میزان نوشت: رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: طی 3 هفته اخیر، ترافیک در شهر تهران غیر عادی شده و از الگوی ترافیکی قبل پیروی نمی کند.

اقبال شاکری گفت: اصلاحات هندسی معابر سبب روان سازی ترافیک شهر تهران خواهد شد و شهرداران مناطق باید این اصلاحات هندسی را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: دو اقدام می تواند سبب بهبود وضعیت ترافیک شهر تهران شود. ایجاد و ساخت معبر جدید نخستین راهکار و برداشتن برخی از موانع در شهر، راهکار دیگری برای روان سازی معابر شهر تهران است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم تخریب برخی پلاک های موجود در شهر تهران اظهارکرد: معابری در شهر تهران وجود دارد که با تخریب یک و یا دو پلاک موجود در آنها، قفل ترافیکی معبر به طور کلی برطرف می شود.

شاکری ادامه داد: اصلاحات ترافیکی از جمله اولویت های اصلی مدیریت شهری در سال 95 به شمار می آید و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز این موضوع را با جدیت پیگیری می کند.

وی ترافیک 3 هفته اخیر در شهر تهران را غیر عادی توصیف کرد و گفت: ترافیکی که طی 3 هفته اخیر در شهر تهران شاهد بوده ایم را باید غیر عادی دانست. نیاز است با بررسی دقیق، دلایل این ترافیک در پایتخت رصد شده و برای کاهش آن برنامه ریزی شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: حجم ترافیک کنونی شهر تهران از الگوی قبلی ترافیک پیروی نمی کند و اکنون نمی توان دلیل اصلی ترافیک را قاطعانه اعلام کرد.

شاکری انسان محور شدن برنامه های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را یک الزام دانست و اظهارکرد: خوشبختانه با تغییر و تحولات ایجاد شده در راس معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شاهد انسان محور شدن برنامه های شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل هستیم و باید به این نتیجه برسیم که علت تردد زیاد خودروهای تک سرنشین در تهران به سبب کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی است و یا اینکه علت اصلی را باید در رفتارهای فرهنگی شهروندان جستجو کرد.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه میزان ترافیک در شهر تهران با اصلاح برخی از رفتارهای ترافیکی شهروندان خاطرنشان کرد: اصلاح رفتارهای ترافیکی شهروندان تهرانی سبب کاهش 30 تا 40 درصدی ترافیک در پایتخت خواهد شد و در همین رابطه پیشنهادی را ارائه کرده ایم که در راستای آن، آموزش های ترافیکی به شهروندان تنها به روزهای برفی و بارانی خلاصه نشود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
    3 0
    .. ما نمی توانیم راه جدیدی برای معضل ترافیک پیدا کنیم.. دیگران با عدم تمرکز در شهر ها مشکل را حل کردند، تمام امکاناتی که در شهرهای بزرگ هست باید در شهر های کوچک و کوچک تر باشد تا همه در شهرهای بزرگ جمع نشوند.. اول کار، دوم کار و سوم هم کار بعد امکانات تفریح و سرگرمی، دردسترس بودن هرچه بیشتر نیازها از پزشک و درمان گرفته تا و و و تا زمانیکه کار و امکانات در شهرهای کوچک و شهرستانها نباشد .. تجمع و ترافیک در شهرهای بزرگ خواهد بود..
  • شهروند A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    0 0
    نقش ماموران راهنمایی و رانندگی در ایجاد ترافیک را نباید نادیده گرفت لابد تعجب میکنید چون رسالت این ماموران چیز دیگریست اما اکثر این عزیزان یا بکار خود آشنا نیستند یا با رانندگان لج میکنند و راه را بند میآورند و یا اصلا حواسشان جای دیگریست و در حالیکه راه را بند آورده اند برای خود در عالم دیگری هستند چند نمونه مثال میزنم انتهای اتوبان صیاد شیرازی میدان سپاههمیشه بسته است، صیاد شیرازی جنوب به شمال ورودی رسالت شرق و ورودی همت شرق ، آنقدر این دو معبر را میبندند که کل اتوبان صیاد بسته میشود بخصوص صبحها.