ایرنا نوشت:‌ وزیر کشور در خصوص مساله گورخواب ها گفت: متولی جمع آوری متکدیان و این نوع افراد (گور خواب ها) شهرداری و وزارت رفاه است و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در پایان هشتاد و ششمین نشست اعضای شورای اجتماعی، درخصوص اقدامات وزارت کشور در زمینه گور خواب ها در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال قبل بخشنامه ای کردیم که متولی جمع آوری متکدیان و این نوع افراد در جامعه مشخص است؛ شهرداری ها و وزارت رفاه یعنی بهزیستی است. توفیقات بسیار خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: ضمن این که در خصوص معتادان متجاهر هم همکاری بین شهرداری، بهزیستی و ستاد بوده و نیروی انتظامی ما در این زمینه قبلا حدود 500 نفر ظرفیت داشت و اکنون 10 هزار ظرفیت ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هفت هزار و 500 نفر اکنون در داخل اماکن ما هستند شهرداری هم گرمخانه های زیادی دارد که این افراد را جمع آوری می کند و واقعا شهرداری و بهزیستی خدمات خوبی ارائه می دهند.

وزیر کشور گفت: این نوع موارد بخصوص برمی گردد به کسانی که معتادند و حاضر نیستند در گرمخانه های اردوگاه ها بیایند. بنابراین خودشان فرار می کنند و می روند به جاهایی که دیده و گرفتار نشوند.

رحمانی فضلی اضافه کرد: قبلا هم شهرداری و بهزیستی رسما اعلام کردند اگر مواردی این چنینی داخل شهر است گزارش دهید و معرفی کنید که آنها را ببرند و اقامت دهند.

وزیر کشور با بیان اینکه این نوع موارد معمولا کسانی هستند که از ترس بازداشت شدن یا برخورد به چنین اماکنی پناه م یبرند ، تصریح کرد: در تهران الان هفت هزار و 500 نفر مشابه اینها که متجاهرین هستند داریم و نگهداری می کنیم؛ روزانه حدود 15 هزار تومان مخارج اینها است. هم به درمان و بستری و هم به کارهایشان رسیدگی می شود.

*این مسائل به نقطه ضعف نظام و دولت تبدیل نشود

وی افزود: خواهش من این است که این نوع مسایلی که در همه جا امکان وقوع آن وجود دارد؛ در خارج از کشور و جاهای مختلف، به یک نقطه ضعف نظام و نقطه ضعف مسوولان و دولت تبدیل نشود.

رحمانی فضلی گفت: در مقابل این چند تایی که دیده شد شما 7 هزار و 500 تا هشت هزار تایی را که الان دارند پذیرایی می شوند و آنهایی که در گرمخانه های شهرداری و بهزیستی کارهایی را می کنند ببینید.

وزیر کشور مجددا تاکید کرد: این موارد کسانی هستند که خودشان آمادگی ندارند و فرار می کنند و ضمن این که معتاد هستند و می ترسند.

۲۳۲۱۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =