خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران محترم خود می پرسد: «چقدر موافق شفاف شدن دخل و خرج دولت و دیگر قوا هستند؟»

به گزارش خبرآنلاین، رییس جمهور روز گذشته در حساب توئیتر خود اعلام کرد«دولت حاضر است با تشکیل سامانه‌ای، تمام دخل و خرج و حساب‌هایش را روشن کند. در مقابل انتظارست قوه قضاییه نیز همه حساب‌های خود را روشن نماید».

روحانی البته این را هم به دیگر قوا توصیه کرد که« هر دستگاه باید در حیطۀ اختیارات و وظایف خود عمل کند و به افکار عمومی پاسخگو باشد. با فرافکنی و بی‌تدبیری، منافع مردم حراست نمی‌شود.»

این پیشنهاد روحانی در واکنش به سخنان رییس قوه قضاییه بود که خواستار شفافیت مالی شده و عنوان کرده بود«پول های نهاد ریاست جمهوری کجا خرج می شود؟ ما حرفی نداریم که هم در قوه قضائیه و هم در نهاد ریاست جمهوری معلوم شود که این تجهیزات بسیار فنی مربوط به امنیتی را بدون اطلاع نیروهای امنیتی به داخل ریاست جمهوری بردند، با اجازه که بوده است؟ به چه وجهی بوده است؟ پولش از کجا آمده است؟»

در همین راستا خبرگزاری خبرآنلاین، در راستای عملیاتی شدن حقوق شهروندی و دسترسی آزاد به اطلاعات، از کاربران خود می پرسد که تا چه اندازه با شفاف شدن دخل و خرج دولت، مجلس و قوه قضاییه، شفافیت حقوق مدیران و مسئولان نظام و شفافیت مالی قراردادهای همه بخش های نظام موافق هستند؟»

کاربران محترم خبرآنلاین می توانند نظرات خود را در قسمت کامنت درج کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 123
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    156 2
    شفافیت در دخل و خرج از صدر تا ذیل تمام مسئولین و قوای سه گانه و ارگان های نظامی و انتظامی و بنیادها و نهادها ............... باشد. سپس تمام ملت از خرد و کلان
  • بی نام A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    155 2
    ما که موافقیم ولی فکر نکنم نظر ما برای کسی مهم باشه
  • عماد پیرو A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    162 4
    یعنی اگر روحانی به قوه قضائیه انتقاد نکرده بود و نمی گفت پولای بابک زنجانی کجاست آقای لاریجانی کلا کاری به این که بابک زنجانی ادعا کرده به ستاد روحانی پول داده نداشت؟
  • هیدجی A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    113 2
    با سلام فکر می کنم جواب این سوال بدیهی و بله باشه. الان این نیاز صد چندان است. ضمنا من هنوز درک نکردم بعد از پایان دوره رییس قوه قضائیه، اعتبار حساب شخصی با اون کارکرد بالا چی می شه؟
  • سیدعباس A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    152 3
    شفافیت مالی در نهادهایی همچون آستان قدس رضوی هم به احترام امام رضاع بسیار الزامیست.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    83 2
    البته که موافقیم به شرطی که این شفافیت خود نیز شفاف باشد. حال چطور باید تشخیص داد که دارند شفاف سازی می کنند. در هر سه قوه باید شفافیت باشد
  • بی نام A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    107 3
    پول هایی که در دولت و نهاد ریاست جمهوری خرج میشه توسط دستگاه های نظارتی مثل دیوان محاسبات مجلس و سازمان بازرسی بررسی میشه و باید به مجلس و سازمان بازرسی که زیر نظر خود قوه قضائیه هست پاسخ بدن پس اونجا مشکلی نیست و اگر هم باشه نهادهای نظارتی بررسی می کنن. اما هیچ نهادی نه دیوان محاسبات و نه سازمان بازرسی به حساب ها و خرج های قوه قضائیه دسترسی ندارن و نظارتی هم ندارن
  • بی نام A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    74 1
    شما که اصلا نظرات را اعلام نمی کنید ولی حداقل امیدواریم که بخوانید و انشاءالله که تأثیرگذار باشد
    • شوخ IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      79 1
      اگر سیستم اداره قانونمند بود بصورت خودکار همه چیز شفاف بود و لازم نبود بصورت دستوری بخواهند شفاف سازی کنند باید سازوکار اداره کشور طوری باشد که همه چیز در معرض و نگاه مردم باشد
  • بی نام US ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    161 6
    بله کاملا موافقم فقط یک سوال دارم امیدوارم چاپ کنید. قصد توهین و تهمت هم ندارم ولی‌ چرا فقط رئیس جمهور باید تحت سخت‌ترین انتقادات قرار بگیرد؟ آیا قوای دیگر نسبت به پاسخگویی مصونیت دارند؟ چرا همهٔ قوا، نهادها، سازمان‌ها همه درمورد مساله اجرایی و مثلا برجام نظر میدن اما در مورد خودشون هیچ صحبتی‌ نمی‌شه کرد؟ ............................
    • بی نام SE ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      116 3
      شاید چون اونها انتخابی نیستن
  • سیانکی A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    107 3
    دولت رو که همه روش نظارت دارن همه دستگاه های نظارتی کارشون بررسی کارهای دولته یکی باید روی قوای دیگه و دستگاه های دیگه نظارت کنه و کارشون رو شفاف کنه
    • ابراهیمی A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      70 3
      راست میگه همه که روی دولت نظارت دارن از مجلس گرفته تا قوه قضائیه و دستگاه های اطلاعاتی روی جاهای دیگه نظارت درستی وجود نداره
  • علی GB ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    98 3
    قطعا همگیشون باید پاسخگو باشن با فرافکنی و تقصیر هم انداختن که جواب به مردم نمیشه و البته نهادهایی هم که به اسم فرهنگ بودجه فرهنگی کلانی میگیرن باید مشخص کنن کجا خرج میکنن.
    • بی نام US ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      87 3
      صرف تخریب دولت
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    97 6
    شفافیت ؟؟؟؟؟؟؟ جوک جدید برای سر کار گذاشتن مردم؟
    • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      27 4
      برای انتخابات است. دوستان دنبال رای هستن. وگرنه رای بیارن فرداش میگن به دلیل مسائل امنیتی نمیشه اعلام کنیم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    99 0
    شفافيت در تماممم نهادها نه فقط دو دولت و ساير قوا
  • بی نام A1 ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    70 3
    صدرصد موافق هستیم شفافیت تو یک کشور اسلامی مانند عدالت تو زمان حضرت علی باشد که چشمون اب نمی خوره
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    55 0
    کاملا موافقم بخدا همه از انجام وظیفه دور شدهاند خصوصا غیر دولتیها
  • مهران IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    63 0
    نه فقط حساب قوه قضائیه بلکه همه حسابهای دولتی باید بررسی بشه.............
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    59 0
    اصولا" شفافیت در اقتصاد یک رکن اساسی. وقتی ما نمی دونیم چقدر در آمد داریم ، چطور می تونیم برای کشور برنامه ریزی کنیم. ولی شاید برای یک عده قلیل که از عدم شفافیت سود می برند قابل هضم نباشه.
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    77 0
    آن را که حساب پاک است... بهترین پیشنهاد بود. باید منتظر شلوغ بازیای دلواپسا باشیم البته
  • محمد A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    62 0
    خوب البته که باید شفاف باشه. هر ارگانی که از پول عمومی استفاده میکنه باید حسابرسی بشه و گزارشش در اختیار مردم قرار بگیره. هم دولت و هم سایر قوا و نهاد ها
  • من IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    74 0
    کاش بعد روشنگری محاکمه هم بشن
  • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    32 0
    من که قبل اینا کامنت گذاشتم چرا کامنت من رو منتشر نمی کنید مگه حرف بدی زدم؟
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    68 1
    امکان نداره این حسابها شفاف بشه.
  • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    56 2
    ما موافق شفاف شدن دخل و خرج دستگاه هایی هستیم که سرمایه های افسانه ای حتی بیش از بودجه دولت دارند ولی مالیات که هیچ، به هیچ کسی هم حساب پس نمی دهند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    67 1
    در کشور امریکای جنایت کار که کیهان هم توفیق کامل به این موضوع دارد،تمام پرداختها و درآمد ارکان حکومتی از رییس جمهور گرفته تا نمایندگان تا معاونیین .......... دقیقا مشخص و قابل رویت عموم می باشد و قابل پنهان کردن نیست.حالا تازه دوستان به فکر شفاف سازی افتادی
  • Reza ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    35 0
    موافقم
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    57 0
    شفاف سازی مگر نیاز به نظرسنجی داره ؟ مگر کسی هست که مخالف شفاف سازی باشه ؟ قانون در مورد محل هزینه بودجه های دولتی خیلی روشن و واضحه . اگر دستگاههای نظارتی مثل دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی و... به وظایف خودشون درست عمل میکردند اصلا به این نقطه نمیرسیدیم پس بهتره اول نظارت رو از همین دستگاههای نظارتی شروع کنیم مطمئنا بقیه کارها درست میشه در ضمن همه دستگاههایی که از بودجه عمومی استفاده میکنند باید مشمول بشوند استثنا اصلا بی معنی و موجب ایجاد رخنه در نظارت درست میشه.
  • ناشناس A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    52 0
    قطعا مردم از شفافیت استقبال می کنند.مطرح کردن مسائل کشور بصورت خصوصی یعنی پنهان کردن آنها از مردم.
  • بی نام SE ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    37 5
    موافقم و دوست دارم بدونم ستاد روحانی و جلیلی 20 ميلياردش رو از کجا تامین کرده
  • سقراط حکیم IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    52 0
    اگه قراره توی اون "شفافیت" گفته بشه فلان مقام حقوق ماهیانش 3 میلیون تومنه یا اون یکی مقام مستاجره و یا اون یکی دیگه مقام بچه هاش دارن توی مدرسه دولتی درس می خونن و یا اون یک مقام دیگه توی خونه بچه بیکار داره و ...، نه مخالفم، شفاف نکنید. مرسی
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    42 9
    بابا نزدیک انتخابات این بازی ها رو جمع کنین .
    • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      28 6
      دقیقا
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    31 0
    حتما شفاف بودن به نفع همه است
  • بی نام SE ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    59 1
    روحانی حرف خوبی زد همه کاندیداها ریاست جمهوری من جمله خودشون بگن پول از کجا اوردن و حسابهای همه نهادها و قوا چه دولتی چه قضایی و چه مقننه مشخص بشه ببینیم پولها و درآمدها کجا هزینه شده
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    44 0
    100موافقم
  • م ر A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    41 0
    تا ریال آخر شفاف بشه
  • بی نام DE ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    11 8
    دولت پاکه کاریش نداشته باشین.اه اعصابم خرد شد.
  • غلام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    39 0
    کل مملکت باید شفاف شازی شوند نه فقط از بابت حقوق
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    20 0
    با علم به اینکه این اتفاق هیچ وقت صورت نمی پذیرد و با احتمال خیلی خیلی .........خیلی کم در صورت تحقق ،شفافیت کامل رو نخواهد داشت ،ولی اگر به صورت صحیح و کوتاه مدت با در نظر گرفتن اثرات نامطلوبی که در جامعه خواهد داشت اجرا شود خوب است.
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    42 2
    مگر غير از اين انتظاري ميره؟ مگر ما هدفمون از انقلاب چيز ديگري بوده؟
  • علی IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    48 1
    هم من میدونم هم شما ، این اتفاق هیچ وقت رخ نخواهد داد . تاکید میکنم هیچ وقت
    • معلم بازنشسته A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      28 0
      شعار انتخاباتی ریاست جمهری این با به جای کلید باید شفاف سازی در همه ی زمینه ها باشد . به هر حال مردم که غریبه نیستند . و ما کم از کره ای ها نیستیم .
    • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      9 1
      البته این فقط شعار خواهد بود
    • بی نام DE ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      15 2
      به جای کلید ذره بین.خخخخخخ
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    36 1
    باید یه سازمان مستقل اینکارو کنه. خودشون که هیچ وقت به طور کامل نقاط ضعفشونو شفاف نمیکنن .
  • کاوه IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    34 0
    سوالت غیر حرفه ای بود خبر آنلاین. کدوم آدم عاقلی مخالف شفافیت هست؟ به جز کاسبان عدم شفافیت البته
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    56 1
    روحانی گفته بیاییم هر دو طرف حسابهای مان را شفاف سازی کنیم. قوه قضاییه چرا دردش گرفته و از دهان سخنگویش اژه ای میگوید تو اول بیا قراردادهای محرمانه برجام را رو کن
  • علی A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    30 0
    موافقیم؟ آرزومونه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    36 2
    بعد از 37 سال؟ دیگه چه فایده ای داره
    • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      14 0
      حداقل نسلی که زنده هستند بهتر زندگی می کنند
  • ماکان A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    29 0
    چرا که نه صد در صد کلیه دخل و خرجا رو باید به طور کامل شفاف سازیبه معنای واقعی کنن.
  • جواد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    27 0
    اگر امار صحیح بدهند موافقیم
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    36 0
    از معدود مسائلی که همه موافقن به نظرات و مثبت و منفیها نگاه کنید
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    39 0
    مردم ما خواستار شفافیت همه قوا و نهادهای نظام هستند، همه باید پاسخگو باشند، وقتی فساد گریبان یک قوا را بگیرد، همه نهادها و قوه ها مسئولند نه فقط یک قوه. اگر قوه قضائیه و مجلس و ... در مقابل فسادهای کلان نفتی و غیر نفتی دولت فبل به دور از هر گونه تعصبات و گرایش های سیاسی احساس مسئولیت می کردند شاید الان بابک های زنجانی نبود.
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    30 0
    عمرن این کار رو بکنن.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    27 0
    بله با شفافيت در سه قوه كاملا موافقيم تضاد طبقاتي شايد كم شود وشايد اعتماد از دست رفته مردم برگردد
  • بهمن A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    24 0
    کاملا موافقم به امید آنروز
  • پارسا A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    29 0
    باسلام من كاملا"موافق شفافيت مسايل مالي سه قوه هستم تا سيه روي شودهركه دراو غش باشد.
    • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      22 0
      مشكل ما همين قوه قوه است، قوه چيه اخه؟ اولا كه قوه عربيه خواهشا اقاى حداد با اون همه سرمايه يه اسم در شان اين كشور انتخاب كنه، ثانيا كدوم كشور نظام قضاييش يه ساز ميزنه نظام مقننه اش يه ساز ميزنه دولت كه دادگسترى داره شما چى مى گى اخه، كاش شهيد بهشتى و ايت الله مطهرى بودند اين مسائلو شفاف مى كردند و مى رفتند
  • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    4 36
    خير
  • مصطفی ES ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    34 0
    موافقیم. علاوه بر سه قوه همه نهادها باید شفافیت مالی باشند.
    • یک ایرانی A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      9 0
      نه تنها سه قوه بلکه هر کس که از بودجه دولتی استفاده می کنه و کسانی که از مالیات فرارم می کنند هم باید شامل شفافیت اقتصادی بشوند
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    39 2
    اصلا بر فرض محال بابک زنجانی مثلا 500 میلیون به ستاد روحانی کمک کرده.خب کی زنجانیو پولدار کرده؟ با اجازه کی کشتی کشتی نفت میبرد؟؟؟؟
  • معلم بازنشسته A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    25 0
    بله کاملا موافق شفاف سازی در این موارد هستم ؛ و حتی موافق هستم که فیش حقوقی کارمندان و کارگران وبازنشستگان را هم علنی کنند ...
  • بی نام US ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    7 13
    مگه بحال مردم فرقی میکنه ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    23 0
    بسيار عالي ميباشد اگر اجرايي گردد
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    44 1
    صدا و سیمای ملی ما فقط بلد است دولت را به چالش بکشد، چرا نباید حسابهای قوه قضائیه برای مردم شفاف نباشد. چرا فیش‌ةای نامتعارف را به دولت ربط می‌دهیم ،
    • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      33 4
      صدا و سیما ملی نه صدا و سیما میلی
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    31 0
    تنها راه برخورد با فساد شفافیت و نظارت مردم بوسیله مطبوعات به معنی عام آن است و در مورد سخن رئیس قوه قضایی نیز باید گفت تا الان فقط یک کاندید و یک هزینه انتخاباتی داشتیم که الان به فکر کنترل هزینه های انتخاباتی افتاده اند
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    46 0
    چرا مردم نباید بتوانند انتقاداتشان را از قوه قضائیه به گوش مسئولین برسانند. چرا
    • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      20 1
      چون اينارو فقط فقيهان جامع الشرايط مى فهمند
  • مسعود A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    14 3
    به نظر من دولت بایدوبایدتمام دخل وخرج وحسابهای خود را بطور شفاف منتشر کند ولی بقیه اگر دلشان خواست ومیلشان کشیدو به مصلحت دانستند چیزکی رو منتشر کنند شفاف یا غیر شفاف هم با خودشون
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    21 0
    ای ملت ایران آگاه باشید حسابها تا حال شفاف نبوده است
  • بی نام A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    9 0
    بسیار عالی می باشد حتما خوب است
  • حميد A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    24 0
    وقتي نظارت نباشه شفافيت هم وجود نداره. من كه نفهميدم چه نهادي بر قوه قضاييه نظارت مي كنه.
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    24 0
    شفاف باشه هم یه دردسر دیگه داره..من به شخصه به بودجه دولت که برای تصویب فرستاده مجلس نگاهی انداختم از پولهای نجومی که بعضی از ارگانها و نهادها و بنیادهای الکی می گیرن متحیر شدم...لطفا پولهایی که برای کمک به کشورهای دیگه می فرستن هم شفاف بگن...مثلِ آمار گور خواب ها
  • safa GB ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    16 0
    شفافيت در تمامي اركان حكومت لازم و ضروري است و در غير آن فساد و تباهي تمامي تارو پود جامعه را مي بلعد كما اينكه در حال حاضر فساد سازمان يافته از رگ گردن به جامعه نزديك تر شده است. پس بايد خواست ريس جمهور را مغتنم شمرد و با تمام توان بدون هيچگونه مصلحت انديشي در راه تحقق آن كوشيد. شايد كمي از اعتماد از دست رفته جامعه و مردم باز يابي شود.
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    11 0
    حالا ما موافق باشیم یا نباشیم فکر کردین حاضرن شفاف سازی بکنن؟؟؟
  • مهدی A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    14 0
    کاملا موافقم
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    18 0
    کدوم عقل سلیمی مخالفه؟ چو دانی و پرسی سوالت خطاست.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    26 2
    سلام صدرصد موافقم قوه قضاییه همه ساله بودجه زیادی میگیرد و پرونده ها خاک میخورند هم شاکی و هم متشاکی از قوه قضاییه ناراحتند
  • gh IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    8 0
    حالا گیرم مردم موافقت کردن ایا دولتمردان ههه دولتمردان راستش و میگن
  • ابوالفضل A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    18 0
    کی اونوقت نظارت بر شفاف بودن می کنه؟ مردم رو چی فرض کردن؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    30 0
    نه تنها دولت و قوه قضاییه و مقننه بلکه کلیه نهادهای نظامی و غیر نظامی بایستی معلوم بشه حقدر دریافتی از منابع ملی دارن تا سهم مردم هم مشخص بشه.البته میدانم که یک سوالی بود و تمام میشه میره همین
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    13 0
    موافق؟؟؟ از اون سوالها بودا به ما چه اصن اینها مگه اموال بیت الماله که ما بخواهیم موفق یا مخالف باشیم؟
  • بی نام RO ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    16 0
    نه تنها باید دخل و خرج این سه قوه شفاف بشه بلکه باید اتفاقات و اختلافاتشونم شفاف بشه نه اینکه این ی تیکه بندازه بعد در جواب اون ی تیکه بدتر بندازه بعدم مردم بیچاره که نه سرنخ رو دارن نه ته نخ رو دارن وسطش رو میارن میدن دستش میگن حالا تو بیا قضاوت کن که کی راست میگه کی دروغ......اگه به کسی بر نمیخوره لطفا چاپ کنین
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    6 0
    موافقم. اما غیر ممکنه.
  • بی نام RO ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    6 0
    مگه میشه ؟ مگه داریم ؟
  • آرش A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    8 0
    هم روشنگری هم عزل و محاکمه متخلفین
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    13 0
    مگه تاثیری هم داره. اینها هر کاری بخواهند می کنند. نمونه بارز آن محدودیت مطبوعات رسمی در ابراز حقایق و پیگیری آنهاست. بنا به اعلام رسمی سازمان جهانی مطبوعات و خبرنگاران ایران رتبه آخر را در آزادی مطبوعات دارد.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    11 0
    از نظر قانونی اعتراف علیه شخص دیگر پذیرفته نیست .باید دید چه کسانی تسهیلات در اختیار ب.ز گذاشته اند. و در قبال آن پول گرفته اند .
  • سعید A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    3 3
    با توجه به شاد شدن از اسن بجث من مخالف شفاف سازی هستم بنظرم امنیت کشور مهمتره و خوش شهدا
  • مرادی املشی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    3 32
    درمملکت اسلام همه جیز شفاف است .سعی نکنید سیاهنمائی کنید. الحمد لله همه مردم درمقابل مسئولین پاسخگو هستند وهر چه نظر انها باشد همان است. دشمن پشت در ایستاده است .حواستان باشد .
    • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      14 0
      خوب معلومه كه همه مردم در مقابل مسئولين پاسخگو هستند دوست عزيز بحث بر سر پاسخگو بودنه حكومت در برابر مردمه آيا هست؟
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    19 0
    شفلف سازي در جلسه علني يا در صدا وسيما با اعلان قبلي هم ارگانها نه تنها دو نهاد مذکور ، بلکه تمامی نهادهای مهم دیگر از جمله شهرداری ، سپاه ، کمیته امداد،آستان قدس و نفت
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    18 0
    شفافیت خوب است ولی مطبوعات ازاد لازمه مبارزه بافساد است
  • محسن A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    17 0
    با سلام عزیزان خبرآنلاین لطفا جمع بندی نظرات مردم را در سایت قرار دهید و در موردش مقاله بنویسید در ضمن نظرات مردم را به صورت چکیده یا حداقل پیشنهاد خودتون را برای هرسه قوه ارسال نمایید. باشد که این کارتون ماندگار شود با تشکر
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    10 0
    احسنت میگن کور چی میخواد. معلومه دو تا چشم روشن حالا به فرمائید کی رسیدگی کنه یک بحثه
  • حسین IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    15 0
    چرا بد باشه؟ باید شفاف باشه، معلوم بشه یه سری پول که گم می شه کجا می ره
  • بی نام DE ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    16 0
    من معلم معیشت ومنزلت مناسب ندارم همچون کارگران دامداران و...وشاید یه علتش تبعیضها در پرداختها در ارگانهای مختلف باشه
  • m A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    22 0
    مگه نظر مردم مهمه؟
    • بی نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      16 1
      روز انتخاب رئيس جمهور بله.
  • بی نام IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    18 0
    شفافیت در ارایه گزارش باعث میشود اعتماد از دست رفته مردم التیام بخشیده شود .
  • بی نام A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    23 0
    پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید چی شد چند ساله فقط حرف زدن نتیجه ای اعلام نشد
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    13 0
    باسلام تنهابایدیک حساب درکلیه وزارتخانه ها فعال باشد آن هم خزانه است
  • حسینی RO ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    19 0
    صدر صد موافقیم اما بعید است از سوی قوه محترم قضائیه پاسخ مثبتداده شوداگر به مطبوعات ویا وسایل دیگراطلاع رسانی اجازه کافی می دادند مطمئنا جلوی خیلی از فساد ها گرفته می شد اما نخواستند مطبوعات آزاد اقدام به این کار نماید چذا؟؟؟الله اعلم
  • بی نام US ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    14 0
    اگر کسی به نظر من به عنوان شهروند این مملکت وقعی می نهد با حسابرسی درست و حسابی از تمام قوا و سازمان هایی که از پول مردم ایران استفاده میکنند موافقم به شرط آنکه دوباره کسی فتوا ندهد که صاحبان واقعی این کشور حق ابراز نظر ندارند.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    25 0
    بله بخصوص درآمدهای قوه قضاییه و وکلا شفاف شود
  • بی نام A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    18 0
    تا شفافیت نباشه فساد ادامه پیدا خواهد کرد
  • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    19 0
    بايد دخل و خرج تمام نهادهاي حاكميتنظامي و حكومتيكه كار اقتصادي ميكنند مشخص شود چون بعضي از نهادها وبنيادها در اين دعواهاي ايجاد شده خيالشان خيلي آسوده است
  • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    21 0
    کاش نهادهای انقلابی شفافیت مالی داشتند
  • حسین IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    17 0
    البته که موافقم وقتی رئیس قوه قضایه شبه ایجاد می کند بیاد شفاف سازی کند مردم حق دارند بدانند که در مملکت چه می گذرد و چه کسی راست یا دروغ می گوید حتما باید قوه قضائیه باید جواب سوال رئیس جمهور را بدهد
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    5 0
    خیلی خوب که اجرا بشه
  • بی نام A1 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    18 0
    هر سه قوه که کمه کل نهادها باید شفاف عمل کنند اینگونه رانتها و قاچاقها و تهمتها تعطیل می شود. در ضمن قوه قضائیه احترام رئیس جمهور را نگهدارد با این جنگ قوا به دشمن خارجی نیازی نیست. طلایی که پاکه چه منتش به خاکه هر آنکه براشفته میشود اگر مخفی کاری ندارد شفاف سازی کند به جای تهمت زدن و پروژه دشمن دارد ال وبل میکند. کار به جائی رسیده که هر شخصی نفر دوم مملکت را زیر سوال میبرد
  • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    4 3
    اصول متعددی از قانون اساسی بر این موضوع تاکید دارد و یکی از آرمانهای بزرگ انقلاب اسلامی بوده است که تحقق آن به تاخیر افتاده است .علاوه بر آن یکی از ارکان اصلی مردم سالاری دموکراسی اسلامی است .
  • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    2 21
    سلام کاش مجلس هم شفاف سازی بشه اصلا مشکل ریاست جنهوری و قوه قضائیه نیستن مجلس شفاف بشه و مورد بازرسی قرار بگیره ایران گلستان میشه .طرف رئیس دادگستری یه شهر سی هزار نفری بوده طی چهارسال حضور در مجلس الان می تونه همون شهر رو یکجا بخره .اما یک قاضی یاوزیر ویا یک سردار رشید سپاه چی که جونشو گذاشته کف دستش و داره جانانه از انقلاب واسلام دفاع می کنه ولی یک نماینده چی
  • ایرانمهر A1 ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
    1 3
    میان این همه نظر فقط از نظر دوستمون "شوخ" خیلی خوشم آمد . با اینکه اسمشون شوخ هست ولی حرفشون و نظرشون بسیار منطقی و حکیمانه و ساده و صریح است .
  • محمود IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    6 0
    با سلام هر زودتر دخل و خرج کشور شفاف بشود دیر است .
  • علی IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
    6 0
    باید همه قوا شفاف سازی کنند