نظر مخاطبان خبرآنلاین درباره ترافیک شدید شبانه تهران: مهاجرت زیاد شده، وسیله نقلیه عمومی نیست

کمبود وسیله نقلیه عمومی، مدیریت نامناسب شهری و پلیس راهور، مهاجرت بی‌رویه به تهران و خودروهای تک‌سرنشین بیشترین پاسخ‌هایی بود که مخاطبان به عنوان عوامل اصلی ترافیک کشنده تهران مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ترافیک شدید عصرگاهی و شبانگاهی تهران، موضوعی بود که نظر کاربران سایت را درباره آن پرسیدیم. این نظرخواهی، با پاسخ‌های متعدد و متفاوتی از سوی خوانندگان همراه بود؛ آنها دلایلی را مطرح کردند که از راحت طلبی مردم و استفاده از خودروهای تک‌سرنشین تا مدیریت نامناسب شهری را در بر می‌گیرد. بعضی از مهمترین دلایل شهروندان درباره ترافیک آزاردهنده شبانگاهی تهران و توضیحات درباره آن را در ادامه می‎خوانید.

استفاده از خودروهای تک‌سرنشین: حذف سرویس ادارات و شرکتها باعث می‌شه پرسنل با خودروهای خودشون سر کار برن ... مثل خیلی از کشورها برای خودروهای تک سرنشین عوارض تعیین کنید چون بالای 70 درصد این ترافیک مربوط به تک سرنشین‌هاست ... تو شهرهایی مثل توکیو، پاریس، لندن، مادرید و نیویورک بیشتر مردم با وسایل نقلیه عمومی تردد می‌کنند و کسی وسیله شخصی نمیاره. آنها هم ماشین دارند و عوارض می دهند تازه ماشین های شیک‌تری دارند ولی خودخواه و راحت‌طلب نیستند ... مردم ما فقط یاد گرفتن غر بزنن و تقصیر رو به گردن مسولین بندازن در صورتی که اگه هر کسی سعی کنه تغییر رو از خودش شروع کنه و در مسیرهایی که میشه به راحتی از مترو و اتوبوس استفاده کرد ماشین شخصی بیرون نیاره بخش اعظم مشکل برطرف می‌شه.

کمبود وسیله نقلیه عمومی: الان که به قول معروف خودروی تک سرنشین توی شهر زیاده، اتوبوس‌های بی آر تی و مترو مملو از مسافره، اگر قرار باشه سرنشینان این خودروها هم به مسافران وسایل نقلیه عمومی اضافه بشن، آیا واقعا این ناوگان ظرفیت پذیرش اونها رو داره؟ ... اگر امکانات حمل و نقل عمومی آنقدر زیاد و سهل الوصول باشد که بتوان به راحتی سوار و پیاده شد و به تمام نقاط شهر دسترسی پیدا کرد مردم که دیوانه نیستند باز از ماشین شخصی استفاده کنند ... اتوبوس‌های شهری خیلی کم هستند و بی کیفیت و به نسبت گران، در ضمن هر ایستگاه راننده نیم ساعت معطل تهیه بقیه پول و گرفتن پول از مسافرانی است که کارت اتوبوس ندارند.

عدم توانایی راهنمایی و رانندگی در کنترل و مهار ترافیک: دخالت بی جا و عدم توانایی پلیس در اداره و مدیریت ترافیک، عامل اصلی افزایش بار ترافیک این روزهای تهران است ... عامل اصلی این ترافیک‌ها مخصوصا ترافیک‌های بزرگراه‌ها خود پلیس‌ها هستند مسیر ورودی را با گذاشتن ماشین یا موتور یا هر مانع دیگر می‌ندند و فقط به اندازه یک ماشین اجازه عبور می‌دهند و باعث این همه ترافیک می‌شوند و در مقابل اعتراض مردم نیشخند می‌زنند مثل ورودی بزرگراه حقانی به همت که ترافیکش تا ونک می‌رسه و هر وقت پلیس نیست مردم راحت راه خودشان را می‌روند ... يكي از دلائل عملكرد ضعيف پليس راهنمايي و رانندگي در برخورد با تخلفات مثل ورود ماشين‌هاي سنگين به تهران قبل از ساعت ٢٢، پارك اين وسايل در كنار خيابان در طول شبانه‌روز، پارك دوبل و پارك داخل پيادرو، عدم برخورد با خودروهاي متخلف و بي قانون است.

افزایش جمعیت مهاجر به تهران: علت اصلی ترافیک، جمعیت بیش از حد تهرانه. فوتبالیست شهرستانی قراردادش با یه تیم تهرانی تموم میشه برنمی‌گرده شهرش، سرباز خدمتش تموم میشه برنمی‌گرده ... دليل اصلي اين كه تو شهرستانها و اطراف تهران كار نيست و ملت به سمت تهران هجوم آوردن ... شاید نزدیک به 25 درصد ماشین هایی که در تهران ترد میکنند نمره شهرستان هستند . این مشکل نه فقط برای تهران در شهرهای بزرگ هم همینه . باید برگ تردد روزانه برای خودروهای شهرهای بزرگ بگذارند بطوری که مثلا طرف از ورامین و کرج و بومهن نیایند تهران مسافر کشی . شما دقت کنید هر منطقه در اختیار یک پلاک شده مثلا مسافرکش های دار آباد به تجریش همشون ایران 69 و خیابان آفریقا ایران 26... دقت كنيد ببينيد كه تعداد مسافربرهاي نمره ديگر استانها در تهران تو اين يك سال اخير چقدر زياد شده؟ اين مشكلات زنجيروار به هم وابسته بوده و ميشه گفت معيشت كم و بيكاري جوانان ديگر استانها هم به تشديد ترافيك تهران دامن زده.

مدیریت نامناسب شهری: اگر شهرداری اینقدر مجوز ساخت مال و رستورانها را در کنار خیابان‌ها و شریان‌های تهران نده همچین اتفاقی نمی‌افته. هر جا که این مراکز خرید و رستوران‌ها باز شده همین مشکله ... مقصر وجود نمایشگاه‌ها و پاساژهای متعدد هستن که بیشتر اونها هم در شمال شهر متمرکزن ... مهمترین دلیل آن تخریب باغات، ساخت مجتمع تجاری و مسکونی و همچنین تراکم فروشی وحشتناک و غیرقانونی و اصولی شهرداری تهران است، به عبارت دیگر عملکرد شهرداری تهران در سالهای اخیر به خوبی اثرات خودش را دارد نشان می‌دهد ... به خاطر اینکه شهرداری جای گسترش مترو و حمل و نقل عمومی، پل و تونل می‌سازه ... مهمترین عامل افزایش ترافیک افزایش ساعت زوج وفرد است که مردم ناچارند خرید های روزمره و رفت وآمد را به بعد از ساعت 7 موکول کنند که باعث افزایش ترافیک در بازه زمانی کوتاه می شود.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
    14 0
    مشکل از همه هست اما مشکل اینه که هیچکسی نمی خواد سهم خودشو قبول کنه. هرکدوم مشکلو گردن یکی دیگه میاندازه. مردم گردن دولت ، دولت گردن ۲۰ تا ۳۰ سازمان دخیل شامل شهرداری و پلیس و مجلس و ... ، شهرداری گردن پلیس، پلیس گردن مردم. هیچکسی یک درصدی از مشکل رو به گردن نمیگیره بگه خوب باشه من مسوول اینجا و اینکار.
    • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
      8 0
      در حال حاضر جمعیت زیادی روزانه از کرج ، شهریار، اندیشه، شهر قدس و... به محل کارشون که مرکز تهران و شرق تهران هست میرن و برعکس این قضیه هم هست که از تهرانپارس، دماوند و شرق تهران و مرکز به غرب تهران میایند و همینطور از جنوب به شمال تهران. بنظرم باید ابتدا در ادارات، سازمانهای دولتی، مدارس، بانکها و... این جابجایی ها صورت بپذیرد و هر شخص به نزدیکترین محل کار به محل سکونتش انتقال یابد. اینطوری سهم زیادی از ترافیک حل میشه
  • بی نام IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
    10 0
    لطفا یک گزارش تهیه کنید چرا بعضی از خط های اتوبوس نسبت به سال های گذشته خیلی کم شدند یا تعطیل شدند .
  • بی نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۵
    9 0
    ساعت 10 شب مترو مثل ساعت 8 صبح شده طور خدا فکری کنید به حال این مردم
  • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
    1 0
    من خودم روز پنجشنبه 1395/9/25 از نیاوران به تجریش رفتم که راننده پراید مسافرکش یک افغانی بود خودمون کم بدبختی داریم که حال دیگه هر افغانی یه پراید می خره مسافرکشی می کنه