مهر نوشت: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: استیضاح آخوندی پاک کردن صورت مسئله است در حالیکه باید به دنبال رفع مشکلات باشیم.

مسعود پزشکیان ظهر جمعه در نشست خبری با رسانه های فارس در پاسخ به سوالی در خصوص استیضاح وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید مباحث را در یک روند علمی بررسی کرد نه اینکه به دنبال مقصر باشیم.

وی تاکید کرد: ۳۸ سال است که در تمامی مشکلات به جای اینکه به دنبال راه حل باشیم به دنبال مقصر گشتیم همانگونه که در اول انقلاب مدیران جوان و پاک داشتیم اما در زمان مشکلات به جای اینکه کمک کنیم تغییر مدیر دادیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مشکل راه و ترابری به درستی برطرف نشود هر وزیر دیگر نیز با چالش مواجه خواهد شد.

پزشکیان در خصوص سخنان یکی از نمایندگان مجلس در مورد دستگاه قضایی و مباحث دیگر نیز گفت: جز حق نباید گفت اما همه حقی هم نباید گفت زیرا باید ارزش و میزان اثر گذاری آن را بررسی کرد.

وی تاکید کرد: هرکس برای سخنان خود باید اطلاعات و اسناد دقیق داشته باشد که اگر چنین باید کار به هرجایی هم که کشید مشکل نیست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی دستگاه قضایی نیز برای برخورد با این نماینده عجولانه وارد عمل شد در حالیکه یک نماینده نمی تواند فرار کند.

پزشکیان در پاسخ به سوال خبرنگاری با اشاره به وضعیت نظارتی مجلس شورای اسلامی، گفت: هیچ داده سیستماتیک نظارتی در مجلس وجود ندارد و اگر قرار باشد کاری کنیم خودمان باید به دنبال داده باشیم.

وی افزود: به جای وجود سیستم مانیتورینگ در اتاق های مدیران، میز و صندلی وجود دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانیکه به معنی واقعی حزب وجود نداشته باشد مشکلات مجلس برطرف نمی شود، گفت: چون حزب واقعی نداریم تعدادی از نمایندگان به تنهایی وارد مجلس می شوند به همین دلیل نظرها به یکدیگر مشابه نیست.

پزشکیان افزود: با این وضعیت برخی باید تنها به فکر رای آوردن باشند.

وی یادآور شد: مشکل اینجاست که ما قوانین فراوان داریم اما به جای اینکه آنها را به طور کامل اجرایی کنیم بازهم به دنبال نوشتن قانون جدید هستیم در حالیکه باید بر اجرای آنها نظارت داشته باشیم.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت درمانی کشور اشاره کرد و گفت: حدود ۸ هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت تعلق گرفت که به دنبال نوشتن طرح تحول رفتند تا این پول به دست محرومین جامعه برسد اما مشکل از جایی شروع شد که آنها خواستند از همگان حمایت کنند.

پزشکیان افزود: دلیل همگانی شدن این طرح نیز از جانب دولت مشخص است و زمانیکه پول برای همه خرج شد همگان از خوبی این کار گفتند.

وی تصریح کرد: دولت در بخش درمان مشکل دارد و امروز هم که از بیمارستانها سوال کنیم به مشکلات بیشتر پی خواهیم برد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح پزشک خانواده نیز گفت: طرح خوب باید به خوبی نیز اجرایی شود و اگر چنین نشود به طور حتم مشکل آفرین خواهد شد.

پزشکیان ادامه داد: طرح پزشک خانواده نیز از جمله مواردی است که طرح خوب بود اما به درستی اجرایی نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت قومیت های موجود در کشور نیز گفت: فرصتی بسیار مهم و بزرگ برای کشور وجود اقوام و قومیت های مختلف است که باید از آن به درستی استفاده شود.

پزشکیان تاکید کرد: نباید اجازه داد هیچ موضوع قومیتی منجر به اختلاف شود.

29212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رنجبر IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
    3 0
    آقاى صادقى بنا بر وطىفه خواسته اند حسابی روشن شود اىن سوال حق ىک شهروند معمولی هم هست اگر جساب وکت ابى در کار است پس اىن واکنش ها براى چىست
  • بی نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
    0 0
    درود بر صادقی و پزشکیان