ایرنا نوشت: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:جمهوری اسلامی ایران قابلیت و توانایی لازم را برای مانور دادن در برابر تحریم های جدید امریکا دارد.

آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی روز پنجشنبه در جریان سفر دوروزه خود به استان بوشهر در حاشیه بازدید ازدهکده گردشگری امید بوشهر در جمع خبرنگاران افزود:تمدید تحریم ها آخرین کاری بود که اوباما با ایران انجام داد که چیزهای مهم آن را چند روز پیش حذف کردند و به نظرم این برای ما قابل تحمل است ولی جایگاهی هست که بتوانیم در برابر اقدام های آنها مانور بدهیم. 

وی یادآورشد:تحریم های ظالمانه علیه ایران جریان مزاحمی است که ما باید در مقابل آن ازجریانهای خاصی برای پاسخگویی به اقدامات آنان استفاده کنیم تا از این جریان به وجود آمده استفاده نکنند. 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت:برخلاف منفی خوانی هایی که وجود دارد برجام موفق بوده و بسیاری ازمشکلات کشور را برطرف کرد. 

وی تصریح کرد:برجام توانست بسیاری از راههای بسته کشور در بخش کشتیرانی، بیمه، بانک و همکاریهای بانکی را باز کرد. 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر اینکه برخی از مدیران برجام را ناموفق می دانند، گفت: این افراد بیخودی می گویند زیرا بسیاری از مشکلات کشور با برجام برطرف شد. 

همچنین تسنیم نوشت؛

آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی پیش از ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی استان بوشهر با بیان اینکه این استان برای مردم قابل شناخت است اظهار داشت: بوشهر همواره به عنوان دروازه تجاری و مبارزه با استعمار و استکبار با داشتن قهرمانانی مانند رئیسعلی دلواری شناخته شده است.

وی با بیان اینکه مردم بوشهر متدین و قانع هستند، افزود: مردم این استان نجیب، تلاشگر، قانع، مقتدر و در همه عرصه‌های موفق هستند که این مهم را در دوران مختلف انقلاب اسلامی شاهد بوده‌ایم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای همه دنیا شناخته شده است، گفت: ما کمترین هزینه را در انقلاب اسلامی داشتیم ولی قوی‌ترین مراکز قدرت جهانی را به زانو درآوردیم.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه رژیم گذشته با باج و حامیان غرب و شرق اداره می‌شد، گفت: انقلاب اسلامی توانست کشور را از دست حامیان رژیم گذشته بیرون آورد و اکنون در جهان مقتدرانه خودنمایی می‌کند.

وی با بیان اینکه نظیر جنگ 8 ساله در تاریخ وجود ندارد، افزود: در این جنگ همه قدرت‌های شرق و غرب و ارتجاع منطقه به انقلاب اسلامی ایران حمله کردند و علیرغم اینکه اوایل انقلاب اوضاع کشور هنوز سر و سامان داده نشده بود ولی با تلاش همه نیروها از جمله ارتش، سپاه و نیروهای مردمی ما در میدان جنگ پیروز شدیم و اکنون در دنیا به عنوان کشوری مقتدر شناخته شده هستیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار مردم در همه میدان‌ها خاطرنشان کرد: شما مردم در همه عرصه‌ها جنگ هشت ساله، سازندگی و اقتصاد و سیاست نقش تأثیرگذاری داشتید و تمام موفقیت‌های نظام اسلامی ایران مدیون حضور مستمر مردم در همه صحنه‌ها است.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه دنیا در جنگ 8 ساله علیه ایران بسیج شده بود، گفت: بعد از هشت سال جنگ همه دنیا علیه ایران توانستیم قطعنامه سازمان ملل را به سود خود صادر کنیم که عراق 100 میلیارد دلار باید غرامت پرداخت کند و این جزو ذخایر کشورمان است.

وی افزود: اکنون اوضاع کشور عراق در وضعیت بحرانی است و ما برای کمک به این کشور در راستای استقلال آنان تلاش می‌کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه با تلاش تمام رزمندگان و شهدا در جنگ هشت ساله پیروز از میدان بیرون آمدیم، گفت: در زمانی که جنگ به پایان رسید کسری بودجه دولت بیش از 51 درصد بود و 5 استان درگیر مستقیم این جنگ نابرابر بودند و این در حالی بود که بسیاری از استانها از داشتن آب، برق و گاز بی‌بهره بودند.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بیان کرد: به لطف خدا، نصرت الهی و تلاش مردم اکنون وضعیت ایران بسیار به حالت مطلوب رسیده است و تمام زیربناهای فرسوده احیا و در حال بازسازی است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های کشور با تلاش مردم محقق شده است، گفت: مردم بوشهر همیشه جایگاه ویژه‌ای در کشور داشتند که نام این استان در عرصه‌های مختلف در ادوار تاریخی ثبت است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بیکاری و اشتغال یکی از آسیب‌های مهم جامعه است، افزود: به خاطر شرایط بدی که 8 سال پیش بر کشور حاکم بود آسیب‌های جدی وارد شد به گونه‌ای که 500 هزار نیروهای ناآشنا در سیستم اداری وجود دارد و هم‌اکنون باعث تورم نیرو در دستگاه‌های اجرایی شده است.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینه برخی تحریم‌ها را کاغذپاره می‌دانستند، گفت: اگر تحریم‌ها ادامه داشت کشور از دست می‌رفت و بسیاری از مشکلات دو چندان می‌شد.

وی گفت: سیاست نفت در برابر غذا از برنامه‌های مهم دشمنان انقلاب اسلامی بود که قصد داشتند ایران را به وضعیت برسانند که در مقابل صادرات نفت کوپن موادغذایی در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با رفع تحریم‌ها و اجرای برجام برخی مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور برطرف شد هرچند برخی تریبون‌داران می‌خواهند افتخار برجام را منفی جلوه دهند.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به اینکه برجام در کشور بسیاری موفقیت‌آمیز بود، تصریح کرد: اکنون تردد کشتی‌ها، خرید هواپیما، بیمه، سیاست‌های بانکی جهانی مشکلات آن برطرف شده و رونقی در این عرصه‌های ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تورم در کشور قبلاً بیش از 40 درصد بود گفت: به میزان افزایش تورم گرانی در کشور افزایش می‌یافت که در دولت یازدهم تورم به 7 تا 8 درصد رسیده ولی باز به همین میزان گرانی در کشور مشاهده می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر اقتصاد سالم باشد تورم باید یک تا دو درصد قرار گیرد تا مردم احساس گرانی نکنند.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی در حال اجراست، افزود: با تحقق اهداف دولت زمینه برطرف کردن بسیاری از مشکلات به ویژه در حوزه اشتغال برطرف می‌شود و مشکلات مهم جامعه کم می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت پایدار در کشور حاکم است، گفت: اکنون که در اطراف ایران کشورهای مختلف جنگ شعله‌ور است ولی ایران با تلاش نیروهای مسلح، انتظامی و امنیتی، امنیت برقرار است و این یکی از مهمترین موفقیت‌های این دولت محسوب می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کشور با عقلانیت می‌تواند از موضوعات عبور کند، گفت: تنش‌زدایی در سیاست یکی از برنامه‌های مهم دولت است که این مهم موفقیت‌های قابل توجه‌ای در بر داشته است.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    0 0
    حاجی چرا دلار ۴ تومن شد پس؟