ایلنا نوشت: رئیس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح شرایط خدمت سربازی ورزشکاران را تشریح کرد.

سردار مهرعلی باران چشمه؛ رئیس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص رشته‌هایی که ورزشکاران می‌توانند؛ خدمت سربازی خود را در تیم‌های ملی و باشگاهی بگذرانند به خبرنگار ایلنا گفت: ورزشکاران می‌توانند در تمامی رشته‌ها سربازی خود را بگذرانند و ما با توجه به فدراسیون‌ها و تعداد رشته‌های ورزشی سرباز جذب می‌کنیم.

وی در خصوص ورزشکارانی که در رشته‌هایی مانند بوکس که نیروهای مسلح در آنها تیم باشگاهی ندارد، گفت: در خصوص برخی رشته‌ها مانند رشته ورزشی بوکس که نیروهای مسلح در این رشته‌ تیمی ندارند؛ این ورزشکاران باید به خدمت سربازی بروند. همچنین این ورزشکاران می‌توانند؛ خدمت سربازی خود را با توجه به مدال‌هایی که دارند و توجه به نیازی که تیم‌های ملی به این ورزشکاران دارند؛ در تیم‌های ملی سپری کنند.

سردار باران‌چشمه با اشاره به ورزشکارانی که خدمت سربازی خود را در تیم‌های فوتبال می‌گذرانند، خاطرنشان کرد: ما به تیم‌هایی مانند نیروی زمینی، تراکتورسازی، ملوان، پاس و... سرباز اعزام می‌کنیم. اعزام به این تیم‌ها بدین صورت انجام می‌گیرد که هر تیمی به هر بازیکنی احتیاج داشته باشد؛ در اختیارش قرار می‌گیرد و فرقی در اعزام‌ها بین تیم‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: به‌ عنوان مثال تیمی مانند ملوان بندرانزلی که در این فصل در لیگ دسته اول حضور دارد؛ بازیکنان باکیفیتی را در اختیار دارد. هیچ تیم فوتبالی نسبت به دیگر تیم‌ها از نظر جذب سرباز اولویت ندارد.

رئیس سازمان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد تعداد سربازانی که در سال جاری به عنوان ورزشکار در تیم‌هایی ورزشی فعالیت می‌کنند، گفت: در سال جاری ما ۴۳۰ ورزشکار را به تیم‌های مختلف نظامی در رشته فوتبال و سایر رشته‌ها اعزام کرده‌ایم تا خدمت سربازی خود را در این تیم‌ها بگذرانند.

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =