54 3
      به نظرم بی نام دوم شوخی کرده
    • kiarash maleki IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      81 5
      تويي كه ساختمان رو صاختمان مينويسي انتظار بيشتري ازت نميره يه خيابون رو ببندي و جريمش رو هم بدي
    • فرهاد A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      62 5
      واقعا هم سواد این قشر در همین حد هست که ساختمان را مینویسند صاختمان.. و البته سطح ادب شون
    • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      52 1
      «قشر موفق و شریف صاختمان ساز»؟ موفق این بساز و بندازها تویی با این سطح سواد؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    193 5
    قالیباف داره در سیستم حمل و نقل عمومی اخلال میکنه .... تعداد اتوبوسها حتی در بی آر تی به طور قابل ملاحظه ای کم شده ......
    • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      142 5
      می خوا با این کار دولت را ناکارامد نشون بده که دور بعد رای بیاره مگر دور پیش ایستگاه تقاطعی خط 3 با 2 را حذف نکردند که مترو خط 3 زودتر راه بیافته و مثلا رای بیاره
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    171 1
    دليل اصلي اين كه تو شهرستانها و اطراف تهران كار نيست وملت هجوم به سمت تهران آوردند با مسافر كشي ودستفروشي وكارهاي مختلف خرج زندگي در مياورند وبايد چاره اي انديشيد ........
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    104 2
    اگر شهرداری این قدر مجوز ساخت مال و رستوران ها را در کنار خیاان ها و شریان های تهران را نده همچین اتفاقی نمی افته هر جا که این مراکز خرید و رستوران ها باز شده همین مشکله
    • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      63 2
      درست مثل خیابان ستارخان در غرب و بلوار اندرزگو که قرار بود بار ترافیک را کم کنه که الان به خاطر این که شهرداری بیخودی مجوز ساخت رستوران و مغازه اطراف این بلوار را داده معظلی شده و بد تر باعث ایجاد باز ترافیکی در منقه شده
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    87 5
    عدم نظارت پلیس، پلیس مثل کارمندا ساعت 7 شب تعطیل میکنه میره و چهارتا سرباز میذاره که مشکل ترافیک و حل کنن ... تغییر ساعت زوج و فرد به 7 ... مشکلات مترو و بی آرتی و تاکسی ... اول تا آخر اینکه شهر و رها کردن تو بی نظمی و حالا از دست خارج شده
  • زنگمه IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    دختران کنار خیابونی با پوشش نامناسب و ترمز های بی جهت جوونا برای چشم چرانی دلیل تمام و کمال ترافیک
    • قاسم IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      نظر ندی کسی نمیگه لال....
    • بابک A1 ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      43 14
      یکی از مسئولین تعبیر کرده بود به ترافیک جنسی ;
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    85 5
    شهر بی در و پیکر و بی صاحب دیگه هیچ چیزیش چرا نداره .... تهران شده قبرستان ماشینها .... اونی که ماشین شیک با سرعت فلان قدر دارن ....با اونی که یه لگن 4 چرخ داره فرقی ندارن همه باید ساعتها توی ترافیک بمونن و حرص بخورن .... دیروز ساعت 4و نیم از داره اومدم بیرون ساعت 6و 45 دقیقه به منزل رسیدم .... از ولیعصر سر مطهری تا میدان کاج
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    87 3
    مهمترین دلیل آن تخریب باغات ، ساخت مجتمع تجاری و مسکونی و همچنین تراکم فروشی وحشتناک و غیر قانونی و اصولی شهرداری تهران است ،به عبارت دیگر عملکرد شهرداری تهران در سال های اخیر به خوبی اثرات خودش را دارد نشان می دهد
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    108 2
    به خاطر اینکه شهرداری جای گسترش مترو و حمل نقل عمومی، پل و تونل میسازه اونم با پیمانکارای مرد علاقش.
    • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      21 75
      مشکل اینه که دولت اون بخشی از بودجه مورد که بر عهده ش هست رو نمیده
    • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      75 4
      بی نام 15:23:27 اگر شهرداری اموال شهر را با تخفیف ویژه به بعضی ها نمی داد یا به فکر چاپ بیلبورد نبود الان پول داشت که اتوبوس و واگن مترو بخره
  • بی نام A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    90 4
    حمل و نقل عمومی بسیار ضعیف
  • بی نام EE ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    52 47
    مهمترین دلیل خودرو تک سرنشینه.مردم ما فقط یاد گرفتن غر بزنن و تقصیر رو به گردن مسولین بندازن.در صورتیکه اگه هر کسی سعی کنه تغییر رو از خودش شروع کنه و در مسیرهایی که میشه به راحتی از مترو و اتوبوس استفاده کرد ماشین شخصی بیرون نیاره بخش اعظم مشکل برطرف میشه.
    • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      35 27
      در پاريس براى روزهايى كه هوا الوده است و روزهايى از سال كه پيك ترافيكى داره براى خودروهاى داراى كمتر از سه سرنشين جريمه تعيين شده با توجه به اينكه قريب به ٨٠٪‏ خودروهاى تهران تك سرنشينه بايد براى اصلاح اين وضع اقدام بشه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    71 14
    مردم بيكار و علاف
  • روحيه IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    71 16
    365 روز بيمه كامل دولت ميگيره ، نزديك نيمي از اين روزها رو به خاطر طرح ترافيك و زوج و فرد نميشه از خودرو استفاده كرد و بقيه اون رو هم بايد معطل در راهبندان و هدر دادن سوخت و آخر سر هم همه كاسه كوزه ها سر مردم بشكنه ، دريافت و خرج كرد پول بابت بيمه كامل ، آيا حلاله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      44 46
      این که با ماشینت بیخودی بیای بیرون ترافیک ایجاد کنی و هوا را الوده کنی حلاله؟به خاطر این ترافیکی که ایجاد کردی امبولانس و اتشنشانی تو ترافیک گیر کنند و جان عده ای به خطر بیافته
    • خزاعي IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      22 11
      جان و عصاره جيب ما تو خطر بيفته و افتاده ايرادي نداره ؟ دولت متناسب با اون روزهايي كه تو سال نميشه خودرو استفاده كرد حساب و كتاب كنه و پولش رو از مردم نگيره ، هر چقدر ميخواد قانون من درآوردي بزاره
    • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      32 18
      من بهت پیشنهاد میدم که موتور ماشنت را 24 ساعته نگه دار و خانوادگی نوبتی با ماشین تو شهر دور بزنید و هوا را الوده کنید و ترافیک ایجاد کنید تا پول بیمه ای که دادی هدر نره
    • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      32 8
      پول بیمه را دولت نمی گیره،بیشتر شرکت های بیمه در کشور خصوصی هستند
    • طولابي IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      16 2
      اگه با خودي بخوايم بيايم بيرون و ترافيك درست نكنيم و هوا رو آلوده نخوايم بكنيم و بلكه به كارامون برسيم بايد چيكار كنيم بي نام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      17 8
      طولابی جان با وسیله عمومی به کارهایت برس مثل خیلی های دیگرمن هم ماشین دارم ولی همیشه با وسیله عمومی میرم هم اعصابم ارومتره و هم مشکل جای پارک ندارم
    • بی نام A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      20 2
      اولا گه پول بیمه رو دولت نمیگیه، ثانیا که مجری طرح زوج و فرد نیرو انتظامی و شهردارین. چه ربطی داشت به دولت یتیم؟
    • بی نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      6 7
      در ضمن بی نام 16:02:46 شهرداری و نیروی انتظامی کار خیلی خوبی کردند که طرح زوج و فرد گذاشتند وگرنه شهر بیشتر از این قفل می شد همین کسانی که می گند ترافیکه و چرا طرح زوج فرده اگر این طرح نبود اصلا ماشینشان را نمی توانستند از پارکینگ بیرون بیارند
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    53 5
    عدم مدیریت شهری
  • دهه شصتی A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    33 46
    دور دور آقا من خودم یکی از اونام سرگرمی نداربم که میریم با ماشین دور دور
    • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      34 13
      اگر کار و زندگی داشته باشی نمیری دور دور و وقتی می رسی خانه به خانواده ات می رسی و این قدر خسته هستی که هر شب نری دور دور
    • هادی A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      33 34
      نگو سرگرمی نداریم... بگو کار و زندگی و احساس مسئولیت نداریم
    • دهه شصتی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      39 30
      اتفاقا کار دارم زنم تازه گرفتم بچمم تو راهه ولی سرگرمی خیلیا همین دور دوره میخواین قبول نکنین نکنین والا
    • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      28 12
      خدا شفا بده ....... تفریحی سالم تر از این سراغ نداری .....
    • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      30 12
      به جای اینکه به زنت و بچه تو راهت برسی شب ها میری دور دور،واقعا برات متاسفماخه چقدر بی مسئولیتی
    • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      29 12
      دهه شصتی نفهمیدم اول زن گرفتی یا اول بچه تو راه بود؟
    • دهه شصتی IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      11 2
      بی نام جان اول زن میگیرن بعد بچه دار میشن نکنه تو ترافیک گیر کردی همه عمرت نرسیدی بری مورسه یه اینم بلد نیستی
  • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    48 1
    به نظر می رسد مهمترین عامل افزایش ترافیک افزایش ساعت زوج وفرد می باشد مردم ناچارند خرید های روزمره و رفت وآمد خود را به بعد از ساعت 7 موکول کنند که باعث افزایش ترافیک در بازه زمانی کوتاه می شود روزهای تعطیل همتعداد خودروها افزایش می یابد
    • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      13 1
      خیلی هم منطقی و عالی. فنر حجم خودروها رو جمع میکنند تا ساعت ۷
  • علی A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    54 16
    1 برخورد جدی با مسافرکش های شخصی و نمره شهرستان که اخیرا خیلی بیشتر شده 2 قانونمند کردن حرکت کامیون های پخش مواد غذائی در سطح شهر 3 برخورد جدی و مستمر با خلافهای ساکن مثل پارک دوبل 4 برخورد واقعی با تخلفات موتور سواران در سطح شهر. 5 عدم دستکاری چراغهای راهنمایی در نقاط کلیدی مثل چهارراه جهان کودک 6 برخورد با تخلفات ساکن تاکسی های خطی که خود عامل ایجاد ترافیک در ورودی خیلی از خیابانها هستند مثلا خیابان گاندی یا دربند. به نظر من اگر واقعا موارد که ذکر شد انجام شود در آن صورت ترافیک تهران 30 تا 40 درصد کمتر خواهد شد. مسئلین محترم اگر دوربین های سطح شهر مثلا میدان قدس را فقط برای دو ساعت از 5 تا 7 تماشا کنند متوجه این بی نظمی و هرج و مرج وحشتناک ترافیکی خواهند شد.
    • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      9 1
      مسئلین باید از نظرات شما کمال استفاده شدید رو ببرن
  • بی نام A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    دليل كل معضلات تهران فقط يك چيز است قاليباف ،پديده هزاره سوم
    • بی نام A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      10 56
      آخه چرا از هر چیزی میخوای بهره برداری سیاسی کنی این من و شما هستیم که توی این ترافیک افتضاح باید گیر کنیم وگرنه قالیباف و اونی که سنگش رو به سینه میزنی هیچی شون هم نمیشه
    • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
      0 0
      بی نام سه شنبه 23 آذر 1395 15:26:37 شما به خودت فشار نیار اینها حقشونه توی ترافیک باشند و سنگ قالیباف یا روحانی رو به سینه بزنند واقعا که مردم دارند برای کیا خودکشی میکنند؟
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    59 2
    افزایش بی رویه جمعیت تهران ساخت و ساز بی رویه مراکز خرید تولید بی رویه ماشین عدم نظارت پلیس راهنمایی ماشین سواری شده عادت برای یکسریها
  • عباس IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    25 3
    ساخت و سازهای غیر اصولی و عدم تامین پارکینگ کافی مانند فروشگاه کوروش در ستاری که بر اتوبان بوده و برای ورود به پارکینگ آن ترافیک زیادی در اتوبان ایجاد می شود و همچنین خطوط بی آر تی که فضای زیادی از خیابان را اشغال می کند به دلیل کمبود اتوبوس و حرکت با فاصله زمانی زیاد امکان خدمات رسانی مناسب را فراهم نمی کند و همچنین خودروهای تک سر نشین عامل این ترافیک می باشد
  • وحید A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    49 22
    هوا فروشی شهرداری، مهاجرت و سطح فرهنگ پایین شهرنشینی بخصوص از طرف تازه مهاجران بدون تردید، دیدم کسانی که به عشق شلوغی و ترافیک اومدن تهران و بودن تو ترافیک رو بجای موندن تو شهر خودشون نشونه پیشرفت زندگیشون میدونن
    • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      40 24
      وحید جان تهران یک روستایی بود در حدود 200 سال پیش که با پول نفت اباد شد شما چنان صحبت میفرمایید گویی شما خودت 100 ساله اونجا هستی و همه شما مراعات میفرمایید. اتفاقا خیلی از کسانی که از شهرستان به تهران میرن بسیار بهتر از شما رعایت میکنن من توی تهران زندگی کردم د شیراز هم بوده ام و چند شهر دیگه هم زندگی کرده ام تهران شهری است که اصلا نمیتونه ادعای فرهنگ بکنه فرهنگی در تهران وجود نداره خلاصه اینو میخام بهت بگم که خودت هم مهاجری به تهران ببم جان کلاس بیمورد نذارید لطفا میلیونها تهرانی هستید مشکل رو میخواهید بندازید گردن اون چند نفری که روزانه میان و کار دارن هیشکی هم بودن در ترافیک رو نشونه پیشرفت نمیدونه شما احتمالا داری از تجربه خودت صحبت میکنی دئر دور کردن کر خودتونه فرافکنی نکنید
    • بی نام A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      2 2
      خدایا بدهش
    • بی نام A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      2 5
      بی نام 15:48 حالا چرا اینقدر به خودت فشار میاری، عزیز من 15، 20 سال پیش نصف مشکلاتی که الان هست هم نبود باید قبول کرد مهاجرت بی رویه که کاری به علتش و درست یا غلطش ندارم کمر همه کلانشهر مثل تهران رو خورد کرده
  • بی نام CA ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    27 77
    عامل ترافيك: بدحجابي خانم هاست
    • بی نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      40 4
      دم محلتون ساختمان پزشکان هست؟؟؟اگه هست یه سری بزن حالت خوب نی
    • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      24 0
      خخخخخخ
    • شمرون A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      13 18
      تا اسم مهاجرت اىن شهرستانى ها مىاد خودشون رو کتک مىزنند وهى وطنم وطنم مىکنم بابا خب راست میگه دىگه پاشو برو ولاىت خودت چشم ندلرىد مردم تهرون رو ببىنىد اداى اونهارو هم در مىارىد دنبال اون هستىد که پلاک نمره تهرون هم بگىرىد خخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    23 34
    بنزین را گرون کنین تا حوس دور دور به سرشون نزنه
    • بی نام DE ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      5 7
      بشینیم خونه در و دیوار رو نگا کنیم خوبه یا بریم بیرون با خانواده خوش بگذرونیم ؟؟
    • ناشناس IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      11 3
      چقدرفکرکردی تااین پیشنهادرادادی اونی که پول توجیبشه باگرون شدن تازه به ریش اکثریت ملت میخنده وقشنگ کیفشومیبره نکنه توهم مایه داری خوش باشی
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    47 1
    فرهنگ پایین مردم ما متاسفانه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    47 1
    به نظر بنده دخالت بی جا و عدم توانایی پلیس در اداره و مدیریت ترافیک، عامل اصلی افزایش بار ترافیک این روزهای تهران است.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    69 2
    حراج شهر توسط شهرداری در سالهای اخیر
  • بی نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    64 1
    گسترش بی رویه ساخت و ساز مراکز تجاری در مناطق مسکونی که ظرفیت این همه تردد را ندارند پالادیوم، ارگ تجریش، کوروش و ...
  • حسینی A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    46 7
    یکی از اصلیترین دلایلی که هیچکس دقت نمی کنه وجود خطوط بی آر تی هستش اکثر معابر اصلی شهر رو نصف کردن ، که هر ده بیست دقیقه یه اتوبوس رد بشه، از اون طرف اتوبوسهای عادی رو راه نمی دن که همین یه ذره فضای باقیمانده برای ماشین های سواری تنگتر و عبور سخت تر بشه به جای پول بی آرتی کاش مترو رو گسترش می دادن
    • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      17 19
      اولا در بیشتر خطوط بی ار تی ها هر 3 دقیقه یکبار تردد می کنند نه بیست دقیقه یکبار بعدش هم اون بی ار تی پر از مسافره و حداقل 120 تا مسافر داره و تعداشان برابر نزدیک به 80 ماشین هست که در لاین کناری هست،این بار بیشتر دقت کن می بینی که اثر خودرو ها تک سرنشینند ولی اتوبوس پر از مسافره در ضمن نمیشه برای همه شهر مترو ساخت هزینه اش سر سام اور میشه احداث بی ارتی یکی از اقدامات خوب شهرداری بود ضمن این برای احداث بی ار تی پارک حاشیه ای خیابان حذف شده و بی ارتی احداث شده پس جای ماشین هارا تنگ نکرده
  • بی نام A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    29 6
    شاید نزدیک به 25 درصد ماشین هایی که در تهران ترد میکنند نمره شهرستان هستند . این مشکل نه فقط برای تهران در شهرهای بزرگ هم همینه . باید برگ تردد روزانه برای خودروهای شهرهای بزرگ بگذارند بطوری که مثلا طرف از ورامین و کرج و بومهن نیایند تهران مسافر کشی . شما دقت کنید هر منطقه در اختیار یک پلاک شده مثلا مسافرکش های دار آباد به تجریش همشون ایران 69 و خیابان آفریقا ایران 26 . از محل این در آمد میتوانید ناوگان حمل و نقل عمومی را گسترش بدهید . هر چند که در کنارش باید و باید با ایجاد اشتغال و بخصوص رفع مشکلان درمانی جلوی مهاجرت بی رویه را بگیرید نه اینکه برای نجات یکی 2 خودرو ساز 100 هزار خودرو با اقساط ارزان بدهید تا مشکل بیکاری در شهرستانها را با کشاندن آنان به شهرهای بزرگ برای مسافر کشی بخواهید
  • آرش A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    31 2
    دوردورهای بیهوده ساخت و سازهای بی رویه و پر کردن تمام فضاهایی که میباست باز بماند استفاده بیش از حد وسایل نقلیه شخصی کمبود پارکینگهای عمومی درسطح شهر
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    26 3
    1. رانندگی بین خطوط و اتومات شدن خودرو ها تاثیر زیادی تو روان بودن ترافیک داره. 2 خودروهای تک سرنشین جریمه بشن. 3. مردم از مسیر یاب های ترافیکی استفاده کنن که ترافیک تو سطح شهر پخش بشه
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    27 1
    ۱سو مدیریت شهری ۲خواب زمستانی راهنمایی و رانندگی ۳عدم فرهنگ استفاده از وسایط نقلیه عمومی
  • علی دربی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    12 14
    چرا به عنوان مثال خیابان شریعتی از میدان قدس تا همت که ترافیک وحشتناکی در اکثر ساعات داره نباید در محدوده طرح ترافیک زوج و فرد باشه؟ به نظرم محدود شدن محدوده طرح ترافیک زوج و فرد از شمال به همت واقعا مسخره است
  • مهدی A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    21 0
    فقط بخاطر فروش بدون فکر تراکم در تهران .عدم توسعه متناسب مترو با ساخت وسازهای فعلی . تمرکز گرایی شدید حکومت شامل تمامی قوا .عدم توضیع مناسب امکانات و مشاغل در سطح کشور .
  • قالیباف و چمران A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    8 1
    1عدم مدیریت شهری و ترافیکی 2تاریکی زود هنگام 3 سرد شدن هوا
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    21 1
    عامل اصلی این ترافیکها مخصوصا ترافیکهای بزرگراهها خود پلیسها هستند مسیر ورودی را با گذاشتن ماشین یا موتور یا هر مانع دیگر مبندند و فقط به اندازه یک ماشین اجازه عبور میدهند و باعث این همه ترافیک میشوند و در مقابل اعتراض مردم نیشخند میزنند مثل ورودی بزرگراه حقانی به همت که ترافیکش تا ونک میرسه و هر وقت پلیس نیست مردم راحت راه خودشان را میروند پس دستهایی در کار است تا دولت را ناکار آمد نشان دهند
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    22 0
    حمل و نقل عمومی افتضاحه.. حتا تو اتوبان پرتردد و پرترافیکی مثل رسالت اومدن نصف عرض خیابون رو واسه بی آر تی گرفتن اون وقت اتوبوسهاش اینقد دیر میان و شلووووغه که خیلیا استفاده نمی کنن..واقعا تو همچین مسیری باید تو ساعات اوج ترافیک هر دقیقه اتوبوس بیاد.بعدشم واسه اینکه ایجاد انگیزه بشه به استفاده از اینها باید تمام ایستگاههای بی آر تی پله برقی داشته باشند حداقل تو ایستگاههای پر تردد و پر مسافر مثل مجیدیه ،کرمان، استاد حسن و ...
  • هادی برزگر A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    30 5
    اول بی فرهنگی خود ماست. ما شدیدا در فرهنگ عقب مانده ایم. بی فرهنگی در استفاده حمل و نقل عمومی. بی فرهنگ در مصرف بی رویه سوخت. بی فرهنگی در رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی. بی فرهنگی در انجام کارها بوسیله اینترنت. بی فرهنگی در تفریحات. دوم مشکلات مدیریتی: بنزین بسیار بسیار ارزان. جریمه های رانندگی بسیار بسیار پایین. سرمایه گذاری در مگامال به جای احداث اتوبان و سرمایه گذاری در ترافیک. عدم سرمایه گذاری موثر در حمل و نقل عمومی. مترو ناکارآمد و ناکافی. سیستم اتوبوسرانی با مسیرهای غیر بهینه. تاکسی های بی حساب و کتاب. مسافرکش ها. عدم پخش امکانات به طور یکدست. عدم وجود زیرساخت آی تی برای انجام الکترونیکی کارها. مهاجرت بی رویه. ایران خودرو. سایپا. پلیس غیر تخصصی و هزار دلیل دیگه.
    • بی نام BE ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      3 19
      راه حلت نشان دهنده سطح درک و فرهنگته. هر وقت تونستی فرهنگو اندازه بگیری بیا بگو بی فرهنگ یا بافرهنگ.
    • مهدی TR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      0 0
      بخدا درست میگی. حتی خیلی چیزا هم هست ولی فرهنگ درست استفاده کردنش رو نداریم. تا حالا چندین بار شده برای یه کاری رفتم تا بانک که می شد الکترونیکی انجام بدم. کلا خیلی از مشکل ترافیک به عوامل درونی ما برمیگیرده و قسمت دیگه به عوامل بیرونی.
  • حزب مردم ترافیک زده A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    10 0
    عدم حمل و نقل عمومی مناسب از حومه تهران که باعث شده ورودی و خروجی تهران در تایم صبح و شب ترافیک شدیدی ایجاد گردد مترو و سیستم حمل و نقل جوابگوی این حجم رفت و امد نیست و مردم با توجه به هزینه بیشتر تمایل به اوردن خودرو دارند چون سرویس دهی حمل و نقل عمومی بسیار ضعیفه
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    20 1
    دوستانی که میگن برای ماشین ها مخصوصا تک سرنشین عوارض بالای 70 در نظر بگیرن تا ترافیک کمتر بشه حرفشون متین ولی آیا شهرداری با دریافت این عوارض میاد به حمل و نقل عمومی و خیابان و اوتوبان ها سر و سامان بده و تعداد اتوبوس و تاکس و زیاد کنه که مردم عزیز به خاطر برف و بارون ساعت ها توی خیابان منتظر نمون یا پول خورده میشه یک لیوان آب هم روش؟؟؟؟؟؟؟؟
  • تقی EU ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    10 3
    همش تقصیر گل آقاست
  • شهروز EU ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    12 1
    ضعف حمل و نقل عمومی ،به طور مثال برای همه جای شهر خط تاکسی و خط اتوبوس وجود نداره ، اون جاهایی هم که خط اتوبوس داره تعداد اتوبوس ها کم هست و جوابگو نیست و برای جابه جایی با اتوبوس باید 30 دقیقه تا 40 دقیقه تو ایستگاه صبر کنیم . به همین دلیل استفاده از وسیله نقلیه شخصی زیاد میشه که باعث ترافیک تو سطح شهر میشه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    8 7
    باید هر روز ساعت 6 بازی استقلال پرسپولیس انجام بشه ... ترافیک تمومه
    • بی نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      25 29
      بازی پرسپولیس انجام بشه استقلال که تماشاچی نداره......
  • بی نام FI ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    27 4
    چرا از تهران فرار نمی کنید برید یه جای آروم، خلوت و پاک؟ چتونه چپیدین تو اون شهر شلوغ و همش غر می زنین که دولت و شهرادی و مدیران چرا چنین می کنن و چنین نمی کنن؟ برین یه شهر کوچک و آروم زندگی کنید، جایی که بتونین چار قدم پیاده برین و نفس بکشین. اونجا همگی دارین از دست می رین.
    • بی نام A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      2 0
      اونجا هیچ پولی نیست حتی نصف تهران هم پول در نمیاد چطوری زندگی کنیم
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    29 1
    شهردار تهران اولین و آخرین دلیله چرا؟ با فروش تراکم تعداد افراد ساکن در هر کوچه را ضربدر نمیدونم چه عددی کرده که هر کدام یه ماشین بیرون پارک دارن پارکینگ عمومی نداشتن مناطق و نبود جای پارک کنار مراکز خرید. افزایش ساعت طرح مزخرف زوج و فرد که تنها نتیجش افزایش تعداد ماشین خانوارها شد. ساخت و سازها و بندآمدن کوچه ها، خلاصه کلا بخوایم بشماریم از حوصله خارجه.
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    19 0
    دوستانی که میگن برای ماشین ها مخصوصا تک سرنشین عوارض بالای 70 در نظر بگیرن تا ترافیک کمتر بشه حرفشون متین ولی آیا شهرداری با دریافت این عوارض میاد به حمل و نقل عمومی و خیابان و اوتوبان ها سر و سامان بده و تعداد اتوبوس و تاکسی و زیاد کنه که مردم عزیز به خاطر برف و بارون ساعت ها توی خیابان منتظر نمون یا پولش جایی خرج میشه که نباید بشه؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    17 2
    ناكار آمدى وسايل نقليه عمومى
  • بی نام RO ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    17 1
    تقریبا مردم همه دلایل رو گفتند که اکثرشون هم منطقی به نظر میرسه راه حلها هم مشخصه پس وقتی همه میدونیم دیگه نظرسنجی چه مشکلیو حل میکنه؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    28 0
    مهمترین عامل اینه که شهرداری از این کار سود سرشاری می بره تفسیرش زیاده
  • بی نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    15 1
    سلام به همگي مشكل زياده. مديريتي، زير ساختي و .... اما با يك سري كارها كه دست خود مردموه ميشه جلوي بعضي از شلوغي ها رو گرفت. اول: مردم كمتر از ماشين استفاده كنن و بيشتر از وسيله حمل و نقل عمومي. آقاي محترم نگو مردم اول از خودت شروع كن. دوم: براي سوار شدن به تاكسي دقيقا سر چهار راه نايستيد. فقط كافيه 50 متر جلو تر از چهار راه وايسي سوم: براي سوار شدن لازم نيست وسط خياباون سوار تاكسي بشي ، كنار خيابون بايست و خيلي چيزهاي كوچيك ديگه كه بايد مردم خودشون رعايت كنند رعايت نمي كنيد در ترافيك بمانيد و خوش باشيد.
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    24 1
    خیلی‌ها بی‌دلیل ماشین بیرون می‌برن یا مسیری که خیلی راحت با وسایل نقلیه‌ی عمومی می‌شه رفت رو با ماشین شخصی تک سرنشین می‌رن، ولی واقعا اکثر مواقع نمی‌شه ماشین بیرون نبرد. یه ربع پیاده‌روی و اتوبوس سوار شدن کسی رو نکشته، ولی واقعا تو تهران این جوریه؟ شهری که گاهی ساعت ۸ شب باید سه ربع منتظر شی تا یه اتوبوس بیاد اونم واسه مسیری که سه ربعه می‌شه پیاده رفت من یک هفته امتحان کردم ببینم می‌شه ماشین شخصی نبرد، اما نمی‌شه، فعلا نمی‌شه.
    • بی نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      0 0
      اتوبوس های شهری خیلی کم هستند و بی کیفیت و به نسبت گران ، در ضمن هر ایستگاه راننده نیم ساعت معطل تهیه بقیه پول و گرفتن پول از مسافرانی هست که کارت اتوبوس ندارند
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    16 2
    فقط زمانی که مسولین و... عملاً درگیر این قضیه نشوند این مشکل حل نمی شود . که این امر تا زمانی که خطوط ویژه در اختیار مسوولین و ایضاً پلیس محترم که جز جریمه هیچ کاری بلد نیست قرار دارد مشکل برای آنها که تصمیم گیرنده هستند معنا ندارد.
    • بی نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      4 6
      از کی تا حالا اون چند میلیون نفری که با اتوبوس در این خطوط ویژه تردد می کنند جز مسئولین شدند؟ما جز مقامات بودیم که خبر نداشتیم؟
    • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      2 5
      بی نام جان فقط مسئولین از اون خطوط استفاده نمی کنند حداقل 40 درصد تردد روزانه توسط اون خطوط و با اتوبوس انجام میشه بعدش هم ماشین های امدادی مثل پلیس،امبولانس و اتشنشانی نمی تونند تو ترافیک بمونند که شما ایجاد کردید حساب کن اگر اون اتوبوس سوار ها هم می خواستند با ماشین شخصی بیاند بیرون چه خبر می شد
    • بی نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      1 4
      هر وقت از خودت شروع کردی میتونی در مورد بقیه نظر بدی هر وقت مثل بقیه مردم از اتوبوسی که در این خطوط ویژه تردد می کنند استفاده کردی میتونی به بقیه گیر بدی
    • بی نام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      2 3
      همونخط ویژه که میگی در ان اتوبوس تردد می کنه که در هر کورس حداقل 400 نفر را جابجا می کنه با احتسای کسانی که بین راه سوار می شوند و پیاده می شوند ولی اگر همین ماشین هاییی که در خط کناری خط ویژه گیر کردند نگاه کنی میبینی به جز تاکسی ها و مسافر کش ها اکثرا تک سنشین هستند اون اتوبوس داره حداقل به اندازه 200 ماشین مسافر جابجا می کنه
  • یک تهرانی خسته از ترافیک IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    32 9
    این تز روشنفکری بعضی ها به خدا بدتر از خود ترافیکه.طرف طوری داره با تمسخر از خودرو های شخصی حرف میزنه هر کی ندونه گمان میبره خودش برای سفر به مشهد هم سوار اتوبوس شرکت واحد میشه.برادر محترم.مسلما بنده به اندازه خودم از این شهر سهم دارم.سهم دارم که به ازای یک خانواده, با یک خودرو راحت تردد کنم.تاوان سو مدیریت دیگران رو نباید فقط مردم عادی بدن.بله حق دارم که در شهر تردد کنم.چه شما خوشت بیاد چه نیاد.علت اصلی همون پاساژهای زیاده.همون رستوران های بر خیابونه.همون تردد خودروهای شهرستانی به بهانه مسافر کشیه.همون طرح زوج و فرده.همون ساختار غلط شهریه.همون حذف سرویس اداراته.همون نبود متروئه.زورتون به مردم میرسه؟ این همه مشکل؛ ایراد از مردم عادیه؟ مگه من مریضم با ماشین خودم الکی بیرون برم.مجبورم.میفهمید؟
  • بردیا IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    19 2
    دلایل: 1 عدم توسعه و در نتیجه بیکاری و نبون تفریح و سرگرمی در شهر ها و استانهای دیگر که جمعیت زیادی رو به تهران کشونده 2 عدم کفایت وسایل نقلیه عمومی ظرفیت و خطوط مترو باید خیلی بیشتر بشه 3 فرهنگ نامناسب رانندگی عدم حرکت بین خطوط و پیچیدن مداوم رانندگان جلوی بقیه راه حل: 1 توسعه شهرها و استانهای دیگر و جذابتر کردن آنها و ایجاد انگیزه برای بازگشت و مهاجرت به آنها 2 توسعه سریعتر مترو اولویت اول باشد و اتوبوس ها بیشتر و منظمتر کار کنند تا مردم رغبت بیشتری برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی پیدا کنند. 3 از دوربینهای مخصوص رانندگی بین خطوط استفاده شود.
  • بردیا IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    11 0
    4 فقط تاکسی نه مسافرکش آنهم در ایستگاها و نقاط مشخص مسیر های کنار گذر تعبیه بشه
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    6 1
    يكي از دلائل عملكرد ضعيف پليس راهنمايي و رانندگي در برخورد با تخلفات مثل ورود ماشين هاي سنگين به تهران قبل از ساعت ٢٢،و پارك اين وسايل در كنار خيابان در طول شبانه روز، پارك دوبل و پارك داخل پيادرو، عدم برخورد با خودرو هاي متخلف و بي قانون
  • المستور IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    5 0
    یکی ازمهمترین عوامل عدم تناسب قوانین ومجریانماموران محترم راهورباشرایط روز استیعنی شمابعدازساعت اداری اکثرچراغ ها روچشمک زن می بینیدیابهنگام تعطیلی مدارس ترافیک وگره کوردراطراف مدارس دیده می شوددرحالیکه باحضورمامورویاتدبیرزمانی ومکانی بسیاری ازاین مشکلات اگرچه حل نمی شوداماتقلیل وتسهیل میابند
  • بی نام GB ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    23 1
    ساخت این همه مجتمع تجاری بزرگ بدون در نظر گرفتن فضای پارکینگ برای اینهااااااااا فاجعه است
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    18 0
    عدم وجود پارکينگ عمومي به اندازه کافي عدم فعاليت وسايل نقيله عمومي در شب ها تمرکز امکانات در تهران و آن هم در منطقه خاصي از شهر تهران
  • مهدي A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    2 3
    با سلام ، كمبود وسايل نقليه همگاني و قطارهاي مترو و همچنين خودروهاي تك سرنشين كه خيلي هم زياد هستند.
  • مهدي A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    6 6
    بعضا بعضي از خودروهاي تك سرنشين مسافر سوار مي كنند ولي خيلي از اين خودرو ها مخصوصا خانم ها كل روز تك سرنشين بوده و در سطح شهر در حركت هستند
  • آدرسی A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    1 1
    به عنوان یک متخصص ترافیک راه حل ترافیک تهران را در این می بینم: افزایش تمایل به استفاده از حمل و نقل همگانی که با سیاست های ذیل بهبود می یابد: 1 گسترش کمی و کیفی سیستم حمل و نقل عمومی در تمامی نقاط شهر لطفا نگاهی بیندازید به شبکه مترو میلان، پاریس، بارسلونا و ... 2 اصلاح دیدگاه افزایش زیرساخت بزرگراهی و در عوض گسترش زیرساخت مدیریت ترافیک و استفاده از سیستم های حمل و نقل هوشمند 3 انتخاب مدیران فنی و علمی به جای انتخابات سیاست محور و گاها منفعت طلبانه 4 استفاده ازسامانه مدیریت یکپارچه شهرسازی، ترافیک، نظام مهندسی، مسکن و اصناف و بازاریان در یک کارگروه مشترک به جای تصمیم گیری جزیره ای و ناهماهنگ و بعضا سودجویانه در اتخاذ تصمیمات جامع 5 برخورد قاطع با متخلفان وتصمیم سازان منفعت طلب
    • بی نام A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
      1 0
      عجب نظر تخصصی کارشناسی ای.
  • جواد محمدی A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    2 0
    دلایلش را که همه میدونن منتهی کسی راه حل ارایه نمیده اگر این همه اداره و شرکت مجبور بودن برای کارمنداشون سرویس بزارن هیچ کس مجبور نمیشد با ماشین شخصیش بره سرکار. مترو خط سه چندساله راه افتاده اما همچنان یک ربه یک ربع قطارهاش میاد.این یعنی اراده ای برای حل مشکلش وجود نداره خطوط مترو بدون مدیریت طراحی شدن و عملا نیمه شمالی تهران مثل سعادت اباد شهران تا شمال شرق تهران را ساپورت نمیکنند از کارگاه تولیدی تا ادارات و مدارس همشون تو یک بازه زمانی شروع به کار میکنند بعضی چراغ قرمزها هم که معلوم نیست با چه منطقی تنظیم میشند و خودشون عامل افزایش ترافیکن ساعت ۱۱ شب به بعد بخوای از یافت. اباد بیای ازادی یک ساعت تو راهی اونم. فقط بخاطر ترافیکه ناشی از بساط کردن دست فروشان
  • یک شهروند خسته از ترافیک IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    9 0
    چی میشه مثل اول پاییز ساعت زوج و فرد و بکنن 5 به خدا ترافیک برای ساعات 7 بعد بعد نصف میشه مردم بیچاره از ترس جریمه نشدن صبر میکنن تا ساعت 7 بعد همه ماشین هاشونو میارن بیرون نتیجش این میشه که یک مسیر 45 دقیقه رو 2:30 با بری تا برسی خونه. هر شب اشک آدم در میاد توی ترافیک حالا چی ماشین شخصی چه تاکسی فرقی نمیکنه.
  • سعید A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    15 0
    من چند سال تهران بودم الان 4 ساله اومدم شهرستان کار میکنم ، اما با توجه به نبود امکانات و اینکه همه چیز جمع شده توی تهران ، تا یک سال آینده دوباره برمیگردم تهران خب بعد میگین از تهران برید ، شما امکانات بزار توی شهر های حداقل نزدیک به تهران کی نمیره ؟ کار باشه ، درآمد باشه ، تفریح باشه و ... خیلی ها میرن
  • بی نام RO ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    11 2
    عامل اصلی وضع اقتصادی بد کشور است که باعث توسعه نا متوازن ،بیکاری ... شده است
  • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    0 0
    1 نا کارآمدی نقلیه عمومی. 2 رعایت نکردن اصل رانندگی بین خطوط. 3 عدم تعیین مسیر توسط رانندگان به نظرم مهمترین علًت ترافیک تهران همین است. بعنی اینکه مثلا خط خروجی راست شلوغ است و خط چپ روان. آنوقت همه رانندگانی که می خواهند از آن خروجی استفاده کنند تا چند متر مانده از لاین چپ که روان است پیش می روند و ... 4 متاسفانه حضور فیزیکی کمرنگتر پلیس. متاسفانه چونکه تاسف بار است که در خیابانی که همه حقوق و وظایف عبور از آن تعریف شده و مشخص است باید بالای سرمان ایستاد 5 کمی تعداد پارکینگ نسبت به تعداد خودرو و ساختمان اداری و تجاری و... یعنی همان پارک دوبله. ببخشین که زیاد شد. البته باز هم هست. خوب ترافیک تهران هم زیاد است.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    3 0
    همین الان اولین بار خواستم با وسیله نقلیه عمومی برم کرج یه پراید داغون سوار شدم سه نفری عقب پرس شدم شیشه های عقبم دستگیره نداره هم پرس شدم هم خفه شدم.اقا غلط کردم سوار شدم توبه توبه
  • بی نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    11 0
    وقتی شورای شهر، خواننده و کشتی گیر و تکواندوکار و وزنه بردار باشن، توقع بیشتری نیست. از ماست که بر ماست.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    0 0
    علت های فراوان غیر اصولی بودن اتوبانها .دقت کنید ورودی خروجی تمام اتوبانها باهم تلاقی دارندبطور مثال ترافیک همت وقتی زیاد شد می زند داخل سایر اتوبانها وکسانی که قصد ورود به امام علی رادارند باید منتظر شوند تا کسانی که قصد خروج دارند به انها راه بدهند .درقسمتی از اتوبان مسیر شش بانده بوده ناگهان تبدیل به چهار باند یا کمتر می شود که باعث کندی است .خلاصه به علت نبود مدیریت شهری مردم باید تاوان همه چیز بدهند.مبلغ گرافی هزینه ایت الله صدر شد ان وقت یک طبقه ترافیک داشتیم حالا دوطبقه واز ریخت اوفتادان منطقه هم روش.ساخت مجتمع های تجاری در جاهایی که مایع شرم ساری است مثال خ مقدس اردبیلی بر اتوبان ستاری .اهالی محل به مرز فاجعه رسیدن.در محدوده سرراه ضرابخانه ببینید چند مرکز تجاری در حال ساخت است.خدا
  • ناشناس A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    3 0
    حالا تصور کنید که آقای قالیباف بشه رئیس جمهور تو مشکل حل ترافیک مونده اما واقعا نبود مدیریت واحد برای کنترل ترافیک
  • محمود رضای IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    13 1
    سلام عمده مورد افزایش ترافیک از انتقال طرح زوج فرد از ساعت 17به 19می باشد چون خود من ساعت 15.30تعطیل میشوم ولی بعلت محدوده زوج فرد مجبورم تاساعت 19از محل کار خارج شوم و ساعت 19اوج ترافیک بوجود می آید
    • بی نام IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      1 1
      شما هم.مثل خبرگزاری خبر آنلاین فکر این هستید که با ماشین شخصی و تک سرنشین هر روز به خیابان بیایید ، فکر ترافیک نیستید . بهتر است وسایل نقلیه عمومی کیفیت بهتر ، ارزان تر و بیشتر شود و کرایه گرفتن با پول نقد در اتوبوس های شهری ممنوع شود که ساعتها معطل پول خرد دادن و گرفتن اتوبوس ها نباشیم .
  • دهه سی A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    14 17
    نسل دهه شصتی در عالم هپروت است تا سر کوچه می خاد بره سوپری خرید کنه با ماشین میره دوبله هم میذاره جریمه هم میشه دلم از این نسل امروز زده شده.
    • دهه شصتی IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
      6 4
      بدبختی همه دهه شصتی ها از شما دهه سی هاست. واقعا هم باید دلت زده بشه.
  • جواد IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    16 3
    عامل ترافیک در وحله اول تاکسی ها و مسافربرهای شخصی هستند که هرجا که دوست دارند مسافر سوار و پیاده می کنند. دوم هم گلوگاههای خیابانی بطوریکه خیابانی که دو لاین دارد در بعضی از نقاط تبدیل به یک لاین می شود.
  • بی نام BE ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    1 3
    موثر ترین راه افزایش محدوده طرح ترافیک است. من هر وقت داخل محدوده میرم هم تاکسی و اتوبوس زیاده و بعلت روانی ترافیک سرعت جابحایی مطلوب و سریع است. افزایش محدوده طرح باعث افزایش سرعت تردد خودروهای عمومی شده و با همین امکانات موجود حجم بیشتری از مسافران با سرعت مطلوبتر جابجا می شوند. و خودرو های شخصی برای پیرامون شهر و مناطق دور تز مرکز شهر مناسب است.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    0 1
    تراکم جمعیت تهران بالاست که در این شکی نیست. اما شهرسازی آن صرفا بر اساس نگاه‌های تعدادی محدود است که دانش لزوماً کافی ندارند؛ حمل و نقل عمومی پیشرفت چندانی نداشته که به جای بهبود مترو و بی‌آرتی و اتوبوس، بودجه‌ها را به خرید تاکسی می‌دهند که آن هم در ترافیک گیر می‌کند. همه این‌ها به کنار، آیا شهروندان خودشان از خودشان متنفر نمی‌شوند وقتی با خودروی تک‌سرنشین به خیابانی می‌روند که در ترافیک آن هیچ شکی نیست؟
  • رضا IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    2 6
    تهران بايد آنقدر شهر گرانقيمت و پر هزينه اي شود كه أمثال ترامپ بتونن در اون زندگي كنن.. كلاس شهروندان مقيم تهران در حد پايتخت نيست. كسانيكه بايد الان در خيابانهاي تهران تردد ميكردن ، رفتن در خيابانهاي دبي تورونتو لس انجلس و... تردد ميكنن. ايران با فاجعه فرهنگي مواجه است.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    8 1
    بیکاری،عدم انجام وظیفه نیروهایی راهنمایی و رانندگی، تخلف رانندگان،
  • فرهاد A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    2 0
    من هم موتور دارم و هم ماشین. همیشه از موتور سیکلت و بسیار قانون مند استفاده میکنم. بعضی وقت ها که مجبور میشم با تاکسی یا بی ارتی به کارهام برسم واقعا از رندگی سیر میشم. شاید راهی که با ماشین یا موتور 30 دقیقه طول میکشه با تاکسی یا بی ارتی 1 ساعت طول میکشه. واقعا نمیشه از خدمات عمومی استفاده کرد. هروقت سوار مترو میشم به شدت دچار سرما خوردگی میشم از بس که این محیط ها الوده هستند و مردم رعایت بهداشت رو نمیکنند. در ضمن بعضی اوقات نمیشه برای بعضی مسیر ها از تاکسی یا اتوبوس استفاده کرد.اصلا وجود نداره.
  • پویا A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    1 5
    اپلیکیشن های اسنپ و تپ 30
  • شهروند DE ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    1 0
    زماني ميشه به مردم گفت إز خودروي شخصي استفاده نكنند كه دسترسي به شبكه حمل ونقل عمومي آسان باشد بطور مثال من برأي رسيدن به ايستگاه مترو بايد دو بار تاكسي عوض كنم مقايسه شبكه مترو در سئول و تهران اين موضوع رو بهتر نشان ميده
  • حسين A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    2 1
    خيلى ساده، روزى هزار تا ماشين خودروسازانِ بى رقيبمون در دنيا، گارى وارد خيابونها ميكنن، و شايد روزى چهار پنج تا اسقاط، اون نهصد و اندى باقيمانده را هم خيلى راحت پولش را از بنده و شما ميگيرن، اين حل شه بعد بريم سراغ حمل و نقل عمومى و تك سرنشين و مديريت شهرى و و و
  • رامین A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    22 14
    یه شهر به ما تهرانیهای اصیل بدید ما بریم اونجا محاجرت کنیم خواهشا غیر تهرانی نیاد بزارید بزارید زندگیمونوبکنیم
    • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
      5 2
      اصیل؟ همه ش مهاجره یا خودت اومدی یا نسل قبلی یا قبل تری یا قبل تریش
  • بی نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    2 1
    وضعیت حمل و نقل عمومی زیاد خوب نیست. من هر روز اتوبوس مسیر دانشگاه شریف شهرک غرب رو دارم سوار میشم، شما نمیدونید این اتوبوس این مسیرو چقد تو کوچه پس کوچه ها میپیچه و دور میزنه و عملا با یک اتوبوس دو تا مسیر جداگانه رو دارن سرویس میدن به طوری که کل مسیر بیشتر از 1ساعت طول میکشه در صورتی که نیم ساعت راه بیشتر نیست. مسیر شهرک غرب به سمت میدون کتاب هم اتوبوسش هر نیم ساعت یه دفه میاد تازه اینجا خیر سرش بالا شهره
  • بی نام A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    16 2
    عاملش شهردار تهرانِ
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    1 1
    پایتخت مشکلات همیشگیه خودشو داره. "فعلا": هوای سرد، باز بودن مدارس و کلی چیزای دیگه. ما یه شهر دیگه هستیم. از مدتها پیش اکثر میدونهایی که تو شهر بود تبدیل شد به روگذر یا زیرگذر. ولی بازم ساعات مشخصی از روز چنان ترافیکی تو خیابونا پدیدار میشه که آدم از بیرون اومدنش پشیمون میشه. ماشینم بیشتر تو گاراژ میخوابه. ساختار شهری اکثر شهرهای ما، گنجایش تردد این همه ماشینو نداره. برای تهران فک نکنم توسعه یا بهسازی مسیرها چندان جواب بده، باید یه فکری برای محدود کردن تردد بی مورد وسایل نقلیه کرد. بهرحال همه دلیل موجهی برای بیرون اومدن میتونن داشته باشن، ولی وقتی نتونیم هم به فکر اعصاب خودمون باشیم و هم به فکر دیگران، شهر آشفته بازاری میشه که یکی باید به زور کنترلش کنه.
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    4 0
    اتوبوس های بی آر تی به خصوص خط خیابان ولیعصر اگر معطل گرفتن پول نقد و بقیه دادن پول خرد نبود بدون اغراق بیشتر از یک ساعت زودتر به مقصد می رسید. خیلی برای من عجیبه نه خبر نگاری نه مسولی پیدا می شه که توجه اش به این مضوع جلب بشه .
  • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    4 2
    ساعت اداره جات باید زمان شروع و پایانش متغیر بشه همه سازمانها نباید ساعت کاریشون از 8 تا 4 عصر باشه مثلا یه شرکت ساعت 9 شروع کنه پایانش ساعت 3 باشه ساعت مدارس هم در صورت امکان تغییر کنه سرویس اداره جات راه اندازی بشه به خاطر همین اکثرا شاغلین با خودرو شخصی تردد میکنند پلیس راهنمایی باید با هرگونه پارکهای دوبله برخورد جدی داشته باشه خصوصا در معابرهای شلوغ و پرتردد پایتخت خودروهای فرسوده از رده خارج بشه خودرو زیاد تولید میشه ولی هنوز خودروهای قدیمی دارند پلاک میشن و خرید و فروش میشن طرح زوج وفرد در شش ماه دوم سال ساعت اتمامش 5 عصر بشه چون ساعت 7 شب که طرح زوج وفرد تموم میشه تازه اوج ترافیک و قفل شدن بزرگراه ها رو در پی داره نظم رانندگی در اتوبانها رعایت بشه نظارت و حضور پلیس در معابر اصلی
  • بی نام A1 ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    5 0
    پشت هر ترافیک یک ادم خودخواه هست که فک میکنه خیابون مال خودشه و میتونه وسطش ترمز کنه و هر کاری خواست بکنه
  • علی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    16 1
    همین سه ماهه پیش به استناد قانون بودجه سال ۹۵ سرویس دولتی ها آزاد شد. پولش را میدهند و هر کارمندی ماشین خودش را سوار میشه میاد حداقل روزی چند هزار تا ماشین تک سرنشین به همین دلیل هست
  • بی نام A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    24 2
    ترافیک محله های ولنجک و زعفرانیه و محمودیه یه چیزی فراتر از ترافیکه بنده قبلا ترافیک محله های مختلف مثل میرداماد یا عباس آباد و ستارخان و گیشا رو دیده بودم ولی ترافیک اونها در مقابل ترافیکی که تو زعفرانیه و کلا محله های اطراف خیابون ولیعصر دیدم مثل بازی میمونه . حتی بی آر تی هم تواین خیابون لعنتی گیر میکنه و شما مسیری که پیاده نیم ساعت طول میکشه رو باید سه یا چهار ساعته بری . البته من از وقتی به خاطر عوض کردن شغلم مجبور شدم به این محله افتضاح بیام دو سه بار تو این کابوس گیر کردم و الان راهشو یاد گرفتم به هیچ وجه ماشین نمیارم و تا اتوبان پارک وی پیاده میرم و از اونجا سوار بی آرتی میشم . و نیمه جون به خونه میرسم . تقریبا زندگی و کارم مختل شده . هیچکس هم نیست کاری بکنه
  • بی نام A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    16 1
    علت اصلی این معضل عرضه ی بی رویه ی خودرو بی کیفیت و غیر ایمن ساخت داخل در یک دهه گذشته و ساخت و ساز مراکز تجاری در هر جای تهران .
  • بی نام US ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    1 6
    عادی شدن تخلفات رانندگی من به عینه دیدم اتومبیل ها به راحتی جلوی مامور راهور سوبله پارک میکنن یا انواع تخلف رو انجام میدن اما مامورین تنها برای یورش به موتوری ها کاربرد دارند. دومین مورد ناکافی بودن جریمه های رانندگی و عدم موثر بودن آنهاست باید چریمه ها به سه برابر افزایش یابد قوانین رانندگی بین خطوط به شکل جدی تری مورد توجه قرار گیرد تردد خودروهای شخصی در اکثر نقاط شهر باید با پرداخت وجه صورت گیرد همچنین بسیاری از معابر باید کاملا پیاده رو شود صنایع بایستی به خارج از شهر منتقل شود مناطق خرید بازار سنتی باید به مراکز خرید انتقال یابد هر مرکز خرید باید سه برابر ظرفیت بازدید امکان پارکینگ عمومی داشته باشد بودجه حمل و نقل عمومی باید تا 5 برابر افزایش یابد کرایه دوچرخه شهری استاندارد شود
  • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    8 8
    به نظرم عامل اصلی ترافیک ماشینه
  • حسین A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    4 1
    کاری به دلایل اصلیش ندارم ولی دقت کنید پشت چراغ راهنما که معمولا هم یک سرباز که از ترافیک هیچ سر در نمیاره واستاده و قرمز و سبز میکنه چراغو وحشتناک ترین ترافیک هارو پشت این چراغا گذروندم
  • من A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    2 0
    انتخابات 96
  • بی نام A1 ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
    3 0
    مهمترین عامل بارگذاری جمعیتی بیش از اندازه در شهر تهران و حومه و ساخت و سازهای بی ضابطه بصورت بلند مرتبه سازی در معابر تنگ تمرکز مراکز دولتی و درمانی اموزشی در داخل شهر تهران تردد ماشینهای پلاک شهرستان در سطح شهر بعنوان مسافر بر شخصی عدم خروج خودروهای فرسوده عدم توجه به قوانین و بی انضباطی در عبور و مرور و عجله و سبقت رانندگان قانون شکن در اینخصوص نبود فضای پارک درون شهری و پارکینگ های طبقاتی که باعث توقف های دوبله در خیابانهاو تقاطعها و میادین میشود کمبود شاهراههای شرقی غربی و شمالی جنوبی نا کارامدی پلیس و کمبود نیرو درساعات بعداز ظهر و شب نا مناسب بودن هندسه برخی راهها با حجم خودروهای عبوری
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
    5 4
    یه خط بی آر تی یا خط ویژه ،در اتوبان همت میتونه کمک بزرگی باشه برای اونهایی که با اتوبوس رفت و آمد می کنن. شاید اینطوری یه عده از تک سر نشینان خودرو های سواری هم رو بیارن به اتوبوس و ماشین هاشونو بیرون نیارن.خواهشا یه خط ویژه اتوبوس بزارید. پیر شدیم توی این ترافیک
    • هادی A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
      4 1
      همت به اندازه کافی افتضاح هست حالا نصفش کنن نصفشو بدن بی آرتی اگه نظر ندی کسی نمیگه زبون نداری
  • محسن A1 ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
    0 8
    سلام من مدیر عامل شرکت و کارخانه ای با بیش از 200 پرسنل و سابقه کاری 30 ساله میباشم، بیشترین تجربیات من در زمینه کامپیوتر و سایتهای بزرگ اینترنتی است، نسبت به سایتها و اپ های موجود هم خیلی با دقت بررسی میکنم... با اطمینان و مطالعه نه خیلی دقیق به این نتیجه رسیده ام که مشکل ترافیک غیر عادی از حدود 5 ماه پیش با شدت گرفتن استفاده مردم از اپلیکیشنی به نام اسنپ میباشد... خود من هم چند وقتی است که از اسنپ استفاده میکنم و هر بار از راننده ها پرس و جوهای مختلفی میکنم اکنون دلایلم را به ترتیب میگویم: 1 بیشتر راننده ها اعلام میکنند که حدود 30 تا 35 هزار راننده آنلاین هستند این نشاندهنده حجم بیشماری از بیکاران است که با این سیستم کار میکنند 2 متاسفانه حجم نوشتن در اینجا محدود است... ووو
    • فرهاد A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
      10 2
      شما نه مدیرعامل هستی نه کارخونه دار.. یا راننده آژانس هستی یا راننده تاکسی های زردرنگ سطح شهر که همه شون از رونق و موفقیت اسنپ شاکی هستن و حسودی شون میشه...
  • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
    9 2
    بی کفایتی
  • بی نام IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
    1 1
    یکی از دلایلی که کمتر بهش توجه میشه، ناکارآمدی سربازهایی هست که به عنوان پلیس راهنمایی و رانندگی، سمت راست و چپشون رو هم از هم تشخیص نمی دن.
  • مهاجر 50 ساله A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
    11 0
    اگر صادق باشيم بايد دوباره به وطن برگشت يعني مهاجرت كرد به شهرستانها ولي به شرط اينكه امكانت در شهرستانها اعم از بيمارستان و وضعيت دانشگاهها و شغلها و پست هاي اداري و هزاران مزاياهاي ديگر و كلا منبع درآمد كافي و خدمات رفاهي و درماني در شهرستانها را بهتر كنند به اميد اينكه به جاي حرف زدن انتقادهاي سازنده پيشنهادهاي خلاقانه را به اجرا بگذرانند
  • تامي IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۴
    6 1
    دقت كنيد ببينيد كه تعداد مسافربرهاي نمره ديگر استانها در تهران تو اين يك سال اخير چقدر زياد شده؟ اين مشكلات زنجيروار به هم وابسته بوده و ميشه گفت معيشت كم و بيكاري جوانان ديگر استانها هم به تشديد ترافيك تهران دامن زده
  • حسین EU ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
    0 0
    خیلی ساده است حمل و نقل عمومی کارا...... که موجود نمی باشد غالب ترافیک سنگین در مناطق شمالی تهران و در گذرگاه های شرقی به غربی هست که حداقل ناوگان حمل و نقل عمومی در اون مشاهده می شود،خوب در کمتر از چند دقیقه بعد از اشباع خیابونها به همه جا سرایت میکنه..... فکرش رو بکنید طرف با خودش میگه تو این هوای سرد برم با اتوبوس یا مترو برم ؟؟؟ عمرا .... نتیجه اونی که الان داریم میبینیم روسای محترم اگر جای سیاسی کاری به فکر رفع معضل بان با کمی درایت خواهید دید که تعداد تک سر نشین حداقل خوادد بود...... بد نیست یه کوچولو هم کار کنید...
  • بی نام A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
    0 0
    خیلیا هم که رانندگی بلد نیستن و علاقه شدید به ماشینهای شاسی بلند ... بهتر نبود با یه ماشین کوچیک رانندگی کنند تا یاد بگیرند راه نبندن